Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sharon& Pammie

Wij gaan ook naar het Radboud in Nijmegen!

Bij ons heeft het twee weken geduurd totdat we bericht kregen, maar de feestdagen zaten er ook tussen. Dus misschien duurt het bij jullie minder lang.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nog even weer :happy8:

Mijn cyclus is heel regelmatig (28 dagen), niet te kort en niet te lang. Maar cyctes wil ik natuurlijk ook niet dus als ik het goed begrijp gebruik je hiervoor altijd eerst nog een maandje de pil voordat IVF plaatsvindt??

Dus als ik op 20 januari naar Nijmegen moet voor een intake-gesprek dan wordt het waarschijnlijk maart dat de eerste IVF plaatsvindt?

Heeft iemand een idee?

Geplaatst
hey nathalie al enig idee wanneer je met de pil moet beginnen?

als je eind januari ongi moet worden zou ik niet wachten op februari als ik jou was

zwolle doet hier niet zo moeilijk over

liefs

Hey Sandra,

Moest dit weekend werken dus ff niet online geweest, lees je vraag nu pas. Ik heb nog geen idee wanneer ik met de pil moet beginnen! Ik moet 29 jan. ongi worden en heb de 22e het gesprek... zou ik nog even moeten bellen of zijn we er de 22e nog op tijd bij.... wat denk jij???

Geplaatst
Nog even weer :happy8:

Mijn cyclus is heel regelmatig (28 dagen), niet te kort en niet te lang. Maar cyctes wil ik natuurlijk ook niet dus als ik het goed begrijp gebruik je hiervoor altijd eerst nog een maandje de pil voordat IVF plaatsvindt??

Dus als ik op 20 januari naar Nijmegen moet voor een intake-gesprek dan wordt het waarschijnlijk maart dat de eerste IVF plaatsvindt?

Heeft iemand een idee?

Hey Sanne,

Ligt er helemaal aan hoelang de wachtlijsten enzo zijn.... als het je 2e intake (bij verpleegkundige) is zou je best kunnen gaan starten. Ik heb op de 22e mijn 2e gesprek en punctie zal in maart zijn.....

Maar als het je 1e intake is, is het afwachten. Bij mij zit tussen 1e intake en ICSI een tijd van bijna 6 maanden.....

Is dus heel erg wisselend. Ik zou zeggen: bel het zk ff dan weet je het zeker!!!

Liefs Nathalie

Geplaatst
Hey Sanne,

Ligt er helemaal aan hoelang de wachtlijsten enzo zijn.... als het je 2e intake (bij verpleegkundige) is zou je best kunnen gaan starten. Ik heb op de 22e mijn 2e gesprek en punctie zal in maart zijn.....

Maar als het je 1e intake is, is het afwachten. Bij mij zit tussen 1e intake en ICSI een tijd van bijna 6 maanden.....

Is dus heel erg wisselend. Ik zou zeggen: bel het zk ff dan weet je het zeker!!!

Liefs Nathalie

Hejjj Nath82, Thanxx voor je antwoord. Het is mijn eerste gesprek in het ziekenhuis te Nijmegen. We hebben n.l. 6 IUI-behandelingen gehad in een ander ziekenhuis. Dit ziekenhuis doet geen IVF, vandaar dat we helemaal naar Nijmegen moeten. Ik moet er denk ik wel anderhalf uur voor rijden.

Misschien is het wel verstandig om even te bellen ja, dan krijg ik direct het goed antwoord. Ik ga er maar vanuit dat het maart wordt.

Geplaatst

Ohhhh als je al IUI hebt gehad hoef je denk ik niet lang te wachten, dan is het al duidelijk dat je door gaat. Wij zijn van niets ineens naar ICSI gegaan dus dan is het logisch dat je wat wachttijd hebt. Als je al in de behandelingen zit kan het best sneller gaan!! heel veel succes en hopelijk doe je gezellig met ons mee in maart!!!

Geplaatst

hey meiden die naar het radboud gaan!!!

voor zover ik weet is dat niet met het pilgebruik in het radboud ken iemand via via wel maar toch maar die heb ik daar niet over gehoord wij hebben de formulieren nog voor oud en nieuw opgestuurd weet niet meer precies welke datum dus we zullen volgende week wel een keer bericht krijgen denk ik ik laat het jullie weten zodra ik iets weet

Geplaatst
Hejjj Nath82, Thanxx voor je antwoord. Het is mijn eerste gesprek in het ziekenhuis te Nijmegen. We hebben n.l. 6 IUI-behandelingen gehad in een ander ziekenhuis. Dit ziekenhuis doet geen IVF, vandaar dat we helemaal naar Nijmegen moeten. Ik moet er denk ik wel anderhalf uur voor rijden.

Misschien is het wel verstandig om even te bellen ja, dan krijg ik direct het goed antwoord. Ik ga er maar vanuit dat het maart wordt.

Sanne; Ons ziekenhuis doet ook geen IVF. Wel jammer,want nu moeten we veel verder reizen. Voor ons denk ik ook zo'n 1.5 uurtje.

Vriendinnetje van me gaat ook IVF doen in Nijmegen,en die heeft de papieren opgestuurd voor de feestdagen ongeveer. En nu heeft ze bericht gekregen,dus misschien dat het bij mij iets minder lang gaat duren.

Hoop het!!

Sharon; we zullen zien of de pil nodig zal zijn. Best raar idee....Maarja,als t zou moeten,dan moet het!

Geplaatst

Heey Sonja,

Ja de eerste x.

Dus wel heel spannend. Heb geen idee hoe het zal gaan.

Voor jou de 2e keer? Hoe vond jij het prikken en de punctie?

En wat mij het moeilijkst lijkt is het wachten!

Tess

Geplaatst

als het een beetje mee zit nog minder dan 20 dagen en dan mag ik beginnen met de pil uitgerekend dat ik 31 januari weer ongi word als het op tijd komt

de vorige keren trouwens niet

Geplaatst

Hallo meiden, pfff. wachten op de rode duivels, ik haat het! hoop dat het nog maar 2x is dit jaar ;)

Vraagje aan jullie; hoe krijg ik een foto in mijn profiel??

Geplaatst

Hey Gerreber:

Ga naar de linkerkant van de scherm naar 'gebruikersinstellingen'. Dan weer naar linkerkant naar 'schermafbeelding wijzigen'. Daar kun je je foto aanpassen. Succes!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Spannend Sandra!!

Gerreber: Ik hoop het hook voor je dat het bij twee keer blijft en dat je dan 9 mnd geen ongi meer ziet.

Ik heb gebeld met Nijmegen. Het eerste gesprek stelt niet veel voor. Er worden veel vragen gesteld aan ons en wij krijgen veel informatie. Het duurt ongeveer een half uur. Daarna word je op een wachtlijst gezet.

Ik kreeg een telefoonnummer door waar ik op kon vragen hoe lang de wachtlijst is. Nou, dat viel me best tegen. Het duurt ongeveer twee tot drie maanden. Had gehoopt in februari te kunnen beginnen. Misschien ook wel iets te optimistisch geweest, hahaha.

Weet iemand welke vragen er gesteld gaan worden? Kan ik me hierop voorbereiden.

Vast ook of er aangeboren afwijkingen in de familie voor komen?

Liefs Sanne

Geplaatst

Sanne, het eerste gesprek is inderdaad vaak informatief. Zij willen graag jullie (medische) achtergrond weten. Wat je al zei; zal er ook naar de familie gevraagd worden (volgens mij niet aangeboren afw.) Bij ons was het voornamelijk kennismaking en vragen naar je gezondheid en cyclus ets en welke stappen je al hebt ondernomen.

Daarnaast biedt het gesprek gelukkig ook ruimte voor vragen!! Wij hadden dan ook een lijstje gemaakt, want tijdens zo'n gesprek wil je nog wel eens wat vergeten ;-)

Heel veel succes alvast!

Hmm.. foto lukt niet vanwege pixels... damn..

Geplaatst
Sanne, het eerste gesprek is inderdaad vaak informatief. Zij willen graag jullie (medische) achtergrond weten. Wat je al zei; zal er ook naar de familie gevraagd worden (volgens mij niet aangeboren afw.) Bij ons was het voornamelijk kennismaking en vragen naar je gezondheid en cyclus ets en welke stappen je al hebt ondernomen.

Daarnaast biedt het gesprek gelukkig ook ruimte voor vragen!! Wij hadden dan ook een lijstje gemaakt, want tijdens zo'n gesprek wil je nog wel eens wat vergeten ;-)

Heel veel succes alvast!

Hmm.. foto lukt niet vanwege pixels... damn..

Bedankt voor je antwoord.

Kan je de foto trouwens niet verkleinen in het programma Paint?

Dat doe ik zelf vaak wel. Of comprimeren in het programma Word.

Of klinkt dit jou onbekend in de oren?

Geplaatst
Spannend Sandra!!

Gerreber: Ik hoop het hook voor je dat het bij twee keer blijft en dat je dan 9 mnd geen ongi meer ziet.

Ik heb gebeld met Nijmegen. Het eerste gesprek stelt niet veel voor. Er worden veel vragen gesteld aan ons en wij krijgen veel informatie. Het duurt ongeveer een half uur. Daarna word je op een wachtlijst gezet.

Ik kreeg een telefoonnummer door waar ik op kon vragen hoe lang de wachtlijst is. Nou, dat viel me best tegen. Het duurt ongeveer twee tot drie maanden. Had gehoopt in februari te kunnen beginnen. Misschien ook wel iets te optimistisch geweest, hahaha.

Weet iemand welke vragen er gesteld gaan worden? Kan ik me hierop voorbereiden.

Vast ook of er aangeboren afwijkingen in de familie voor komen?

Liefs Sanne

Ha Sanne (en alle andere dames),

Wij zijn net begonnen voor ICSI in het radboud. Als je de eerste keer komt wordt er gevraagd wat er allemaal al onderzocht is, zowel bij de vrouw (uitstrijkje, HSG, hormonen - er wordt ook een echo gemaakt) als bij de man (was al bekend dat het zaad slecht was). Er wordt vervolgens bij beide een onderzoekje gedaan.

Onze volgende stap was om nogmaals zaadonderzoek te doen. Toen wij daar uitslag van kregen hebben we ook de brief gekregen dat we op de wachtlijst gingen. Maar wel pas nadat er bij beide bloed was afgenomen om op ziektes te prikken (hepatitus, HIV en nog iets geloof ik).

Daarna kregen we vrij vlot de oproep voor de 'gezamenlijke afspraak' waar alles wordt uitgelegd en dan kan je je bij de eerstkomende menstruatie aanmelden.

Tussen onze intake en de start zat goed 2 maanden (oktober eerste afspraak, begin december gezamenlijke afspraak en 19 december werd ik ongesteld).

Dames, allemaal succes!

Geplaatst
Ha Sanne (en alle andere dames),

Wij zijn net begonnen voor ICSI in het radboud. Als je de eerste keer komt wordt er gevraagd wat er allemaal al onderzocht is, zowel bij de vrouw (uitstrijkje, HSG, hormonen - er wordt ook een echo gemaakt) als bij de man (was al bekend dat het zaad slecht was). Er wordt vervolgens bij beide een onderzoekje gedaan.

Onze volgende stap was om nogmaals zaadonderzoek te doen. Toen wij daar uitslag van kregen hebben we ook de brief gekregen dat we op de wachtlijst gingen. Maar wel pas nadat er bij beide bloed was afgenomen om op ziektes te prikken (hepatitus, HIV en nog iets geloof ik).

Daarna kregen we vrij vlot de oproep voor de 'gezamenlijke afspraak' waar alles wordt uitgelegd en dan kan je je bij de eerstkomende menstruatie aanmelden.

Tussen onze intake en de start zat goed 2 maanden (oktober eerste afspraak, begin december gezamenlijke afspraak en 19 december werd ik ongesteld).

Dames, allemaal succes!

Hallo Hobbesje,

Wat fijn dat je het er zo duidelijk neer hebt gezet, bedankt!

Het is zo dat ik het volgende heb gedaan:

- Een HSG voordat ik begon aan IUI.

- Ook heb ik een aantal keren bloed laten prikken op Progesteron (kijken of

en wanneer de eisprong had plaatsgevonden). Ze kunnen niets vinden

eigenlijk.

- Bij mijn vriend is het zaad tot nu toe ook goed. Zo tussen de 25 en 30

miljoen. Qua beweeglijkheid weet ik het eigenlijk niet goed, maar mijn

gynaecoloog zegt dat het prima is.

Frustrerend hoor als ze niets kunnen vinden en het is nog niet één keer gelukt in drie jaren tijd.

Ik moet a.s. woensdag 20 januari naar Nijmegen voor een intake-gesprek.

Mijn ongi komt ongeveer twee weken na dit gesprek. Dan zal ik dus nog niet kunnen beginnen waarschijnlijk?!?

Zit jij nu in de wachtfase?

Liefs Sanne

Geplaatst

Ik ben nu net begonnen met decapeptyl spuiten. Moet een dezer dagen weer ongesteld worden en dan over 1,5 week mag ik beginnen met puregon. Op 2 februari echo maken en waarschijnlijk rond 8/9 februari punctie....

Na het intakegesprek kan je idd nog niet beginnen, reken er maar op dat je een maand of 2-3 verder kan beginnen. Maar het is niet zo dat er dan niets meer gebeurd hoor, er is nog de gezamenlijke afspraak en waarschijnlijk moeten jullie ook nog wel 1/2 keer terug komen. Die tijd is zo om.

Geplaatst
Ik ben nu net begonnen met decapeptyl spuiten. Moet een dezer dagen weer ongesteld worden en dan over 1,5 week mag ik beginnen met puregon. Op 2 februari echo maken en waarschijnlijk rond 8/9 februari punctie....

Na het intakegesprek kan je idd nog niet beginnen, reken er maar op dat je een maand of 2-3 verder kan beginnen. Maar het is niet zo dat er dan niets meer gebeurd hoor, er is nog de gezamenlijke afspraak en waarschijnlijk moeten jullie ook nog wel 1/2 keer terug komen. Die tijd is zo om.

Voor jou wordt het dus weer een spannende periode.. Lijkt mij in ieder geval ontzettend spannend van begin tot eind. En de periode na de behandeling natuurlijk helemaal.

Wij moeten a.s. woensdag al samen komen. Je bedoelt toch met partner?

Dat is voor ons in ieder geval al a.s. woensdag.

Geplaatst
Voor jou wordt het dus weer een spannende periode.. Lijkt mij in ieder geval ontzettend spannend van begin tot eind. En de periode na de behandeling natuurlijk helemaal.

Wij moeten a.s. woensdag al samen komen. Je bedoelt toch met partner?

Dat is voor ons in ieder geval al a.s. woensdag.

Eerst heb je idd afspraken met je partner.

Denk dat je op de gezamenlijke afspraak doelt? Dat is met maximaal 8 paren. Daar krijg je dan alle ins en outs te horen en krijg je evt. prikinstructie en rondleiding.

Geplaatst

Hallo Sanne,

Ik kan je helaas niet veel vertellen over wat je van die gesprekken moest verwachten. Had er al één in Amersfoort en daar ging ik het OFO in. Dus daar HSG gehad enzo (dachten toen nog dat het aan mij lag). HSG was niet heel erg goed maar goed genoeg om het te proberen. Inmiddels in Zwolle en toen bleek het zaad niet goed. Daardoor nog een zaadonderzoek afgesproken maar inmiddels moesten mijn eileiders eruit. Dus toen we weer in het ziekenhuis kwamen werd letterlijk het dossier dicht geslagen en werd het een IVF gesprek. Daarin kregen we de algemene informatie over IVF en de risico's. Toen werden we op de wachtlijst gezet (6-10-09) en inmiddels zijn we bijna toe aan het 2e gesprek. Dit is gewoon samen en daarna starten. In Zwolle hebben we geen algemene afspraken waar meerdere stellen aanwezig zijn.....

Heel veel succes en laat het gewoon lekker over je heen komen....

Liefs Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden