Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Succes he Mariska met zowel morgen als donderdag!

Sanna en Wish: ik zal me zo meteen onsterfelijk belachelijk maken met mijn dans maar ik ga echt met pyama EN sloffen hahahahahaha!

Als het werkt zal ik het geheime recept bewaren en op verzoek uitgeven :)

Enne....Sanna, klinkt goed zo! Ben benieuwd naar je eerste fm!

Geplaatst
Pieneke,

Ben zelf ook heel benieuwd, spuit nu 187,5 gonal f.

Heb het idee dat het nog steeds "plopt".

We zijn aan twijfelen of we 1 of 2 embryo's terug willen laten plaatsen, als we de keuze hebben.

1 arts heeft aangegeven dat zij liever terugplaatsing van 1 embryo ziet, dit vanwege onze geschiedenig, maar bij de zwangerschap van mathijs zijn er ook twee teruggeplaatst.

Heb het idee dat het beter werkt, zeker na het nieuws van jou, anita en nina.... heeft ons wel aan het denken gezet.

Vind het zo moeilijk, ik wil nooit meer een kind verliezen maar ook heel graag zwanger worden en een tweeling is ook zeer welkom...

Lieve Francis,

Jij krijgt nog een forse dosering na de opbrengst van de vorige keer zeg! Verbaast me eigenlijk.. de eerste behandeling spoot ik 150 eenheden met een opbrengst van 18 eitjes, mijn bloedwaarden waren toen niet goed. Behandeling 2 ben ik meteen naar 112,5 gegaan met weer een opbrengst van 18 stuks.

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie aan het denken gezet, het maakt het er niet makkelijker op voor jullie. Ik wens je heel veel succes morgen en hoop dat jullie tot een goede keuze kunnen komen.

Liefs Pien

Geplaatst

@Sanne Dank je ik laat het morgen wel weten.

@Faye dank je en heel veel succes met je dans. Ik zie het zo voor me haha

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Net de Deca gezet en ga zo naar bed.

Morgen vroeg op weg naar de sneeuw.

Here we come!!

Heb er ontzettend veel zin in, ff lekker in de buitenlucht, saampjes gezellig er tussen uit.

Dan vliegen de dagen inderdaad sneller voorbij en is het zo 14 januari dat ik hopelijk met de Gonal kan beginnen.

Tot snel allemaal.

Zal wel veel te lezen hebben als ik zaterdag op dit forum kom.

Ach, heb ik wat te doen als de was in de machine zit. Hahaha!

Lfs Wish

Geplaatst

@Sanna; die terugplaasting stelt niet zoveel voor hoor, los van dat het wel spannend is. Je voelt er helemaal niks van, heel gek idee vind ik dat. Wij hebben wel een foto gemaakt van de 2 embryo's op het scherm, erg grappig! Ik ga dus zo ook gewoon aan het werk!

@Wish: Geniet er van, heerlijk even er tussenuit!

Geplaatst

Hoi dames

We hebben vanmorgen de tweede meting gehad en ze waren wel gegroeid maar nog niet helemaal groot genoeg dus nou moeten we vrijdag weer komen voor de derde meting en dan was waarschijnlijk zondag of maandag de punctie. Afwachten dus maar weer.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou ik mag morgenochtend weer voor de 2e FM, hopelijk zijn die kleintjes dan wat groter geworden. En hopelijk krijg ik dan ook te horen wanneer ik de punctie krijg. Daar zie ik wel verschrikkelijk tegenop, want de vorige keer ben ik er heel erg ziek van geweest; de hele dag overgeven en misselijk en migraine, dat wil ik écht niet meer!!

Maar goed, toch maar positief blijven! Alle andere meiden veel succes en sterkte met jullie traject.

Geplaatst

@Carolien, heel veel succes morgen en maar hopen dat ze gegroeid zijn.

@Mariska. Veel succes vrijdag en ook maar hopen dat ze gegroeid zijn.

Ik ga vrijdag voor mijn eerste fm. Ben benieuwd.

Groetjes Danielle

Geplaatst

hallo allemaal,

ik ben vandaag voor de eerste meting geweest.

Nu een week gonal f erbij gaan spuiten dinsdag 12-01 de tweede meting.

Succes voor de mensen die morgen een meting hebben!

groetjes Wendy

Geplaatst

Tweede fm gehad, het gaat zoals het hoort!

Ze hebben niets gezegd over de hoeveelheid, ik was niet aan het opletten, en manlief ook niet.

zondag punctie! En gelukkig bij mijn favoriete arts (en die zijn erniet zo veel)

groetjes

Francis

Geplaatst

Mariska het is het dus nog even afwachten... hopelijk zijn ze zondag groot genoeg.

Het lijkt me dat je ook klaar voor bent voor de punctie (zover je er klaar voor kunt zijn dan) als je zo de 2e fm krijgt.

Carolina, Succes morgen bij de 2e fm.

Francis, voor jou de punctie zondag al, het schiet al aardig op voor jullie.

Wendy, heb je vandaag de 1e fm gehad of de uitgangsecho?

Linda, fijn dat je daar helemaal niets van voel. Leuk idee trouwens om een foto te maken van de emmy's

Groetjes Sanne

Geplaatst

Linda 18 December start puregon

Carolina 25 December start gonal

Mariska 26 December start puregon

Francis 27 December start gonal

Sanna 02 Januari start gonal

Debbie 02 Januari start puregon

Danielle 02 Januari start gonal

Moon74 10 Januari start gonal

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Wish 14 Januari uitgangsecho (hopelijk start Gonal-f)

Moon74 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 emmy's

Martha 8 Januari tp cryo??

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Geplaatst

Hallo Francis en Pieneke,

Is 187,5 dan veel voor de gonal? ...ik spuit ook deze hoeveelheid, het "plopt" bij mij ook. Dacht eigenlijk dat dat "ploppen" erbij hoorde ...of is dit een teken van overstimulatie? Ben benieuwd vrijdag.

Groetjes Sanne

Geplaatst

@Sanne ja hoop het ook ik ben inderdaad wel 'klaar' voor de punctie, maar ja heeft nu niet veel zin als ze niet groot genoeg zijn. We zien het vrijdag wel.

Eerst vannacht en morgen door zien te komen ben namelijk nu wl heel zenuwachtig voor morgen. Gelukkig moet ik er om 10 uur al zijn. Zal wel weer een hele korte nacht worden.

Jij hebt vrijdag de eerste meting toch spannend

Geplaatst

Mariska, heel begrijpelijk hoor dat je je druk maakt voor morgen.

Hopelijk kun je ondanks alle spanningen toch een beetje/goed slapen ...anders werkt de onvoldoende nachtrust dalijk ook nog tegen.

Wel fijn dat je morgenvroeg de uitslag al krijgt, hopelijk valt er dan een hoop spanning weg zodat je je helemaal kunt richten op de punctie en het vervolg van het traject.

één komt niet alleen wordt vaak gezegt, helaas is het nog vaak waar ook.

Heel veel succes en sterkte morgen!!

Geplaatst

Mariska: ik duim voor je mee hoor! Hoop echt dat je het kan afronden en je helemaal kan "storten" op de punctie, want dat gaat vast goed komen met die follikels!

Carolina, Sanna, Deb: spannend de metingen! Dat de echo maar laat zien dat het spuiten zijn werk heeft gedaan!

Wendy: Lekker he starten, nu wordt het toch allemaal echt, echt!

Mijn pyama-dans heeft toch geholpen! Ik mag weer op het lijstje. Morgen weer een uitgangsecho en starten met Gonal-F. 225 dit keer omdat ik de vorige keer niet zo heel veel eitjes had. Dus ben benieuwd of de bijwerkingen dan ook heftiger zijn?

Geplaatst

Hey Faye,

Is de dans toch zeker niet voor niets geweest!

Fijn dat je nu snel met de gonal mag starten, morgen toch al als je eierstokken rustig zijn?

Groetjes Sanne

Geplaatst

Nee hoor geen teken van overstimulatie. De vorige keer 225 gespoten, nergens last vast, geen geplop en geen geklots zeg maar en ik had 34 eicellen. Nu voel ik het wel en zijn er ongeveer 15 follikels, niets om je drk over te maken hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden