Jump to content

De Oktober en November 2009 mama's

Recommended Posts

Posted

Hallo Dames,

Ik dacht misschien is het wel een leuk idee om een topic te openen, voor de dames die in Oktober en November bevallen zijn van een wonder(tjes)... Gezien zwanger worden voor ons niet van zelf sprekend is, is er voor ons een grote wens werkelijkheid geworden...

Hoe bevalt het om mama te zijn? en zijn jullie er al een beetje aan gewend?

geven jullie BV? en al kilo's kwijt haha....

Ik dacht openen een topic zodat we lekker kunnen kletsen over baby's enzo...

• Replies 612
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hey MijnBaby,

Wat een goed idee. Ik doe graag mee!!

Hier zijn we de eerste 48-uur goed doorgekomen, al hebben we wel te maken met een omgekeerd dag/nacht ritme. Daardoor kan ik nu lekker in alle rust zitten tikken, maar komt er van 's nachts slapen nog niet zo veel. Heb de eerste nacht echt geen oog dicht gedaan (kwam niet alleen door Thijmen hoor, ik stond zelf ook nog te stuiteren van de hormonen), en vannacht iets van 4 uurtjes of zo. Nou ja, ik pak mijn slaapjes overdag ook maar een beetje. Heb nu nog een uurtje rust voordat wel Jasmijn van de creche gaan halen...

De bv komt ook goed op gang, voel/lijk net Pamela Anderson. Herkenbaar??

Hoe gaat het met de rest??

Greetz, Michelle

Posted

Leuk dat je het een goed idee vindt michelle, ik dacht het is wel leuk om verder te kletsen gezien we maanden lang heerlijk aan het kletsen waren in jou topic ( uitgerekend in November) kunnen we het hier voortzetten...... maar dan over ons baby's enzo...

Posted

Hoi ladies, wat een leuk idee. Ik hoop dat ik hier ook snel met jullie kan mee kletsen. Collega van mn man zn vrouw is ook bevallen, ze was 23ste uitgerekend. Wij wachten geduldig af wanneer de kleine zich komt melden.

Dikke knuf

Posted

Helemaal leuk dit topic...

Ik zou oktober mama worden, maar het is dus november geworden.

Ik geef geen BV en dat is maar goed ook, want er komt ook bijna niets op gang bij mij.

Verder gaat alles goed. De kleine man is alleen aan het einde van de avond (lees begin van de nacht) begint hij echt wakker te worden.

Mijn man is aan het werk en dus komt dat op mij neer, maar de slaap haal ik 's middags aan.

De kraamzorg was vandaag voor het laatst. Dus nu gaat het helemaal spannend worden!!

Posted

Hey meiden,

Ik doe ook graag mee hoor!

De BV gaat goed, alleen had ik dinsdag enorme stuwing.

Wist in de avond echt niet meer hoe ik moest zitten/liggen/staan.

Gelukkig is het nu een beetje bijgetrokken, maar heb nog wel pijnlijke tepels (lekkere praat weer)

Dinsdag was meneer nog vrij onrustig, veel huilen, weinig slapen en in de avond had ik dus echt even last van kraamtranen.....

Hij heeft ook nu al last van darmkrampjes, gelukkig adviseerde zowel de verloskundige als onze huisarts cinababy, dit werkt bij hem echt super goed.....

Gelukkig gaat het slapen de laatste 3 dagen prima.

Hij heeft gisteren overdag heel veel geslapen, van 18:30 tot 22:30 is ie wakker/slaperig beneden geweest, daarna laatste voeding en hij heeft tot 3:30 geslapen.

Was even bang dat het een lange nacht zou worden omdat hij overdag heel veel had geslapen, maar het is meegevallen.

Ik ga hem zo maar wakker maken voor zijn voeding, meneer ligt nu nog in coma en om 7:30 is het 4 uur geleden, dus een mooie tijd.

En qua kilo's, ik woog 1 dag voor de bevalling 82,5 en 2 dagen na de bevalling 71,2.

Zelf woog ik maar 49 voor de zwangerschap, dus ik hoop echt dat ik zo rond de 60/65 kan blijven hangen en niet meer afval...

Lars is dinsdag weer voor halve dagen gaan werken en volgende week ook halve dagen.... even lekker samen een beetje aanrommelen.

Het scheelt een hoop voor me dat hij al 2 kids heeft en dus wat meer ervaring hahaha

Nou meiden, dat was het weer eventjes...

xxxxxx

Posted

Nou meiden, ik doe ook mee hoor. Ben sinds afgelopen maandaag ook alleen met de kleintjes. Vorige week is mn moeder nog een paar dagen geweest om met raad en daad bij te staan. Dat was toch wel even fijn. Wij hadden een hele leuke kraamhulp met heel veel ervaring. Dus ik vond het best wel even spannend toen zij weg ging.

Eva & Finn doen het hartstikke goed. Ben heel benieuwd wat ze nu wegen. As dinsdag ga ik met ze naar het weeguurtje van het CB. Je kan dan zo binnenlopen om je kleintjes te wegen. De kleintjes drinken goed en melden zich keurig om de 4 uur (meestal). 's Nachts maak ik de ander wel wakker als de ene zich heeft gemeld. Anders blijf je bezig met voeden.

Ook zijn we vorige week op controle geweest bij de kinderarts. Het is best een hele onderneming om met 2 kleintjes op pad te gaan. Gelukkig was mn vriend ook mee. We waren een kwartier te laat, hahaha! Het is nog even oefenen met de maxi cosi's en de wagen. Finn zag nog een vleugje geel. De kinderarts wilde toch even bloed bij hem laten prikken, gewoon om dingen uit te sluiten. Het was zo zielig, het duurde best lang voordat mn vriend en Finn weer terug waren ( ik bleef met Eva in de wachtkamer). Gelukkig was het bloed helemaal in orde. Over 5 weken (10 december) moeten we nog een keer terug.

Ook zijn ze van het CB langs geweest om de dossiers van de kindjes te laten maken. Op 24 november hebben we onze eerste afspraak. Ben benieuwd!

Met mijzelf gaat het eigenlijk heel goed. Ik vloei sinds vandaag niet meer en ik doe steeds meer. Ik krijg mn oude energie van voor de zwangerschap weer terug, gelukkig. Heb op 8 december een afspraak met de gyn voor de nacontrole. En het is misschien gek maar hebben jullie al nagedacht over anticonceptie? Bij ons is de kans echt heel klein om zwanger te raken maar toch... Wij vinden het prima zo en willen er niet nog een kleintje bij. Ook wil ik niet meer de pil slikken. Dus ik zit te denken aan een spiraaltje. Hoe denken jullie over anti-conceptie?

Blij te lezen dat het goed gaat met de nieuwbakken moeders en hun kleintjes!

Liefs, Jane

Posted

Dames even een vraagje,

Ik kreeg vandaag een oproep voor de inenting voor de mexicaanse griep, het schijnt dat als er een baby jonger dan zes maanden in huis is dat niet de baby maar wel de overige gezinsleden geent kunnen worden, dit is op aanraden van de RIVM. Wie van jullie heeft al besloten tot het wel of niet enten en waarom? Ik twijfel namelijk nog omdat je er wel een paar dagen slecht van kunt zijn en wij zitten dan vlak voor de operatie van Justin en het lijkt me niet handig om dan zelf slecht te pas te zijn.

Posted

Zo, ik ben ook maar eens op de weegschaal gaan staan.

Ik ben in totaal 9,5 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap en er is nu 15 kilo vanaf......dus ik moet gewoon meer kinderen gaan nemen, dan ben ik straks nog fotomodel!!

Nee hoor, die kilo's moesten er ook vanaf, want ik was tijdens een jaar lang behandelingen 10 kilo aangekomen door de hormonen.

A.S. maandag komt het CB bij ons thuis. Even vragen vanaf wanneer Finn mag gaan zwemmen, want met de kerst hebben we een week een huisje gehuurd en dan is het wel net zo leuk.

Ik ga wel de inenting halen voor de Mexicaanse griep, maar ik kan snappen dat je twijfelt Dani, want je wilt toch voor Justin op en top fit zijn.

Bij mij begint de inknip eindelijk echt rustig te worden.

Het is een inknip van 10 cm, dus dat is een flinke wond.

Posted

@ champietal.... Dat zou wel een leuk vooruitzicht zijn he top model... haha hier gaat het ook prima met de kilo's.... Ik was naar de bevalling meteen 7 kilo lichter en nu ben ik weer 3 kilo afgevallen... nog maar 4 kilo te gaan en ik zit op me oude gewicht.... en heb er nog geen eens moeite voor gedaan... HEERLIJK..

Posted

Vandaag voor het eerst met mijn mannen naar buiten geweest.

Eerst een stukje gewandeld en dat ging aardig. Daarna bij oma op bezoek geweest en die vond het natuurlijk helemaal geweldig dat haar kleinzoon voor het eerst bij haar thuis was.

Ik had gelezen dat baby's reageren als je je tong uitsteekt.

Dat deed Finn vandaag ook. Ik stak mijn tong uit en toen ging hij het ook proberen.

Mijn man deed net of hij gaapde en dat deed hij ook na.

Zo onwijs grappig om te zien, maar ook zo onwijs wijs!!

Posted

Ooh wat leuk om jullie verhalen te lezen. Ik hoop dat ik mezelf snel bij jullie aan kan sluiten om mee te praten over ons kleine hummeltje. Maar voorlopig is het nog erg rustig hier aan het front, hahah.

Posted

Chantal, leuk hé om met je mannetje naar buiten te gaan. Ik loop ook zo trots als een pauw achter de kinderwagen. Je hebt wel veel aandacht met zo'n dubbele wagen, iedreen wil even kijken . Ik ben veel langer onderweg als ik normaal zou zijn. Ik had het plan om vanmiddag met de kindjes te gaan shoppen. Hopelijk regent het dan niet meer.

Weer een druk weekend gehad met kraamvisite. Heel gezellig maar ook best vermoeiend. Toch weer allemaal leuke keertjes gekregen voor de kleintjes.

@ Lucky, nog ff en dan kun jij ook je kleintje in je armen sluiten. Succes met de laaste loodjes meis.

Posted

hahaha heerlijk inderdaad naar buiten!

We hebben hier op vrijdag koopavond in oosterhout, een overdekt winkelcentrum, en zijn heerlijk even rond gaan struinen.

Wel maar een half uurtje, was kapot, maar even een frisse neus was echt top!

Natuurlijk mocht ik niet achter de kinderwagen lopen, papa heeft er met een grote big smile en zo trots als een pauw achter gelopen.

Vanmiddag ook even boodschapjes halen en een rondje dorp hier doen, misschien maak ik dan kans om erachter te lopen hahahaha

Chantal, ik ga dat straks ook eens proberen, kijken of dion erop reageert...

Jane, kan me voorstellen dat je veel bekijks hebt hoor! Maar ja, dan voel je je alleen maar no trotser lijkt me...

Dani, ik ga wel de prik halen als ik een oproep krij, Lars gaat ook...

Lucky, nog eventjes meissie....

xxxx

Posted

Hihihi Jane, ik kan het wel snappen. Een tweeling is toch speciaal, dus iedereen wilt die kleine kindjes even bewonderen.

@ Trudy, nog even meid en dan kan je lekker mee kleppen over de andere dingetjes dan over het zwanger zijn. Dan ook gebroken nachten, maar dan van je baby e.d.

@ Daan, Finn slaapt veel, maar is ook wel vaak wakker. Het ligt er ook aan wat we gedaan hebben. Vanochtend in badje geweest en dan is hij helemaal gesloopt.

Vandaag is mijn schoonmoeder jarig en is hij meegeweest en heeft hij alleen maar liggen tukken. Nu zijn we thuis en is hij weer klaarwakker en dat kan dan toch best wel een tijdje duren.......hij vindt het veel te gezellig met zijn paps en mams...

Leuk is dat he, om de papa's zo trots te zien.

Ik had het vooral toen Gerard naar ons toe mocht in het ziekenhuis. Hij kwam met zo een big smile binnen en ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen om te zien hoe trots hij was.

Vandaag zijn ze ook van het CB langs geweest. Alles was goed en de eerste afspraken zijn gemaakt om bij hun langs te komen. Op 5 januari gaat hij zijn eerste prikken krijgen. Wel jammer, want nu mag hij nog niet zwemmen met de kerst en dan hebben we een huisje gehuurd!!

Posted

De twins slapen hier ook veel hóór. Ze zijn 's nachts steeds aan het spoken en daar zijn papa en mama niet zo blij mee. De darmkrampjes zijn nog steeds niet voorbij hier helaas. Vanmiddag heerlijk erop uit geweest met de twins. Ze vinden het heerlijk in de wagen. Morgen gaan we naar het inloopspreekuur van het CB. Ben erg benieuwd wat de gewichten nu zijn. Eva en Finn zijn alweer 4 weken in ons leven morgen. Het gaat ook zo snel!

Posted

Echt super om te lezen hoe het gaat met de beebs. Kan net als Trudy echt niet wachten om hier gezellig mee te babelen. Maar goed wij moeten nog even geduld hebben.

Vind het echt leuk hoe jullie het over de trotse papas hebben. Denk dat ik hier straka ook een hele trotse papa heb, nu al een beetje zelfs.

Posted

Hey meiden...

Hier weer een update..

We mogen tot nu toe echt niet klagen met ons tevreden mannetje.

Alleen gisteren sloeg het in 1 keer om in de middag, zijn eerste regeldag!Onrustig, huilen, alleen maar hazetukjes van 10 minuten en dan weer huilen en heel veel eten!!! Echt om de 2 uur hangt ie aan de borst.

Gelukkig heeft ie van 1 tot 4:15 even geslapen, ik heb hem verschoond, eten gegeven en nu slaapt ie nog steeds, dus ik ga ook even lekker terug.

Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.

Ik lees op het internet dat regeldagen een dag of 2/3 duren...

Hebben jullie al zo'n dag (of dagen) gehad?

Nou, ga snel terug...

xxx

Posted

@Jane

Ons ventje heeft ook zo nu en dan last van zijn darmpjes, echt zo sneu..

Verder gaat het prima met ons prinsje, hij slaapt goed en eet prima!

hij krijgt meestal zijn laatste fles tussen 12 en 1 uur s nachts en wordt dan rond

4 uur wakker, soms ook iets later...

Gister waren we de stad in geweest, hij heeft de hele tijd alleen maar geslapen,

echt een voorbeeldige baby ahaha

Hoeveel voedingen geven jullie op een dag? wij 7...

Posted

Vannacht een roerig nachtje achter de rug. Eva heeft vanaf 23.30 uur tot 01.30 uur liggen huilen, echt hartverscheurend. Ik voel me soms zo machteloos. Je gaat het hele rijtje af ( honger, luier, boertje, krampjes of gewoon ff bij mama zijn). Het mocht allemaal niet baten. Hoe lang moet je je kleintje laten huilen? Een baby huilt toch niet zonder reden? Uiteindelijk viel ze in slaap in mn armen en heb haar heel voorzichtig in haar bedje gelegd. Eva huilt heel heftig, tot aan krijsen aan toe. Finn daarintegen is heel relaxed. Hij kan ook wel van zich laten horen maar is niet zo explosief als zijn zus.

Om 03.30 kwam Finn voor zijn voeding. Ik heb Eva laten slapen want ik was zó blij dat ze sliep. Om 04.45 uur kwam Eva voor haar fles. Heb haar gevoed en toen weer in haar bedje gelegd. En ze ging slapen gelukkig. Toen hebben de kleintjes een tuk gemaakt tot 08.00 uur vanmorgen. En mama dus ook.

Nu zijn Eva en Finn in diepe rust. Overdag gaat het hartstikke goed maar rond een uurtje of 11 's avonds begint het huilen. Heeft iemand nog tips voor mij?

Liefs, Jane

Posted

Jane, een reden voor jou dame om te huilen kan ook gewoon een stukje verwerking zijn en daar kun je helaas niets tegen doen behalve laten huilen, op dit moment heb je er niets aan maar echt deze periode gaat over en dan zal steeds minder vaak en minder intens gaan huilen. Voor nu kun je alleen zo door gaan wat controleren betreft (luier, honger, kramp) en is er niets aan de hand dan toch maar even laten huilen, hoe moeilijk dat ook is. Succes meissie en niet vergeten je doet het super hoor!

Posted

@ Jane, ik zou het echt niet weten. Onze Finn huilt niet zo heel erg vaak.

Eigenlijk alleen als hij honger of een vieze luier heeft of aandacht wilt.

Het enige is dat Finn echt heel veel wakker is. Vanochtend drie uur achter elkaar. Daarna zijn wij even de stad ingegaan en heeft hij aan een stuk door geslapen.

Thuis gekomen heb ik hem de fles gegeven en nu wilt hij weer niet slapen.......en dan gaat bij ons ook het huilen beginnen, maar zodra we hem in onze armen nemen, stopt het gelijk. Na een 10 minuten valt hij in slaap, maar zodra hij in de box/bed word gelegd gaan de huilbanden weer open!!

Wie van jullie is er ook ingeknipt? Het ging nl. de laatste paar dagen heel erg goed, maar begin er vandaag weer heel erg last van te krijgen. Met plassen gaat het weer prikken enzo.....hebben jullie dat ook??

Posted

Jane, ik heb ook geen idee meissie..... onze kraamhulp zei dat we dion maximaal 20 minuten mochten laten huilen, maar dat kan ik ook niet hoor. 5 minuten en dan ga ik toch echt ff kijken..

Chantal, gelukkig ben ik niet de enige... ik ben ook ingeknipt en de laatste 2 dagen is het met lopen een drama. Heb het idee dat de onderkant echt super gezwollen is. De VK had gelukkig vorige week opmijn verzoek al 2 hechtingen los geknipt voor verlichting, maar nu is het weer zeurderig...

Hier zijn de regeldagen voorbij n zijn we inmiddels alweer 2 dagen bij paps en mams aan het logeren en jeetje, wat heb ik daar spijt van.

Donderdag ging prima, dion heeft de hele dag geslapen, voorbeeldig geweest, gister overdag ging ook nog wel, maar vanaf een uurtje of 6 is hij klaarwakker geweest. Niet qua huilen, gewoon wakker... We hebben hem pas om 11 uur in slaap gekregen, om kwart voor 4 kwam hij voor eten, de borst gegeven en toen tot half 6 beneden gezeten, meneer was weer klaarwakker.

Denk zelf dat de indrukken teveel zijn voor hem en ben blij als ik weer gewoon lekker thuis ben en hij in zijn eigen omgeving kan zijn...

Ben super kapot.............

Nou, kleine heeft weer honger.. ga hem ff halen..

xxx

Posted

Hey mamma's,

Alles goed met jullie en de kleintjes?

Daan en Chantal, vervelend dat jullie last hebben van de knip, ik las laatst in een foldertje bij de gyn. dat inmasseren met vaseline zou moeten helpen, of dat inderdaad zo is weet ik niet hoor ik heb er (gelukkig maar) geen verstand van.

Jane hoe gaat het met de krampjes van jouw meissie?

Michelle, gefeliciteerd met Dr. Patrick! Wat moet dat dubbel zijn geweest, en een feestje en de eerste chemo weer en dat op dezelfde dag. Hoe gaat het nu met jullie, trek je het allemaal een beetje?