Ga naar inhoud

Zo snel al afgelopen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Miki, wat een vreselijk verdrietig nieuws zeg.... het is een zware tijd waar je nu doorheen moet.

Mijn miskraam kwam niet spontaan op gang maar is opgewekt met medicatie, ik heb ook veel pijn en zware bloedingen gehad. Ik heb ook paracetamol geslikt, een paar dagen de maximale dosis, dat hielp wel iets maar het bleef heel pijnlijk. Ik hoop voor je dat het snel over is. Sterkte!

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Miki,

Wat een verdrietig nieuws, wat naar dat jullie grote droom zo afloopt. Heel veel sterkte!

Liefs, Emma

Geplaatst

Hoi,

Vanochtend bij de gyn. geweest en m'n baarmoeder is leeg op nog een streepje bloed na.

Gelukkig hoef ik niet gecurreteerd te worden, dus dat scheelt weer.

Volgens de gyn. komt m'n menstruatie na ca. 6 weken weer op gang en kunnen we weer starten met een nieuwe cryopoging.

Volgens hem is het wel positief dat ik nu toch een keer zwanger ben geweest.

Het biedt iets meer perspectief.

Voor nu, eerst even flink uithuilen en ik hoop snel weer met frisse moed verder.

@Miki, hoe gaat het met je?

@Marion, heel veel sterkte vandaag!

:hug:

Martha.

Geplaatst

Marion, heel veel sterkte vandaag.

Mart, blij dat de gyn er iets positiefs uit haalt (en geen curretage gelukkig meis). Met hoeveel weken is het nu bij jou "mis" gegaan?

Hoe lukt het met dat uithuilen? Hier van gister tot nu zowat in coma gelegen. Gelukkig ook, want bij het wakker worden voel ik hoe hard ik vloei (van onder en uit mijn ogen).

Mieden, dank voor al jullie troostende woorden...

Liefs, -M

Geplaatst

Hey Miki en Mart,

Beide heel veel sterkte.

Mijn inziens liever (liever ook niet natuurlijk) 10 keer een mislukte poging dan al zoveel weken ver zijn en dat t dan mis gaat...vreselijk verdrietig!!!

Groetjes Manon.

Geplaatst

Ja Manon, heel herkenbaar! Ook mijn man zei zoiets gister. Als je zover bent, wordt het tastbaar en dat wordt je dan nu weer afgenomen. Heel wreed! Dan had hij nog liever niets...

Heb hem nog nooit zo van slag gezien als gister. Bij mij komt de klap pas echt vandaag.

Maar 1 troost is dat het wel mogelijk is, zwanger worden. Het moet toch ooit een keer goed gaan!!!

Geplaatst

Hoi Miki, ja tis goed kl*te allemaal. Herkenbaar het gevoel eindelijk zo ver te zijn en dan wordt het wreed van je afgenomen. Inderdaad het positieve is dan zwanger worden dus wel kan! Is toch wel fijn om te weten, alhoewel hoe lang moet je dan door gaan, k vind dat wel moeilijk hoor. Ik heb gelukkig nu alles achter de rug, curretage is gedaan, is me mee gevallen en voel me prima, ook geestelijk voel ik me wat sterker lijkt wel. Meis sterkte bij de verwerking en ik blijf je volgen.

Liefs

Geplaatst

Hoi Miki,

Ik had je hele verhaal meegelezen en vond het allemaal zo fantastisch en vandaag lees ik dit....niet te geloven. Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van jullie verdriet.

Mart, ook jij heel veel sterkte!

Dinky

Geplaatst

Mart, Mikki en Marion, Wat een verdriet zeg, Heel veel sterkte met het verlies. Weet niet zo goed wat ik meer moet zeggen. Zo vol hoop en dan dit mee maken. Heel verdrietig.Joy1

Geplaatst

Lieve Miki,

Mn man en ik lezen net jou verschikkelijke berichtje.. We waren net wat hoopvol.. dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. Daar put je toch hoop uit en dan nu dit.. Waarom nou niet...

We wensen jouw en je partner heel veel sterkte toe!!!!

Veel liefs

Peggy

6xiui mislukt

aug 09 1ste ivf mislukt

okt 09 2e ICSI mislukt

3 december evaluatie verder voor poging 3??

Geplaatst

Marion,

Fijn dat de curretage goed is gegaan en dat je je nu wat sterker voelt.

Hetzelfde heb ik eigenlijk ook wel nu ik weet dat er niks meer in m'n baarmoeder zit.

Dan kunnen we weer verder...

Gr.

Martha.

Geplaatst

Veel dank voor alle lieve reacties! Ik had graag jullie mooie voorbeeld en hoop gebleven... Maar gelukkig zijn niet alle wonderen de wereld uit. Kijk naar Christine! Dat geeft ons ook weer moed gelukkig.

Hoi Marion, hoe gaat het vandaag?

Met jou Mart???

Bloeden bij ons nog in volle hevigheid. Niet meer een continue golf zoals gisteren. Maar net op de echo in het VU zagen we ook hoe het hard het stroomt.

Ze staan open voor meer onderzoeken! Heel blij om. Ook gaf ze aan dat dit gunstig voor onze kansen is. Ook wordt de kans kleiner dat er weer een miskraam komt?

Ze zei verder dat dit zeker echt een miskraam is. En dat -als het in zulk vroeg stadium misgaat- dit vaker aan de embryo ligt en verder in de zwangerschap eerder bij de moeder.

Ik werd voorzichtig behandeld, als iemand die nog helemaal stuk zou zijn en waar zulke praatjes nog een beetje te vroeg voor is. Maar ergens voel ik me heel sterk, dus wilde juist de koe bij de hoorns pakken. Nog veel pijn enzo, maar ik laat me niet kisten...

Take care meiden, tot snel, xxx

Geplaatst

Hoi Miki,

Heel veel sterkte! Weet helaas uit ervaring hoe heftig dit is. Je bent er idd zo dichtbij! Mijn mislukte cryo poging in juli heeft er lang niet zo ingehakt als mijn miskraam in april. Kan je nagaan ben er na zoveel maanden nog steeds soms verdrietig over. Binnenkort mijn uitgerekende datum en dat zijn dan toch weer moeilijke momenten. Ik heb zelf maar 2 dagen gevloeid, wel heel heftig en ik voelde me heel erg beroerd. Daarna heeft het 7 weken geduurd voordat ik weer ongi werd. Ik zou gerust paracetamol nemen als je nog pijn hebt! Huil goed uit want dat heb je echt nodig. Nogmaals heel veel sterkte en hopelijk overkomt dit wonder jullie nog een keer. En dan het liefst weer zonder hormonen natuurlijk!

Geplaatst

Miki,

Mooi dat je je sterk voelt...

Wat voor onderzoeken willen ze nog bij jullie gaan doen dan?

Een ding is zeker, je kunt in ieder geval spontaan zwanger worden. Wie weet!

Je hoort het wel vaker dat na een miskraam direct weer een zwangerschap ontstaat en die gaat meestal goed.

Het zou geweldig zijn!!

Hier alles rustig. Het bloeden wordt iets minder en de buikpijn is afgezakt.

Ik ga zo maar even de stad in, lijkt me wel weer 's goed.

Had me de hele week verstopt in ons huisje nl., maar moet er toch maar weer 's aan geloven:-)

Jullie ook :toppie:. Zal blij zijn wanneer we weer mogen beginnen.

Geen tijd te verliezen...

Liefs,

Martha.

Geplaatst

He Mart, het is hier lekker weer. Bij jou ook? Koop even wat leuks voor jezelf! Heb je wel verdiend. Ik gister ook een erg 'kek' jurkje online gescoord. ;-)

Onderzoeken vooralsnog, 1) lupus en omdat mijn moeder trombose heeft 2) kiesBeter.nl - Medische Informatie, Anticardiolipine en na overleg met het hoofd van de afdeling eventueel 3) chromosomen (maar dat is heel duur 1.000 euro pp en moet bij allebei en heeft niet altijd zin).

Dikke knuf!

Geplaatst

He meiden, hier alles goed gelukkig, gisteren dus curretage gehad en ik vloei bijna niet, een paar druppels maar. Ik vroeg me af wanneer je weer sex kan hebben na een spontane miskraam of curretage, (vergeten te vragen in zh, lekker handig weer).

Geplaatst

Goed te horen dat het weer wat beter gaat en je bijna niet meer bloedt!

Ik heb het net gevraagd en in het VUmc zeiden ze: vrijen mag weer wanneer het voor jou goed voelt. Wellicht dat dit ook voor na de curretage geldt???

Geplaatst

Miki,

ik lees nu je bericht pas. Wat een ontzettend kl...- nieuws! Hoeveel moet iemand verdragen vraag ik me wel eens af. Ik lees dat je je heel sterk voelt. Dat bewonder ik wel, want het is niet niks. Veel sterkte en ik hoop echt voor je dat je snel weer zwanger bent en dat het goed gaat.

Neel

Geplaatst

@ Miki Nou, niks gekocht hoor:-(

Ik heb de soort onderzoekjes even gelezen...maar te hopen voor jullie dat dit kan worden uitgesloten.

Het chromosomenonderzoek is inderdaad wel erg duur. Te bedenken dat na de drie ivf/icsi-vergoedingen het ook nog een hoop gaat kosten mochten er meerdere behandelingen noodzakelijk zijn.

@Marion, mooi dat het goed met je gaat. Ik was het trouwens ook vergeten te vragen hoor, maar goed dat Miki nog zo "helder" was:-)

X, Martha.

Geplaatst

Lieve MIki,

Ook in je eigen topic nog even een reactie.

Wat is dit erg meid. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. De reactie van je man vind ik wel treffend moet ik zeggen. Ik weet nog dat ik dat zei toen mijn zusje een miskraam kreeg met 20 weken. Ik zei iets in de trant van: liever geen kinderen dan dit mee te moeten maken. Ik wil hier niemand mee kwetsen maar het lijkt me zo verschrikkelijk veel pijn doen om hoop te hebben, te weten dat er leven in je groeit en vervolgens het weer los te moeten laten.

heel, heel veel sterkte samen!

dikke knuffel

Geplaatst

Hoi Miki,

Meid wat balen en verdrietig ik zit zelf ook midden in mijn verwerking heb afgelopen maandag een curretage ondergaan dat viel gelukkig erg mee maar dat komt ook omdat het er niet uit kwam was bij 8 wkn al niet meer goed. Heb nu alleen nog buikpijn maar bij mij helpt paracetamol absoluut niet dus ik gebruik Naproxen of ook wel merk Aleve Feminax en en ik heb dit overlegd met de arts hoor want ik heb erg last van het samentrekken van mijn baarmoeder en dat stopt niet. Ik loop zelf ook in het VUMC en ik heb wel chromosomenonderzoek laten doen en stollingsonderzoek volgt nog. Ze deden hier niet moeilijk over dus ik zou zeggen gewoon vragen hoor.

En geestelijk is het nog het zwaarst dus de verwerking hiervan dus sterkte ermee.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Hoi meiden, ook al voelt mijn lijf nog wel anders, sinds vandaag doet het fysiek minder pijn, vloeen ook bijna gestopt. Maar nu pas voel ik de emotionele klap echt goed. De verdoving is uitgewerkt ofzo. Ben blij dat mijn werk me nog even de ruimte hiervoor geeft.

@ Zonneschijn, jij ook een moeilijk proces achter de rug zeg! Wij horen dinsdag welke onderzoeken ons geadviseerd worden. Ik heb zeker ook om chromosomentests gevraagd ja! Heb jij nog steeds zoveel fysieke pijn joh? Hou dat wel in de gaten hoor!

@ Mart, jij ook volop begrip op je werk? Gelukkig maar. Vandaag minder weer, geen dagje stad voor mij ook. Jij nog wel even erop uit? Verwen jezelf hoor!

@ Marion, voel jij je al fit genoeg om weer in het "vrijen"-zadel te kruipen dan? ;-) Hoe gaat het verder vandaag?

@ Neel, EDR, Dinky, Joy, Hanneke, Peggy, Taurus, Debz en de rest... dank je wel... Gelukkig verzacht het delen met jullie hier een beetje de pijn. Met anderen erover praten is me nog echt te moeilijk. Vooral de goed bedoelde reacties...

Maandag spreek ik met de fertiliteiten counseler van het AMC, die mij al heel goed heeft geholpen tot nu toe. Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit eigenlijk verwerken? Dit is wel iets heel anders dan "niet zwanger worden" en "kinderloosheid" merk ik.

Mijn gevoel zegt me dat ik iets radicaals moet doen, mijn haar theatraal rood verfen ofzo. ;-)

Liefs, -M

Geplaatst

Lieve Miki,

Ik leef zo met je mee!

Dit is idd iets heel anders dan niet zwanger worden en kinderloosheid. Ook al was het bij mij, net als bij jou nog niet heel ver, het doet heel erg pijn. Ik merk dat ik er ook nog steeds niet over heen ben en denk steeds aan hoeveel weken ik nu zwanger geweest zou zijn (20 dus) en wat het geslacht dan was bv.

Met anderen erover praten had ik ook erg moeite mee. Het is allemaal misschien wel goed bedoeld, maar dat zijn nou net niet de dingen wat je aan wil horen. Zoals de opmerkingen van "ach, jullie zijn jong het komt nog wel" of gelukkig was je niet heel ver in je zwangerschap". Dit hoor ik nog steeds aan, het doet nog steeds pijn maar wel minder als voorheen.

Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen met het verwerken. En wat fijn dat ze er op het werk ook begrip voor hebben. Doe lekker waar jij zin in hebt!

Liefs Siebje...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden