Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dat is inderdaad best lang doorslikken! ik hoop dat je er minder op reageerd deze keer.. wel fijn dat je nu een stap verder bent.. spannend weer:) voor mij nog 10 dagen tot mijn ongesteldheid

esther

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo de eerste Pil is gisteren geslikt. 34 dagen dat kreng slikken dat gaat gezellig worden. Nu besef ik wel weer dat we daadwerkelijk begonnen zijn en onze pauze achter ons gelaten hebben.

Het zal zwaar gaan worden, maar we slepen ons er wel doorheen. Zoveel mogelijk rust en afleiding zoeken dan maar. :happydance:

Geplaatst
Zo de eerste Pil is gisteren geslikt. 34 dagen dat kreng slikken dat gaat gezellig worden. Nu besef ik wel weer dat we daadwerkelijk begonnen zijn en onze pauze achter ons gelaten hebben.

Het zal zwaar gaan worden, maar we slepen ons er wel doorheen. Zoveel mogelijk rust en afleiding zoeken dan maar. :happydance:

en heel veel op het forum zitten dan :hug:we je er wel doorheen daarvoor zitten we tenslotte op dit forum hier begrijpen we elkaar en zeggen we net dat goeie wat we op dat moment even nodig hebben :toppie:

Geplaatst

dat is zeker waar sharon, hier krijg je altijd op het goede moment een duwtje in de rug en digi knuffel om er weer even tegen aan te kunnen.

Ben zo blij met dit forum, zeker omdat ik regelmatig alleen thuis zit en toch mijn dingetjes kwijt wil.

Geplaatst

Heel veel succes Sandra! Wat spannend dat jij weer begonnen bent...

Ik begin nu wel erg de kriebels te krijgen voor aanstaande vrijdag.... De positieve helft van mij wil er voor gaan en heeft er zin in, de bange helft van mij rent het liefst de andere kant op. Maar aangezien we daar ons doel niet mee bereiken moet ik er doorheen.... gisteren weer iemand zwanger... bij ons begint de babyboom weer. Hopelijk mag ik eindelijk meedoen met deze 'boom'!!

Liefs Nathalie

Geplaatst

witje echt lang dat je de pil moet doorslikken.. ik denk dat we ongeveer gelijk op gaan dan ik zal rond die tijd ook stoppen met de pil.Het fotum is inderdaad fijn. mijn man werkt in de horeca dus ik zit van smiddags 1 uur alleen tot snachts 2 auur..6 dagen per week..ik weet ook niet goed hoe ik me er straks alleen doorheen moet slaan..

Nath nog maar 4 nachtjes! Spannend! ik hoop dat je ook gelijk aan de pil mag:D dan gaan we echt gelijk op.. ik snap je dubbelen gevoel ook heel erg.. ik zou ook het liefste weg rennen.. aan de anderen kant heb je gewoon weinig keus..

esther

Geplaatst

Hey Esther,

Klopt! Ik ga er wel vanuit dat ik gelijk aan de pil mag want anders wordt het eind februari en dan gaan we de punctie in maart natuurlijk niet halen. Gezellig dat we samen op gaan......

En verder hebben we inderdaad weinig keus....... Tja, is ook wel weer veilig want de keuze wordt voor ons gemaakt. De enige keuze die ik voor mijn gevoel moet maken is of ik wel of niet een kindje wil... en die keus is snel gemaakt :laugh: Gelukkig helpt dit forum wel om met beide benen sterk te blijven staan!

Jij ook al spannend!! Wachten op de ongi... pfff. Hou je het nog vol??

Geplaatst

Hey Esther,

Klopt! Ik ga er wel vanuit dat ik gelijk aan de pil mag want anders wordt het eind februari en dan gaan we de punctie in maart natuurlijk niet halen. Gezellig dat we samen op gaan......

En verder hebben we inderdaad weinig keus....... Tja, is ook wel weer veilig want de keuze wordt voor ons gemaakt. De enige keuze die ik voor mijn gevoel moet maken is of ik wel of niet een kindje wil... en die keus is snel gemaakt :laugh: Gelukkig helpt dit forum wel om met beide benen sterk te blijven staan!

Jij ook al spannend!! Wachten op de ongi... pfff. Hou je het nog vol??

Geplaatst

hoi sandra

wel fijn dat je nu eindelijk kunt beginnen aan de volgende poging

de 1e x moest ik ook erg lang aan de pil anderhalve strip toen

ik moet nog 12 daagjes wachten en kan dan ook beginnen met de pil

voor hoelang weet ik nog niet dat hoor ik dan

wij hebben het ook zo druk op het werk en ben hier ook erg gespannen door, was om 11.30 pas klaar met mensen wassen

het is echt een gekkenhuis met die bezuinigingen en het nieuwe zzp

moest ook eerst huilen toen ik thuis kwam van de stress en drukte

wij hebben meestal ook geen tijd meer voor pauze

heb morgen gesprek met mijn leidinggevende en ga vragen om een weekje rust in de ww na de tp

ben het wel nodig anders geloof ik nooit dat de 3e icsi een goede kans heeft

liefs sandra

Geplaatst

hoi sandra

wel fijn dat je nu eindelijk kunt beginnen aan de volgende poging

de 1e x moest ik ook erg lang aan de pil anderhalve strip toen

ik moet nog 12 daagjes wachten en kan dan ook beginnen met de pil

voor hoelang weet ik nog niet dat hoor ik dan

wij hebben het ook zo druk op het werk en ben hier ook erg gespannen door, was om 11.30 pas klaar met mensen wassen

het is echt een gekkenhuis met die bezuinigingen en het nieuwe zzp

moest ook eerst huilen toen ik thuis kwam van de stress en drukte

wij hebben meestal ook geen tijd meer voor pauze

heb morgen gesprek met mijn leidinggevende en ga vragen om een weekje rust in de ww na de tp

ben het wel nodig anders geloof ik nooit dat de 3e icsi een goede kans heeft

liefs sandra

Geplaatst

Ik heb morgen een gesprek met mijn leidinggevende. We hebben dit jaar een invaller omdat onze eigen er voor bijna een jaar uitlligt. Ik hoop maar dat er wat geregeld kan worden. Ik wil heel graag werken, maar geen 6 dagen in de week, dat kan ik gewoon niet handelen. Onze mensen hebben naast lichamelijke klachten ook een lange psichiatrische geschiedenis dus die voelen fijlloos aan als je niet lekker in je vel zit. En gaan je dan uitproberen om toch van alles voor elkaar te krijgen.

Mijn werk en collega's zijn mijn uitlaatklep.

Mijn verdere rooster van januari en feb ziet er goed uit, 2 of 3 dagen werken dan weer 1,2 of 3 dagen vrij. Werk 28 uur dus redelijk wat vrije tijd. Helaas is het rooster van maart verlaat, daar valt mijn punctie en wachtweten in dus ik heb graag duidlijkheid. Hopelijk is mijn nieuwe leidinggevende net zo begripvol als de oude, ik heb er bij bijde pogingen 3 weken uit gelegen. Zowel van de lichamelijke ongemakken als de emotionele.

Het is echter zo dat we ons niet meer ziek mogen melden. We moeten tegenwoordig ziekteverlof aanvragen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De leidinggevende bepaald dan of je wel of niet ziek bent grrrrrrr.......... Je moet dan aangeven wat je evt. nog wel kan doen. Ik begrijp het ook wel van hun kant, maar ik zit maar mooi met het onzekere gevoel dat ik dan niet genoeg rust krijg. Het is tenslotte onze laatste vergoede poging dus er is al stress genoeg.

Jij succes met je gesprek vandaag, die heb ik morgen.

Liefs

Geplaatst

Ik heb morgen een gesprek met mijn leidinggevende. We hebben dit jaar een invaller omdat onze eigen er voor bijna een jaar uitlligt. Ik hoop maar dat er wat geregeld kan worden. Ik wil heel graag werken, maar geen 6 dagen in de week, dat kan ik gewoon niet handelen. Onze mensen hebben naast lichamelijke klachten ook een lange psichiatrische geschiedenis dus die voelen fijlloos aan als je niet lekker in je vel zit. En gaan je dan uitproberen om toch van alles voor elkaar te krijgen.

Mijn werk en collega's zijn mijn uitlaatklep.

Mijn verdere rooster van januari en feb ziet er goed uit, 2 of 3 dagen werken dan weer 1,2 of 3 dagen vrij. Werk 28 uur dus redelijk wat vrije tijd. Helaas is het rooster van maart verlaat, daar valt mijn punctie en wachtweten in dus ik heb graag duidlijkheid. Hopelijk is mijn nieuwe leidinggevende net zo begripvol als de oude, ik heb er bij bijde pogingen 3 weken uit gelegen. Zowel van de lichamelijke ongemakken als de emotionele.

Het is echter zo dat we ons niet meer ziek mogen melden. We moeten tegenwoordig ziekteverlof aanvragen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De leidinggevende bepaald dan of je wel of niet ziek bent grrrrrrr.......... Je moet dan aangeven wat je evt. nog wel kan doen. Ik begrijp het ook wel van hun kant, maar ik zit maar mooi met het onzekere gevoel dat ik dan niet genoeg rust krijg. Het is tenslotte onze laatste vergoede poging dus er is al stress genoeg.

Jij succes met je gesprek vandaag, die heb ik morgen.

Liefs

Geplaatst

haai meiden,

Ik merk dat er best veel meiden in de zorg werkzaam zijn. Ik werk zelf ook in de zorg, en ik merk dat ik door de hormonen (geef de hormonen maar weer de schuld ;) ) ook soms wel een erg kort lontje heb. Mijn werkgever werkt niet echt mee.

Met de eerste poging had ik me een paar dagen, iets voor de punctie ziek gemeld doordat ik echt last had van me buik. Zonder mijn weten om had mn leidinggevende daar dus vakantie dagen van gemaakt. Het is een heel gedoe geweest met de arbo dienst om daar gewoon ziekte dagen van te maken. Ook omdat het emotioneel al zwaar genoeg was omdat er geen bevruchting was opgetreden...

Nu voor de 2e keer viel er niet over ziek melden te spreken, moet ik dus vakantie dagen opnemen, en hopelijk nu wel nodig voor een terugplaatsing. Dus nu gaan er 80 vakantie uren van mijn lijst af. een paar dagen voor de punctie en anderhalve week erna.

Is echt erg witje, dat je leidinggevende dan bepaalt of wel of niet echt ziek bent. Maar hoe kan je ziekteverlof aanvragen? als je toch al weet wat de uitkomst is... De punctie dag is dus wel voor de werkgever. Aangezien dit als ingreep wordt gezien. En zelfs daar deden ze moeilijk over. Je wilt dit toch zelf? Alsof wij allemaal willen dat we via deze manier, hopelijk zwanger mogen worden. Ik kan me gezelligere manieren bedenken hoor! acceptatie daarover is al moeilijk genoeg!!

Geplaatst

haai meiden,

Ik merk dat er best veel meiden in de zorg werkzaam zijn. Ik werk zelf ook in de zorg, en ik merk dat ik door de hormonen (geef de hormonen maar weer de schuld ;) ) ook soms wel een erg kort lontje heb. Mijn werkgever werkt niet echt mee.

Met de eerste poging had ik me een paar dagen, iets voor de punctie ziek gemeld doordat ik echt last had van me buik. Zonder mijn weten om had mn leidinggevende daar dus vakantie dagen van gemaakt. Het is een heel gedoe geweest met de arbo dienst om daar gewoon ziekte dagen van te maken. Ook omdat het emotioneel al zwaar genoeg was omdat er geen bevruchting was opgetreden...

Nu voor de 2e keer viel er niet over ziek melden te spreken, moet ik dus vakantie dagen opnemen, en hopelijk nu wel nodig voor een terugplaatsing. Dus nu gaan er 80 vakantie uren van mijn lijst af. een paar dagen voor de punctie en anderhalve week erna.

Is echt erg witje, dat je leidinggevende dan bepaalt of wel of niet echt ziek bent. Maar hoe kan je ziekteverlof aanvragen? als je toch al weet wat de uitkomst is... De punctie dag is dus wel voor de werkgever. Aangezien dit als ingreep wordt gezien. En zelfs daar deden ze moeilijk over. Je wilt dit toch zelf? Alsof wij allemaal willen dat we via deze manier, hopelijk zwanger mogen worden. Ik kan me gezelligere manieren bedenken hoor! acceptatie daarover is al moeilijk genoeg!!

Geplaatst

Hallo meiden,

De groep uit de zorgsector is hier idd groot. Ook ik ben sinds 2009 werkzaam in de zorg, maar dan als manager.

Ik heb het geluk dat mijn leidinggevende wel begrip heeft voor deze situatie en dat ik mijn collega managers heb kunnen laten inzien dat het toch wel als ziek geboekt mag worden.

De punctie is idd altijd ziek te schrijven, vanwege ingreep. De gevolgen daarvan zijn en blijven altijd per organisatie een discussie.

Ik hoop dat jullie leidinggevende dit ook gaan inzien, maar ze zullen vaak de CAO er bij gaan pakken.

Verder wacht ik hier op de rode duivels, zodat ik dan met de pil kan gaan beginnen!! En juist als je wilt dat het komt, komt het niet.... aaargghh..

Heel veel succes meiden!

Geplaatst

Hallo meiden,

De groep uit de zorgsector is hier idd groot. Ook ik ben sinds 2009 werkzaam in de zorg, maar dan als manager.

Ik heb het geluk dat mijn leidinggevende wel begrip heeft voor deze situatie en dat ik mijn collega managers heb kunnen laten inzien dat het toch wel als ziek geboekt mag worden.

De punctie is idd altijd ziek te schrijven, vanwege ingreep. De gevolgen daarvan zijn en blijven altijd per organisatie een discussie.

Ik hoop dat jullie leidinggevende dit ook gaan inzien, maar ze zullen vaak de CAO er bij gaan pakken.

Verder wacht ik hier op de rode duivels, zodat ik dan met de pil kan gaan beginnen!! En juist als je wilt dat het komt, komt het niet.... aaargghh..

Heel veel succes meiden!

Geplaatst

nou mijn werkgever heeft ook geen begrip

moet gewoon werken tijdens de behandeling

was al bezig met de arbo dienst ivm de vorige keer, had me toen ziek gemeld wat mijn baas onterrecht vond

ik dus niet was geestelijk niet in staat maar had ook veel pijn door geirriteerde baarmoeder en eierstokken

ze blijven maar zeggen dat ivf/icsi een keuze is

nou borstverkleining ook, maar daarvoor mogen ze wel 6 week in de ziektewet

ach misschien krijg ik wel griep hahaha

iedereen veel succes die net begonnen is met medicijnen

Geplaatst

nou mijn werkgever heeft ook geen begrip

moet gewoon werken tijdens de behandeling

was al bezig met de arbo dienst ivm de vorige keer, had me toen ziek gemeld wat mijn baas onterrecht vond

ik dus niet was geestelijk niet in staat maar had ook veel pijn door geirriteerde baarmoeder en eierstokken

ze blijven maar zeggen dat ivf/icsi een keuze is

nou borstverkleining ook, maar daarvoor mogen ze wel 6 week in de ziektewet

ach misschien krijg ik wel griep hahaha

iedereen veel succes die net begonnen is met medicijnen

Geplaatst

jeetje Sandra dat is echt mooi klote zeg!

Hoeze is ivf/icsi een keuze? wat een vreselijke mensen..

Nou vanaf hier voel ik ook een griepje opkomen voor je;)

ik vind het belachelijk!! Mensen denken erg makelijk over ivf..

Dikke knuffel voor jouw! laat je niet op je kop zitten hoor.

Geplaatst

jeetje Sandra dat is echt mooi klote zeg!

Hoeze is ivf/icsi een keuze? wat een vreselijke mensen..

Nou vanaf hier voel ik ook een griepje opkomen voor je;)

ik vind het belachelijk!! Mensen denken erg makelijk over ivf..

Dikke knuffel voor jouw! laat je niet op je kop zitten hoor.

Geplaatst
Hey Esther,Jij ook al spannend!! Wachten op de ongi... pfff. Hou je het nog vol??

Nou Pfff .. ik wil nieteens weten hoe ik de wachtweken door moet gana komen.. het is best wel heftig dat wachten op die stomme ongi.. mischien komt het ook doordat ik mijn ei niet goed kwijt kan..Er heerst hier in de familie veel onbegrip...En ze denken er lekker makelijk over.. het werd me kwalijk genomen dat ik met kerst huilend ben weg gelopen omdat mijn schoonzusje vertelde zwanger te zijn.. ik kan het best hebben maar dit kwam zo dichtbij.. meteen de eerste maand raak.. terwijl ze gestopt waren met de pil met het idee over een jaar zwanger te worden want ze willen nog zoveel doen..

Dan werkt mijn man 6 dagen per week van 13 tot 2 uur snachts..dan heb ik gewoon ff mijn buik vol.. maar ik ga straks hier gewoon alles volkalken:) hoe jij het wachten nog vol??3 nachtjes nog:D

iedereen die begonnen is veel succes!

Geplaatst
Hey Esther,Jij ook al spannend!! Wachten op de ongi... pfff. Hou je het nog vol??

Nou Pfff .. ik wil nieteens weten hoe ik de wachtweken door moet gana komen.. het is best wel heftig dat wachten op die stomme ongi.. mischien komt het ook doordat ik mijn ei niet goed kwijt kan..Er heerst hier in de familie veel onbegrip...En ze denken er lekker makelijk over.. het werd me kwalijk genomen dat ik met kerst huilend ben weg gelopen omdat mijn schoonzusje vertelde zwanger te zijn.. ik kan het best hebben maar dit kwam zo dichtbij.. meteen de eerste maand raak.. terwijl ze gestopt waren met de pil met het idee over een jaar zwanger te worden want ze willen nog zoveel doen..

Dan werkt mijn man 6 dagen per week van 13 tot 2 uur snachts..dan heb ik gewoon ff mijn buik vol.. maar ik ga straks hier gewoon alles volkalken:) hoe jij het wachten nog vol??3 nachtjes nog:D

iedereen die begonnen is veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden