Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Gast Nienke79
Geplaatst

Jemig Nanne, wat zul jij ontzettend gespannen geweest zijn! En wat een ontlading zul je nu voelen, pfúúh. Knap hoor dat je zo geduldig was!

Hopelijk kun je er snel ook weer veel vertrouwen in hebben. Dat kan dat meisje van je goed gebruiken.

@Iza, oef, wat een leuk idee van die letters en het behang! Ik ga je idee jatten denk ik, haha, sorry! Ik heb nog beertjes/hondjes behang over, hihi. Nu hoop ik dat we niet meer van naam veranderen, haha. (Dat is bij ons best gebruikelijk)

Lfs, Nienke

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nanne,

Wat een stressvolle middag, en wat krijg jij het voor de kiezen. Was je ook alleen vanmiddag of had je iemand ter ondersteuning meegenomen? Ik vind het knap hoe je de juiste elementen uit het verhaal van vanmiddag weet te filteren!! Ik denk als er enorme risico's zouden zijn, ze het niet met jou op deze manier hadden afgesloten vanmiddag. Meid ik moet je echt een compliment maken over hoe je dit soort stresserende en verwarrende situaties toch maar in je eentje aanpakt.

Liefs Pien

Geplaatst

Even een reactie op de naamdecoratie voor de kinderkamer.

Hier misschien een handige site...scheelt een hoop werk.

MDF letter ----> http://www.villa-uk.nl/webshop/54/

Is trouwens een hele leuke site met veel leuke spulletjes.

Piepschuim en houten letters ---> http://www.villa-vrolijk.nl/inrichting-babykamer

Ik lees van het weekend even alles bij. Loop een beetje achter in de berichten.

Ik ga nu slapen...ben doodmoe...vandaag hebben we ons nieuwe bed gekregen en ik kan niet wachten tot ik er in kan duiken.

Trusten.

Lfs Nicole

Geplaatst

In navolging op Colle, hier zijn ze nog goedkoper!

http://www.babyopbord.nl/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=10&Itemid=82

Zelf maken is het goedkoopst, maar als je daar geen zin in hebt ;) ik maak er een sport van... Je lacht je rot als je hoort wat ons kamertje bij elkaar heeft gekost.. En ik wil de letters graag nog wat groter hebben...

Nienke, be my guest ;-) ik voel me wel trots juist dat je het idee wilt jatten! :-)

Nanne, meid toch. Wát een middag voor je. Was je alleen? Inderdaad heel goed dat je het positieve eruit kunt halen en ga er ook maar vanuit dat het goedkomt... Heb vertrouwen! En sja, al een paar keer verluld, meid... weer trots! Gooi het er lekker uit!! Je krijgt een dochter! Ben zo blij voor je dat alles er 'goed' uitziet (goed als in niets 'ernstigs' of niet operabel!)

Dikke knuffel!

Geplaatst

Jeetje Nanne, wat een helse middag! Wat hebben ze je jou op de proef gesteld. Gelukkig heb je nu wel (hopelijk) geruststelling.

Iza@ wat een leuk kamertje! Ziet er echt heel mooi al uit. Zover zijn wij nog echt niet. Alles moet eerst nog geschilderd worden en dan nog een nieuw vloertje er in. EN een prachtige buik hoor, daar mag je trots op zijn.

Wij gaan zaterdag voor de tweede ronde van de babyuitzet. We gaan nu de box, kinderstoel etc uitzoeken. Heb er echt al zin in. Ben er nu ook meer aan toe om het te gaan uitzoeken. Voor de rest gebeurt hier niet zo veel. Ik heb veel last van mijn bekken, dus kan ook niet veel. Nog 2,5 week en dan gaan we lekker op vakantie! Daar ben ik echt enorm aan toe. Loop momenteel op mijn tandvlees en ben aan rust toe. Werk nu nog maar halve dagen, maar dat gaat ook opbreken. Na mijn vakantie gaan we dat gelijk opnieuw evalueren. Kijken hoe lang ik het nog volhoud..

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?

groetjes

Amber

Geplaatst

Nanne, zo blij voor je dat alles goed is. Heb vandaag aan je gedacht. Maar wat een slopend verhaal weer.

Iza, mooie buikfoto en ook super mooie kamerfoto's.

Geplaatst
Nanne, ik ben ook benieuwd!

Dit is mijn buik van vandaag, nog even en ik haal Pien in ;)

En alvast een blik op het kamertje:

!

Jeetje wat zijn jullie ver, alles staat al klaar! kijk maar uit want straks heb je tijdens je verlof niets meer te doen ;-) Wel heel leuk hoor, Nic

Geplaatst

Nic ik heb al 'verlof' ;) zit al een aantal weken volledig thuis in de ziektewet en de arbo heeft ook gezegd mij niet meer aan het werk te willen zien tot na mijn verlof... dus vandaar mijn tempo :) onder het mom van straks is het af, en kan ik met nog warmer weer heerlijk vegeteren in de tuin!

En het stomme is, dit is nu praktisch af, maar we moeten nog wel e.e.a. in huis doen, logeerkamer laminaat leggen, muren doen.. Eigenlijk de hele badkamer vernieuwen (maar of we dat dit jaar ook doen, nog geen idee... ik kan dat namelijk niet zelf dus afhankelijk van de meneer) er komt over een maand een nieuwe schutting aan 1 kant in de tuin, de vijver verdwijnt (ben ik zo blij mee!) en daar komt een 3e terras waar ik een hele mooie grote steigerhouten tafel wil (L))

Dus nog genoeg te doen voorlopig, maar dan is het belangrijkste, het kamertje, maar af :)

Geplaatst

Jeetje Nanne wat een zenuwslopende uurtjes heb jij gisteren gehad. Ik ben super blij voor je dat je het uiteindelijk positief hebt kunnen afsluiten. Een dikke knuffel voor al je dapperheid in deze enerverende dagen,

Wauw Iza.. Mooie buik en mooie kamer. Wat wil een mens nog meer. Het behang vind ik ook erg mooi. Zie ik nu goed dat er een structuur in zit?

@ Amber. wat jammer dat je nog steeds last hebt van je bekken. Erg irritant lijkt me dat! Wij gaan dit weekend ook weer een beetje verder kijken naar de baby uitzet want we moeten nog erg veel regelen. Maar het zijn natuurlijk allemaal leuke dingen om te regelen.

@ chantal.. veel succes vandaag bij de gyn!

Ik heb gisteren met mijn bazen gesproken over mijn verlof. Afhankelijk van mijn bevaldatum zou ik normaal gesproken eind oktober - half november weer moeten gaan werken. Aangezien ik een commerciele functie heb is mijn jaar dan een beetje weg. In die laatste 6 weken van 2010 gaat er niet heel veel meer gebeuren. Ik heb nu voorgesteld om dan dus per 1 januari te beginnen. Dit geeft ons ruimte om de kinderopvang te regelen en net iets meer rust. Mijn bazen staan hier positief tegenover dus dat is lekker... mocht het druk worden dan ben ik natuurlijk beschikbaar en daarnaast weten we allemaal dat mijn werk toch nooit helemaal stil zal staan. Goed geregeld dus! Heerlijk!

Veel liefs,

Geplaatst

Wat lekker Keesje! Ik neem na mijn verlof nog een maand vakantie op en daarna nog 1,5 maand ouderschapsverlof :) dus ik ga waarschijnlijk pas per februari aan het werk.. Heerlijk een half jaar thuis met mijn kleine meid, ook lekker voor de borstvoeding die ik graag een half jaar volledig wil geven!

En inderdaad, tis structuur behang (tip gewoon bij de kwantum!!)! Heel warm en zacht... Wilde eerst iets van een mooie bloem-sticker op de witte muur doen, maar das nu lastig met dat structuur... dus dan maar zo rustig houden :)

Geplaatst

Hee dames,

Nou daar ben ik ook weer, jeetje Nanne, heb in 1 adem je verhaal gelezen, maar gelukkig is het goed, en meid je moet er gewoon vanuit gaan!

Positief denken!!!

Iza, wat een leuke kamer! en Pien wat een lekkere buik heb je al, ik heb toevallig van het weekend ook foto's gemaakt, zal ze er ook ff op planten, zo grappig he al die buiken!

Afgelopen dinsdag controle bij de gyn gehad, het groeide goed, gewicht en lengte lagen op schema.. en wat echt super cool was, je zag zijn hand echt helemaal in beeld en hij zwaaide haha. Mijn moeder was ook mee, en ze vond het geweldig, ik zei al hij zwaait al naar oma haha.

Woensdag heb ik de 20 weken echo... blijft spannend hihi.

Wij zijn ook al druk met de babykamer, muren en plafond zijn geverfd ( plafond lichtblauw, 1 muur lichtgeel en de rest wit) lekkere blije gordijnen, vloer bruin en allemaal van die plaknijntjes die je tegen de muur kan kwakken hihi.....ben benieuwd wat het eindresultaat word, maar als het klaar is zet ik ook een foto....

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!

gr. Yvon

Geplaatst

Mooi zo Nanne!! Je hebt helemaal gelijk, geen vervolgafspraak is goed nieuws! Pfff, ben erg blij hoor!!

Iza, lekker aan de gang hoor!! Erg leuk geworden zeg. Als je straks nog tijd over hebt, houd ik me aanbevolen hoor, ik werk drie weken langer door om het schooljaar uit te maken... Een beetje hulp is dus nooit weg hahaha!

liefs

jeegeetje

Geplaatst

Hee Meiden,

Moet even wat kwijt! Ik heb zo akelig gedroomd vanacht.. vroeggeboorte en toen ik de kleintjes zag waren ze net zo groot als 2 insecten. Ik werd echt met een naar gevoel wakker. Inmiddels heb ik de kleintjes vandaag al meerder malen gevoeld, daardoor ebt het ontstemde gevoel gelukkig weer weg.

Liefs Pien

Geplaatst

Oh lieve Pien, hier moet ik even op reageren! Dit soort dromen wordt alleen maar erger als ze eenmaal zijn geboren... Hoe vaak ik niet gedroomd heb dat ik op reis ging en halfweg opeens me realiseerde dat er nog eentje moederziel thuis alleen lag. Of dat ik er eentje van een rots zag storten. Of dat er eentje vreselijk ziek werd.

Het is een teken dat je je moederschap heel serieus neemt. Laat de droom wegzakken en geniet weer verder!

X Nine

Geplaatst

Nine,

Wat een lieve reactie. Wat een rampenscenario's kunnen zich toch tussen de oren afspelen. Jij over 3 maandjes IUI??

Liefs Pien

Geplaatst

Pien, ik hoop dat de IUI's echt over 3 maanden van start kunnen! (tegen de tijd dat jij gaat bevallen....)

Toch moest ik wel even lachen om je insecten :toothy3:!

X Nine

Geplaatst

Dag meiden!

Hmm, merk hier dat ik nog helemaal niet klaar ben met de echo van afgelopen donderdag... ik blijf het maar vertellen en mailen naar iedereen; dat is natuurlijk heel goed, maar ik merk dat ik het best een beetje traumatisch vond... daar liggen en voor jezelf de conculsie trekken dat het voorbij is, en ineens wordt dat idee ontkracht door iemand die binnen komt zetten, en sta je met je tranen op de gang....... dat ging te snel, maar duurde tegelijkertijd ook zoooo lang! Een vriend van me adviseerde me vandaag voor een second opinion te gaan.. tja, vind ik ook zo wat. Ik moet op hun expertise vertrouwen, maar het was mij niet overtuigend genoeg omdat ze 55 min negatief waren en ineens was het goed genoeg...

Dus heb bedacht dat ik morgen ga bellen om een afspraak te maken (ZSM) om me eens uit te laten leggen wat er nu precies wél gevonden is.. (afwijkend hartje is mij te vaag) Ik moet gerust zijn, of duidelijkheid hebben, dat lijkt me vrij noodzakelijk in een zwangerschap. Ben benieuwd of ik dat morgen voor elkaar kan krijgen!!!

Ik heb nog steeds elke nacht een harde buik, elke keer als ik wakker word is dat zo.. als ik eenmaal op ben zakt het snel weg.. herkenning bij jullie???

Mag slapen, X

Geplaatst

Lieve Nanne,

Ik vind het vreselijk dat je dit moet doorstaan. Ik las vorige week onderstaand bericht en moest aan jou denken. Ik denk ook dat je er verstandig aan doet om zo snel mogelijk meer informatie te verzamelen.

Liefs Pien (geen last van harde buiken trouwens)

Onvrede over informatie bij afwijkende echo

Een kwart van de vrouwen is ontevreden over de informatie die ze krijgen als er een afwijking wordt geconstateerd bij de 20-wekenecho.

Dat is één van de resultaten van de landelijke enquête Meldpunt 20-wekenecho, die de Vereniging van Motorisch Gehandicapten en hun ouders (BOSK), de Nederlandse Patiënten Vereniging (NPV) en de Vereniging voor de Bescherming van het Ongeboren Kind (VBOK) vandaag presenteren. Ruim drieduizend vrouwen vulden de online enquête in.

Volgens woordvoerder Jan Franssen van BOSK blijkt dat veel ouders onvoldoende informatie krijgen over de aard en gevolgen van de aandoening die wordt geconstateerd. Ook de informatie over hoe de begeleiding verder zal verlopen, schiet tekort. Bij 10 procent van de vrouwen die meededen aan de enquête werd ‘iets’ gesignaleerd op de echo. Bij 3 procent was er sprake van een duidelijke afwijking.

Van de 3000 deelnemers maakte 75 procent gebruik van de 20-wekenecho. Het landelijk gemiddelde is 90 procent. 5 procent van de vrouwen weet niet dat de 20-wekenecho vrijwillig is. 66 procent van de vrouwen zou bij een volgende zwangerschap weer voor een echo kiezen.

Woordvoerder Franssen erkent dat de groep vrouwen die de enquête invulde waarschijnlijk niet representatief is voor de Nederlandse bevolking. Iets meer dan de helft van de deelnemers gaf aan op de één of andere manier iets te maken te hebben met één van de drie organisaties. Franssen: ‘Uit de antwoorden bleek bijvoorbeeld ook dat 92 procent van de vrouwen gehuwd is, dat is ook niet representatief voor de Nederlandse bevolking. Toch vinden wij dat de uitkomsten van de enquête wél representatief zijn voor de professionals waar de vrouwen mee te maken hebben’.

BOSK, NPV en VBOK openden het meldpunt in februari, omdat het vermoeden bestond dat de informatievoorziening rond de 20-wekenecho niet goed zou zijn en dat ouders daardoor overhaaste beslissingen nemen als bij het kind afwijkingen worden geconstateerd. Volgens Franssen zijn er uit de enquête geen gegevens gekomen over of ouders al dan niet overhaaste beslissingen nemen naar aanleiding van de 20-wekenecho.

Bron: Medisch Contact

2/4/2010

Geplaatst

Nou, dat klinkt idd. wel naar zeg. Wat zul je naar wakker geworden zijn! Had je naar een film gekeken/boek gelezen/ of iets anders in die trant?

Ik heb een keer gedroomd dat mij partner en ik aan het overnachten waren in een soort pakhuis. We hadden een kleintje maar we liepen constant achter de feiten aan. Geen luiers, niet gevoed, het kindje maar huilen en wij liepen als een soort zombies rond. Zielig gewoon! Het arme kind met zo'n stel ouders! We waren zo moe en stonden een beetje met de handen in het haar. Ik voelde me helemaal radeloos toen ik wakker werd. En ja wat wil zo'n droom je dan vertellen, ja, Pien, zo ben ik dan ook wel weer...willen weten.....

Ik weet in ieder geval dat ik in het echte leven niet zo ben en dat de droom mij heeft laten zien hoe het ook kan zijn als ik het "koppie" er niet bij heb. Dat ik dicht bij mezelf moet blijven en dat ik voor ogen moet houden dat ik de de tijd neem om mijn zaakjes te regelen en dat in mijn eigen tempo te doen. Als ik ook nog jou droom moet uitleggen dan vertel je het maar!

Succes met je schatjes in je buik. Joy1

Hee Meiden,

Moet even wat kwijt! Ik heb zo akelig gedroomd vanacht.. vroeggeboorte en toen ik de kleintjes zag waren ze net zo groot als 2 insecten. Ik werd echt met een naar gevoel wakker. Inmiddels heb ik de kleintjes vandaag al meerder malen gevoeld, daardoor ebt het ontstemde gevoel gelukkig weer weg.

Liefs Pien

Geplaatst

Nanne, als jij idd er een slecht gevoel aan overhoud moet je zeker een second opinion doen! Ik zou ook niet genoegen nemen met zo'n antwoord!

En dat stukje van Pien zegt het al, kom op je wil toch weten waar je aan toe bent....

Ik heb 's morgens ook een knal harde buik, maar dat komt ook veel omdat mijn blaas zo vol zit en dan komt de baarmoeder naar voren!

Ik ben ook een dromer, je wil niet weten wat ik allemaal droom! Ik word zo vaak zwetend wakker.....heb trouwens gedroomd dat het 23 augustus geboren gaat worden.

Zo ik ga weer aan het werk.. pffff... nog 2 daagjes dan 20 weken echo!

gr. Yvon

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik hoop dat iedereen van een lekker weekend genoten heeft!

Pien.. Rare en verontrustende dromen heb ik ook. Ik droom echt zoveel dat ik met de volgende ochtend eerder vermoeider dan uitgerust voel.

@ Nanne. Ik zou ook om meer informatie vragen. Ik kan me je onrust zo goed voorstellen. Als het ziekenhuis zichzelf een beetje serieus neemt zullen ze de tijd nemen om het je nog eens goed uit te leggen! Ik hoop dat dit snel al kan en ik zou ook maar gewoon een beetje overdrijven over hoeveel stress het je nu al heeft bezorgd. Hopelijk maken ze dan wat sneller tijd voor je vrij!

Succes!

Ik heb sochtend ook last van een harde buik. Nu ik de uitleg van Moortje lees denk ik dat het idd ook aan de volle blaas ligt want ik moet altijd in een gestrekte draf naar de WC als ik wakker word.

Liefs!

Geplaatst

Ik las dit net op babybytes dus dacht dat voeg ik nog maar even toe:

Je kunt misschien last krijgen van enge dromen. Dit zijn je angsten en gevoelens die in je slaap naar boven komen. Veel vrouwen denken dat hun nachtmerries uitkomen en zijn daarom erg onrustig en bang na weer zo'n enge droom. Het is echter heel normaal, en betekent absoluut niet dat ze uitkomen! Dromen doe je iedere nacht. Je zult je je dromen nu wel makkelijker kunnen herinneren, omdat je tijdens je zwangerschap lichter slaapt dan normaal. Dit heeft de natuur zo geregeld. Het heeft te maken met de voorbereiding op je kindje. Als de baby straks huilt, word jij daardoor snel genoeg wakker!

Geplaatst

Nanne, meid toch... Ga voor je gevoel en zorg dat je zo snel mogelijk die second opinion krijgt. Deze stress is ook niet goed....

Ik voel mezelf groeien momenteel! Net door de meneer even een foto laten maken (met gezicht, hoezee!) en als ik dan die van vorige week zie en deze... WOW! Qua gewicht zit ik nu op +9 overigens... Das al best wat, maar volgens mij heb ik alleen al 2 kilo op de boobs zitten... Het zit bij mij ook echt alleen op mijn buik + boobs. Van voren zie je niks (heb ietsjes meer spekkies op de heupen gekregen)

http://i8.photobucket.com/albums/a50/myreality-kirsten/23weken.jpg

Louke, ik had jouw 20 weken echo gemist, een meid ook! Wat leuk! Volgens mij staan we nu gelijk qua jongens/meiden? Als de overige 2 dames ook nog even verdelen (dus de een een jongen, de ander een meid) dan is het mooi verdeeld!!

Colle hoe was het bij de vlos?

Pien, lastig he? Ik had van de week ook een droom, echt te freaky! Maar het schijnt normaal te zijn... leuk is echter anders!

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Giraf

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Eerstvolgende afspraak

13 april: Iza, controle Gyn

23 april: Pieneke, controle gyn.

27 april: C&D (Chantal) 3D/4D pretecho

27 april: Iza, 3D/4D pretecho

28 april: Nanne controle gyn

Geplaatst

Nanne-meisje.. nog een stapje verder kunnen komen vandaag?

Zozo Iza, je ziet er geweldig uit! Echt een knappe zwangere vrouw. Ik heb me zojuist maar weer eens gewogen en zit nu op +8.5 kilo.. Het gaat nu inderdaad hard. Ik begin het steeds meer te merken, mijn lijf is na een dag werken echt wel klaar!

Meiden.. bedankt voor alle droomreacties, handig te weten dat dit normaal is. Ik ben nog aan het dubben of ik mijn verlof ook ga rekken tot 1 januari, of dat ik half november aanhou zoals oorspronkelijk het plan was. Begin januari klinkt wel heel aanlokkelijk. Ik heb trouwens begin mei nog twee weken vakantie ingepland waarvan we minimaal nog een weekje erop uit willen.

Heleen en Giraf lezen jullie nog wel eens mee? Ik hoop dat jullie zwangerschap voorspoedig gaat.

Liefs Pien

Geplaatst

Ik vond dit stukje nog Pien (op kindje op komst geloof ik)

Typische zwangerschapsdromen

Tijdens je zwangerschap kun je vaker en heftiger dromen dan voor je zwangerschap. Ook dit is een veel voorkomend verschijnsel waar je je geen zorgen over hoeft te maken. Veel vrouwen dromen bijvoorbeeld dat ze hun kind vergeten zijn mee te nemen als ze boodschappen hebben gedaan. Of dat ze eventjes naar de winkel gaan en dan de kinderwagen buiten laten staan. Aan het eind van de droom voel je je dan een ontzettend slechte moeder. Gelukkig gaan deze dromen over dingen die je, in de praktijk, nooit zult doen.

Je angsten gaan in die dromen een eigen leven leiden. Psychologen beweren zelfs dat vrouwen die dit soort dromen vaak hebben gehad vlotter zouden bevallen omdat ze hun angsten al verwerkt hebben in hun dromen. En zich tijdens de bevalling beter ontspannen.

Enne, thnx *bloos*

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden