Jump to content

ik MOET gaan solliciteren maar wat zeg je dan

Recommended Posts

Posted

mijn baan is bijna afgelopen

ik werk als projectsecretaresse en het project is bijna klaar dus ook mijn baan

nu moet ik dus op zoek naar iets nieuws maar weet niet goed wat te zeggen of te zweigen bij een sollicitatie

moet ik zeggen dat ik bezig ga met ivf

moet ik zeggen dat ik met hormonen ga stoeien

moet ik zeggen dat ik vaak naar het ziekenhuis zal moeten

wat is nou slim en wat is verplicht

wat als een werkgever het recht uit vraagt of ik kinderen wil en waneer dan ?moet ik liegen maar dan kom ik ik de knoei als ik naar het ziekenhuis moet

ik weet het echt niet goed wat nu te doen

moet ik in de WW blijven of mn kinderwens in de koelkast zetten (eigenlijk niet echt een optie )

helppppp

Posted

Hoi Pleun

Je bent totaal niet verplicht om iets te zeggen waar je mee bezig bent of waar je mee gaat starten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een mogelijke werkgever ernaar vraagt maar anders kun je toch de vraag ontwijken of zeggen dat je ooit wel denkt moeder te willen worden.

Nogmaals, zo'n vraag is ongepast hoor!

Ik zou in iedere geval niet kiezen om in de ww te blijven of ervoor kiezen je kinderwens uit te stellen...je weet immes nooit hoe het eea. gaat verlopen!

Ga lekker voor een nieuwe baan, zet daarop in en als je poging start richt je je daarop, dan kun je nog bekijken of je open kaart speelt of niet.

Hele veel succes, met het vinden van een nieuwe baan en vooral met jullie aankomende poging!!!

groetjes

babeth

Posted

He Pleun, wat een rotdilemma he?

Ik herken het ook heel erg. Toen wij 'nog maar een jaar' bezig waren, en ik mogelijk van baan ging wisselen, had ik al zoiets van "moet ik niet iets zeggen?" Toch niet gedaan, gelukkig maar... want zwanger worden (en blijven) lukte ook niet. Ik heb toen wel 2 maanden niet willen vrijen op de juiste tijden, voelde niet goed. Maar daar heb ik een enorme spijt van gehad!