Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sanne..waarom bel je nu niet even dan als je je zo'n zorgen maakt. 1,5 tot 2 kilo op een dag aankomen lijkt me niet echt normaal. Ik zou even bellen al is het alleen maar om gerustgesteld te worden. Het is allemaal toch al zo slopend.

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Wish 18 januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

Debbie 17 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 embryo's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari tp 2 embryo's

Mariska 15 Januari tp 2 embryo's

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Groetjes Debbie.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Francis en Debbie, dankje voor jullie reactie.

Zal het goed in de gaten houden en bel morgenvroeg als het niet veranderd is.

Geplaatst

Sanna,

Hoop dat je gewicht af gaat nemen en dat je er morgenvroeg geen 'last' meer van hebt.

Anders echt bellen hoor!

Succes.

Lfs

Geplaatst

Hoi hoi,

Zojuist op de weegschaal gestaan. Er is weer bijna 2 kilo vanaf.

Zouden die kilo's eraan gekomen zijn door het vele drinken gisteren?

Ben in ieder geval blij dat ze er nu weer af zijn en hoop dat het weg blijft.

(...voor even dan he)

Vind het heel vreemd, heb normaal altijd een redelijk/heel stabiel gewicht.

En omdat ik eerder dun ben dan dik was die opgezette buik voor mij echt mega.

Vandaar dat ik er ook van geschrokken was/ben.

Mijn buik is wel nog steeds opgezet.

Ga het in de loop van de ochtend goed in de gaten houden, kan beter vanmiddag bellen dan vanavond of morgen.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Gelukkig dat het gewicht wee omlaag is. Die opgezette buik heb ik ook dus dat zal er wel bij horen. Gewoon even goed in de gaten houden.

Ik heb echt super slecht geslapen nou begin ik echt te piekeren over vanalles en nog wat. Gek word ik ervan.

Geplaatst

Ben inderdaad opgelucht en weer een beetje gerustgeteld.

Dit was de eerste keer sinds 21 december dat ik me even gek heb laten maken.

...iedereen vond het al zo bijzonder dat ik zo relaxt bleef.

Hopelijk blijft dat gewicht gewoon laag nu en ga ik me niet meer druk proberen te maken.

Mariska, Waarover ben je aan het piekeren? De tp is goed gegaan gisteren, je kunt zelf nu niet meer doen dan dat hoogst vervelende wachten... helaas hebben we daar geen invloed op. Sterkte en succes in de wachtweken.

X Sanne

Geplaatst

Dank je ik pieker over het wel of niet lukken en ik weet dat ik het niet meer in de hand heb, maar toch ik zag elke keer alles heel positief in (doe ik nog steeds) maar vannacht had ik even een dip.

Geplaatst

Begrijp je wel hoor. Heb ook overal het liefst zelf de touwtjes van in handen, maar dat gaat hierbij helaas niet. Volgens mij lijken we best wel op elkaar...

Geplaatst

Debbie: hoe gaat het met je? Ben je zenuwachtig voor morgen?

Dames van de wachtweken: hoe gaat het met jullie, houden jullie het een beetje vol met de spanning?

Kon zelf de spanning en mijn nieuwschierigheid niet bedwingen en heb zojuist naar het laboratorium gebeld.

Was zo benieuwd (...en een beetje gespannen) of de deling wel doorgezet had.

2 zijn er gestopt met delen. Er is er ééntje 6-delig en de andere 4- en 2- delig.

Hoop dat deze verder gaan met delen en dat ik maandag voor de tp mag komen.

Geplaatst

Goed zeg! al een 6-cellige! Wat duurt dat wachten toch akelig lang he?

Deb: beetje geslapen vannacht?

Maris: het is toch ook wat om steeds maar hoopvol en positief te blijven! Heel logisch hoor dat er af en toe een kleine wankel komt in je optimisme! Die wachtweken zijn killing.... Je kan alleen maar wachten en hebt het niet in eigen hand. Heel veel succes en lekker veel op het forum komen :)

Geplaatst

@Faye dank je ja het is inderdaad zo zwaar die weken en dan heb ik gister de tp nog maar gehad, maar het is ook zo raar. Je weet dat er wat zit en toch voel je niks, ja alleen mijn eierstokken nog van de punctie.

Ik heb inderdaad de tijd wel om lekker veel op het forum te komen ik ben ook blij dat ik deze gevonden heb, het lucht zo op hier. Iedereen bedankt daarvoor.

@Debbie hoe gaat het met de zenuwen nog een beetje vol te houden?

@Sanne wat een geweldig nieuws 6cellig al en nu hopen dat het allemaal nog even iets verder deelt dan gaat dat helemaal goed komen.

Geplaatst

@Sanne,dat is goed nieuws. Gaat helemaal goed komen!

Ik ben wel gespannen. Vandaag begonnen met de antibiotica en ik hoop maar dat het z'n werk doet. Vorige keren was echt geen pretje. Zal blij zijn als het achter de rug is maar dat geldt natuurlijk voor ons allemaal. Ik hoop dat ik een beetje kan slapen vannacht.

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Wish 18 januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

Debbie 17 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 embryo's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari tp 2 embryo's

Mariska 15 Januari tp 2 embryo's

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Veel te lezen toch weer... dames succes!

Jij morgen punctie, Debz: sterkte, hopelijk valt het mee en zijn de resultaten goed!

Sanna, gelukkig begin je weer af te vallen... risico op overstimulatie is nu wel verdwenen dan (lijkt me?).

Maris succes, Faye succes. Iedereen zet 'm op.

(maandagochtend vroeg heb ik eíndelijk eerste fm... ben benieuwd of alles goed verloopt... of er wat rijpt en hoeveel er rijpt... Spannend)

Geplaatst

Debbie kan me indenken dat je nerveus bent. Maar je bent nu wel voorbereid met de antibiotica dat scheelt hoop ik wel voor je. Verder hoop ik ook dat je een beetje kan slapen. Ik zal in elk geval heel hard voor je duimen en aanje denken morgen.

Moon het schiet voor jou dus ook mooi op. Heel veel succes maandag. Hopen dat er een paar mooie tussen zitten.

Geplaatst

Moon: maandag weten jullie ook meer.

Spannend allemaal weer, vooral als je een keer zo'n heftige overstimulatie hebt gehad. Heb je nu andere hormonen of alleen een gereduceerde hoeveelheid?

Ik denk dat ik het nu wel onder controle heb. Sta geregeld op de weegschaal om het bij te houden. Wel iets zwaarder maar niet zo drastisch als gisteren.

Blijf rustig aan doen en heb nog nooit eerder zoveel water gedronken als vandaag.

Debbie: heel begrijpelijk dat je je druk maakt. Hoop dat je toch een beetje kunt slapen komende nacht. Hoelaat mogen jullie je melden? Hoop voor je in de ochtend al.

Veel sterkte en succes!

Faye: hoe voel je je nu? Gaat het wel weer?

Mariska: hopelijk is het piekeren al een beetje afgenomen.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Deb: heel heel veel succes morgen! Ik denk aan je!

Vandaag weer een goede dag. Gisteren alleen maar lopen piekeren maar ik stond vanmorgen goed op. Voor ik het door heb is het alweer dinsdag en hoop dat alles tóch nog door mag gaan.

Linda; gaat het nog steeds allemaal goed? Ik hoop zo dat jij onze "1e groene regel" wordt!

Geplaatst

Hoi meiden,

Faye...ik hoop zo dat het beeld veranderd is Dinsdag. Ze zeggen niet voor niks dat je door mag gaan. Als het echt kansloos is doen ze dat echt niet hoor.

Ik heb wel goed geslapen,lang leve de seresta...krijg je in het radboud standaard mee. Hadden jullie dat ook?

Voel me op zich wel sterk vandaag ondanks de zenuwen, dus we gaan ervoor. De punctie is om 11.00 uur.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Debbie: waarschijnlijk ben je al onderweg maar wil je toch nog een keer veel succes wensen! Hopelijk zijn er veel eitjes.

Seresta? ...is dit een slaapmiddel of zo? Nee heb ik niet gehad.

Ben blij dat je goed hebt kunnen slapen, kost genoeg energie zo'n punctiedag.

X Sanne

Geplaatst

Faye: Fijn dat je je weer wat beter voelt. Vind het heel knap van je hoor!

Ben blij dat je weer positief bent, persoonlijk denk ik dat dat heel belangrijk is.

Spannend dinsdag, hopelijk kunnen ze de "verloren eitjes" weer vinden.

Wendy: hoe gaat het eigenlijk met jou?

Je hebt vandaag toch je 3e FM, spannend weer, succes

Geplaatst

Ben er nog hoor haha. We rijden hier om 10.00 uur weg. Het ziekenhuis ligt op 10 minuten afstand. Het lopen door de gang kost meer tijd dan het er naar toe rijden. Seresta is een kalmerings middel. Ze geven het om rustig te worden en voor de spier ontspanning. 's avonds 2 en een uur voor de punctie 1.

Hoe is het nu met je buik Sanne?

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Fijn zeg, zo'n thuiswedstrijd!

Hoop voor je dat de kalmeringstabletjes nu ook nog goed zijn werk doen, zijn de zenuwen minder dan gisteren?

Ik had een zetpil meegekregen, mocht ook 2 paracetamol pakken een uur voor de punctie ipv de zetpil.

Met mijn buik gaat het beter. Lijkt weer minder opgezet dan gisteren.

Vandaag nog goed opletten en ga gewoon door met veel water drinken en bleekselderij eten. ...alleen hierdoor val ik waarschijnlijk al af, haha

Als het vocht morgen maar zeker weg is, kan daarna waarschijnlijk geen water en bleekselderij meer zien.

Geplaatst

Sanna, knap hoor die bleekselderij, ik drink nog liever een extra liter water dan bleekselderij (ik kan dat eigenlijk nooit zien, vind dat zooo vies!

Geplaatst

Lekker is anders inderdaad!! ...voor het goede doel doe ik écht alles, haha

Had het ook door de salade gedaan gisteren, dat werd ook niet echt gewaardeerd moet ik zeggen ....straks dan maar in de soep, volgens mij is die sterke smaak er dan een beetje vanaf.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden