Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Chan Gefeliciteerd met FIn! en meid kop op volgende poging is hopelijk raak... Gelukkig heb je lekker veel Cryo's heerlijk!

Ons manneke kan al los staan het gaat nu echt hard ik geef het nog een week en hij gaat lopen...

Alles goed met iedereen?

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@mijnbaby, dank je wel. Finn zijn feestje is helemaal leuk geweet.

Jammergenoeg heb ik niet meer zoveel cryo's.

Ik had er zeven, die verpakt waren als volgt --> één in één rietje, en in drie rietjes zaten er twee.

Die ene heeft het ZH per ongeluk ontdooit en één rietje met twee heb ik nu gebruikt.

Ik heb dus nog twee kansen en dan moeten ze ook nog goed ontdooien.

We gaan deze maand wel gelijk door met de nieuwe poging.

Geplaatst

Chantal: balen dat het niet gelukt is. En echt zo raar stom dom lomp van het zh dat zee een rietje verkeerd hebben ontdooid. We blijven natuurlijk voor je duimen bij de volgende poging.

Rustig hier zeg...Dees hoe gaat het bij jou met de voorbereidingen van het feest? En natuurlijk de rest van de dames.

Geplaatst

@ Chantal dat is balen meid, waarom zijn ze niet verpakt per stuk? UMC utrecht doet per rietje 1 eskimootje...

Maar goed je heb maar 1 goeie nodig om zwanger te raken! hoop dat het gauw raak is!

Meiden suc6 met de voorbereidingen van jullie verjaardagen....

(K)

Geplaatst

Ook hier weer even een update(je):

Julian heeft al 1 kies en nee geen kleintje maar echt een mega kies.. zo grappig om te zien en hij zit er steeds met zijn vinger aan.Hij heeft er niet al teveel last van, meneer praat me de oren van het hoofd en van een afstandje lijken het al echte woordenen zinnen.. erg grappig.

Hij loopt rondjes in de box, kruipt overal bij omhoog en hij is gek van muziek.(en zwemmen)

De verjaardag is as zondag, ik heb slingers van bumba besteld en van 1 jaar en allemaal blauwe ballonnen.(bij tuf tuf) super snelle levering!) De kado's staan klaar(loopauto met duwstang en gordels en overkapping) 2de hands via mp en nog een ander kado een soort vormenstoof met muziek erin..daar houdt ie helemaal van.De taarten zijn besteld, 1tje met een auto en wat lekkere vlaaien, oa speculaas vlaai van de HEMA.. jam jam... Er zijn genoeg mensen uigenodigd en zelfs mijn vriendin uit brabant komt logeren het weekend! super tof.

Morgen mag ik weer beginnen met de deca.. me koelkast ligt alweer lekker vol, niet echt handig voor de hapjes en drankjes voor Julians feestje maar heb het in een zak gedaan zodat niemand het ziet. Wel heel erg spannend hoor allemaal.

@ Chantal, jullie gaan gelijk door met de cryo? ik duim heel hard voor jullie!

nou ik ga weer even lekker strijken, heb alle gordijnen gewassen dus ik heb nogal wat strijk;)

liefs

Desiree

PS;nog even een foto van onze waterratje;)

1165816579_5_Iqjq.jpeg

Geplaatst

Hey Dees,

Ja wij gaan gelijk door voor de volgende TP.

Gisteren eerste FM gehad en morgen de tweede TP.

Het zal wel as zondag/maandag worden dat we de TP krijgen denk ik.

Dees, jullie houden het ook still dat jullie voor een tweede gaan?? Wij iig wel......laat ons alles zelf maar doen!!

Heel veel plezier met Julian zijn verjaardag...het is zo onwijs leuk...geniet ervan.

Geplaatst

Heey Dees,

wat grappig te lezen dat je de versieringen bij tuf-tuf hebt besteld. dat is hier niet ver vandaan en daar komen de spullen voor Michiel zijn verjaardag ook vandaan. Leuk!! wel een beetje spannend vind je niet dat hij 1 gaat worden. Ik vind het zelf best spannend, toch een soort afsluiting van het baby-zijn.

Verder gaat het goed met michiel, hij kan al alleen staan maar lopen dat vind hij eng na 1 stap te hebben gezet. En eindelijk heeft meneertje ook een tandje, zo net voor zn verjaardag. ook nummer 2 zit er a aan te komen. Maar gelukkig heeft hij er weinig last van, alleen wat luieruitslag.

Hij krijgt maandag weer 2 spuiten, hij had ze al meoten hebben maar toen had hij koorts en mocht het niet.

Geplaatst

1169663320_5_4wVM.jpeg

ons feestvarkentje vandaag!! hiep hiep hoera.. julian alweer 1 jaar!!

1169667722_5_XjIb.jpeg

hij is flink verwend door iedereen, kleertjes speelgoed in overvloed.hij heeft alle kado's zelf opengemaakt. en de taart was smullen!

liefs

Desiree

Geplaatst

Super leuk die fot's van Julian!!! Alweer 1 jaar en Michiel ook alweer 1 jaar. Nou de laatste van dit topic is ook 1 jaar. Vandaag lekker gevierd met de mensen die het vreselijk slechte weer durfden te trotseren. Maar hij is wel verwent hoor, hoop nieuwe kleerdjes en leuk speelgoed gekregen. Wij hadden geen taart voor meneertje, maar we hadden foto tompoezen van de Hema. Ook die vond hij super lekker. Alleen kaarsje uitblazen heb ik maar gedaan haha.

Trudy: ik heb de foto's van Michiel gezien op je hyves, echt super leuk die taart en versieringen. We leuk, we hebben bij jou ideetje vandaan gehaald voor cadeautje voor Kaylen....de driewieler. We hadden echt totaal geen idee wat we voor hem moesten kopen.

Onze mannetjes zijn ineens geen baby meer, maar dreumesjes....had er wel een beetje moeite mee hoor. Jullie???

• 4 weken later...
Geplaatst

Hallo dames,

Lang niet meer gekeken hier...maar er is ook niemand die meer iets vertelt heeft haha. Iedereen de feestdagen goed doorgekomen?

Wij zijn heerlijk een weekje naar Frankrijk geweest en daar lag zoveel sneeuw dat wij heerlijk in de sneeuw konden spelen en oma&opa lekker op Kaylen passen haha. Lekker drukke dagen natuurlijk en Kaylen is nu al sinds maandag ziekjes. Hij is erg verkouden en is steeds aan het hoesten. Verder gaat het prima met hem hoor, lekker goed eten en drinken. Het is echt een grote knul aan het worden, alleen nog steeds niet lopen of staan. Hij is lekker nog steeds op zn kont het hele huis aan het door schuiven. Wel kan hij echt super goed op zn loopauto vooruit komen en ook snel. Het maakt niet uit vooruit of achteruit, alleen sturen is nog een beetje moeilijk. Daar heeft hij ook weer wat opgevonden, gewoon de hele auto draaien. Verder is het gewoon een heerlijk ventje haha.

Hoe is het verder met iedereen??? Dees zag toevallig bij jou handtekening dat jullie eerder zijn begonnen en dat we je kunnen gaan feliciteren......!!!!!!!!!!! Hopen dat het volgende week maandag een nog veel grotere en betere streep wordt. Dan heb je een mega Kerstcadeautje!!!!

Iedereen alvast een mega goed uiteinde en op naar alweer 2011!!!!

Geplaatst

heej tamara!!

eindelijk iemand die hier weer eens schrijft.. hier gaat het helemaal prima.. idd.. zonet nog een dikke vette plus op de test!

Julian loopt al kleine stukje.. hij wil niet meer zitten en liggen al helemaal niet.. hij gaat de hele kamer door, opzoek naar een plekje waar hij bij omhoog kan klimmen.. zt ook hoog op de knieen en hij praat echt super veel!, hij zint mee met zag twee beren broodjes smeren.. dan kom ik bij het zinnetje.. hi hi hi.. dan zegt hij ha ha ha. super lief!! en hij zegt auto (op zijn manier) en hij zegt klok;) hij wijst ook de klok aan in het boekje, en als hij het boekje ziet zegt ie al klok:P en kwak kwak zegt ie ook tegen zijn badeend;)erg leuk allemaal en wat een veranderingen zeg.

Hij heeft echt wel zijn eigen willetje en hij slaapt erg veel momenteel. hij heeft nu bijna 3 kiezen, en daar heeft ie wel last van aan zijn rode wangen te zien.

nou je leest het al, een trotse mama:D hahaha

Ik hoop dat het brusje van Julian blijft zitten, de test wordt wel donkerder maar ben elke keer zo bang dat het fout gaat omdat ik wel een ongi gevoel heb..:S maar dat had ik bij Julian ook. het kan nog alle kanten op gaan.

zodra ik meer weet laat ik het jullie weten!!

dames, beetje meer actief worden hier int nieuwe jaar, ben altijd vreselijk nieuwsgierig hoe het gaat met jullie en de kleintjes!(dreumesjes)

voor iedereen in iedergeval een heel goed 2011 gewenst en dat alle dromen uit mogen komen..!

liefs

Desiree

Geplaatst

He Dees,

wat super gaat het met Julian! Hier gaat het verder ook super hoor, Kaylen is het nieuwe jaar goed van start gegaan. Nadat hij heerlijk tijdens de jaarwisseling lekker is doorgeslapen, heeft hij uitgevonden dat hij gisteren op de bank zich aan de leuning kan optrekken en dan weer laten vallen. Geweldig vond hij dat, maar vanmiddag heeft hij het ook in de box gedaan alleen hij bleef staan!!! Echt super gaaf om te zien, we stonden allebei helemaal versteld te kijken haha. En hij natuurlijk helemaal blij en trots.

Praten gaat hier ook steeds beter, er beginnen woorden als die en dat te komen. Boekjes hebben we wel voor hem, maar die zijn voorlopig alleen nog om op te eten en om er mee te gaan gooien. Het gaat ineens echt zo snel allemaal, maar wordt ooooohhh zo leuk.

Echt super dat jullie nu al, zo snel een positieve test hebben. We zijn alweer aan het duimen draaien gegaan hoor, hopelijk blijft deze lekker bij je zitten. Julian zal natuurlijk helemaal blij zijn met een broertje of zusje haha. Wanneer moet Julian nu geopereert worden? Zal vast ergens staan haha.

Hoe is het verder met iedereen??? Is erg rustig hier zo.....

Iedereen natuurlijk nog een mega goed 2011 toegewenst!!!!

Geplaatst

119498-6710497.jpg

deze test is van vanochtend!! we hebben 18 januari de eerste echo...!

spannend..

liefs

ps; volgende keer weer een uitgebreid verslag

Geplaatst

GELUKKIG NIEUWJAAR VOOR JULLIE ALLEMAAL!

WOW!! Gaaf zeg! Gefeliciteerd met de zwangerschap!!

Hier gaat alles ook z'n gangetje.

De meiden zijn het jaar 'lopend' ingegaan! Echt zo bizar...de ene dag zetten ze 6 pasjes los en de volgende dag lopen ze de hele kamer rond; en gewoon allebei tegelijk (ben je dan een ééneiige-tweeling of niet...:))

Verder worden het echt grote meiden; drinken niet meer uit een fles, eten wat de pot schaft, lekker lang uitslapen (tussen 8 en 9 uur worden ze wakker) en één keer overdag slapen (van 13-15 uur).

Echt héél groot zijn ze nog niet...ze zitten net in maatje 80 en wegen rond de 9 kilo, maar goed...we zien ze met de dag groeien!

Fijn dat het met jullie kleintjes ook allemaal vlotjes verloopt. Genieten jullie ook elke dag weer? Ik vind het zo mooi!

Geplaatst

Dees wat een KLAP eerst positief getest en dan alsnog niet zwanger.... Gelukkig hebben jullie nog een hoop cyro's hoop dat het gauw raak is voor jullie!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey Meiden,

Een tijdje niet geweest, maar druk geweest met andere dingen.

Hier gaat het allemaal zijn gangetje.

Vandaag met Finn naar het CB geweest en heeft hij zijn laatste (voorlopig) prikken gekregen.

Was even een paar tranen, maar hij kon daarna weer lachen. Hij ligt nu heerlijk te slapen.

Hij weegt nu 11.720 gram en is 83 cm. dus hij blijft gewoon lang, net als toen hij geboren was.

Hij rent nu echt door de huiskamer heen. Af en toe hou je je hart vast, maar het gaat nog allemaal goed op een paar blauwe plekker na dan.

Eten gaat ook goed. Hij krijgt nog wel 's middags zijn fles, maar dat komt omdat hij brood niet echt eet. Hij eet het vleeswaren op en dan is hij er klaar mee.

Zo krijgt hij toch ze granen e.d. binnen.

Verder (zoals ik al schreef) gaat alles zijn gangetje. We waren bezig voor een 2e kindje, maar dat is nu verschoven naar maart/april.

Één poging mislukt, de andere poging konden ze mijn piek niet vinden, en ze hebben per ongeluk een cryo ontdooit dus ik was er even klaar mee.

We gaan in februari voor 11 dagen naar Egypte en daarna willen we weer 'aan de slag'.

Hier gaat ook alles op rolletjes.

Dees heb ik in de tussentijd al gesproken op hyves, en ik wil je bij deze ook veel sterkte wensen.

Liefs,

Chantal en Finn

Geplaatst

Hoi Chantal,

Zoals je ziet is iedereen wel druk druk druk met de kleintjes natuurlijk haha.

Goed om te lezen dat het super goed gaat met jullie en dat Finn lekker de boel op stelten aan het zetten is. Wat een super kerel is het toch al en flinke knul met de prikken. Wij moeten volgende maand weer en dan krijgt Kaylen ook zn laatste prikken. Heerlijk dat jullie lekker 11 dg Egypte hebben geboekt. Lekker er even tussenuit.

Hier ook alles zn gangetje, Kaylen staat en gaat ook steeds steviger staan. Verder is hij druk aan het ontdekken en alles aan het doen wat hij niet mag haha. Verder is hij ook begonnen met heel heel voorzichtig langs de tafel te schuiven en vanavond is hij begonnen met zich omdraaien tijdens het staan. Maar dat heeft nog veel oefening nodig.

Hier dus ook alles prima in orde en lekker zn gangetje aan het gaan.

Dus meiden hoe gaat het bij de rest allemaal???

Geplaatst

Hey meiden!

Hier ook al een tijdje niet geweest!

Ook wij zijn 2 weken geleden naar het CB geweest voor de laatste prikjes en gelukkig ging alles goeden heeft hij nergens last van gehad....Hij woog 11170 en is 80cm...

Verder gaat alles prima met onze boef...het is heerlijk om lekker buiten te wandelen samen, geen geduw meer met de wagen, hij loopt lekker zelf mee (ook al doe je een half uur over een stukje van 3 minuten hahaha)

Hij krijgt nog wel 3 flessen per dag, we hebben al van alles geprobeerd in de ochtend, maar niets gaat erin...pap spuugt hij gelijk uit en een boterham heeft hij geen geduld voor en geeft het aan de hond.

In de middag krijgt hij weer een boterham, maar ook hier eet hij alleen het beleg eraf, meer niet. Rond 5 uur krijgt hij een warme hap en rond 7 uur/half 8 een flesje van 120 en dan lekker naar bedje toe.

Onvoorstelbaar hoe hard ze nu gaan en wat ze allemaal al begrijpen! Dion weet het hele riedeltje van klap eens in je handjes en weet je precies aan te wijzen waar je neus, mond en oren zijn. Ogen snapt ie nog niet en grijpt dan naar zijn oor. Ook simpele vragen begrijpt hij en als je vraagt waar iets is qua speelgoed, zijn tut of zijn knuffel loopt hij er naar toe, pakt het en komt het bij je brengen. Kleine baby''s worden groot!

Hier nog 2 slaapjes overdag, 1 keer in de ochtend en 1 keer in de middag. Ook gaat hij in de avond later naar bed i.p.v. half 6/6 uur. Alleen het uitslapen heeft meneer nog niet door en komt gerust om kwart over 5. Ook de nachten zijn verschillend, maar ja, daar zijn we inmiddels aan gewend.

Morgen ga ik weer naar een KDV voor een rondleiding en gaan we vrijdag beslissen waar we hem 1 dag per week naar toe zullen brengen. Even alles rondmaken en de belastingdienst uitzoeken. Dat is nog een heel gedoe. Ben niet zo'n belastingaangifte wonder hahahaha.

Nou meiden, ga hier ff de zolder op en verder met puin ruimen. We willen dion zijn kamer een beetje baby-af gaan maken en een beetje opvrolijken. Papa wil er een ice-age kamertje van gaan maken. Er staat nu nog een 1-persoonslogeerbed in dion zijn kamer en die willen we graag naar zolder brengen zodat er meer ruimte komt. Maar ja, op de zolder staan al 2 logeerbedden, een combi zonnehemel en heel veel bureau's, kasten enz enz. Eerst dat maar eens aan kant brengen en dan kunnen we spullen verhuizen....

Fijne dag allemaal!

@Dees, meissie wat schrikken dat je in het ziekenhuis ligt! Jeetje! Hoop dat alles goed gaat en dat je snel weer bij je mannen mag zijn!

Geplaatst

Hoi meiden

Leuk om weer wat te lezen hiero......

Met ons mannetje gaat het prima.. ze worden zo snel groot.. Hij is nu echt al weer bijna babyaf...

Hij kan lopen en begrijpt echt al zooooo veel.... Als ik zeg we gaan broodje eten gaat die al smak geluidjes maken ahhaha

kortom het word met de dag leuker.... Hij doet nog 2 dutjes en slaapt van 20.00 tot de volgende dag 08.30-09.00... HEERLIJK DUS!

Ps we gaan in April voor 5 dagen naar Barcelona heb er zin in!

Geplaatst

Leuk om weer bij te lezen. Super dat het met iedereen zo goed gaat.

Hier ook alles prima in orde. Volgende week moeten wij ook weer naar het cb. Ben erg benieuwd hoe groot en zwaar hij nu is. Aangezien Kaylen nog steeds niet loopt moeten we hem nog tillen. Hij is nog lekker aan het rondschuiven op zn kont, dus op due manier komt hij ook overal. Dus lopen duurt waarschijnlijk ook nog wel ff.

Wij hebben hier helemaal geen flessen meer. Kaylen drinkt alleen uit bekers of een pakje. Verder krijgt hij alleen pap uit een beker als we 's ochtends te laat zijn. Normaal krijgt hij boterham. Het is ook zo grappig, we snijden zn brood, fruit en avond eten in stukjes, zodat hij het zelf kan eten. Dat is echt zo leuk om te zien. Alleen appelstroop wordt gewoon een regelrechte puinhoop, verder eet hij best netjes...voor een dreumes.

Mijnbaby: heerlijk hoor lekker naar Barcelona, lijkt me een geweldige stad.

Wij gaan komend weekend naar een bungalowpark, dan ikke met aantal vrouwen van mn werk naar Istanbul (heel weekend zonder mn baby) en eind juni lekker 2wk Frankrijk. Heerlijk vooruitzicht dacht ik zo :)

Iemand anders nog plannen?

Geplaatst

@ Tammy lekker meid, Istanbul lijkt me ook echt super! Geniet er van meid!

We gaan van de zomer ook nog wel maar moeten nog boeken....

Wij geven ons kleine nog steeds opvolgmelk 1+ wie ook? ik denk dat ik het ga geven tot 2 jaar.

Hij krijgt zijn avond melk nog wel met de fles.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden