Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maris: dat is positief nieuws!! Hopelijk geeft dat je weer goede moed.en voel je je snel weer beter. Je mag in maart beginnen met spuiten en ik krijg waarschijnlijk half/eind maart de tp. Dan lopen we waarschijnlijk weer vrij gelijk op en mogen we misschien (hoop hoop smeek hoop) samen naar een groene topic!

Dat zou fantastisch zijn toch?

Wish en Noa: wat balen dat jullie er even doorheen zitten.

Het lijkt onvermijdelijk, iedereen is het volgens mij overkomen.

Het is ook niet niks allemaal! Vind het emotioneel erg zwaar allemaal.

Jullie zijn toppers en blijf duimen voor jullie dat jullie met Faye naar de groene topic mogen!! .... enuhh Maris, alle andere helaas rode dames en ik gaan jullie gan gewoon snel volgen.

Moon: het is zowiezo zwaar en kan me heel goed indenken dat jij helemaal een grote teleurstelling te verwerken hebt. Hoop echt dat jullie binnenkort meer geluk gaan krijgen. Hou je taai he meis, heeele dikke knuffel!!

Faye: geniet van iedere minuut!!! Je hebt het zo verdien!

XX Sanne

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sanne dank je dan lopen we inderdaad weer redelijk gelijk op. Ik hoop ook echt zo dat we dan samen naar de groene regels mogen.

Dit geeft inderdaad allemaal wel weer hoop. Maar ja eerst deze week maar eens carnaval vieren en mijn schoonouders helpen verhuizen dus ik ben wel weer even zoet deze week.

Ik hoop dat jij het ook allemaal weer iets positiever in ziet.

Geplaatst

Ha Maris, ben weer postiever gelukkig. We moeten wachten en heb me er eigenlijk ook meteen bij neergelegd.

Het is nog niet rustig genoeg waardoor de kans van slagen enorm gaat dalen. Daar zijn cryo's te kostbaar voor vinden wij.

Als ik eerlijk ben is het misschien ook beter voor ons/mijzelf... het is emotioneel een enorme aanslag op me geweest. nou ja geweest? ...vind het nog steeds moeilijk om mijn emoties onder controle te houden op enkele momenten.

Kan me vooral pissig maken als mensen die meteen aangeteld zijn geweest de opmerking geven dat wij ook geduld moeten hebben of dat kinderen hebben ook niet alles is omdat ze een nacht niet doorgeslapen hebben. Kon ik maar om die reden de nacht niet doorslapen ipv het piekeren in de nacht.

Waarschijnlijk heb ik die rustmaand geestelijk ook wel nodig.

Veel carnavalsplezier en succes met overhuizen.

X Sanne

Geplaatst

Meiden,

Enorm bedankt voor jullie mentale steun, doet me echt goed om hier jullie reacties te lezen en om mijn reacties te plaatsen.

Morgen een dagdienst en donderdag een avonddienst. Ben benieuwd hoe ik die door ga komen....

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

Lfs Wish

Geplaatst

Sanne als ze dat soort opmerkingen plaatsen kun je ze inderdaad wel wat. Het is namelijk een grote aanslag op je wat we allemaal mee maken. Ik hab dat ook zodra het licht uit gaat 'savonds begin ik te piekeren, maar ja dat is ook niet zo verwonderlijk dat we dat doen.

Hou je taai en die rust is absoluut wel goed voor je.

Wish heel veel sterkte vandaag en morgen ik hoop echt dat het dit keer wel goed gaat.

Geplaatst

@Noa en Wish...begint erg spannend te worden voor jullie.Ik hoop zo dat jullie dit topic af kunnen sluiten met 2 groene regels.

@Moon...hopelijk kan het ziekenhuis een verklaring geven voor wat er gebeurd is. Wanneer heb je een afspraak?

@Mariska...veel plezier met de carnaval,leef je maar lekker uit.

@Faye..het is je zo gegund en het geeft ons allemaal weer hoop.

@Wendy en Francis..hoe is het met jullie?

Hier gaat het weer redelijk. Vloeien is gestopt.Mijn lichaam heeft het dus zelf opgelost. Binnenkort voor de zekerheid nog wel even een afspraak maken voor een echo.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

@Maris; fijn dat jullie alweer binnekort kunnen gaan beginnen Toi toi toi!

@Sanne; jullie moeten nog even wachten lees ik. Neem dan inderdaad ook maar lekker de rust en maak de kans van slagen voor de volgende ronde maar optimaal!

Op naar de groene regels.

@Moon; wanneer denk je dat je wat meer hoort?

@Faye; geniet ervan!

@Debbie; wat fijn om te lezen dat je lichhaam het waarschijnlijk weer heeft opgelost. Maar dat is je lichhaam. Hoe is het met de emotionele kant? Ga je het weer proberen of las je een pauze in?

bij mij is nog alles rustig, maar ja het is dan ook nog maar wachtdag 9. Pffff het schiet maar niet op, kan niet wachten om een testje te doen, maar dat heeft nu nog geen zin. Normaal zou ik vandaag of morgen mijn regels gaan krijgen, ben benieuwd, ik hoop ze de komende 9 maanden niet te zien!

Noa

Geplaatst

@Noa..ik zou je echt afraden om vroeger te testen. Je moet het natuurlijk zelf weten maar ons heeft het alleen maar ellende opgeleverd.

Om heel eerlijk te zijn wil ik stoppen met ivf. Jeroen schrok daar wel van. We hebben afgesproken dat we het even een tijdje laten bezinken en dan kijken of het bij mij nog zo voelt. Ik heb het gevoel dat ons leven al jaren on hold staat omdat we een kinderwens hebben en dat benauwd me. Ook de gedachte om misschien nog een kindje te verliezen vind ik ondraaglijk. De enige manier om dat echt uit te sluiten is stoppen met alles. Eerst proberen om een beetje te ontspannen en dan zien we wel.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

@Debbie; nee ik test ook nog niet hoor

Ik begrijp wat je zegt. Wij zijn ook al sinds augustus 2006 bezig voor een broertje of zusje voor onze dochter. Na verschillende miskramen zette er een zwangerschap door. Zoveel geluk, dat kan ik niet beschrijven. En toen de extreme vroeggeboorte met 25 weken. Daarna begon voor ons een enorme uitputtingsslag. Hoe ga je hiermee om. Je hebt een dochtertje, maar ze vecht voor haar leven en elk moment kan de telefoon gaan dat we NU moeten komen. Dat is ook verschillende keren gebeurd. Wat dat geestelijk met je doet kun jij je wel een voorstelling van maken. Bij ons heeft die ondraaglijke spannende tijd van onzekerheid of je kindje het wel gaat halen 5 maanden geduurd. Vijf maanden op de IC met allemaal alarmen toeters en bellen, waarvan ik de werking en het gebruik bijna net zo goed kende als de verpleging. Eindelijk ging het wat beter met haar. Voor ons even tijd om op adem te komen. Even dan, anderhalve week om precies te zijn. Maar toen werd ze heel ziek en kwam ze na een dag of 5 alsnog te overlijden. Nu zitten we nog in een periode van rouw. We zijn nog wachtende op een heleboel antwoorden wat nu precies de doodsoorzaak is geweest. Er zijn nog steeds onderzoeken lopende. Antwoorden staan haaks op elkaar. Was het nu wel of geen natuurlijke dood. Waarschijnlijk nooit echt duidelijkheid. Heel ver wil ik hier op het forum niet op in gaan. Ik ben er momenteel een boek over aan het schrijven. Emotioneel echt superzwaar! Ook wij hebben overwogen om een pauze in te lassen. Maar ik denk dat een zwangerschap ook een lichtpuntje is een ommekeer in die negatieve spiraal waar we al zo lang in zitten. Iets positiefs om weer naar uit te kijken i.p.v. ellende om op terug te kijken. maar ik weet ook niet dat wanneer deze poging mislukt of ik zo weer verder zou kunnen? Ik kan me een pauze dus heel goed voorstellen!

Sterkte Debbie

Noa

Geplaatst

oef noa

wat een verhaal

wat erg als je zo je lang verwachte meisje moet verliezen

sterkte met verwerken en als jullie denken dat meteen doorgaan het beste is vor jullie moet je dat ook gewoon doen

hopelijk nu eindelijk een echt fijn resultaat

Geplaatst

Debbie,

Wat een ontzettend moeilijke situatie!

Jullie intense verleden is nog elke dag in jullie leven en dat is emotioneel niet voor een ander te bevatten.

Hoop dat jullie er samen goed over kunnen praten en dat jullie uiteindelijk samen een besluit kunnen nemen.

Heel veel sterkte tijdens het laten bezinken en daarna het maken van een beslissing.

NoaNoa,

Ik heb met een brok in m'n keel je stukje gelezen. Je bent een boek aan het schrijven.

Voor privé of wil je hier een keer 'verder' mee?

Heftig hoor! Sterkte ermee!

Dames,

Hier zijn denk ik de beginselen van een ongie aan het komen.

Vanmiddag zaten er aan het inbrenghulsje wat bruine kleine stukjes 'slijm' zeg maar.

Dit was de vorige keer ook en die zelfde dag werd ik ook ongie.

Zit dus echt in zak en as!

Heb al ontzettend hard liggen huilen, heb er koppijn van.

Ik weet dat je die vraag niet kan stellen er is geen antwoord op maar:

WAAROM NOU TOCH????

Lfs

Geplaatst

Debbie en Noa ik kan alleen maar gissen naar hoe het voelt om een kindje te verliezen (gelukkig voor mij) ik weet ook nooit zo goed wat ik dan moet zeggen, maar ik wil jullie wel heel veel sterkte wensen met de verwerking van deze oh zo moeilijke gebeurtenis(sen) in jullie leven.

Noa heel veel succes en sterkte met het schrijven van het boek.

Debbie ik wil jou heel veel sterkte wensen met het nemen van een besluit. Jij moet doen wat jij denkt dat goed voor jou is. Ik hoop echt dat jou wens ooit in vervulling zal gaan. (dit geld voor iedereen hier)

Geplaatst

Wish nee ik hoop echt dat het vals alarm is. Ik heb een kaarsje voor je aangestoken en mijn duimen draaien overuren. Heel veel sterkte meid ik blijf duimen.

Geplaatst

Niet goed!

De witte afscheiding is roze aan het worden.....

M'n vriend komt nu van zijn werk naar huis en rijdt ff langs de friettent.

Heb zin in een halve haan met friet, Mmmm!

Heb deze 2 weken zo gezond gegeten dat ik nu echt wel een vette hap lust.

En Debbie, en met jou?

Lfs

Geplaatst

Met mij gaat het goed.

Ik hoop zo dat het niet doorzet. Geniet maar lekker van je patatjes! Hou je ons op de hoogte?

Geplaatst

Pffff, de frietjes blijven wel lang weg zeg. Het is namelijk erg glad op de weg.

Ben nu aan het idee aan het wennen dat het door gaat zetten en kom weer een heeeeeel klein beetje tot rust.

Lfs

Geplaatst

Lieve meiden, wat kan een mens toch veel voor zijn kiezen krijgen..... Ik vind het zo ontzettend knap als ik steeds weer jullie optimisme tussen de regels doorlees! Het is zo oneerlijk allemaal........

En Wish: ik hoop op loos alarm hoor! Heb je erge kramp?

Geplaatst

Oh Wish, ik hoop dat het inderdaad vals alarm is!

Houd ons op de hoogte, ik leef zo met je mee!

Liefs Noa

Ik ben het boek begonnen om het voor mezelf op een rijtje te krijgen. Mijn hoofd zit er zo vol van dat het me belemmert in mijn dagelijkse doen. Het lijkt of dat mijn harde schijf vol is, er past niets meer bij. En omdat dit alles is wat wij met onze kleine schat mee hebben gemaakt en omdat er nooit meer wat meer bijkomt, probeer ik alles angstvallig te onthouden. Door alles op te schrijven hoef ik niet alles zo krampachtig in mij hoofd opgeslagen te houden, want dan staat het toch nog ergens. Zo probeer k weer wat 'schijfruimte'in mijn hoofd vrij te maken. Maar anderen die het lezen vinden het heel 'mooi' beschreven, voor zover je het mooi kunt noemen natuurlijk. Dus ik overweeg nu wel, of ik er ooit misschien toch iets mee ga doen. Eerst maar eens afmaken, dan zie ik wel verder.

Geplaatst

NoaNoa,

Knap van je hoor om het van je af te schrijven!

Je wordt dan 'nog meer' geconfronteerd over wat er gebeurd is.

Het zal zoals je al schrijft ook een 'geruststellend gevoel' zijn om eens terug te lezen wat je in een bepaalde periode opgeschreven hebt.

Hoe graag je het allemaal zou willen onthouden (en soms natuurlijk ook niet) dit lukt niet tot in alle details en dan kun je zelf een terug lezen. (hoop dat je me begrijpt wat ik bedoel)

Jullie lieve kleine meisje zal zeker wel trots op je zijn!

De echte ongie is nog steeds niet door gezet.

Word er echt gek van.

Dit gaat wel komen neem ik aan omdat de witte afscheiding creme kleur heeft aangenomen. (snappen jullie me zo)?

Ik heb nog geen menstruatie pijn en dat heb ik anders wel net van te voren.

(wat niet is kan natuurlijk nog komen)

Heb een erg rommelende buik/darmen.

Lastig, lastig!

Dat het maar gewoon door komt dan is het toch nog een hele harde stomp, maar hebben we wel echt duidelijkheid.

Lfs

Geplaatst

Ik weet het niet hoor Wish maar heb je helemaal geen bloedverlies en krampen? Dan zou ik me niet zo'n zorgen maken hoor! Afscheiding (van wit, bruin tot lichtroze) hoeft echt helemaal nog niets te betekenen. Het gaat echt om helder bloed met krampen.

Misschien heb ik niet alles goed gelezen maar heb je al een test gedaan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden