Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Dat doet eenmens altijd goed denk ik.

Dat je zo moe bent kan wel een goed teken zijn, maar ik had het ook wel van al die hormonen.

Ik weet niet volgens mij kan dat altijd wel, want het moet ook zelf betaald worden dat assistend hatching dus vandaar een vriendin van mij heeft het ook gedaan en zij is nu 36 weken zwanger het is niet zeker dat het daar door komt maar zij waren hier in nederland uitbehandeld en daar was het de eerste keer raak.

Nou is het niet gezegd dat dat bij ons ook zo zal zijn maar het geeft mij wel hoop.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Danke je Wish ik zal het morgen laten weten.

Sanne ik ben wel benieuwd hoe het gegaan is.

Debbie hoe is het met je?

Faye hoe voel je je in de zevende hemel neem ik aan?

Ik vind het echt zo geweldig voor jullie.

Geplaatst

Ha Wish, Maris en andere natuurlijk..

We mogen niet meteen verder. Het is nog niet rustig genoeg vanbinnen.

Waarschijnlijk wordt de tp maart. Er worden twee cryo's ontdooit en áls

ze beide goed ontdooien worden ze beide terug geplaatst.

Cryo's hebben wel minder kans op een nesteling maar bij twee is de kans

dus ook 20%.

Nu dus wachten tot de ongi komt en dan bellen voor een afspraak op cd 12

voor dan weer een nieuwe echo. We gaan dus voor een december beebje :icon_smile:

Mariska: Hoe voel je je nu? Morgen het gesprek, ben benieuwd hoe en wat.

Wish: de voortekenen zijn mooi toch! we duimen door!

X Sanne

Geplaatst

Sanna,

Je lichaam kan nu wel even tot rust komen.

Ga je de cryo poging in natuurlijke cyclus doen?

Zonder enige medicatie of misschien alleen de Pregnyl of Ovitrelle voor de eisprong?

Alle kansen zijn meegenomen toch?

Of dat het minder percentage kans heeft of niet een kans is een kans en die moeten wij zeker optimaal benutten.

Wij waren de vorige keer ook gezegend met cryo's deze keer helaas niet.

Lfs

Geplaatst

Sanne misschien inderdaad maar beter dat je lichaam even op rust kan komen. En je moet maar zo denken over 3 weken is het al maart.

En als er geen kans van slagen was met een cryo deden ze het ook niet. Er is misschien iets minder kans maar een kans is een kans.

Ik voel me redelijk ben wel benieuwd hoe het morgen gaat lopen. Gelukkig kan mijn vriend alsnog mee doordat et alsmaar blijft vriezen word het werk steeds minder bij hun, dus ze waren nu blij dat hij een dag vrij nam.

Geplaatst

Maris,

Fijn dat je vriend toch mee kan.

Het gaat echt wel vriezen de komende nacht (anders heb ik net voor niks m'n voorruit toegedekt) Haha!

Succes meid!

Lfs

Geplaatst

Dank je wel Wish. Ik geloof niet dat je dat voor niks gedaan hebt. Scheelt weer een paar minuten krabben morgen haha.

Zondag mag jij testen of niet? Wel een mooie dag valentijnsdag en evt carnaval als jullie dat vieren.

Geplaatst

Het gaat hopelijk een mooie dag worden.

Eerst woensdag maar eens door komen....

En 15 februari hebben we 7 jaar een relatie met elkaar.

Wij willen wel carnaval gaan vieren, of dat het nu gelukt is of niet.

Tenminste, zo denken we er nu over.

Ik werk in de zorg en moet gewoon werken.

We willen vrijdag en zaterdag wel gaan carnavallen.

En jij, vier jij carnaval?

Lfs

Geplaatst

Maris wat fijn dat je vriend toch mee kan morgen! Toch altijd het fijnste hoe lief moeders of zussen ook zijn! Ben benieuwd of je er nog wat uithaalt morgen in het gesprek.

Sanna: Ben het met de meiden eens maar ik snap dat je liever vandaag dan morgen een TP wil. Dat zou ik ook hebben gehad! Zo van, ik ben nu al begonnen, weet wat me te wachten staat dus kom maar op! En wat betreft die kans: ik lees op het forum veel succesverhalen van cryo's hoor!

Wish: ben je nog te houden???? :) Zwaar he die tweede week!

Hier alles goed! Ik voel nog steeds dezelfde dingen die ik ook voelde in de 2e week van de wachtweken. Merk wel dat ik het liefst thuis wil cocoonen en niet wil werken hahahaha.....Ben ook best lang vrij geweest en daar zou ik best nog wat weekjes aan vast willen plakken!

Moest vandaag van 8.30 tot 22.30 werken en miste het forum (hoezo verslaafd?)

Geplaatst

Faye,

Dan heb jij er een lange werkdag op zitten, jeetje zeg!

Fijn dat ze bij jou wel bloed hebben geprikt, dan kunnen ze zien hoe hoog je waarde is.

Bij mij word dit niet gedaan, alleen een urine test.

Ik mag thuis testen en dit doorbellen naar het ziekenhuis.

Wel krijg ik elke keer een potje mee om urine in op te vangen zodat je dit in het ziekenhuis kan laten testen.

Maar de gyn gaf zelf al aan dat je niet verplicht bent om te komen, je mag ook thuis blijven en doorbellen.

Sommige mensen vinden het prettig om in het ziekenhuis te testen, daarom geven ze dit mee.

En nee, het gaat op dit moment niet echt opper best met me.

Morgenavond heb ik ook nog een babyshower gepland staan.

Dat hebben we al 2 maanden geleden al op de agenda gezet en toen wist ik nog niet hoever we zouden zijn.

Ik heb dit mee georganiseerd, vond het wel leuk om te doen hoor.

Maar het komt akelig dichter bij dat ik ongesteld kan gaan worden, bah wat dubbel zeg!

Maar jij wil dus het liefste thuis blijven. Wat is daar dan de rede van als ik vragen mag?

Hoe gaat het met jou gevoelens op dit moment?

Blijft ook nu weer wachten, maar dan op die allereerste echo. Ook spannend toch?

Lfs

Geplaatst

Ik merkte dat ik het werken er niet bij kon hebben. Klinkt misschien stom maar ik wilde me echt op de IVF concentreren. Ik was best gespannen en had veel hoofd- en buikpijn maar niet zo ziek dat ik me echt ziek moest melden. Ik heb dus veel vrij genomen een paar dagen voor de punctie tot een paar dagen voor de test. Ik heb best een baan met veel verantwoordelijkheden en zag het allemaal niet zo zitten....... De 1e poging heb ik geen dag ziek gemeld of vrij genomen en daar heb ik achteraf best last van gehad!

Nou ben ik ook een ongelooflijke huismus hoor, dus het past ook wel bij me :)

Waarom gaat het niet goed met je? Slecht gevoel of voel je je niet lekker?

Geplaatst

Wish wij gaan waarschijnlijk vrijdagavond en zondag carnaval vieren. Zaterdag had ik graag gewild maar mijn schoonouders vonden het nodig om uitgerekend zaterdag te gaan verhuizen en dan kun je re niet onderuit om te helpen. Ach ja volgend jaar beter.

We hebben gister ook al de eerste optocht en feest gehad hier dus we waren al begonnen.

Ik zag net dat je morgen een babyshower hebt dat is erg leuk maar ook erg confronterend. Ik kan me indenken dat je moeilijke dagen hebt nu.

Ik blijf voor je duimen dat het goed gaat.

Geplaatst

Faye heel goed dat je vrij hebt genomen je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Wat is het toch ook wat ben je zwanger zit je weer in onzekerheid tot de eerste echo. Kom op he het komt allemaal goed dat gevoel had ik al eerder bij jou en dat is ook uit gekomen.

Geplaatst

Dank je wel Maris! Moet eerlijk zeggen dat ik er ook gewoon van geniet ook al is het zo pril. En die echo, ja daar kijk ik wel naar uit!

Heel veel succes morgen he!

Geplaatst

Faye,

Ik voel me lichamelijk wel goed hoor, zit er psychisch ff doorheen.

Morgen is voor mij een ontzettend moeilijke dag.

De vorige 2 keren ging het toen mis en dat gevoel heb ik nu ook.

Het gevoel dat het nooit zal gaan lukken zit nu ook in me, bah dat wil ik helemaal niet!

Lfs

Geplaatst

Wish ik kan me indenken dat morgen heel moeilijk is, maar probeer de hoop niet op te geven hoe moeilijk dat ook is. In elk geval heel veel sterkte morgen ik zal een kaarsje voor je branden dat het allemaal goed gaat deze keer.

Faye ik kan me voorstellen dat je naar die eerste echo toe leeft het is ook niet niks. Ik hoop echt dat alles goed zal blijven gaan.

Wij hebben groen licht voor Dusseldorf. De puregon gaat iets omhoog om zoveel mogelijk te krijgen omdat dit de derde keer word. En de volgende ongi mag ik waarschijnlijk al weer aan de pil. Dus dan zou ik in maart weer beginnen met spuiten.

Nou alleen de verzekering nog even regelen en dan kan het straks weer door gaan.

Geplaatst

@Wish, succes meis. De angst dat het morgen mis zal gaan omdat je dat al twee keer eerder hebt meegemaakt kan ik me helemaal indenken. Bij mij ging het de 1e twee keer mis 1 dag voor testdatum... Nu is het niet zover gekomen, maar daar had ik ook dit keer al bij nagedacht; je bent er op zo'n dag meer dan anders mee bezig/hebt er nog meer angst en spanning bij dan anders.

Hoop dat je ruimte hebt en voelt voor wat ontspanning en afleiding... maar 't is moeilijk. Hoe verder je komt in die wachtweken... Kom op!

Aan de ander kant mag je je ook best wat minder voelen nu, toch? 't Is niet niks allemaal.

Ook het gevoel dat het nooit zal gaan lukken herken ik. Ik heb al gezegd: 'Er is geluk bij nodig en dan moet je niet bij ons zijn'... Niet bepaald positief, dat weet ik.

@Maris: lief dat je vraagt hoe het is (lief dat júllie dat doen, want ik krijg hier zoveel medeleven!). Heb er gisteren al e.e.a. over geschreven in m'n eigen topic.

't Is dubbel... een soort wachtstand, wachten op een verklaring (als die komt) om dan te kunnen besluiten hoe verder, verdoofd of verdrietig en op andere momenten juist gewoon mezelf. Lastige situatie, moeilijk uitleggen ook. Komt goed, dat weet ik.

Geplaatst

Moon,

Dat is erg als je al 1 dag voor de testdatum zit, brrr moet er niet aan denken.

En dat heb je al 2 keer meegemaakt, bah!

Jij hebt het erg moeilijk op dit moment. (kan ook niet anders)

En geluk, daar moet je bij ons ook niet mee aan komen, hebben wij ook echt niet hoor!

De laatste jaren al zoveel meegemaakt dat is niet meer normaal.

Knap van je dat je je zin eindigt met : 'Komt goed, dat weet ik.'

Heel veel sterkte lieve Moon!!!

Lfs

Geplaatst

@Wish; ik lees dat je er erg doorheen zit. Heb ik ook regelmatig! Ik denk dan ook dat het nooit meer zal lukken. Nu ben ik weer wat positiever. Er is nog niets te zien dat betekent dat het nu niet gelukt is. Ik voel wel vanalles, maar ik heb ook gelezen dat je daar ook geen pijl op kunt trekken. Wij gaan ons over een paar daagjes gewoon groen maken en voor minder doen we het niet!!!!!

Lfs Noa

Geplaatst

Wat een goed nieuws Maris, toch alweer redelijk snel, maart!

Moon en Wish; ook hier zo'n vrouw en dat zeker wel voor 7 jaar al. De eerste 2 jaar ben je nog hoopvol maar daarna.......Ik geloofde er al jaren niet meer in, raakte soms verbitterd en dacht dat al het geluk aan onze deur voorbij ging. Het is echter pas over als je er zelf een punt achter kan zetten. Ik heb dat nooit gekund en nu voor het eerst een positieve test. Het kan dus echt nog wel gebeuren, ook al weet ik ook heel goed wat jullie nu voelen. Zo heb ik me ook altijd gevoeld en het is zo makkelijk als anderen zeggen dat je positief moet zijn en denken!!! Want je voelt je niet positief......

Ik ben het eens met Noa: voor minder dan groen doen we het dit jaar niet hoor meiden!

Geplaatst

@Noa we mogen waarschijnlijk in maart de eerste spuit weer zetten er waren nergens wachtlijsten dus gaat allemaal heel vlot.

Dusseldorf was ook geen probleem ze vond het zelfs een goed idee omdat ze daar eerder invriezen dan Zwolle en daar doen ze assistend hatching wat ze in Nederland nergens doen. Dus heel positief eigenlijk.

@Moon,Wish,Faye irritant al die gevoelens. Ik ken het ik heb ook constant het gevoel dat het ons niet gegunt is en dat het ook nooit gaat lukken, vooral net voor de testdatum en net nadat het mislukt is. En nu 2 weken later heb ik ook mijn momenten nog dat ik het allemaal heel somber in zie.

En vooral als dan weer eens iemand in onze omgeving met het grootste gemak zwanger raakt dan zie ik het helemaal niet meer zitten en word ik weer heel verdrietig.

We gaan inderdaad allemaal voor de groene regels dit jaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden