Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo wat een lange lijst is t geworden. Zoveel meiden op weg naar een wondertje!

Misschien hele rare vraag,maar ik snap t "pil gebruik" niet helemaal.

Waarom is dat eigenlijk?

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Waarom is dat eigenlijk?

dit is alleen voor het ziekenhuis in mijn geval

zo kunnen ze makkelijker plannen zodat niet iedereen op de zelfde dag een punctie moet

ze laten je dan vaak een paar dagen langer of koter aan de pil zodat hun planning beter uitkomt

het kan ook zijn dat je normale cyclus te lang of te kort is geloof ik en dat dat een reden kan zijn om aan de pil te moeten, maar dit weet ik niet zeker

groetjes

Geplaatst

• Spaatje: ICSI/25-01 decapeptyl/16-02 echo

• LindaJ: 2e IVF/21-01 decapeptyl/02-02 echo

• Witje/Sandra: ICSI/1e echo 19-02

• Meetje: 3e IVF-ICSI/21-01 uitslag diabeteswaardes/02-02 start decapeptyl

• Sandra:

• Saab: ICSI/15-02 gonal-F/23-02 echo

• Diane: 2e ICSI/15-02 decapeptyl/23-02 echo

• Wannabeemom:19-01:intake IVF/ICSI nijmegen!

• Eslief: 1e ICSI/07-01 intake verpleging

• Nath82: 1e ICSI/22-01 intake verpleegkundige IVF/punctie maart

• **Men**:

• Yolande:

• Sanne: 1e IVF/intake-gesprek Nijmegen 20 jan---NOD 10-01

• Herma:

• Pammie:

• Annema:

• Caroline: 3e ICSI/04-02 evaluatie/start deca rond 20-02

• Gerda: 3e ICSI

• Tess: 1e IVF/30-01 decapeptyl/10-02 echo

• Ciska: 1e IVF/01-02 intake-gesprek Amphia

JOEHOEOEOE :happydance: we hebben de uitnodiging ontvangen van Nijmegen, SPANNEND!! We mogen 20 januari komen bij dr. Nap..

Wie kent deze arts?

Geplaatst

iets mis gegaan met het kopieren: had meZelf even ge-update op het lijstje. Wij mogen 19 januari op intake gesprek.

@sanne, grappig zeg zo te zien lopen we bijna gelijk op in Nijmegen. Ben nu al de dagen aan het aftellen tot we eindelijk mogen gaan. heb er super veel zin in!!

Geplaatst

Hallo meiden,

De ziekenhuizen gaan het nog druk krijgen in de maand februari!!

Laten we over zo'n negen maanden ervoor zorgen dat ze het nog drukker krijgen.. :D

Ik heb vandaag mijn medicijnen vast opgehaald voor onze 3e poging. 2 tassen vol :ohmy:

Deze poging voor het eerst menoput spuiten en dat gaat veel scheikunde lessen nodig hebben, haha!!

Puregon heeft veeeel minder ruimte nodig in de groentela, hebben jullie die ook vol liggen?

Heel veel succes meiden.. we gaan er weer voor!

Geplaatst
dit is alleen voor het ziekenhuis in mijn geval

zo kunnen ze makkelijker plannen zodat niet iedereen op de zelfde dag een punctie moet

ze laten je dan vaak een paar dagen langer of koter aan de pil zodat hun planning beter uitkomt

het kan ook zijn dat je normale cyclus te lang of te kort is geloof ik en dat dat een reden kan zijn om aan de pil te moeten, maar dit weet ik niet zeker

groetjes

Je krijgt ook een maand de pil om de kans op cystes te verkleinen.. omdat je je hormoonhuishouding in belans brengt maakt het de kans kleiner op cystes.. deze kans is evengoed aanwezig maar word verkleind;)

Geplaatst

Hallo Dames,

Laat ik me ook aansluiten bij deze lange lijst van Februari. Ik ben niet nieuw op de forum maar bijna een jaar inactief geweest. Na mijn eerste IVF poging ha dik een totaal uit de hand gelopen kijkoperatie die bijna mijn leven kostte. Maar ik ben er weer en ben helemaal klaar voor de tweede rondje.

Volgende week dinsdag hebben we nog een gesprek met gyn. en eind januari begin ik met de pil. TP schat ik ergens begint Maart. Ik heb er zin in :)

Ik loop in Blaricum bij Dr. Bernardus. Nog iemand misschien die bij hem loopt?

Heel veel succes allemaal!!!!:headbanger:

liefs

Kris

Geplaatst

hey nathalie al enig idee wanneer je met de pil moet beginnen?

als je eind januari ongi moet worden zou ik niet wachten op februari als ik jou was

zwolle doet hier niet zo moeilijk over

liefs

Geplaatst

• Witje/Sandra: 3e ICSI/ start pil eind jan / 1e echo 19-02

• Sandra:

• **Men**:

• Yolande:

• Herma:

• Pammie:

• Annema:

Meiden als we het lijstje copiëren gebruik dan het laatst geplaatste zodat aanpassingen niet verloren gaan!!!!!!!

@kris wat heftig zeg, succes met de 2e poging

Geplaatst

Kris; welkom! Wat een heftige tijd zul je beleefd hebben zeg.

Wannabemom; Mooi dat je op intake mag,en dat al 19 januari!

Spannend hé.

Ik wacht ook nog af...verwacht bericht uit Nijmegen,denk over weekje of 2.

Geplaatst

Heel handig Witje :)

Ik zet mezelf er ook maar weer tussen!

• Sonja81: 2e IVF/ 29 jan. decapeptyl

• Sandra:

• **Men**:

• Yolande:

• Herma:

• Pammie:

• Annema:

Geplaatst

Hee Sonja81,

Ik begin 30 jan met decapeptyl.. dus eigenlijk hoor ik ook niet bij februari als je het zo bekijkt...

We lopen dus bijna gelijk op!

Jij bent 28? (Of is "81 jee geboortejaar niet?).

Tess

Geplaatst
Kris; welkom! Wat een heftige tijd zul je beleefd hebben zeg.

Wannabemom; Mooi dat je op intake mag,en dat al 19 januari!

Spannend hé.

Ik wacht ook nog af...verwacht bericht uit Nijmegen,denk over weekje of 2.

hey pammie

wanneer heb je de formulieren opgestuurd wij zitten ook op bericht van nijmegen te wachten wordt druk in het radboud ga je ook naar de infoavond op 8 feb

Geplaatst

Heel handig Witje :)

Ik zet mezelf er ook maar weer tussen!

• Sonja81: 2e IVF/ 29 jan. decapeptyl

• Sandra:

• **Men**:

• Yolande:

• Herma:

• Pammie:

• Annema:

• Chantal: week 13 pgd analyse, 9-02-10 voorbereidingsgesprek utrecht

Ik was ook "verloren" gegaan.

Groetjes Chantal

Geplaatst

Hoi Tes,

Ja, klopt ik ben 28 :) Jij ook zo te zien, dus we lopen wel heel gelijk met alles. Scheelt maar 1 dag, grappig.

Is het voor jou de 1e IVF???

Geplaatst

Spaatje: ICSI/25-01 decapeptyl/16-02 echo

Sonja81: 2e IVF/ 29 jan. decapeptyl

LindaJ: 2e IVF/21-01 decapeptyl/02-02 echo

Witje/Sandra: 3e ICSI/ start pil eind jan / 1e echo 19-02

Meetje: 3e IVF-ICSI/21-01 uitslag diabeteswaardes/02-02 start decapeptyl

Sandra:

Saab: ICSI/15-02 gonal-F/23-02 echo

Diane: 2e ICSI/15-02 decapeptyl/23-02 echo

Wannabeemom:19-01:intake IVF/ICSI nijmegen!

Eslief: 1e ICSI/07-01 intake verpleging

Nath82: 1e ICSI/22-01 intake verpleegkundige IVF/punctie maart

**Men**:

Yolande:

Sanne: 1e IVF/intake-gesprek Nijmegen 20 jan---NOD 10-01

Herma:

Pammie:

Annema:

Caroline: 3e ICSI/04-02 evaluatie/start deca rond 20-02

Gerda: 3e ICSI

Tess: 1e IVF/30-01 decapeptyl/10-02 echo

Ciska: 1e IVF/01-02 intake-gesprek Amphia

Chantal: week 13 pgd analyse, 9-02-10 voorbereidingsgesprek utrecht

Kris: 2e IVF -12-01 intake, volgende cyclus aan de pil

hoi hoi. Ik heb het lijstje bijgewerkt!

Geplaatst

Ach wanneer iemand begint, eind jan in feb of begin maart iedereen is welkom in dit topic!!!!!!

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en ongeveer dicht bij elkaar dus lekker babbelen!!!!!!!!!

Geplaatst

ik heb even een vraagje.. ik zie eigelijk dat iedereen begint met deca te spuiten.. ik begin met Lucrin.. weet iemand het verschil.. en waarom ik nou hiermee begin.. daar heb ik gewoon aangenomen wat de verpleging zei en er niet op gelet.. nu zie ik eigelijk dat niemand dat product gebruikt.. ben benieuwd of iemand dit gebruikt heeft ofzo..

daarna ga ik gonal-f 150 bijprikken

ik lees ook dat de meeste voor de punctie pregnyl krijgen ook die krijg ik niet.. ik krijg dan ovitrelle 250 mcg..

het zegt me allemaal nix maar was toch benieuwd wat jullie ervaring is en wat het verschil precies is..

esther:)

Geplaatst

Esther,

Maak je maar geen zorgen... er zijn nl. verschillende namen/soorten voor. De functie ervan is precies hetzelfde. Lucrin en Deca./ Puregon en Gonal-F/ Pregnyl en Ovitrelle hebben dezelfe werking.

Het verschilt nog wel eens per ziekenhuis.

Succes met je poging.

Geplaatst

tnx Sonja:)

Waar je je al niet druk om kan maken he;)

De Lucrin schijnt minder pijnlijk te zijn bij het prikken dat zal wellicht de reden zijn waarom ik die heb.. het is gewoon een beetje vreemd om te zien dat ik de eenigste ben.. als het maar goed uitpakt;)

esther

Geplaatst

esther daar gaat het uiteindelijk om, dat het goed uitpakt. Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt als je als enige lucrin gebruikt.

Geplaatst
hey pammie

wanneer heb je de formulieren opgestuurd wij zitten ook op bericht van nijmegen te wachten wordt druk in het radboud ga je ook naar de infoavond op 8 feb

@Sharon; de papieren zijn woensdag door de Gyn opgestuurd,en volgens hem duurt het zo'n 2 weken voordat je bericht uit Nijmegen hebt.

Wordt zeker druk..er zijn hier meerdere meiden die ook naar het Radboud gaan.

Van de info avond heb ik nog niks gehoord.?.

Zie dat jij in Nijmegen woont. Bof jij even.:toppie:

Geplaatst

Waarom is dat eigenlijk?

Pammie: Ik begreep ook niet waar het pilgebruik voor was. Even afwachten of dit in het Radboud ook moet.

iets mis gegaan met het kopieren: had meZelf even ge-update op het lijstje. Wij mogen 19 januari op intake gesprek.

@sanne, grappig zeg zo te zien lopen we bijna gelijk op in Nijmegen. Ben nu al de dagen aan het aftellen tot we eindelijk mogen gaan. heb er super veel zin in!!

Wannabemom: Ja inderdaad, wij lopen gelijk op, leuk is dat!! Je bent een dagje voor mij! Bij wie moet jij komen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden