Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wendy..heel veel sterkte. Wat een vreselijk nieuws. Ik hoop met je mee dat er geen uitzaaiingen zijn.

Liefs,

Debbie.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Debby, hoe is het met jou?

Gaat het weer wat beter, of zet het door?

Ben erg benieuwd, want ik had je eigenlijk al groen bedacht.

liefs, Noa

Geplaatst

@Sanne,heel begrijpelijk hoor dat je emoties zo wisselen. Schuldgevoel moet je zeker niet hebben over de cryo's. De kans op een zwangerschap van een cryo is welliswaar kleiner dan met een verse poging maar je hoort het toch best vaak dat het lukt.

@Noa,fijn dat de tp is geweest en ook nog 2 cryo's lijkt me best een fijne gedachte. Spannend he die wachtweken.

@Faye,denk ook niet dat je het zo lang vol houdt. Misschien toch eerder een thuistestje doen?

Vanmiddag weer getest(kon me vanmorgen beheersen maar vanmiddag niet) met de goedkope van het kruidvat en weer een licht lijntje,wel iets donkerder dan gisteren. Jeroen heeft later een cleurblue test gehaald en daar stond wel redelijk snel een plusje. Licht maar duidelijk. Stond in de gebruikaanwijzing voorbeelden van hoe het plusje eruit kan zien en die van ons zat er wel tussen. Donderdag maar weer testen en als de testen vaag blijven dan wil ik het ziekenhuis vragen om een bloedtest.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Debbie Een streep of plusje is toch een streep of plusje. Ik hoop zo voor jullie dat het toch een vals alarm was gisteren. Het kaarsje blijft branden hier.

Als ik jou was zou ik ook even om een bloedtest vragen, dan weet je het zeker. Heel veel succes.

Geplaatst

Wendy: wat een rotnieuws van je moeder. Verschrikkelijk, nog meer stress en onzekerheid voor jullie erbij. Wil jou je jullie hele gezin veel sterkte en moed wensen.

Faye: een paar dagen langer wachten zal niet meevallen inderdaad.

Ik zou het nieuws ook niet willen krijgen als ik op het werk zou zijn, tranen komen er toch! En het is zeker iets intiems dus zou het ook zeker eerder testen, fijn met tweetjes.

Debbie: het blijft spannend! Ik dacht dat een zwangerschapstest bij twee streepjes altijd positief is. Bij een ovulatietest moeten ze even donker zijn maar bij een zwangerschapstest niet volgens mij ...geeft weer een goed gevoel, twee streepjes zijn twee streepjes.

Wish: hoe gaat het met jou? kom je het wachten een beetje goed door?

Pleun: voor jou wordt het ook spannend, nog een kleine drie weken.

X Sanne

Geplaatst

ja begint ergens op te lijken nu he

volgende week maandag beginnen met gonal f

en dan nog ongeveer 2 weekjes en dan mag ik mss ook wel op het wacht bankje

Geplaatst

Nou Deb dat klinkt mij toch niet negatief in de oren hoor!!! Ik zou zeggen; haal de kaarsen maar weer uit het kastje en branden maar! :yeswink-1:

Er moet toch meer groen komen hoor!

Alle wachtenden: zet hem op he!

Ik denk dat wij zaterdag gaan testen. Dan is het 12 dagen na de TP. Ik heb gebeld naar het ziekenhuis en gevraagd of deze dag een goed beeld kan opleveren.

God, nu begin ik toch wel nerveus te worden!

De krampen zijn voor het eerst nu een hele dag weg, ook erg prettig.

En ik kreeg onverwachts wel heel goed nieuws! Dat embryotje dat wat achterbleef in de celdeling is een cryo geworden. Nog nooit gehad en nu met die drie eitjes zo'n resultaat. Ik klaag nooit meer over 3 follikels. Je weet het ook gewoon echt niet.

Sanna; wat fijn dat je alweer snel mag beginnen. Heb je niet de verplichte rustmaand?

Maris: Weet je wel hoeveel bewondering ik voor je heb dat je ondanks de nieuwe teleurstelling en die ellende met je werk alweer plannen maakt?

Geplaatst

Maris: ik vind het ook echt ontzettend knap van je!!

Faye: wat een ontzettend goed nieuws zeg!

Pleun: dan schiet het al aardig op. Hoe gaat het deca spuiten? Ik vond de gonal spuitjes prettiger erin glijden dan de deca's. Veel succes gewenst en ga voor je duimen dat je zeker op het wachtbankje mag

XX

Geplaatst

Faye: ik weet eigenlijk niet of ik een verplichte rustmaand heb..?

Ik heb voor de 8e een echo gepland staan en dan kijken ze of alles rustig genoeg is.

Omdat ik in de topic van de cryo's gelezen heb dat het in veel gevallen direct mag ben ik even van het meest positieve uitgegaan. Dus het wordt gewoon afwachten en maandag weet ik meer.

Geplaatst

Faye en Sanne Dank je wel. Ik ken jullie verder niet eens maar ik vind jullie (iedereen hier trouwens) echt geweldig.

Ik sta er zelf ook wel van te kijken, maar nu we besloten hebben dat we naar Dusseldorf gaan kijk ik er weer iets positiever tegen aan.

Ik heb ook mijn slechte momenten wel hoor dat ik het even allemaal niet meer zie zitten allemaal, zoals vanavond dat mijn vriend weer even mee deelde dat hij dinsdag waarschijnlijk niet mee kan naar het ziekenhuis.

Faye wat een geweldig nieuws het zag er eerst niet zo goed uit met maar 3 follikels en nu heb je zelfs een cryo. Ze worden dus wel alle 3 benut, want deze twee blijven gewoon zitten.

Wish en Noa hoe voel je je?

Geplaatst

Ha Maris,

Inderdaad jammer dat je vriend niet meekan as dinsdag. Zeker omdat dit de eerste keer is dat je naar die kliniek gaat. Hopelijk kan hij onderling nog iets regelen ofzo, het is niet prettig om alleen te gaan. Als je zonder hem moet gaan kun je ook alleen van je eigen gevoel afgaan. Zou in ieder geval niet alleen gaan, misschien wil je moeder met je mee. Ze zou met de tp toch ook graag met je mee gegaan zijn als je vriend er niet bij kon zijn?

X Sanne

Geplaatst

Sanne dank je voor het mee denken. Hij probeert nog wat te regelen, maar ja is niet altijd gezegd dat dat gaat lukken en anders gaat mijn moeder mee, gelukkig dat ik die altijd achter de hand heb.

We hoeven dinsdag trouwens nog niet naar Dusseldorf we moeten gewoon naar het ziekenhuis hier in de buurt en daar moeten we overleggen over Dusseldorf. Dit is ook een nacontrole van deze behandeling en tevens vragen ze of we nog verder willen en word alle papieren weer ingevuld voor een volgende behandeling en krijg ik weer een recept voor de pil mee, zodat ik ten alle tijde weer kan beginnen.

Geplaatst

Debbie: Dat klinkt wel hoopvol hoor! Als de clearbleu een plus geeft is het volgens mij wel goed. (je hebt vast al wel gekeken in het topic "voor de vroegtesters onder ons")

Faye: Dus je kan 12 dagen na tp een betrouwbare test uitvoeren. Wat zegt het ziekenhuis daar precies over?

Joehoe, nu hebben jullie nog een toppertje in de vriezer. Geweldig hoor!!!

Sanna: Ik heb een verplichte rustmaand gehad voor de cryo poging. Het ziekenhuis gaf aan dat ze hier dan betere resultaten mee hadden. Dit was wel een redelijk nieuw beleid/protocol. Gewoon navragen zou ik zeggen!

Maris: Vervelend dat je vriend misschien niet mee kan. Je wil dit toch met z'n tweetjes daar af gaan sluiten. Bedoel je dat je via het ziekenhuis waar jullie nu zijn ook contact kan hebben met Dusseldorf? Of hoe gaat dat in z'n werk als ik vragen mag?

Lfs Wish

Geplaatst

Hey Wish, alles nog verder ok?

Ik vroeg het de verpleegkundige en zij zei dat dag 12 zeker een betrouwbare testdag is. Ze vertelde me dat het enige verschil is dat zij met een bloedtest wat meer kunnen vertellen dan een thuistest door het meten van het HCG. Wat ik ook gelezen heb, en dat is het enige bezwaar, er is natuurlijk in zo'n vroeg stadium nog een groot risico op een vroege miskraam. Technisch test je dan positief omdat het hormoon nog wel in je lichaam zit, terwijl het al mis is gegaan. In de bloedwaarden kunnen ze dat zien en in de peiling houden. Maar ja ik ga echt niet tot maandag wachten! :icon_smile:

Geplaatst

Wish wij gaan de combinatie Enschede/Dusseldorf doen dat betekent dat wij alle echo's en ik geloof ook de punctie in Enschede hebben en dat na de punctie mijn vriend ipv Zwolle nu naar Dusseldorf moet rijden met de eitjes en dat hij daar een kamertje in moet.

Daarna volgt de tp in Dusseldorf. Wij hebben daar een beter gevoel bij als Zwolle (is persoonlijk hoor)

Alles blijft hetzelfde voor ons alleen moeten we iets verder rijden nu.

Geplaatst

Faye:

Met mij gaat het goed. De eerste week vind ik niet 'spannend' (stiekem toch wel hoor) omdat het bij mij nu 2 keer precies 14 dagen na punctie en eisprong mis is gegaan.

Ik denk (als ik zover mag komen) dat wij op dag 12 na tp een test gaan doen. Nu jij dit na hebt gevraagd in het ziekenhuis durf ik dat ook wel aan. Schreef ik bibberend..... Hahaha!

Maris:

Jullie moeten doen waar jullie het beste gevoel bij hebben. Fijn dat je dit zelf kan bepalen.

Wij vinden dit ook prettig. We hebben het wel gehad met een ziekenhuis en gaan een volgende poging naar de Geertgen.

Lfs

Geplaatst

Even een korte update over mezelf (sorry voor dat het een ego-berichtje wordt, maar ben wel wat verdrietig).... vanmorgen helderrood bloedverlies gekregen, ik had al aantal dagen last van mn endometriose bij mn darm, en heb totaal geen hoop meer. Ik weet wel dat als je geen krampen hebt er hoop is, maar ik kan die nu niet meer zien. Ik zal nog wel met de utrogestan doorgaan denk ik? al weet ik niet of dat nog zin heeft... maar goed zh zegt dat het echt een menstruatie moet zijn, dan mag je stoppen....

bah wat een ellende

liefs nouschka

Geplaatst

@Nouscha..jeetje meid wat erg. Is het bloeden inmiddels weer gestopt? Ik zou inderdaad tot dat je zeker bent dat het een menstruatie is maar doorgaan met de bolletjes. Ik hoop zo dat het loos alarm is. Een hele dikke knuffel en sterkte!

Geplaatst

helaas, het is nu echt doorgezet, wil iemand mij rood maken?

Het is gewoon door de utrogestan heen gekomen.

We gaan positief door!! Dit was de 1e poging, en hopen dat de volgende poging alles wat beter wordt afgestemd, ik had nu nl al bij de 1e fm bijna overstimulatie, waardoor ik al heel snel de punctie kreeg, waarbij maar 6 eitjes waren (ondanks er 10 geteld was). Dus voor alle meiden die idem als ik rood zijn in de lijst : NIEUWE RONDE = NIEUWE KANSEN!!!!

SUCCES!

Geplaatst

Oh Nouschka bah jij ook al heel veel sterkte met de verwerking van dit alles.

Hadden ze bij jullie nog wat ingevroren dan of moet net als bij ons alles opnieuw?

Geplaatst

Hè Nouschka, wat een naar bericht.

Alweer een rode. Dit gaat niet de kant op die wij met zijn allen zo graag willen.

Ik vraag ook elke keer hoeveel kans je eigenlijk hebt om zwanger te raken met IVF / ICSI. 20% tot 25% is mij verteld. Maar als ik zo het lijstje bekijk, weet ik niet of we dat gaan halen. Nu ik dit schrijf realiseer ik me dat ik wel erg depri klink. Ik schommel ook zo. De ene keer denk ik dat het gewoon gaat lukken, maar de andere keer dan ben ik niet zo positief gestemd. En ik heb nog helemaal nergens rede toe, kun je nagaan.

Nouschka, houd die positieve kijk vast.

En om maar met jouw woorden te eindigen nieuwe ronde , nieuwe kansen!

Geplaatst

Nee we hadden geen cryo's, dat is wel jammer, maar goed we gaan gewoon voor de volgende ronde :)

Ik had een kans van 35% op zwangerschap, zo had het ziekenhuis berekend, als ik 1 B terug zou laten plaatsen, het was een B en C maar goed, als B al niet lukt verwacht je van C ook niet veel meer natuurlijk ...

Het blijft een kansspel, dus volgende keer gaat het vast beter, al weet ik niet of ik me dan weer bij een forum ga aansluiten met een lijst, want deze lijst lijkt niet veel geluk te brengen :( Maar hoe meer rood, hoe groter de kansen voor de niet afwachtenden?? Er zullen heus wel meer groenen bij komen (statistisch gezien) hiih, succes wachtende dames!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden