Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, wij hadden plannen. Volgende week woensdag zouden we voor 11 dagen naar Egypte gaan, maar ja dat gaat (natuurlijk) niet door.

Gelijk voor een nieuwe reis gekeken en we gaan nu in maart voor een week naar Tenerife. Ook erg lekker, maar jammergenoeg ook een stuk duurder.

@Mijnbaby, wij geven Finn ook nog tussen de middag opvolgmelk. Gewone melk krijg ik er niet in. En hij vindt zijn fles nog heerlijk. Dus geven wij het hem gewoon.

Verder drinkt hij lekker limonade, maar dan wel met appelsmaak, want andere vindt hij ook niet lekker.

Meisjes, ik ga er weer vandoor. Zat even op werk op de site te spieken!!

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij geven Kaylen alleen opvolgmelk in de ochtend of als we weggaan. Tussen de middag krijgt hij gewone melk. Limonade en pakjes sap gaan er hier super in. Alleen krijgt hij bij ons ook vaak water uit de kraan. Vind dat hij ook dat moet drinken en niet allen limonades ofzo. Pakjes zijn voornamelijk voor onderweg, lekker makkelijk natuurlijk. Flessen zijn hier echt niet meer van de partij. Voor t slapen gaan krijgt hij een klein toetje.

Geplaatst

hoi hoi dames,

hoe is het? en met de kleine wonders?

Julian krijgt al vanaf 8 maand geen fles.. hij krijgt in de ochtend appelpap en een beker water.

daarna krijgt hij thee, en bij het broodje eten tussen de middag krijgt hij thee met melk erdoor. vindt ie heerlijk!

voor de rest krijgt ie mandarijn, appel, liga, en zo af en toe een beschuitje met hagels:) voor de rest wil hij het liefst gewoon lekker aardappels eten, vlees is ie niet dol op, wel op frikandel.

Julian probeert wel los te gaan lopen maar het is nog heel wankel, hij klimt wel overal op en af, dus dat gaat wel goed.

over 2 weken wordt hij geopereerd en mama ziet daar erg tegenop.

slapen doet ie heel goed! meestal 7 uur op bed en sinds 2 weken om de dag in bad, we deden het elke dag maar wassen volstaat ook wel voor een keer toch? behalve als we naar het ziekenhuis of cb moeten dan gaan we wel lekker in bad.

hij heeft zijn prikjes weer gehad en hij heeft niet eens gehuild! hij is nu 80 cm en 9390gr... nog steeds aan de lichte kant.

verder gaat alles prima, ik vindt persoonlijk steeds leuker worden!! echt heerlijk nu buiten wandelen en veel praten en soms is ie een dikke boef;)

als de operatie is geweest laat ik nog wel weten hoe het is gegaan.. wij doen zelf mbt brusje even rustig aan, ik ben ook nog niet weer ongesteld dus we wachten nog 2 cyclussen..

liefs en een dikke knuff voor jullie allemaal

ps: wanneer gaan jullie verder chantal??

Geplaatst

Dees: veel sterkte morgen en natuurlijk voor vrijdag helemaal, dan is de echte operatie. Laat je nog ff weten hoe het allemaal gaat (als je tijd hebt natuurlijk)?

Morgen moeten wij weer naar het cb, ook voor de prikjes. De laatsten gelukkig. Helaas kan ik zelf niet mee. Maar hij is in goede handen bij papa en oma gaat ook mee.

Wij, althans ik, hebben ook gesproken over een 2de. Alleen mn man moet er ff nog niet aandenken. Maar heb het hem kenbaar gemaakt dat ik het wel zou willen. Hij ziet vooral op tegen de zh bezoekjes enzo. Maar voorlopig wachten we iig nog dat Kaylen 2jaar is. Tot wanneer ik de pil nog ga slikken weten we nog niet. Maar ook dat zien we nog wel.

Hoe is het verder met iedereen???

Geplaatst

Nou Kaylen is weer door de apk keuring. Hij weegt nu 11,4 kg en is 81 cm. Alles was prima in orde, alleen moeten we komende week erop letten dat zn balletjes wel inzakken. Die zitten nu nog in zn liezen en die zouden nu dus op de goede plaats moeten zitten. Als ze volgende week nog niet goed zitten moeten we weer terug.

Verder heeft hij zich weer voorbeeldig gedragen, alleen ff huilen met de prikjes. Maar met aankleden was het alweer over. Tot nu toe heeft hij er weinig last van.

Dees hoe gaat het nu met Julian? Heeft hij beetje goed geslapen?

Geplaatst

Tammy Wat fijn dat de kleine weer door de keuring is hahaha Betreft de balletjes en als ze dan nog niet zijn ingezakt? hoop dat het volgende week goed zit!

Dees: Hoop dat alles goed is gegaan! suc6 met het herstel...

Geplaatst

We moesten het in de gaten houden en kijken als hij in bad zat of ze dan nog niet goed zaten. Nou vanmiddag in bad gedaan en zat allemaal op de goede plek. Dus maken ons minder zorgen, maar met verschonen enzo houden we het goed in de gaten.

Hoe is het verders met jullie nieuwe pogingen en met jullie prinsje?

Geplaatst

Tammy: Fijn om te horen! Met ons manneke gaat het prima.. Lekker aan het wandelen en lopen door het hele huis haha

hij begint al echt veeel te begrijpen dat is zo leuk....

We gaan in maart/april een TP doen in eigen cyclus hoef dus alleen maar 1 keer pregnyl te spuiten HEERLIJK.

In het UMCU is het op het moment druk met Eskimo TP haha dus het kan zijn dat je een wachtmaand heb dat je pas,

die maand er op mee mag doen, ook na mislukte pogingen.. dat is wel jammer maar goed we hebben geen haast.. we zijn nog jong..

En jullie? ook al voor de 2e?

Hoe is het met de rest van de meiden????

Geplaatst

Jammer dat je niet altijd meteen door kan gaan, maar goed voor jullie geen probleem. Wel lekker dat je het in je eigen cyclus kan doen. Allen de pregnyl spuit is niet zo heel erg. Die heeft vorige keer mn man bij mij gezet hihi. Ik durfde echt niet.

Wij gaan nog niet aan een 2de beginnen. Ik zou het wel willen en heb het ook aangegeven aan mn man. Dus voorlopig gaan we iig wachten tot Kaylen 2 jaar is. En daarna zien we wel verder. Het is bij ons ook niet zomaar gedaan, want we moeten dan ook een extra kamer bijbouwen. Dat kost natuurlijk ook even wat tijd en geld.

Het is hier wel erg stil.....

Geplaatst

hallo dames!!

Hier weer even een berichtje, wat een drukte in zon ziekenhuis zeg!

Donderdag moesten we in het ziekenhuis zijn, gelijk naar de slaapdokter toe en toen naar de afdeling waar julian kwam te liggen.

daar hele tijd gezeten en hij moest tot 3x toe verhuist worden van kamer, dus alle spullen in pakken en rijden met julian al zitten en hangend aan de spijlen van het bedje en gillend van plezier door het rijden.. wat een pracht gezicht hoor!

vrijdag zou Julian om 10 uur aan de beurt zijn, eerst nog een kindje met een lipsluiting en daarna Julian. om kwart over 10 mochten we naar de uitslaap/binnenkomst kamer en ik mocht een mooi wit pakje aan en een mutsje op. Julian viel en slaap en daar waren we heel erg blij mee, maar toen we eenmaal op de ok waren, en er allerlei dingen aan hem vastwerden gemaakt werd ie wakker, dus uiteindelijk toch, wel met protest onder narcose gebracht, bah wat stinkt dat spul zeggg! ik kan begrijpen dat ie zo vreselijk moest huilen, ik heb hem een kus gegeven en gezegt dat ik van hem hou.. en toen begon het wachten.

rond half 12 werden we gebeld dat alles goed gegaan was, buisjes geplaatst, bijoortje weggehaald en zijn schisis gesloten.

Toen we op de uitslaapkamer aankwamen en ik hem zag moest ik toch wel een paar traantjes laten, onze lieve lieve schat zo zielig hoe hij daar lag, gelukkig mocht ie bij me liggen.

een paar uur na de operatie mocht hij drinken maar wilde niet dus moest hij aan het infuus blijven, de nacht was slecht, werd heel erg onrustig wakker en ook vaak wakker en schreeuwde het dan ook uit, op zon moment breekt je moeder hart hoor! De hele dag in het ziekenhuis breekt je wel op hoor, we zijn dan ook zaterdag middag even bij me zus (die woont vlakbij) gaan eten en ik heb nog even op bed gelegen want ik was net eindelijk na de miskraam weer (hevig) ongesteld geworden. me ouders waren ondertussen wel bij Julian gelukkig,

Toen we hem eten gaven, danoontje hapte ie er flink in maar uit de beker drinken deed nog flink veel pijn, dus ik bedacht dat we misschien wat water in een spuit konden doen en hem daarmee drinken konden geven en ja hoor, gelijk 10 spuitjes helemaal leeg en daarna hebben we van de zuster een grotere spuit gekregen waarvan hij weer 4 op heeft gedronken. vanaf toen is het alleen maar beter gegaan eigenlijk. hij mag nu de eerst week alleen maar vloeibaar, dus helemaal niks met stukjes erin. en vanaf zaterdag gaan we stukjes witbrood zonder korst proberen.

wat het rare is, hij heeft een totaal andere huil en klank gekregen! zo vreemd als we hem nu horen praten, hij is nog wel stilletjes trouwens maar als hij dan iets zegt dan is het heel vreemd om hem te horen.

vanmidag heeft hij vanaf half 3 tot 5 bij mij op schoot geslapen, hij wilde niet op bed. Gelukkig dat me mams even kwam want ik moest erg nodig naar de wc.. hahaha

over een broertje of zusje zijn we nog niet uit of we verder gaan.

we zitten er nu even doorheen, alle gebeurtenissen zijn ons niet in de koude kleren gaan zitten.

even weer opladen en voorlopig richten op het goede herstel van onze lieve schat.

nou dames hoe is het verder met jullie?

liefs

Desiree

Geplaatst

Jeetje Dees, wat heftig toch nog allemaal. Had natuurlijk alle berichten op hyves gevolgd. Blij dat je moeder even kwam...heb ook wel eens zo gezeten. Heb Kaylen op kussens op de grond gelegd met een deken. Nog nooit zo snel naar de wc geweest.

Maar wat een gedoe met Julian zn operatie en kan me voorstellen dat je hard breekt als je hem zo zag. Gelukkig is het nu allemaal achter de rug en kunnen jullie je richten op het herstel van Julian.

Jammer dat jullie poging weer niet gelukt is. Hoop voor jullie dat het in de toekomst toch nog wel een keer mag gaan lukken.

Dikke knuf natuurlijk voor jullie knappe man.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden