Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Francis...veel succes morgen! Het radboud raadt drinken tijdens de behandeling af. Ik zou het zelf niet doen.

Groetjes Debbie.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sanne ik begin me iets beter te voelen. Ik heb nog wel heel veel pijn meer als de vorige keer en ik bloed vandaag ook na. Nou belde het ziekenhuis vanmorgen over hoe het was en als het morgen nog zo was moest ik terug komen.

Ik word morgenochtend gebeld of er bevruchting is. Dus ik ga weer heel hard duimen dat dat het geval is.

Hoe voel jij je verder? Probeer je niet te druk te maken over de punctie laat alles gewoon over je heen komen.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Sanne, Wij zijn bij dezelfde fertiliteitsafdeling onder behandeling, zij hebben hun perfect gedaan. De afdeling gyneacologie daar, ik neem nog geen paracetamol van ze in. Mogen niet bij me in de buurt komen.

Al is het wel heel confronterend, de fertiliteitskamer naast de verloskamers. Vorige week maandag zag ik de bewuste gyneacoloog lopen terwijl ik in de wachtkamer, en ze zei heel vrolijk hallo, heel stom maar heb daar wel een paar traantjes weggepinkt. Ik ben namelijk nog wel ontzettend boos op haar. Inmiddels heb ik mijn boosheid onder controle, deze is dan ook puur op haar gericht, moest ook wel want ik heb een enorm hekel aan mijzelf als ik boos ben (dat kan ik ook pas zeggen na een half jaar intensieve therapie)

Op 22 november 2009 heeft Zembla een documentaire gemaakt over onze situatie. Meerdere mensen in onze omgeving hebben deze gezien, en het schijnt dat ze iets geleerd hebben in het ziekenhuis. Ik durf nog steeds niet te kijken...

Geplaatst

Mariska, Spannend weer zeg, zo'n telefoontje. Denk dat ik dat zelf nog spannender ga vinden dan de punctie! Duim weer gewoon voor je mee!

Ik voel me goed, ben alleen zo ontzettend moe. Sinds afgelopen zaterdag eigenlijk, ben vandaag niet 100% wakker geweest ...gelukkig was het niet al te druk vandaag.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Sanne ik vind het inderdaad heel spannend, want of er komt een terugplaatsing of alles moet over. Nou moeten we wel hoop houden en van het eerste uitgaan.

Dat je zo moe bent hoort erbij laten we hopen dat dat nog een maand of 9 zo blijft dat zou namelijk een goed teken zijn.

Geplaatst

Mariska, inderdaad van het eerste uitgaan. Positief blijven, dat is belangrijk in dit traject.

We gaan voor deze ronde! Succes morgen, de tijd zal wel heel lang duren totdat hun hebben gebelt.

Ik heb zojuist de pregnyl gezet. Had gelezen dat die het meest vervelend zou zijn.

Maar vond deze het gemakkelijkste, glijd er makkelijk in en van het inspuiten voelde ik helemaal niets ...heb wel je tip opgevolgd Wish!

Geplaatst

Ben gisteren omgevallen na een kopje thee, slaapmutsje was niet nodig. Vanochtend wel om 6 uur wakker van de spanning denk ik.

Ik ben wel heel zenuwachtig merk ik.

Ik voel me lichamelijk wel goed, ik ga er maar vanuit dat die bloedwaarden goed zijn.

En om deze bijzondere dag een extra dimensie te geven, vanmiddag ook contractonderhandelingen bij nieuwe baan. Tussen alle hormonen door nog sollicitatiegesprekken en assesment gehad. In eerste instantie wou ik niet solliciteren vanwege dit traject. Totdat het tot me doordrong dat ik mijn leven niet stil kan zetten voor zo'n traject. En dan toch aangenomen, misschien is de pech wel op en zijn we aan een hele hoop geluk toegekomen...

Liefs Fransje

Geplaatst

Oh Fransje, wat een spannende dag weer voor jou! En wat fijn dat je bent aangenomen! Ik denk ook dat de goede tijden voor jullie zijn aangebroken.

En het worden dan ook drukke tijden:icon_smile::icon_smile:!

Heel veel succes vandaag met alles!

Liefs, Nine

Geplaatst

Lieve Nine, dank je wel!

Ik ben nu met een heel moeilijk vraagstuk bezig....

Wat doe ik aan? Ik weet het niet meer!

Door die punctie is mijn buik nog een beetje beurs, waardoor die mooie nieuwe broek net niet lekker zit etc...

Gaat nergens over maar toch...

Kan me maar ergens druk om maken, leidt een beetje af...

En dat het druk wordt, is goede afleiding!

Liefs

Zenuwachtig

Fransje

Geplaatst

Hoi allemaal,

Francis ik zou zeggen doe gewoon een iets wijdere broek aan die lekker zit, en er leuk uitziet en dan een ruime blouse eroverheen..moet kunnen!! Veel succes!!

Verder heb ik zelf gister gebeld naar het ziekenhuis om te vragen of er al bevruchting was opgetreden. Normaal gesproken moet ik wachten tot de dag van de TP en dan hopen dat ze NIET bellen want dat zou betekenen dat er geen bevruchting was. Maar aangezien ik maar 3 eitjes had, en écht niet kon wachten tot donderdag heb ik zelf maar gebeld, bij 2 van de 3 hebben ze een bevruchting gezien en de 3e was nog onzeker, goed nieuws dus!! Hier ben ik echt blij om! Nou nog 1 dagje wachten en dan morgenmiddag om 14:15 uur de TP, hopelijk van 2 emmies!!

Groetjes Carona

Geplaatst

Carolina...Dat is zeker goed nieuws! Kan me voorstellen dat je het niet meer hield van de spanning. Wel fijn dat ze niet moeilijk doen.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Wat een geweldig nieuws Carolina.

@Francis heel veel succes bij de tp en je contractbespreking ik duim voor je.

Ik zit nog te wachten op een telefoontje ze kunnen tussen 10 en 2 uur bellen. Dus het blijft nog even spannend. Ik moet zo eerst naar de acupunctuur dus heb ik nog iets afleiding.

Geplaatst

Oh wat een spannende dag voor jullie Mariska en Francis! Echt de uren aftellen! Ik duim mee!

Wat een geweldig nieuws Carolina!

Vanmorgen vanuit huis gewerkt. Ik ben zo moe, niet normaal! Ik lijk wel tachtig! Heel gezapig op de bank zittend en al moe als ik denk aan wat dan ook hahaha! Ik lees het bij jullie ook dus het hoort er inderdaad bij. Gisteren om 20.00 naar bed gegaan.

Deb en Wish; nog steeds alles goed?

Sanna; fijn dat de pregnyl zo goed ging. Ik hoor inderdaad wel andere verhalen! Of je bent gewoon een bikkel! :)

Geplaatst

Dit zul je altijd zien he. De vorige kee belden ze direct om 9 uur en nu heb ik nog niks gehoord. Straks is dat een slecht teken ik weet het niet. Ze bellen zowieso dus ik moet nog even geduld hebben.

Geplaatst

Yes goed nieuws ik type net dat berichtje en ik had het net klaar belde ze. Er zijn van de 7 eicellen 4 bevruchtingen dus zeker een terugplaatsing vrijdag om half 2.

Wat een opluchting!!!

Geplaatst

Mariska wat een geweldig nieuws! Zat al steeds te kijken of er al nieuws van je was.

Faye,alles hier nog goed hoor behalve de extreme vermoeidheid en dat ik letterlijk het gevoel heb dat ik op eieren zit haha. De spanning voor de punctie begint nu wel te komen. Ik ga zo naar de kapper,verven,knippen en highlights. Mocht ik zwanger raken dan heb ik daar even geen omkijken naar. Ben dus wel een paar uurtjes zoet vanmiddag.

Ik hoop als ik terug ben op goed nieuws van Francis.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Hartstikke goed nieuws! Wat een opluchting he? Weet je al of ze er 1 op 2 zouden plaatsen als als goed was? Hoe dan ook; de eerste grote mijlpaal is genomen!!!

Geplaatst

@Debbie veel plezier bij de kapper. Heerlijk even ontspannen.

@Faye Hoeveel kon ze nog niet zeggen. Als er cryo's waren word er 1 teruggeplaatst en anders 2. Dus dat is ook weer even spannend. Maar het gaat erom dat er een tp komt.

Geplaatst

Mariska, goed nieuws, heel fijn voor je!

Van de 16 eicellen waren er 10 geschikt voor ICSI.

10! embryo's ontstaan.:toppie:

Bloed was ingedikt maar niet heel ernstig. Onder de voorwaarde dat ik het rustig aan blijf doen mochten er twee terug.

Dus twee mooie embryo's teruggeplaatst, waren echte kanshebbers!

28 januari bloed laten prikken!

Nu duimen hopen bidden etc.

Ik ben hier al heel blij mee, mooier nieuws hadden we niet kunnen krijgen!

Geplaatst

Wat goed Francis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wanneer is de TP?

Nou, dit is wel een topdag zeg!

Mariska: TP is TP! Lekker zo voor het weekend en dan lekker laten vertroetelen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden