Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mariska: Fijn dat ze allemaal mooi waren gegroeid en alle 10 wel nog! Het is echt afzien maandag maar wel weer een stap dichterbij! Ik ga maandag aan je denken!

En jij ook Carolina!

Daniëlle : mooi aantal! En nu maar hopen op een goede punctie maandag of woensdag!

Schattie: Welkom bij de club! Spannend dat je bent begonnen. Lukte het spuiten een beetje?

Maaike: naar he, als je relatie er ook nog door om zeep geholpen wordt. Het is al zo'n verdriet en dan krijg je dat ook nog..... Ik denk dat mijn scheiding bijna net zoveel pijn heeft gedaan als het missen van een kindje. Je voelt je toch falen op één of andere manier! Wel fijn is dat wij heel goed uit elkaar zijn gegaan, maar tegelijkertijd werd ik compleet hysterisch toen hij me belde met het "goede nieuws". (juist omdat je niet naar uit elkaar bent gegaan maar ook omdat jij degene had moeten zijn met wie hij een kindje had moeten krijgen.....en ook gewoon mega-jaloers, dat ook)

Maar heb nu het geluk echt weer gevonden!! En dat is ook wel heel leuk om op je 32e weer zo verliefd te zijn alsof het de eerste keer is!:bf_new:

Rot dat je je ziek voelt! Denk je van de Deca misschien? Ik heb naast de dagelijkse hoofdpijn eigenlijk geen last. Wij gaan gelijk op met elkaar: ik start vanavond met de Gonal en heb 15-1 de 1e fm.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Carolina en Moon: lief van jullie. Moon, ik ben blij dat jullie elkaar gevonden hebben in het verdriet, want volgens mij kun je dan veel aan! En je hebt gelijk; vasthouden die mannen er ervoor gaan!

Liefs,

Faye

Geplaatst

Linda 18 December start puregon

Carolina 25 December start gonal

Mariska 26 December start puregon

Francis 27 December start gonal

Sanna 02 Januari start gonal

Debbie 02 Januari start puregon

Danielle 02 Januari start gonal

Moon74 10 Januari start gonal

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Wish 14 Januari uitgangsecho (hopelijk start Gonal-f)

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 emmy's

Martha 8 Januari tp cryo??

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Mariska,het wordt inderdaad spannend nu voor ons. Ik ben een beetje bang dat de hormonen niet zo veel doen. Ik had de vorige keren een opgezette buik van de puregon en nu helemaal niet. Ik was toen wel 20 kilo zwaarder maar toch...Verder voel ik me wel goed. Alvast heel veel succes Maandag. Ik zal duimen voor een pijnloze punctie en een goede oogst!

Maaike je staat erbij hoor.

Francis en Carolina,alvast heel veel succes!

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Deb: Wie weet zegt het niets! Ik voelde vorige keer helemaal niets fysieks en het was toen wel goed gegaan (en snel ook). Ik duim voor je maandag! (wat knap van je trouwens dat je 20 kilo bent afgevallen! Of was het een bij-effect van al het verdriet? Jullie hebben echt echt heel veel verdrietigs meegemaakt.

Zou je mij er ook nog een keertje bij willen zetten? Ik schijn steeds een verdwijntruc toe te passen :) vandaag Gonal en 15-1 FM

Alweer ontzettend bedankt voor het bijhouden van die waslijst!!

Geplaatst

@Debby weet niet of dat iets te zeggen heeft ik heb wel een giga buik nu vandaar dat ik ook blij ben als het maandag is. Maar de vorige keer had ik het ook niet zo erg als nu hoor, dus ook dit zal voor iedereen we weer anders zijn.

Geplaatst

--------------------------------------------------------------------------------

Faye1974 08 Jnauri start gonal

Linda 29 December fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

TP:

Testen:

Faye,je bent inderdaad steeds uit de lijst verdwenen...raar. Ik ben afgevallen met het Sonja bakker dieet. Van de 80 naar de 60 kilo.

Het hoeft inderdaad niets te betekenen dat mijn buik nu niet is opgezet,kan ook nog komen natuurlijk. We zien het Maandag wel.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Moet morgen weer voor de 2de fm, punctie willen ze toch maandag waarschijnlijk doen.

Voor iedereen, ik vind het toch weer knap van iedereen dat jullie altijd weer positief in een nieuwe behandeling stappen.:toppie:

Maaike: Jammer dat het er niet zoveel worden, maar ja beter iets dan niets en als ze dan goed zijn.?

Schattie : lukt het een beetje met spuiten?

Gr. Danielle

Geplaatst
Wij moeten ook om 8.45 uur dat is toch wel heel toevallig. Er zaten nog steeds ongeveer 10 follikels alleen links kunnen er nog meer zitten maar die kunnen ze nooit zien omdat die eierstok heel hoog tegen de baarmoeder aan ligt.

Hoeveel had jij er dan?

Jeetje dat is zeker erg toevallig zeg!!! Nou helaas is het niet hetzelfde met het aantal follikels :( kijk maar naar mijn handtekening hier beneden. Hoe laat moet jij morgen je pregnyl zetten? Ook om 20:45 uur???

Geplaatst

Hi meiden,

Vandaag heb ik ook de eerste FM gehad. Er zitten 13 follikels.

Maandagmorgen 2e FM en waarschijnlijk woensdag of donderdag de punctie.

Baarmoederslijmvlies is ook van goede kwaliteit.

Mariska en Carolina: nog een paar dagen aftellen, begint al aardig op te schieten nu.

Debbie: hopelijk zijn je zorgen voor niets. Hoeveel had je er de vorige keer?

Mijn buik is ook nog niet echt opgezet ...misschien komt het inderdaad doordat je vorige keer zwaarder was?? Succes maandag.

Faye en Maaike, wat een heftige verhalen zeg! Het zal zeker een moeilijke tijd zijn geweest.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Sanna,mooi aantal hoor 13. Ik had er de eerste keer ook 13 en de 2e keer 7 maar daar ben ik dus wel zwanger van geraakt en van de eerste poging niet. Wij hadden beide keren wel relatief weinig bevruchtingen. Mijn fsh was voor de behandeling nog een keer geprikt en die was beter dan de vorige keer dus dat is wel gunstig. Succes Maandag!

Geplaatst

@Carolina Nee ik moet morgen om 22 uur de pregnyl spuiten. Inderdaad jammer dat je niet zoveel follikels hebt maar dat ik er ongeveer 10 heb wil ook niks zeggen dat had ik de vorige keer ook en daar zaten ook maar 4 eicellen in. Ik ben dus wel nerveus voor hoeveel het er nu zijn.

@Sanne wat een mooi aantal 13. Hopen dat ze maandag mooi gegroeid zijn dat je volgende week de punctie hebt.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Debby bedankt voor het neerzetten van het lijstje.

Het gaat hier hard met de ontwikkelingen.

@ sanna mooi aantal 13 nu hopen op de punctie

@ Danielle hopen dat het maandag wordt voor je

De rest bedankt voor jullie reacties.

Het maakt niet uit dat er niet zo heel veel zit.

Vorige keer had ik er ook maar 4 follikels

Waarvan 3 eitjes.

1 is er terug geplaatst en 1 Cryo.

Dus al zijn het er weinig als het maar goed is.

@ mariska ik denk dat ik eerder slecht ben va mijn verkoudheid.

Die hoofdpijn komt wel van de decapetyl morgen starten met Purgeon.

Dan wordt het wel minder.

Vervelend voor je dat de punctie zo vervelend is gegaan de vorige keer.

Mij viel het heel erg mee.

Vooral door die verdoving was het goed te doen.

Maar iedereen reageert anders

Maar ik zal aan je denken Maandag en ook aan de rest.

We duimen.

Geplaatst

@Maaike Dank je dat is vervelend zit je al vol hormonen word je ook nog verkouden. Gelukkig had ik geen hoofdpijn van de deca alleen opvliegers en moe. Maar inderdaad gaat dt wel weer weg zodra je met de puregon bent begonnen.

En dat de punctie zo naar is ja ik heb geen andere keus ik heb gevraagd of het met een roesje kon en dat deden ze in Enschede niet. Van die pijnstilling heb ik niks gemerkt de vorige keer, maar goed elke keer is anders dus ik ga het hele weekend duimen dat het ook echt anders is deze keer.

Heel veel succes met de puregon morgen.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Maris: het schijnt dat je zelfs onder narcose mag vragen als het echt zo ondraaglijk is. Zitten de meeste follikels aan je "slechte" kant zeg maar?

Sanna: Goed nieuws he! Ik hoop voor je dat je lekker snel aan de beurt bent!

Deb: Wat ontzettend knap zeg! 20 kilo! :clap2:

Daniëlla: toch waarschijnlijk maandag, fijn hoor. (hoe eerder hoe beter zeg ik altijd maar)

Carolina: ik begrijp je goed hoor. Maar de berichten van de andere meiden geven mij in ieder geval een goed gevoel. Die 6 van jou en 7 van mij gaan misschien wel 100% eitjes scoren! Je weet het nooit!

Geplaatst

Faye ja dat heb ik ook nagevraagd maar dat kon niet omdat ze dan een aparte ok moesten regelen en een narcotiseur en dat kon niet. Het klopt dat ze het in andere ziekenhuizen wel doen maar dan is de wachtlijst ook weer langer. Dus ik moet maar kijken hoe het gaat.

Geplaatst

Balen zeg.......... Ik heb vorige keer de hele tent bij elkaar lopen schreeuwen, schaamde me dood. Tegen mij zeiden ze dat de Dormicum er voor zorgt dat je wat meer ongeremd reageert. Lekker genant!

Bij mij zit, ik geloof mijn linker, eierstok op een niet makkelijk aanprikbare plek zeiden ze. De vorige keer was ik in Voorburg en kreeg ik behalve de Dormicum 2 lullige naproxen pijnstillers. Nu in het VU heb ik goede hoop want daar krijg ik een injectie pijnstiller in mijn bil en Dormicum. Dat klinkt wat steviger en hoop ik dat ik me gedraag! (normaal ben ik helemaal niet zo'n pieper maar ik vond het ook niet meevallen).

Geplaatst

Hoi Allemaal,

We hebben het super leuk gehad, heerlijk kunnen genieten van de sneeuw, bergen en van elkaar!

Heb veel terug moeten lezen, er is veel gebeurd.

Diegene die de punctie gaan krijgen, hopelijk met een mooi resultaat en dat het niet 'te pijnlijk' zal zijn. Goed we weten dat het geen pretje is, maar het moet wel uit te houden zijn vind ik.

Zo te zien in het rijtje ben ik nu de volgende die de 1ste fm heeft en dan hopelijk ook mag starten met het échte werk, de Gonal!!

Ga zo naar bed pfff, was een lange dag.

Eerst nog fijn de bergen af gegleden en dan in de auto naar huis.

Meiden, toi toi toi!!!!

Lfs

Geplaatst

@Faye ja ik heb ook alles bij elkaar geschreeuwd de vorige keer. En mijn probleem is dat wanneer ik pijn heb dat ik vergeet adem te halen, dus het was maar goed dat er ook nog een verpleegkundige naast mij stond om mij te helpen met de ademhaling. Maar we gaan het zien ik heb het er allemaal graag voor over, hopelijk krijgen we er allemaal iets moois voor terug.

@Wish wat fijn dat je het zo geweldig mooi hebt gehad. Dit had vast niet op een beter moment kunnen komen. En nu kun je inderdaad op naar het echte werk. Heel veel succes.

Groetjes Mariska

Geplaatst

@Martha,ik hoop dat jullie cryootje goed is ontdooid en dat je gisteren een tp hebt gehad.

@Wish,fijn dat jullie het leuk hebben gehad.

@Faye,ik ben er zelf ook erg trots op hoor...alles voor het goede doel he.

Wij gaan zo door de kou om boodschappen te doen en daarna lekker luieren. Daar is het tenslotte weekend voor.

Fijn weekend!!

Groetjes Debbie.

Linda 29 December fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

TP:

Testen:

Geplaatst

Hallo meiden,

Gistermiddag is er bij mij 1 cryo teruggeplaatst en ik heb me inmiddels gemengd in het topic "testen januari".

Ik verlaat jullie dus hier.

Wie weet komen we elkaar daar weer tegen!

Heeeel veel succes allemaal!!!

X, Martha.

-----------------------------------------------------------

Linda 29 December fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

TP:

Martha 8 Januari tp cryo (7-cellig)

Testen:

Martha 22 Januari (inmiddels bij het topic "testen januari" gevoegd)

Geplaatst

De pregnyl is gisteren gezet. het klotst behoorlijk....

EN ga ik me weer druk maken over het weer morgenvroeg...

Niet over pijn of zo maar het verkeer, met al die sneeuw.....

Vorige week heb ik er een uur over gedaan (8 km)....

Als we maar niet vast komen te zitten, of te laat komen, en heel vroeg vertrekken heeft geen zin. In het ziekenhuis is niet zo heel veel te doen op zondag voor 9 uur.....

Groetjes

Francis

Geplaatst

Francis: dat wordt om 6.00 vertrekken! :laughing9: Ik ben echt zo'n controlfreak dus ik zou me daar ook echt druk over maken! Succes he morgen!

Deb: ik vind het superknap, ook al heb je een doel voor ogen!

Mariska: Ik denk aan je maandag en hoop dat het snel en zo pijnloos mogelijk gaat!

Sanna: al aan het aftellen?

Maaike: voel je je al wat minder verkouden/ grieperig?

Gisteren de Gonal gezet. Wat een prachtig systeem is dat zeg! Ik had vorige keer Menopur maar dit is echt geweldig; snel en pijnloos! Het kost wat maar dan heb je ook wat!

Geplaatst

Nog een echo gehad vanmorgen en ze waren goed gegroeid. Toch nog bloed geprikt. Ze dachten dat het misschien te snel groeide. Bleek toch niet waar. Nu maandag weer terug voor echo en de punctie is doorgeschoven naar woensdag. Gelukkig voel je je dan geen pingpongbal:happy8:

maar ja het is voor het goede doel.

@wish, fijn dat het leuke dagen geweest zijn, kon je vast gebruiken.

@Sanne, mooi aantal zeg. Lopen we redelijk gelijk op.

Iedereen een super fijn weekend toegewenst, en voor de degene met de punctie op maandag super veel succes.

Geplaatst

@Francis heel erg veel succes morgen. Ik zal voor je duimen. Had je erg last van de pregnyl?

@Danielle wat mooi dat ze goed gegroeid zijn nou hopen dat je woensdag de punctie hebt.

Ik mag hem vanavond zetten. Het zal mij benieuwen de vorige keer vond ik hem wel mee vallen.

Groetjes Mariska

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden