Jump to content

Recommended Posts

Posted

nou ik had dus een aanvraag gedaan bij ONVZ en dit is hun reaktie:

Uw aanvraag voor de ONVZ Vrije keuze Topfit hebben wij ontvangen. Helaas kunnen wij de aanvraag niet accepteren.

Mensen verzekeren zich om zich in te dekken tegen onverwachte kosten in de toekomst, Een verzekeraar maakt een afweging tussen de te verwachten kosten in de toekomst en de te ontvangen premie. Aan de hand van de beantwoording van de gezondheidsvragen op het aanvraagformulier en eventuele aanvullende gegevens, verwachten wij dat de kans op kosten verhoogd is. Op basis van deze verwachting, kunnen wij de aangevraagde verzekering voor u niet accepteren.

Wij zijn wel bereid u op de ONVZ vrije keuze Benfit te accepteren.

Posted

Ja dat zeiden ze vorig jaar ook al. Aan de ene kant logisch, maar het betekent dus ook dat je eigenlijk nooit meer over kunt stappen als je eenmaal 'iets' hebt. Je moet dus kennelijk voor je ook nog maar aan kinderen dénkt je al indekken en torenhoge premies betalen.

PNO heeft nog wel een 4e poging in het pakket maar die zijn samengegaan met ONVZ dus zullen je ook wel niet accepteren. Misschien toch eens vragen over gaan stellen bij Kassa ofzo. Want ergens is het natuurlijk idioot dat je je niet kunt verzekeren voor iets dat je nodig hebt....

Posted

ff een vraagje Henne, jij noemt de ONVZ, als ik daar kijk bij de Polisvoorwaarden, dan zie ik 100% vergoeding ivf in de meest aanvullende pakketten.. zit hier ook een 4e poging bij in? Weet jij dit? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd..

Posted

Mijn aanvraag ONVZ gaat maandag ook de deur uit, heb alles netjes ingevult, maar ik zal ook wel afgewezen worden dan, echt shit zeg, maar ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Marielle

Posted

Hoi Suze,

Afgelopen voorjaar heb ik dit nagevraagd bij ONVZ omdat ik daar verzekerd ben. Vanaf de Topfit-module wordt een 4e IVF vergoed en een 5e eventueel op medische indicatie.

Gisteren heb ik de nieuwe polisvoorwaarden ontvangen. Hierin staat vermeldt dat bij de Topfit-module "100%, in ziekenhuis"... geen idee wat daar mee bedoelt wordt. De mail om opheldering is dus al onderweg naar ONZ. Als ik antwoord heb gekregen dan mail ik het even door!

Groetjes,

Posted
ff een vraagje Henne, jij noemt de ONVZ, als ik daar kijk bij de Polisvoorwaarden, dan zie ik 100% vergoeding ivf in de meest aanvullende pakketten.. zit hier ook een 4e poging bij in? Weet jij dit? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd..

Nav daarvan heeft Sen1972 een mail gestuurd naar ONVZ. Als je dus al in de molen zit accepteert ONVZ je niet omdat het dan al zeker is dat er hoge kosten betaald zullen moeten gaan worden door hen.

Posted

Mensen verzekeren zich om zich in te dekken tegen onverwachte kosten in de toekomst, Een verzekeraar maakt een afweging tussen de te verwachten kosten in de toekomst en de te ontvangen premie.

Ik ben nu bezig met de 2e ICSI, wie weet slaat deze wel aan (we hopen het). Dat betekend dat een 3e poging toch onverwacht is, ik weet tenslotte niet zeker of de 2e poging mislukt.

Waarom doen ze dan zo moeilijk met overstappen??

Groetjes Nathalie

Posted

Maar het is zo krom, iemand die nog niet in de MM zit en die verzwijgt dat zij in de toekomst is aangewezen op IVF die mag in dat toppakket.

En wij die eerlijk zijn en niet weten of een ICSI poging positief of negatief uitpakt, die mogen niet in dat toppakket.

Heel vreemd!

Groetjes Nathalie

Posted

Het komt erop neer dat je jezelf niet kan verzekeren tegen iets wat je nodig hebt. Dat vind ik zo krom als het maar kan zijn. Je neemt toch ook een reisverzekering omdat je op vakantie gaat en een autoverzekering omdat je een auto hebt dus als je (verminderd) vruchtbaar bent, neem je een pakket waarbij dit vergoed wordt! Waarom zit het anders uberhaupt in het pakket?! Je komt dus alleen maar in aanmerking voor zo'n aanvullend pakket als je er (hoogstwaarschijnlijk) geen gebruik van gaat maken. Met andere woorden: je mag wel betalen maar je mag geen kosten maken want die verzekeraars moeten natuurlijk wel hun zakken vullen, waar moeten anders al die hoge bonussen vandaan komen?! Hier moet echt iets aan gedaan worden want dat kan toch niet dat verzekeraars deze absurde regels stellen?!!?

Posted

Sen jouw redenering is helemaal de mijne!! En bouw anders een voorbehoud in. Als je een rechtsbijstandsverzekering afsluit mag je daar de eerste xx maanden niets op verhalen geloof ik. Mijn zus heeft ooit een verzekering afgesloten voor haar kat die telkens bij de dierenarts zat en die ging ook pas na een half jaar vergoeden. Laat bij overtappen eerst mindere voorwaarden tellen oid, weet ik veel. Maar nu komt het erop neer dat je dus vastzit aan een verzekering als je eenmaal iets hebt. En dat is krom.

Ik heb onderstaande vraag naar Tros Radar verstuurd als suggestie voor een onderwerp:

Steeds meer paren zijn afhankelijk van een ivf behandeling. In de basisverzekering worden drie pogingen vergoed. Een aantal verzekeringen vergoedt ook een 4e of evt. zelfs 5e poging. Bij deze verzekeringen word je echter niet meer geaccepteerd als je al in de 'medische molen' zit. Vanwege de te verwachten hoge kosten. Aan de ene kant is dit logisch, maar aan de andere kant komt bij mij de vraag op hoe je je op deze manier nog kunt verzekeren voor de zorg die je nodig hebt? Hoe ver vooruit moet je denken? En hoe zit dit met andere aandoeningen? Kún je uberhaupt nog overstappen naar een voor jou betere verzekering als je al wat mankeert?

Posted

Ah super Henne!! Ik wacht met veel belangstelling een reactie af. Ook mijn aanvraag naar ONVZ is vorige week de deur uitgegaan.

Geen idee of het enigzins helpt, maar ik heb bij "welke medische handelingen / (waarvoor, hoe lang) heeft u de afgelopen 2 jaar ondergaan" heel summier iets over "infertiliteit" ingevuld. Het staat in elk geval wat cryptischer omschreven dan 'vruchtbaarheidsproblemen/IVF ondergaan"...... ;-)).

Posted

Strakke actie Henne! Jij bent een goede woordvoerder. Dus als ze dit oppakken, en dat hopen we hier allen, dan moet je maar eens overwegen om namens ons allemaal het woord in beeld te doen!

Heel benieuwd naar hun reactie...

• 2 weeks later...
Posted

Ik ben gisteren in elk geval afgewezen door ONVZ. Niet echt grote nieuwswaarde en al verwacht... maar toch. Hoop dat jullie meer geluk hebben!

Posted

Hoi Annerie,

Wat balen meid. Had je je via online aangemeld? Hoe was de melding van jouw afwijzing? Hoe snel kwam de duidelijkheid?

Sorry voor alle vragen, maar ben ook erg benieuwd. ;-) Wij willen het ook nog wel proberen.

Grtjs, M

Posted

Hallo Henne

goed zeg dat je dit gedaan hebt, het is inderdaad zeer krom!

Ik ben alleen wel bang dat het er in het kort wel op neer komt dat overstappen geen optie meer is als er iets geconstateerd is, mijn collega (vorig jaar aan darmkanker geopereerd) kampt met een soortgelijk probleem.

In ieder geval vind ik het geweldig dat je deze stap ondernomen hebt!

groetjes

Babeth

Posted

Oh dit is inderdaad mega frustrerend dames! Precies eigenlijk wat alle mensen met chronische aandoeningen al hadden voorspeld en alle 'experts' dan weer zeiden nee hoor dat mag niet. Ik voel mijn bloeddruk alweer stijgen. Wij hebben in de invoeringstijd een heeeeeel groot geluk gehad. Via een werkgever van mijn man konden we (met vragenlijstje maar zonder voorbehoud) geaccepteerd worden bij ONVZ. Iedereen verklaart ons voor gek dat we ons zo wezenloos betalen aan premie. Helemaal nu we het gigantische geluk hebben dat we van onze 2e cryo poging vanuit IVF 5 van de tweede zwanger zijn (eigenlijk derde voor ons ivm een engeltje). Maar ooit komt er heel misschien de uitermate luxe wens voor een derde (vierde) boven. Ik durf het voor we daar definitief uit zijn niet aan om goedkoper te gaan met de verzekering. Al zouden we praktisch een volledige IVF poging bij elkaar kunnen sparen in de tussentijd het lef ontbreekt me volledig.

In Nederland MAG niet gediscrimineerd worden. Het staat notabene in het eerste artikel van de grondwet en toch gebeurd het......is dit nu het oh zo 'Rijke Westen'? Triest wordt ik er van ondanks dat wij ons in andere omstandigheden bevinden, omdat ik weet hoe ontzettend zwaar het allemaal al is qua behandelingen. Dit maakt het nog zoveel zwaarder. :(

Posted

Lees mijn nieuwe topic "IZA: geen medische selectie" eens, ik hoor graag jullie reacties op mijn telefoongesprek met IZA!

Groetjes, Annerie