Jump to content

10 mooie folikels en maar 2 eitjes....

Recommended Posts

Posted

Lieve dames,

Ik heb net de punctie achter de rug.. ben nog goed suf van de hormonen..

en duik dus zo mijn bed in.. maar ik ben even een beetje de kluts kwijt en weet even niet meer hoe ik dit nu weer kan verklaren.. dus HELP

De punctie was goed te doen maar het resultaat heel slecht. Ik had 10 folikels waarvan 8 tussen de 1,8 en 2,2. Nu blijkt dat ze maar 2!? eitjes hebben gevonden. Ik snap er dus helemaal niets meer van.. het AMC had ook nog geen idee hoe dit kon maar ze hopen me donderdag meer te vertellen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs

Posted

Hey Keesje,

Gelukkig viel de procedure mee! Je wordt ook wel goed platgespoten bij het AMC he? Die Diazepams, zijn het heftigst. Rust goed uit meid.

Ik begrijp je vraag. Vind het ook heel vreemd. Ik was de 1e ivf ook verbaasd dat ze relatief weinig eitjes eruit kregen. Dit is iets dat juist vaker wordt gezien bij vrouwen die wat ouder zijn (rond 40), begreep ik. Bij mijn 2e ivf (ook AMC) was het trouwens weer andersom (meer dan op de echo's).

Omdat je de 1e keer meer verkregen eitjes had, zal dit eerder gewoon pech zijn (en dus geen trend, nog geen concluisies trekken hoor. Dat deed ik ook steeds en bracht me niets!). Soms zitten eitjes misschien "gewoon" wat te vast.

Zeer balen, ik weet hoe het voelt. Maar nu met ICSI worden de 2 eitjes vast ook allebei mooi bevrucht! Hou je daar aan vast.

Sterk snel aan en we duimen op een voorspoedige terugplaatsing voor je, blijf vertrouwen houden hoor!

Liefs, -M

Posted

Hoi keesje inderdaad vervelend nieuws! maarja beter 2 dan niets met twee heb je toch nog een beetje hoop en kans ;)

bij mij hadden ze vandaag iets meer dan 20 follikels gevonden en 18 eicellen dat is wel goed,

maar meid maak je niet druk! je heb er maar 1tje nodig he zeggen ze ;)

sterkte !!

Posted

Hoi Keesje,

Vervelend dat ze er maar 2 hebben gevonden...!

Ik heb dit ook een keer gehad, wel veel follikels en maar 3 eitjes. Ik heb inmiddels heel wat ICSI pogingen achter de rug en dat was toen de enige keer. Ik was toen erg verbaasd en teleurgesteld. Het verschil tussen het aantal follikels en het aantal eitjes is de andere pogingen erg beperkt gebleven. Hopelijk voor jou was dit ook eenmalig. Enne, om je nog even een hart onder de riem te steken, ik had deze keer 1 grote follikel en 1 kleine en daar zaten 1 goed ei in en 1 niet rijp ei, maar die ene is toevallig wel uitgegroeid tot een topembryo en daarvan ben ik nu zwanger! Dus het kan wel! Hou vol meid, je weet het niet. En inderdaad heb je er uiteindelijk maar 1 nodig!

Veel sterkte in ieder geval, doe het lekker rustig aan!

Liefs, Marije

Posted

Hallo Keesje

ik snap je teleurstelling heel goed, ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de verklaring.

Ik weet wel dat grote aantallen niet alles wil zeggen: veel eicellen wil niet perse zeggen dat er veel goede bevruchtingen zijn.

De laatste keer had ik 7 eicellen waarvan er maar 2 teruggeplaatst konden worden, hiervan ben ik gelukkig zwanger geraakt.

Houd moed meid, wie weet zijn die 2 die gevonden zijn wel hele mooie emmies !!!

Ik duim voor je

succes, groetjes

Meiske74

Posted

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie opbeurende reacties! Het is even lastig nu om positief te zijn vanuit mezelf maar door jullie reacties zie ik toch weer een lichtpuntje.

Ik ga er gewoon voor.. uit deze 2 eitjes moet gewoon wat moois ontstaan.

Bedankt!!

Ps. heerlijk om te zien dat jullie zwanger zijjn het kan gewoon!

Posted

Hoi Keesje

Ik zou ook graag willen weten hoe het nu eigenlijk mogelijk kan zijn dat dat gebeurt. (Hoe laat heb je je de pregnyl gespoten en hoe laat had je de punctie?)

Ik zou er eventueel wel naar vragen, zeker als het je zo dwars zit.

Maar ondertussen gaan we gewoon heel hard duimen dat er 2 hele mooie emmy's ontstaan en dat er een van blijft zitten!

Posted

Hi Christine,

De verpleegster gaf aan dat ze hoopte me donderdag meer duidelijkheid te kunnen geven. Ook zij vroeg op ik wel op tijd de pregnyl heb gespoten maar ik heb op de minuut nauwkeuring om 21.30 de spuit gezet. De punctie was om 9.30 1,5 dag later.

Daar kan het dus volgens mijn niet aan liggen.

Een echt raadsel dus. Als ik donderdag wat meer weet zal ik het hier laten weten.

Groetjes

Posted

He Keesje,

Je zou bijna denken dat ze wat buisjes hebben laten vallen... dag eitjes!

Ik kan me haast niet indenken dat de follikels leeg waren namelijk...

Enfin, op zich is daar niets meer aan te doen.

Nog steeds kans op twee toppers!

Liefs, Nine

Posted

Hallo Keesje en Nine

Helaas kan het wel degelijk het geval zijn dat er lege follikels aangetroffen worden, in Brussel waarschuwen ze ook dat veel follikels niet inhoudt dat er ook veel eicellen zijn.

Volgens Brussel kan een te vroege eisprong ook voorkomen maar niet vaak.

Helaas Keesje kun je er verder weinig aan veranderen, het is zoals het is, al snap ik heel erg goed dat je het eea. wil kunnen verklaren, is heel menselijk en begrijpelijk.

Ik duim voor je dat je deze week een mooie tp hebt!!!

liefs

Meiske74

Posted

ja hoor dat kan inderdaad want een vriendin van mij heeft weleens 26 follikels gehad en maar 2 eitjes. Maarja wel zwanger! en haar zoon is nu al bijna 9 jaar. Dus hou hoop!!!

Posted

Hey Keesje,

Ben je al weer wat bijgekomen? Ik snap dat je teleurgesteld was, hopelijk heben ze je al meer info kunnen geven die wat verklaart. In ieder geval, met 2 eitjes kan idd nog steeds een wondertje plaats vinden, dus ik duim voor je!

Groetjes, Aafke

Posted

Hi Aafke,

Ja.. inmiddels ben ik weer positiever! Die twee eitjes zijn ook allebei bevrucht en teruggeplaatst. Voor mij voelde dat als een wondertje aangezien ik echt even de moed was verloreb. Dus nu is het afwachten met 2 boontje in mijn buik.. ben vooral hard aan het hopen!

Ook het ziekenhuis vindt het onbegrijpelijk dat er maar 2 eitjes waren. Ze gaan dit nog onderzoeken maar voor nu heb ik even weer net zoveel kansen als ieder ander met 2 boontje in de buik ...

Lief dat je meeduimt!

Ik zal ook voor jou duimen deze ronde!! spannend dus voor jou of je dinsdag 26/11 een TP hebt. Je eerste cyro TP toch na je overstimulatie? Moet je nu ook nog hormonen spuiten?

Groetjes!

Posted

Dag Keesje

Wat leuk dat er toch twee embryo'tjes zijn teruggeplaatst! Vandaag heb ik ook picking gehad, en deze keer amper 5 follikels met 3 rijpe eicelletjes. Vorige keer had ik er 9, waarvan 7 bevrucht. Het zijn hier dus ook bange dagen, hoop heel erg dat die :sign19: :sign19::sign19: het goed doen en dat ik een embryo'tje (of twee) zal hebben. Hoorde wel iets waaien dat ze 't via ICSI zouden doen, om het risico niet te lopen.

Kom je hier nog eens vertellen of je op 't einde van de rit zwanger bent?

Liefs

Drew

Posted

Hi Drew, als ze aan de slag gaan met ICSI dan wordt de kans op bevruchting weer groter dus dat is mooi! Hoe is de punctie vandaag verlopen.. Het is soms even slikken want we hopen natuurlijk stiekem allemaal op zoveel mogelijk eitjes en dus zoveel mogelijk kansen.. maar.. kijk maar naar mij.. het kan dus... 2 uit 2 bevrucht. Ik hoop dat jij voor de 3 uit 3 zal gaan... maar ieder embryotje is al mooi meegenomen!! Ik ga duimen. Wanneer hoor je of er bevruchting heeft plaatsgevonden?

Ik laat het zeker weten en ik hoop dat mijn emmies lekker blijven plakken!

groet.

Posted

Keesje, deze namiddag om twee uur mag al eens bellen, maar of het goede kwaliteitsembryo'tjes zullen zijn zal pas zaterdag geweten zijn denk ik.

Ik laat deze avond iets weten..

Drew

Posted

Beetje teleurgesteld, maar er was deze morgen maar 1 embryo'tje. Ik hoop stiekem dat er vandaag nog een tweede is bijkomen.. maar heb er weinig goeie hoop in. Voel trouwens dat ik lichte infectie heb (de zoveelste-ik kan niet tegen die hormonen) en dan denk ik bij mezelf, welk embryo'tje zal in zo'n omgeving willen blijven plakken. Ik ben me eigenlijk mentaal al aan het voorbereiden om de 3de poging, stel je voor.

Morgen terugplaatsing ipv zaterdag, aangezien ze toch niet hoeven te wachten op het beste embryo'tje..

Eigenlijk toch wel vreemd he, zoveel follikeltjes en maar twee eitjes die gelukkig twee emmy'tjes zijn geworden. Maar eigenlijk is dat toch wel goed nieuws, je hebt er toch twee in je buikje. Hoe was eigenlijk de kwaliteit van jouw twee emmy'tjes?

Posted

Verdorie te snel op reageren gedrukt.....

Maar bij mij lagen er ook maar 2 eicellen klaar. Gelukkig waren ze beide geschikt voor bevruchting en zijn ze ook allebei bevrucht! 1 emmie is teruggeplaatst en de ander was helaas niet sterk genoeg voor de vriezer.

Morgen mag ik bloedprikken maar heb al 5 positieve thuistesten liggen dus ik ben zwanger!!!!

Liefs, Chantal

Posted

Echt??? :hello2: Zo zie je maar he, dat eentje blijkbaar genoeg is. Een dikke proficiat alvast, ik duim voor je dat alles lekker goed blijft gaan.

En wat een geluk, bij de eerste poging..