Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Moon: ik zag trouwens net met teruglezen dat ik degene ben geweest die de laatste lijst fout heeft gekopieerd. Mijn excuses alsnog!

No hard feelings, Faye! Vond het toen confronterend, maar het bracht me niet in tranen of zo. Kan gebeuren.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

TP:

Rachel 27/12 tp cryo

Linda 5/1 tp 2 embryo's

Martha 8/1 tp cryo

Francis 13/1 tp 2 embryo's

Carolina 14/1 tp 2 embryo's

Mariska 15/1 tp 2 embryo's

Sanne 18/1 tp 1 embryo

Debbie 20/1 tp 1 embryo

Wendy 23/1 tp 1 embryo

Nouschka 22/1 tp 2 embryo's

Faye 25/1 tp 2 embryo's

Wish 30/1 tp 2 embryo's

Testen:

Linda 20/1 (bloedtest)

Martha 22/1 (wd 6 heftige bloeding)

Francis 28/1 (wd 13 menstruatie)

Mariska 28/1

Carolina 29/1 (bloedtest)

Sanne 31/1

Debbie 4/2

Faye 5/2 (bloedtest)

Wendy 6-2

Nouschka 6/2

Wish 14/2

Daruma,

Veel sterkte met het verwerken van deze hele grote tegenslag!!!

Lfs

Geplaatst

Meiden,

We hebben vandaag een brief gekregen dat ze de overige 2 embryo's niet in hebben kunnen vriezen. Stiekem hadden we dat wel verwacht maar je hoopt er toch op.....:cry2:

Lfs

Geplaatst

Hai allemaal,

Gisteren flink ongi geworden, flinke krampen, toch een test gedaan op aanraden van de verpleegkundige, LICHT POSITIEF...... mijn lichaam houd me gewoon voor de gek. Nu zaterdag op de dag wannneer ik mocht testen nog weer kijken, heb mezelf al voorgenomen geen hoop meer te hebben.

Uitslagen van mijn moeder zijn redelijk,ik kan weer een beetje lucht krijgen ze hebben nog een stukje gevonden maar het kan geopereerd worden met chemos erbij, dus een kleine opluchting. De sfeer thuis was in ieder geval een beetje beter en opgewekter toen we daar aankwamen, mijn vader kon zelfs een beetje lachen toen we aankwamen en daaraan kon ik zien dat t redelijk goed nieuws was.

Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar het is ook allemaal zoveel bijelkaar wat je moet behappen.

Dames zet m op en ik hoop op wat GROENE REGELS!!!!!

Geplaatst

Wendy wat een ellende allemaal. En dan ook nog ongi. Ik hoop echt voor je dat de test het goed heeft ik zal zeker blijven duimen voor je.

Ik wil jou en je familie heel veel sterkte wensen.

Geplaatst

Deb: hoe gaat het? Heb je al contact gehad over een bloedtest?

Wish: Gatverdamme! Het is toch een extra kans, ik snap je teleurstelling...... Maar wie weet heb je ze niet eens nodig!

Wendy: Toch wel goed nieuws van je moeder! Enne over je test: toch nog hoop hebben tot zaterdag hoor!

Ik krijg toch wel morgen de bloedtest! Ik heb toch nog vrij kunnen nemen, pff.........

Ben best wel nerveus. Omdat ik niet ongi geworden ben (wrs door de bolletjes) en geen test heb gedaan weet ik helemaal niets. Het is echt een ja of een nee vanuit het niets.

Ik heb wel weer sinds gisteren die krampen die aanvoelen op menstruatiekrampen maar ik las ook dat dát door de Utrogestan kan komen. Tja....ik ben dus nog niets wijzer dan 10 dagen geleden! Ik leef tussen hoop en vrees. Het ene moment denk ik : ik word ongi. Het ander moment denk ik: het zit helemaal goed! Kortom, ik word langzaamaan gek of anders maak ik mezelf wel gek!

Geplaatst

@Wendy..jouw lichaam is ook al zo vaag bezig begrijp ik. Verwarrend he? Fijn dat het even hier bij blijft wat je moeder betreft. Wordt al zwaar genoeg als ik het zo lees. Sterkte meid!

@Wish..jammer dat je geen cryo's hebt. We hopen maar dat je ze niet nodig hebt en nu lekker zwanger bent.

@Faye...toch morgen de bloedtest...spannend!! Ik hoop het zo voor jullie.

@Nouschka..hoe voel je je?

@Francis...hoe is het met jou?

Ik heb in mijn dagboek nog een stukje geschreven over de bloedtest. Heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om het te herhalen...erg he.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Faye: begrijp helemaal hoe jij je voeld, het is zooo spannend!

Hoop voor jullie op een hele mooie bloedwaarde!

Wish: Heel begrijpelijk dat de teleurstelling groot is van jullie cryo's.

Hoe voel jij je verder in de wachtweken?

...zou je mij ook rood willen maken, bvd

Maris: heeft je vriend al iets kunnen regelen.

Wendy: dat zou wel enorm schrikken geweest zijn, is de ongi gestopt nu?

Hoop inderdaad dat je alsnog positief test.

Debbie: weet je al meer??

X Sanne

Geplaatst

Debbie heel veel sterkte. Het was jullie zo van harte gegund.

Faye wat spannend morgen en wat knap dat je nog niet getest hebt. Ik heb nog steeds een kaarsje branden hier. Ik blijf ook heel hard duimen.

Sanne hoe voel jij je nu?

Ja mijn vriend heeft wat kunnen regelen gelukkig dus ik hoef niet alleen dinsdag.

Geplaatst

Hey Maris,

Fijn zeg dat je vriend met je mee kan.

Ik voel me redelijk ok. Merk aan mezelf dat ik een stuk minder opgewekt ben dan normaal gezien. Het heeft even tijd nodig denk ik. Hoop dat het maandag allemaal rustig is en dat ik vanaf dan meer vertrouwen in het cryo traject ga krijgen.

Hoe voel jij je?

X Sanne

Geplaatst

Ik voel me eigenlijk wel zo'n beetje hetzelfde als jij.

Het ene moment gaat het heel goed en heb ik hele goede hoop voor de volgende keer, maar het andere moment denk ik erbij na dat ik alles weer opnieuw zal moeten doen en daar word ik wel depri van op dit moment, maar ja dat komt wel weer goed het heef inderdaad gewoon tijd nodig.

Geplaatst

Tijdje meegelezen, maar het gaat hier gewoon k....!

Wat is dat toch al dat rood!

We komen niet eens aan 20% zo...

Gisteren evaluatie gehad in het ZHS. Nu even een paar maanden rust tot de volgende poging, mogen zelf weten wanneer we starten.

In oktober 2006 hebben wij een positieve test in onze handen gehad zonder dat we in de MMM zaten. Het is toen 2 dagen later mis gegaan. Dit speelt af en toe nog door ons hoofd, het kan dus wel...normaal zwanger worden.

Dit gevoel hebben wij met onze arts gedeeld en zij zei dat het inderdaad ook zeker kan, ik heb een natuurlijke eisprong en mijn man heeft vermindert sperma, maar niet dramatisch.

Nu had ik ook gehoord dat een doorspoeling van de eileiders (HSG) de vruchtbaarheid van de vrouw vergroot. En heb gevraagd of ik daar misschien voor in aanmerking zou kunnen komen, onder het motto, alle beetjes helpen, en baat het niet, schaadt het niet. Ze was meteen positief, geen probleem, als jij dat wil...

Ze meldde wel dat het een vervelende behandeling is, maar dat ik het waarschijnlijk goed kan hebben, omdat ik de puncties ook goed doorkom.

Als het helemaal geen zin heeft zou ze toch ze zo'n behandeling toch niet voorschrijven, kost volgens mij toch een hoop geld...

Dus as maandag een HSG, heeft iemand hier al ervaring mee?

Enne over een tijdje samen in een "groene" discussie?

liefs

Francis

Geplaatst

Hey Francis,

Begrijp heel goed dat je je kl*te voel. Het is ook allemaal niet niks.

Ik vind het wel leuk dat je er weer bent. Heb geen ervaring in het doorspoelen van de eileiders. Hoop zeker dat het een/de oplossing is voor jullie. Hoe laat wordt je geholpen maandag? Alvast heel veel succes en sterkte.

...ennuhhh heel goed idee, zie je graag samen met vele andere binnenkort in een hele groene topic!

Hou je taai!

Dikke kus Sanne

Geplaatst

Francis ik heb er ook geen ervaring mee, maar ze doen het toch niet voor niks neem ik aan. Als zij er niks in zagen deden ze het niet.

In elk geval heel veel succes maandag en ik hoop ook dat we binnenkort allemaal in de groene regels staan.

Geplaatst

Hoi meiden

Wat een nieuws, wat een nieuws allemaal zeg!

Tjonge jonge.

@Francis; ik heb een HSG onderzoek gehad. Bij mij kwamen ze er zo achter dat ik (na de zwangerschap van ons dochtertje die helaas is overleden) twee volledig afgesloten eileiders had overgehouden. Dit n.a.v. de langdurig gebroken vliezen en de infectie die daarop volgde. Bij mij was het HSG onderzoek helemaal, maar dan ook helemaal niet pijnlijk. Maar, dit komt waarschijnlijk omdat ik al twee keer zwanger ben geweest. Hierdoor geeft mijn baarmoeder gewoon mee en kunnen ze dus ook moeilijk druk opbouwen. (druk omdat ze contrastvloeistof in je baarmoeder spuiten). Dit kan niet weg, alleen via de eileiders. Voordat het daardoor weg stroomt voel je kennelijk een vervelende of pijnlijke druk. Maar dan alleen als je nog nooit zwanger bent geweest. Maar goed daar kan ik niet over oordelen. Het klinkt wel logisch. Als ze eenmaal doorgespoten zijn ben je 3 tot 6 maanden verhoogd vruchtbaar omdat het zo lekker schoon is en goed doorglijd in de eileiders. Succes!

Debby; ik begrijp uit voorgaande reacties dat het niet goed zit. Hoe of wat weet ik niet, maar erg veel sterkte meid. Wie had dit nu nog verwacht bij jullie. Dikke knuffel

Wish; laten we inderdaad hopen dat je de hoofdprijs op dit moment bij je draagt!

Wendy; fijn dat het met je moeder op dit moment niet uitzichtloos slecht gaat, maar balen dat deze poging wellicht niet gelukt is, alhoewel het nog steeds kan. Laten we het hopen voor jullie!

Geplaatst

Ik vergeet mezelf een beetje.

Eigenlijk heeft het ook geen hoge nieuwswaarde hoor.

Ik voel helemaal niets dat op een zwangerschap kan duiden. Ik weet ook niet of dat ook te snel zou zijn 4 dagen na tp? Het maakt me wel onzeker. Het enige dat ik voel zijn soms lichte steken of krampen in mijn onderbuik. Ik weet ook niet of dat zorgelijk is of nog napijn van de punctie (als dat eigelijk ook bestaat)

Ik weet het eigenlijk dus niet zo goed.

Lfs Noa

Geplaatst

@debbie: heel veel sterkte met de test morgenochtend als de ongi niet doorzet! En anders hoop ik dat je snel je ongi krijgt, want deze onzekerheid is verschrikkelijk!

Hier alles goed hoor, ik ben eigenlijk helemaal niet zo verdrietig meer en ik ga positief op naar de volgende ronde. Ik had vanaf begin van de week hele heftige darmkrampen, en toen was ik al wel een beetje bang dat het fout zou gaan omdat dat bij mij een heel naar verschijnsel is van ongi worden (door de verkleving agv endometriose). En die pijnen zijn dat echt erger dan een tegenslag, dus ik was eigenlijk wel blij (klinkt stom he,... maar ik wil ook wel echt heel graag zwanger wil worden hoor!!)dat de ongi doorbrak, dan ben je uit de angst en weet ik dat de pijnen weer minder gaan worden.

Ik lig alleen al wel voor pampus op de bank de hele week :) en heb het forum ook niet zo goed meer bijgehouden hier... Het is ook best wel druk, dus dat gaat ook wel snel :)

Ik wens iig alle dames die nog afwachten heel erg veel geluk toe!!

Alle groene dames ook natuurlijk, en de rode dames: heel veel kracht om de teleurstelling te verwerken!

liefs nouschka

Geplaatst

Francis: Ik heb nog nooit in mijn leven zoveel pijn gehad als met de HSG. Ik heb dan ook gezworen dat ik nooit, maar dan ook nooit meer dat toesta mits onder volledige narcose. Ik weet nu waar de uitdrukking "door het plafond heen gaan" vandaan komt! Bij mij kwam het omdat mijn eileiders niet toegankelijk zijn. De vloeistof kan dan niet doorstromen en de druk geeft zo veel pijn op de baarmoeder etc, dat was niet te houden.

Maar dames die geen blokkades hebben voelen niets begreep ik dus daar hangt het wel mee samen. Ik hoor ook best veel positieve verhalen dat vooral mensen met onbegrepen onvruchtbaarheid baat zouden kunnen hebben en toch daarna spontaan zwanger worden.

Geplaatst

TP:

Rachel 27/12 tp cryo

Linda 5/1 tp 2 embryo's

Martha 8/1 tp cryo

Francis 13/1 tp 2 embryo's

Carolina 14/1 tp 2 embryo's

Mariska 15/1 tp 2 embryo's

Sanne 18/1 tp 1 embryo

Debbie 20/1 tp 1 embryo

Wendy 23/1 tp 1 embryo

Nouschka 22/1 tp 2 embryo's

Faye 25/1 tp 2 embryo's

Wish 30/1 tp 2 embryo's

Testen:

Linda 20/1 (bloedtest)

Martha 22/1 (wd 6 heftige bloeding)

Francis 28/1 (wd 13 menstruatie)

Mariska 28/1

Carolina 29/1 (bloedtest)

Sanne 31/1

Debbie 4/2

Faye 5/2 (bloedtest)

Wendy 6-2

Nouschka 6/2

Wish 14/2

Gedaan San, maar dit is de laatste keer hoor! Volgende keer doe ik het met plezier, maar dan iedereen in het groen!!!!

Geplaatst

Francis: Pfff, nou maar hopen dat het niet al te pijnlijk is en dat het (vrij 'snel') resultaat op zal leveren. Kunnen ze niet op een andere manier eerst kijken of dat je eileiders verstopt/dicht zitten?

Moet dit meteen met een HSG?

A.s maandag al, succes!!

(Een vriendin van mij werd na 2 snelle spontane zwangerschappen na 1 jaar proberen niet zwanger, na HSG lukte het de maand daarop wel)

Wendy: Jeetje, bloedverlies en een licht positieve test...... Wil je sterkte toewensen!!

Ook natuurlijk sterkte nog met je moeder. :hug:

NoaNoa: Wil jij niet op het lijstje vermeld worden? Dan voel ik me niet zo 'eenzaam' zo helemaal als hekkensluiter.....

Wanneer mag jij testen? Dezelfde dag als ik?

Ik voel soms steekjes in m'n linker lies en ook wat in m'n onderbuik.

Verder voel je van alles en ook weer niet, het is gewoon niet te zeggen.

Snap je me nog? :happy3:

Debbie: K*t, die onzekerheid! Heel, heel, heel veel sterkte!

Faye: Ontzettend spannend!!!! Op naar :zwanger: nieuws aub.

Het moet toch echt nog bij een paar dames mooi groen gaan worden, toch!

Lfs Wish

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden