Jump to content

Zo snel al afgelopen

Recommended Posts

Posted

Hoi meiden,

Helaas heeft het bij ons niet zo mogen zijn.

Omdat ik -ook met dit verdrietige nieuws- behoefte heb om dit te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten, open ik graag een speciale topic hiervoor.

Ik begon vanochtend, precies op 5 weken, in ene leeg te lopen met dun bloed. Dacht echt even "plas ik nu uit een andere plek"? De test was vannacht ook al amper meer positief. Nu verlies ik baarmoederslijmslierten en ook 1 rond zakje dat gevuld aan voelt, zo'n 0,5 cm doorsnede. Bewaard voor je weet maar nooit. Sorry voor de details, maar ja... zonder details kunnen we niet meedenken met elkaar toch!?

Wie heeft ook een vergelijkbare ervaring (gehad)? Hoelang duurt/duurde dat? Beter niet in bad gaan he? Zo'n behoefte aan alleen, maar wil geen infectiegevaar lopen. Heb wel behoorlijk pijn, in rug, onderbuik, liezen en uitstraling naar benen. Paracetamol lijkt me niet slim nu alleen, ook al lees ik dat wel als advies bij de verloskundigen sites. Is toch een bloedverdunner? Maar alternatieven als ibuprofen toch niet handig, mocht er toch nog iets zitten?

Donderdag gaan we naar het VUmc, zij gaan proberen onze vragen te beantwoorden en dan ook nog even te kijken op een echo of ik echt wel leeg ben. Sja leeg, zo voel ik me precies. Mentaal dan. Want lichamelijk zit er nog wel iets lijkt het. Ook al zijn de zwangersymptomen vrijwel weg.

Wij hebben nu, in 4,5 jaar tijd, 4 keer meegemaakt dat we (licht) positief testen, maar dat het kort daarna misgaat. Deze keer zijn we verder dan de vorige keren gekomen. Het is elke keer spontaan gebeurd, nog nooit met enig behandeling gelukt (6x iui en 2x ivf). Hopen dat we nu wel een keer serieus genomen worden en eindelijk onderzoeken krijgen voor "erg vroege miskramen" (antistoffen / chromosomen / stollingsfactor e.a.). Onze enige houvast.

Meiden, veel sterkte allemaal. Benieuwd naar jullie ervaringen. Misschien kunnen we samen hoop putten uit het idee dat zwanger worden wel kan. Nu nog zwanger blijven...

Liefs, -M

• Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Oh nee Miki, wat vreselijk oneerlijk is dit! Ik heb ooit een miskraam gehad met 10 weken zwangerschap, ik kreeg buikkrampen(achteraf weeen) en op de wc verloor ik de tweeling, een vreselijke ervaring, gelukkig een éénmalige ervaring. Het bloeden was na een dag of twee alweer voorbij maar dat schijnt per persoon anders te kunnen lopen. Ik kreeg inderdaad het advies om niet in bad te gaan tot het bloeden voorbij zou zijn. Als pijnstilling mag je alleen paracetamol gebruiken omdat deze het bloed niet verdunnen, ibuprofen e.d. verdunnen het bloed wel dus die kun je beter laten staan.

Lieverd heel veel sterkte met dit verlies!

Een dikke virtuele knuffel.

Posted

Hè Miki,

Wat een ontzettend triest verhaal. Zelf heb ik het niet meegemaakt, ben nog niet zwanger geweest... Maar dit lijkt me nog erger als negatief testen.

In ieder geval heel veel sterkte, en ik hoop dat ze jullie idd eens serieus gaan nemen.

Nogmaals heel veel sterkte!!!

Posted

Kl*te, kan niet anders zeggen, waarom nou! Dan ben je zo ver en dan dit. Ik weet hoe het voelt, de onmacht, verdriet, boosheid, alle gevoelens strijden om voorrang. Ik zit er ook nog middenin. Bij mij laat het vruchtje niet los, word morgenochtend gecurreteerd. Het enige positieve is dat we dus wel zwanger kunnen worden en daar put ik dan maar weer moed uit.

Meis veel sterkte!

Liefs

Posted

hoi miki

wat erg,ik wens je heel veel sterkte!!

na mijn miskraam ben ik terecht gekomen op de site miskramen.nl

daar schrijven ook vrouwen die al meerdere miskramen hebben moeten doormaken en allerlei onderzoeken hebben laten doen.

eentje heeft de site herhaalde miskramen.nl opgericht en is nu op het moment weer zwanger en deze keer lijkt het goed te gaan.

ik heb daar toen veel steun aan gehad,als je het niet zelf hebt meegemaakt wat het is om een kindje te verliezen,begrijp je de ander ook niet zo goed,je komt soms heel veel domme opmerkingen tegen!

je had gisteren zo lief gereageerd op mijn vraag en nu is het mis gegaan bij jullie.

ik voel met je mee(ook al heb je daar weinig aan) neem de tijd om te verwerken! het is niet niks!

sterkte en een digitale knuffel

druif

Posted

Lieve Miki,

Ik weet maar al te goed hoe je je voelt. Voor Rick heb ik ook 2 miskramen gehad (met 6 weken), alleen kwamen die niet vanzelf los en moest ik beide keren een currettage ondergaan. Na die 2e keer heb ik verzocht om e.e.a. uit te zoeken en nu blijkt dat ik een stollingsprobleem heb, wat op te lossen is met bloedverdunners.

Ik wens je heel veel sterkte toe de komende dagen en hoop dat je in het ziekenhuis iets verder komt en dat ze je serieus nemen.

Sandy

Posted

Een paracetamol lijkt me niet verkeerd. Heb ik ook gedaan en bloeden doe je toch.

Na een week buikkramp en lichte bloedingen is het nu toch echt afgelopen.

Gister was m'n mannetje jarig en waar ik al bang voor was, kwam uit.

Eerst flink buikpijn gehad en na een uurtje kwam het naar buiten (ik had toch echt een ander cadeautje voor 'm in gedachten).

Daarna was de pijn nagenoeg weg.

Vandaag voel ik helemaal niks meer en blijf alleen nog wat bloeden.

Morgenochtend moeten we voor een echo en ik hoop dat alles schoon is.

Dan kunnen we tenminste weer naar de toekomst kijken, ook al valt dat nu niet mee...

Vanaf 2000 heb ik al een kinderwens en had nu voor het eerst een positief resultaat. Goh, wat waren we blij en totaal overrompeld. Het kon dus toch?

Eindelijk een beetje geluk in ons leven.

Helaas was dit van korte duur.

Ben momenteel behoorlijk van slag en zit dan ook lekker even thuis.

Eerst morgen maar even afwachten en m'n koppie wat rust gunnen, daarna zie ik wel weer verder.

Gelukkig hebben we nog een cryo over, dus wie weet.

Ik ben alleen wel heel bang dat het maar een keer zo heeft mogen zijn en daarna niet meer.

Miki, pas goed op jezelf, we moeten er weer even door...en wie weet horen we de volgende keer toch ook bij de gelukkigen!

Liefs,

Martha.

Posted

Hoi Marion,

Had jouw berichtje nog niet gelezen. Je zit dus helaas ook in hetzelfde schuitje.

Ik hoop voor je dat de curretage wat mee valt. Ik heb er helemaal geen idee van hoe dat gaat.

Hopelijk hoeft dit bij mij niet. Morgen hoor ik meer.

Heel veel sterkte in ieder geval!!!

Liefs,

Martha.

Posted

Hoi Miki,

Ik vind het heel erg voor je. Wat een grote teleurstelling. Helaas kan ik je verdriet niet wegnemen, maar alleen mijn eigen ervaring met je delen. Ik heb met 6 weken een miskraam gehad. Dat bleef in eerste instantie bij een klein beetje bloedverlies. Hierdoor blijf je hoop houden. Een paar dagen later begon ik meer te vloeien totdat ik 's avonds enorme buikkramp kreeg (én enorme rugpijn) en de sluizen als het ware echt open gingen. Een zwaar emotioneel moment. De zwangerschap was officieel voorbij. Ik ben lekker onder de douche gaan zitten. Kruikje helpt ook goed tegen de pijn. Al met al heb ik ruim een week stevig gevloeid. Een echo bevestigde daarna dat de baarmoeder 'leeg' was. De verloskundige vroeg nog of ik een 'zakje' was 'tegengekomen', maar dat was niet het geval.

Miki, heel veel sterkte de komende tijd!

Groeten, Nora.

Posted

Hoi

Sterkte met dit alles, echt klote voor jullie!

Gewone Paracatamol, mag je gewoon hebben hoor als je vloeit is als enige geen bloedverdunner.

Wel panadol, saridon en andere varianten

(Ben kraamverzorgster en na bevallingen mogen de kraamvrouwen tijdens vloeien alleen paracetamol 3 x 2 tbl zelfs per dag)

Liefs claudia

Posted

oh miki wat een rot nieuws jij was zo het voorbeeld van de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!

meid ik denk dat een hele boel meiden hier weten hoe jij je nu voelt waaronder ikzelf wil je dus alle sterkte wensen die je nodig hebt neem er even de tijd voor om dit te verwerken en hopelijk komt je wens ooit nog uit.

Posted

Dank ladies, jullie steken me echt een hart onder de riem.

Marion, wat verdrietig ook voor jullie. En wat moet je lang wachten op je curretage! Was/is er nog hoop dan? Veel sterkte morgen in ieder geval.

Mart, herkenbaar. Heel lullig zo op de verjaardag van je kerel. Wat zou je hem -en jezelf- graag iets anders schenken he? Ik had ook binnen 1 uur die stolsels. Jouw testen nu ook negatief?

Veel sterkte allemaal, ongelooflijk al die verhalen. Wat moeten wij een hoop doorstaan he? Niet normaal.

Liefs, -M

Posted

Vorige week waren de testen nog positief, in ieder geval t/m donderdag.

Maar ze hebben me afgeraden te testen, omdat deze waarschijnlijk nog wel een tijdje positief kan blijven.

Het brengt je alleen maar (nog meer) in verwarring.

Posted

Miki, wat vreselijk!! Eerst dat wonder en dan loopt het zo af!!

Heb er geen worden voor, ikzelf weet niet zo goed hoe het is een miskraam te krijgen, wel heb ik een bbz gehad en was ik al 8 weken, dus kantjeboord voor mijzelf was het.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en blijf hoop houden, je hebt immers zelf bewezen dat er wonderen bestaan!!

Liefs Marielle

Posted

Helaas weet ik ook wat het is om miskramen te krijgen. Het is een vreselijke gebeurtenis en niemand lijkt je te begrijpen. Ik wens jullie ontzettend veel sterkte en neem de tijd het te verwerken, want het is allemaal niet niks...

Probeer moed te houden en door te gaan. Kijk naar ons....na 5 jaar lijkt het dan eindelijk te gaan lukken. Hou vol! en zet door!! Ik ben wel naar een ander ziekenhuis in België gegaan voor een second opinion want ik voelde me in NL niet serieus genomen, want ze konden geen oorzaak vinden. Na 1 gyn. onderzoek in België stond de oorzaak vast. Ik had enorm veel grote vleesbomen/myomen/fybromen in baarmoeder en die zijn meteen weggehaald via de buik in oktober 2008 en ruim een jaar later ben ik 7-8 mnd zwanger. Het is dus gelukt. Laat het niet te lang op zijn beloop zonder onderzoeken, want hoeveel miskramen kan je nog aan...?

Een hele dikke knuffel

Posted

Ach miki,

Wat erg voor je! Heb er geen woorden voor.

Goed dat je je richt op de toekomst, de cryo. Ik hoop dat jullie goede ondersteuning krijgen en een antwoord op de vele vragen die je nu hebt.

Veel sterkte.

Liefs

Posted

He verdikkeme Miki,

Gisteren zat ik nog het andere onderwerp over jou en overtijd te lezen samen met mijn vrouw. Dat we het helemaal super vonden, dat dingen ook nog gewoon spontaan gebeuren dan al dat "gedoe" in het ziekenhuis...

Ik vind het heel erg voor je!

Sterkte voor jou en je man met verwerken.

@Martha/Marion; Ik heb de curettage emotioneel als zwaar ervaren, lichamelijk vond ik het meevallen. Maar ik ben dan ook onder gehele narcose geweest omdat ik absoluut geen geluiden wilde horen!

Lfs, Erika

Posted

He Bah Miki, wat ongelofelijk k*t! Ik weet haast niet wat ik moet zeggen. Ooo ik weet zo goed hoe jij je voelt! Helemaal leeg...Ik ken t! Verschrikkelijk is het, het is zo oneerlijk!

Lieve Miki, ik wil jullie onwijs veel sterkte wensen en veel succes donderdag in het VU. Ik hoop dat het bloeden gauw zal stoppen en de pijn zal verminderen. Ik heb toen met mijn miskraam heel erg veel bloedverlies gehad, was gewoon letterlijk aan het vloeien, maar heb helemaal geen pijn gehad dus weet eigenlijk niet hoe die pijn voelt. Wel heb ik een week lang voor de miskraam heel erg pijn in mijn onderrug gehad, maar toen wist ik dus helemaal niet wat me te wachten stond, dacht dat het bij het zwanger zijn hoorde.

Ik denk aan je en leef met je mee...

Een hele dikke knuffel!

Posted

Verdomme Mikki.... van het één op het andere moment wederom met lege handen. Dit is veel te wreed.

Je had het over een mogelijk zakje. Bij mij was het zakje ongeveer 2 vingerkootjes lang en erin zat een bolletje.. Waarom zou je niet in bad mogen? Ik heb dat wel uitgebreid gedaan.........

Liefs Pieneke

Guest Sannie66
Posted

Lieve, lieve Miki... wat spijt me dit zoooo voor jullie.

Tranen in mijn ogen.

Heel, heel veel sterkte meis....

Heel, veel liefs,

Sandra

Guest Nienke79
Posted

Lieve Miki, het leek allemaal zo mooi en nu dit! Wat ontzettend oneerlijk en waarom moet dit nu zo aflopen. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Ik heb geen ervaring met miskramen, ben hiervoor nooit zwanger geweest.

lfs, Nienke

Posted

Hallo Mik, heel veel sterkte gewenst om dit te verwerken. Ik heb geen eigen ervaring op dit vlak, maar ik weet van een goed vriendinnetje dat de schildklier ook een oorzaak kan zijn voor vroege miskramen. Zij heeft 3 miskramen in een half jaar tijd gehad, toen aan de schildkliermedicijnen, en inmiddels heeft ze een zoontje van zes maanden. Ik hoop dat het bij jou ook (relatief eenvoudig) opgelost kan worden. Nogmaals sterkte met het hier en nu.

Groetjes Evy.