Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chantal goed te horen dat je 20-weken echo in orde was. Weer een mijlpaal bereikt, van harte!

Colle jij vandaag heel veel succes! Ik ben de dagen tot donderdag ook aan het aftellen. Ik heb af en toe steken in mijn lies en word daar weer onzeker van (zucht), daarnaast het feit dat ik dacht ze te voelen, maar nu al een aantal dagen niets meer gevoeld.

Gisteren mijn digitaal adressen bestand up-to-date gemaakt en uitgezocht hoe ik etiketten kan maken. Leek me handig voor de geboortekaartjes.

Iza.. fijn weer eens van je te horen.

Liefs Pien

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Amber, wat grappig! Ik was er namelijk heilig van overtuigd dat ik een jongen zou krijgen :D Maar ook ik laat het nog even checken.. Over het algemeen als ze zeggen dat het een jongen is, dan kun je daar wel vanuit gaan (er is natuurlijk áltijd een marge) bij een meisje hebben ze het nogal eens verkeerd..

Ik ben ook heel erg benieuwd naar Colle!!

Pien, steken in je lies kan goed hè, je gaat nu weer een groeispurt in (jij helemaal ;)) ik heb ook veel lage trekkerige pijn, soms zelfs spierpijn. (alsof ik heel veel buikspieroefeningen heb gedaan!!) maar dat is logisch want de boel wordt ook opgerekt.. En als je denkt dat je je beebs hebt gevoeld, dan is dat ook zo! Je hoeft ze pas rond 26 weken dagelijks te voelen, dus kan wel kloppen dat je ze niet meteen altijd voelt..

Ik voelde haar al vrij vroeg, en soms is ze de hele dag druk... Alleen nu ben ik al 2 dagen druk geweest en voel ik haar amper :)

Geplaatst

@Iza, wij willen niet weten wat het wordt, maar ik moet toegeven de verleiding was groot toen ze het vroeg. Ik heb sterk het gevoel dat het een kereltje wordt. Volgens mij ben ik nog een van de weinige die het niet van te voren wil weten.

Wel balen zeg dat je nu zo'n last hebt van je bekken. Hopelijk helpt de therapie een beetje en het is wat je zegt, alles voor de kleine gup!

@Amber; Een zoon, wat leuk!!!! Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, wat die drukte betreft. De stad mijdt ik ook op de zaterdagmiddag. Ik ga dan liever naar Etten-Leur of Oosterhout, vind ik dan nog gezelliger ook. Ben je wel nog geslaagd voor kleding? Ik hoop voor je dat de pijn minder wordt en dat dit niet de hele zwangerschap zo blijft, krijg je ook therapie? Oja, en ik heb al een afspraak staan voor de pretecho op 27 april in Zundert, dan zit ik in week 26.

@Pieneke, dankjewel, inderdaad weer een mijlpaal. Vandaag zit ik precies op de helft! Oja, het adressenbestand, dat moet ik ook nog regelen. Wel al zitten zwijmelen bij de geboortekaartjes, ze zijn zoooo leuk.

Verder heb ik van het weekend even de echofotootjes ingescand omdat ik gehoord had dat deze na verloop van tijd vervagen...En ben ik op kraamvisite geweest. Mijn nichtje heeft een zoontje gekregen Vince. Hij is ruim 4 weken te vroeg geboren en het is nog zo'n klein manneke, maar gelukkig helemaal gezond. Ik had hem in mijn armen en voelde alleen maar geluk! Echt het gelukzalige gevoel zoals Amber het omschrijft!

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Ik kom ff inbreken...

Chantal, ik zag dat jij een pretecho in Zundert wilt laten maken. Waarschijnlijk dan bij Baby-Image. Ik heb afgelopen zaterdag een pretecho laten maken in hun filiaal in Gorinchem, omdat ze op zaterdagen niet in Zundert werken.

Het is echt een aanrader hoor. Ze maken een heel uitgebreide echo. Ik heb hele mooie foto's en een DVD meegekregen dus het is zeker de moeite waard om het te doen.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hi dames,

Wat een goede berichten hier allemaal.

@Chantal.. wat goed! Een goede 20 weken echo. Gefeliciteerd!

@ Colle Succes! We zijn benieuwd!

@ Amber.. Wat leuk een zoon!! Leuk, gefeliciteerd!

@ Iza...Wij wachten ook de 20 weken echo nog even af omdat ze het dan met nog meer zekerheid kunnen zeggen. Pas dan mag de hele wereld weten dat we een meisje krijgen.

@ Pieneke.. ik schrik er weer van hoe georganiseerd jij bent. Nu al je adressenbestand op orde aan het brengen... maar ik realiseer me ook dat jij waarschijnlijk een paar weken minder hebt dan wij...

@ Chantal.. Wat een goede tip van die echo foto's. Dat ga ik ook doen. Is anders echt zonde.

Hier gaat het goed. Ik durf het bijna niet op te schrijven want heb het gevoel dat ik het dan "jinkx" maar... HET is nu bijna een weekje weg. De arts had gezegd dat als het 2 weken weg is.. ik dan weer alles mag doen.. nog 1 weekje aftellen dus! Zou heerlijk zijn.. Voor het overige heb ik denk ik erg veel mazzel. Eigenlijk bijna geen klachten.

Bizar toch dames... zitten we nu alweer bijna op de 20 weken grens!!!! Nu merk ik pas echt hoe snel de tijd voorbij vliegt!

Liefs!

Keesje

Geplaatst

Iza ik zag zojuist op de kalender dat je morgen jarig bent, alvast van harte!

Keesje.. laat HET voor altijd weg zijn. Ik geloof dat je er wel mee leert omgaan, maar het is zo toch stukke prettiger. Echt fijn voor je.

Goed he.. mijn adressenbestand ;-). Ik weet nu dus ook hoe ik het excel-bestand in kan voegen in een etiketten document. Lekker handig, hoef ik de enveloppen niet te schrijven. Af en toe ben ik best een structopaat, zegt de chaoot. Ik heb me verder nog niet eens verdiept in de kaartjes. Eerst donderdag maar eens goed nieuws krijgen en duidelijk rondom het geslacht en dan mag ik eindelijk van mezelf de ledikant wafeldekens van Koeka bestellen. Nooit gedacht dat ik beddengoed leuk zou vinden.

Nanne? Beetje forum-beu??

Liefs Pien

Geplaatst

Hi dames,

Wat leuk om al die goede berichten te lezen!

@Iza, zo zie je maar hoe ons gevoel toch ook afentoe helemaal verkeerd kan zijn! haha. Je hebt gelijk dat ze een jongen, beter kunnen herkennen, maar toch even de 20-wekenecho afwachten.

@Chantal, ik had het echobureau in Zundert ook gegoogled, maar vond het toch best prijzig. Inmiddels heb ik ook al 6 echo's achter de rug en vroeg ik me af of het geen overkill aan echo's wordt dan.

@ Keesje, wat fijn dat je inmiddels een week 'vrij' bent. Ik duim voor je dat het ook wegblijft. Het blijft toch een onbestemd gevoel anders he?

@ Pien, spannend dat je donderdag voor je echo mag. Heb je al een voorgevoel voor het geslacht van je 2 frummels?

Hier gaat het ook zijn gangetje. Vanmiddag even op bed gelegen om bij te komen van een half dagje werk. Dat is echt wel de max op het moment. Na 4 uur gaat lopen en opstaan echt heel moeizaam. Daarvoor gewoon moeizaam, haha.

Vanavond maar weer vroeg op bed, dan kan ik er morgen weer vrolijk tegen aan.

Groetjes

Amber

Geplaatst

Hai meiden!

Haha, Pien, idd beetje (forum-)moe! Lees met regelmaat alles bij, maar ben er gewoon even te druk voor! Ondanks dat ik voor 30% arbeidsongeschikt gemeld ben ivm destijds vloeien en nu af en toe even kan relaxen, zijn mijn dagen gewoon weer van 8 tot half zeven, met te weinig pauzes etc. Daarnaast doe ik nog een master-opleiding.. had ik me in oktober voor opgegeven (duurt 4 jaar!) in de veronderstelling dat ik geen kinderen kon/zou krijgen.. da's nu even anders! En die opleiding is top, maar valt nu vies tegen! IK ONTHOU HELEMAAL NIKS!!!! Dus morgen ga ik braaf naar Amsterdam voor m'n studie, met als gevolg dat ik woensdag (m'n eigenlijke vrije dag) weer een extra ochtend werk... En zo ren ik de dagen aan elkaar!! Vreselijk, ik kijk er soms scheel van... jaja, ik weet het; je moet rustiger aan doen etc. en dat ben ik ook echt van plan, nu nog even doen!! Maar daarom heb ik 's avonds geen puf meer om wat te schrijven...

Er is ook niet veel nieuws, hoor! Gaat volgens mij best goed.. vorige week echo gehad, wat een groot kind al om te zien!! Geweldig!! En volgende week vrijdag, de 26e, de 20 weken echo... Mijn beste vriendin, die hopelijk ook bij de bevalling zal zijn, komt er speciaal voor van 160 km verder..

Hebben jullie ook nog geregeld een soort gevoelige buik? Tussen krampen en een wat constanter gevoel in. Doet niet echt pijn, maar dat je de neiging hebt constant over je buik te wrijven omdat je 'm voelt? Stom, maar vind dan het plassen ook weer wat spannend worden: als er maar niks roods zichtbaar is.... is niks, maar toch.

zo, dit was mijn klaagzang weer voor vandaag!! Ik ga lekker slapen..

Lfs Nanne

Geplaatst

Kijk, nu ben ik ook helemaal los!!

Werd vanmorgen wakker met een harde buik, herkennen jullie dit?? Hmm, toch wel duidelijk iets rustiger aan doen misschien.. Of zijn dit gewoon standaard verschijnselen??

Fijne dag! Nanne

Geplaatst

Hi nanne,

leuk dat je er weer bent!

Die harde buiken herken ik wel. Ik heb het af en toe. Niet super regelmatig. Wel als ik wakker wordt. Vaak als ik dan echt opsta is het zo weer weg.

Zoals ik begrijp hoort het erbij. Het moet alleen niet vaak en in een regelmatig ritme gedurende de dag voorkomen. Harde buiken kunnen wel met vermoeidheid, drukte en stress te maken hebben.

Maar als ik jou drukke schema zo lees... een beetje onthaasten kan geen kwaad..!

Dat zeg ik terwijl ik zelf de komende week 2 drukke buitenlandse zaken trips heb. Lastig dus dat rustig aan doen.

Wel probeer ik mijn avonden over het algemeen rustiger in te richten..

Liefs!

Geplaatst

@Simonja, leuk dat je even inbreekt. hihihi. Ja ik verheug me ook erg op de 3d/4d echo zeker omdat ik in het ziekenhuis geen filmpje heb van de 20 weken echo. Wij zouden het liefst ook 's-avonds of op zaterdag in Zundert gaan, maar nu hebben we een plekje om 17.30 uur dus hoef ik maar een uurtje vrij te nemen.

@Keesje, fijn dat HET weg is. Ik duim voor je dat HET verder ook echt WEG BLIJFT!

@Iza, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie dag van.

@Pieneke, Die wafeldekens van Koeka zijn echt TE LEUK!!! Omdat de kleine eerst in een wiegje op de kamer komt houden we die nog neutraal. Maar zodra de kleine is geboren en we weten het geslacht dan ga ik ook het beddengoed voor het ledikantje bestellen bij Koeka. Weet alleen nog niet of ik voor een flanellen achterkant ga of voor de teddy stof....Weet je al welke je gaat bestellen?

@Amber, ik vind het jammer dat we helemaal geen filmpje krijgen in het Amphia. Dat is een van de redenen. Verder willen we van 1 3d echo een kaartje laten maken met de tekst "hoi ome../tante.... wil jij mijn peetoom/peettante worden?

@Nanne, ik ben ook al een paar keer met een harde buik wakker geworden. Na het douchen verdwijnt het gevoel dan weer. Ik heb ook begrepen dat het geen kwaad kan zolang je het niet te vaak hebt en het niet echt pijn doet.

Zo en toen was mijn pauze weer voorbij.......

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Hoi ladies,

Chantal, je hebt gelijk, het is jammer dat er in het Amphia geen filmpje ofzo wordt gemaakt. Maar ik begrijp dat de 20 wknecho wel allemaal goed is gegaan. Was dat weer in die speciale achterste wachtruimte? Dat is de uitgebreidere echo-apparatuur volgens mij. Ik ben benieuwd hoe het er aan toe gaat. Hoe lang het duurt en wat ze allemaal kunnen zien. Ik hoor er zoveel verhalen over!

Nanne, Pas goed op jezelf hoor! Zo te horen heb je echt heel veel hooi op je vork. Ik heb dat ook, maar mag van de bedrijfsarts echt nog maar halve dagen werken en dat geeft wel meer rust (ook al blijft het werk dan gedeeltelijk liggen). Straks als ons verlof begint moet ook iemand anders het overnemen, maar ja daar kopen we nu nog niks voor en de werkgever is daar niet altijd heel snel mee. Ik merk ook wel dat er veel verschil tussen zit. Iedereen (collega's of leidinggevenden)reageert er toch anders op, soms heel begripvol en soms begrijpen ze het ook echt niet. Dat is wel heel moeilijk.

Maar ja, nog iets meer dan 3 maanden en dan starten sommige van ons al met verlof. Mijn verlof start op 1 juli, hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie daar al afspraken over gemaakt? En hoeveel uren werken jullie nu en hoeveel gaan jullie er nog werken na de bevalling? Wat een hoop vragen he! Wij zijn nu ook druk met de kinderopvang, hoe gaan we het regelen en hoeveel dagen etc. Ben benieuwd naar jullie verhalen.

gr.

Amber

Geplaatst

Keesje, wat goed dat het al een week weg is, nu duimen dat het weg blijft!!!!

Wat een leuke verhalen over de 20 weken echo... ik mag pas 14 april... maar goed, dat is ook vrij laat maar dat doen ze omdat ze alles nog beter kunnen zien haha...!

Pien, veel plezier donderdag!! het worden jongens, ik voel het haha..

Nanne, doe je het een beetje rustig aan?

Amber, ik ga op 19 juli met verlof, ik probeer 4 weken van te voren, ik ben namelijk zo'n typje van kan niet stil zitten, en als ik 6 weken thuis moet zitten wachten word ik gek, maar goed ff afwachten hoe het gaat lopen natuurlijk...

Ik werk nu 4 dagen en ga straks 3 dagen werken ( 4 dagen op papier, maar 1 dag ouderschapsverlof).

Wij doen 1 dag kinderopvang, de rest mijn lieve mannetje en schoonouders, handig he haha...

Nou de werkdag is weer bijna voorbij ( gelukkig)! nog 10 minuutjes haha en dan lekker op de bank ploffen!

dikke knuf Yvon

Geplaatst

Chantal.. ik ga voor de dubbele wafeldeken (ledikant)! Wat vind je trouwens van de Lodger produkten?

Iza van harte meid!

Colle, we hebben niets meer van je vernomen, ik hoop dat alles gisteren goed was?

Amber.. ik ga zes weken vooraf met verlof en dan kom ik uit op 25 juni geloof ik. Ik werk nu 34 uur in 4 dagen en ga straks naar 30 uur. Deze werk ik dan 3 dagen op locatie en de resterende uren thuis.

Yvon.. inderdaad het gevoel zegt twee jongetjes, maar dat gevoel wordt ws. beinvloed; mijn broer heeft 2 jongens en mijn beste vriendinnen hebben ook alletwee 2 kereltjes.

Nanne pas inderdaad maar op! De wijze waarop jij het nu formeel geregeld hebt (30% ziektewet) en de realiteit staan wel heel haaks op elkaar. Ik heb ook wel een ander gevoel in mijn onderbuik (in de buurt van mijn lies) en heb soms ook gemene steken aan de linkerkant. Iza wees me op bandenpijn, en ik denk dat dat wel zou kunnen kloppen. Ik vind het best pijnlijk af en toe..

Het goede nieuws: ik voel de kindjes nu echt goed! :-), vandaag echt meerdere keren.

Liefs Pien

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik had gister al een super lang bericht getypt maar tijdens het verzenden ging er weer eens wat mis. GEEN VERBINDING MEER!!!

Had geen puf om het hele verhaal weer opnieuw te gaan typen.

Ik ga dus dit bericht zo eerst maar eens kopiëren voor ik hem verzend :)

Gister heb ik de 20 weken echo gehad. Wat super super super super super super super GEWELDIG is dat zeg.

Vond het ergens ook best spannend omdat ze toch je kindje helemaal gaan napluizen.

Gelukkig is ons beebje helemaal goed gekeurd op de echo :) Lag precies op schema (20 weken) en had veel water om in te zwemmen :)

Mijn baarmoederrand is al boven de navel te voelen. Vaak komt het voor dat hij nog net onder de navel zit. Heb ook al een beste buik vond ze :)

De placenta ligt achter dus kan het kindje goed voelen schoppen...vanaf week 17 al en het word met de dag meer en krachtiger :)

Oh echt dames die de echo nog gaan krijgen...GENIET ERVAN. Het is zooo mooi en het half uurtje is zo om...het had van mij nog wel even mogen duren :)

Gelukkig was de verloskundige vergeten de metingen van het hoofje en nogiets vergeten te noteren dus mocht ik nog een keer gaan liggen hihihi. Vond ik helemaal niet erg ;)

Het is zo appart om alles te kunnen zien. Ruggegraad, ribbetjes, hersentjes, hartje, niertjes, maagje etc.

En wat was het kindje al groot en al goed gevormd.

Hatsieflatsie zat zelfs nog naar me te zwaaien, en later zag je echt z'n mondje open en dichtgaan op zoek naar z'n duimpje om er vervolgens lekker op te gaan zuigen.

Ben helemaaaal verliefd en vind het soms nog zo gek dat dat kindje in mijn buik zit.

Ik heb een DVD meegekrengen die ik onderhand al 5 keer heb bekeken :)

Ben gister gelijk naar mijn ouders gereden om het filmpje aan mijn ouders en oma te laten zien. Ze mochten raden wat het zou worden :)

Ook de zus van mijn vriend en zijn ouders mochten op die manier kijken of ze het konden zien hihihi.

WIJ KRIJGEN EEN JOCHIE!!!!!! :):bcbbboy2:

Er kwam duidelijk een piempie in beeld. 99% zeker zei de verloskundige. Ze heeft het een paar keer laten zien want mijn vriend die wist niet goed wat hij moest zien.

Nu heb ik het al een paar keer gezien op de dvd...echt een prachtig piemeltje hihi.

Ik moest even omschakelen want ik had echt al die weken gedacht dat er een meisje in mijn buik woonde hihihi.

Maar ben er nu aardig aan gewend en ben natuurlijk super blij.

Mijn vriend dacht altijd al dat hij een zoontje zou krijgen...en hij heeft dus gelijk.

Het is allemaal zo onwerkelijk en ik begin nu pas echt te genieten nu ik die 20 weken echo heb gehad.

Meiden geniet ervan.

Liefs Nicole

Geplaatst

Oh Colle,

wat een mooi bericht, om kippenvel van te krijgen, van harte met de kleine knul!!

kreeg er tranen van in mijn ogen toen ik het las, maar dat ligt misschien aan mij.......erg he....

liefs,

jeegeetje

Geplaatst

Colle!!! Een jongen!! En wat fijn dat alles goed was!

Grappig he, die ontaarde moedergevoelens van ons... Hihi, ach.. ze zijn gezond en daar gaat het om. Maar jij een jongensmama, wat onwijs cool!!

en bedankt voor de verjaardagswensen!

Harde buiken, volgens mij heb ik ze nog niet echt gehad. Maar ik zit momenteel ook nog volledig thuis, dus doe het goed rustig aan. Wel 'snachts veel last van mijn onderbuik, maar ik zit volgens mij in een groeispurt, dus dat is niet zo gek!

Pien, je voelt ze nu echt!! Wat heerlijk!! Tof gevoel he??

Ik heb nu een fulltime contract, neem na mijn verlof (die 25 juni start, 6 weken van te voren) nog vakantie op en zou dan rond december weer moeten gaan werken. Maar nu hebben manlief en ik besproken dat ik toch tot februari nog volledig ouderschapsverlof opneem. Ik zou als het kan ook heel graag 6 maanden volledig borstvoeding willen geven, en dit is een mooie kans om dit ook te doen dan.

Daarna neem ik 2 dagen ouderschapsverlof op per week voor een jaar. Dus 3 dagen werken. Manlief neemt ook een dag per week op, dus onze kleine dame hoeft maar 2 dagen naar de opvang. Na dat jaar gaan we wel verder kijken (we willen heel graag een 2e en wellicht ook wel vrij kort op elkaar, dus misschien ben ik na die 1,5 jaar wel weer zwanger ;-))

Kan me nu al verheugen op mijn verlof!! Dan hoef ik volgend jaar tegen de lente pas weer te werken :)

Gast Nienke79
Geplaatst

Colle, goed nieuws dus! Van harte met jullie knulletje-op-komst. Leuk he een mannetje? haha. Hadden jullie al een naam bedacht?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hallo,

Ik ben helemaal vrolijk na het lezen van al deze positieve berichtjes en het zonnetje zal ook wel meewerken, hihihi.

@Colle wat leuk een dat je in verwachting bent van een jongetje! Het is inderdaad wat je zegt! Genieten van die 20 weken echo, want het is zo weer voorbij. Ook gaaf dat je het op film hebt!

@Amber, momenteel werk ik nog fulltime maar na de zwangerschapsverlof ga ik 4 dagen werken. Mijn vriend gaat ook één dag minder werken dus hebben we voor 3 dagen opvang geregeld. 2 Dagen kinderdagverblijf en 1 dag naar gastouderopvang.

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Hai Pieneke,

Ik ben wel geïnteresseerd in de Lodger Shelter. Bij de kinderwagen zit wel een voetenzak bijgeleverd (een zwarte van maxi cosi), maar die van Lodger zijn zo veel leuker en te gebruiken als draagzak.

Oja, ze hadden ook nog die dubbele wafeldekens. Ik moet zeggen dat ik ze alleen op de website heb gezien en nog niet in het echie, helaas is er geen verkooppunt in de buurt van Breda. Ik ben bang dat die dubbele deken misschien wat zwaar is, kun je ze ook los van elkaar gebruiken? Maar ja, zoals ik al zei ik moet het eerst even zien en voelen, maar we hebben nog even de tijd.

Heerlijk hè die voorpret met al dat geshop! Alleen beetje pijnlijk in de beurs, maar goed dat is met alles!

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Hoi dames,

Ik kom ff inbreken bij jullie. Wat goed om hier allemaal leuke verhalen te lezen over de 20 weken echo. Fijn dat het bij jullie allen zo goed gaat. Geniet ervan, de tijd vliegt voorbij.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Ben benieuwd naar wat er nog gaat volgen :)

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje

07 augustus: Keesje

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Amber

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Giraf

Eerstvolgende afspraak

3 maart: Keesje, controle echo ivm bruinverlies

12 maart: C&D (Chantal), 20 weken echo

15 maart: Colle, 20 weken echo

15 maart: C&D (Chantal) controle Gyneacoloog

18 maart: Pieneke, uitgebreide 20 weken echo (19 wk, 4 dgn)

26 maart: Pieneke, controle gyneacoloog (20 wk, 5 dagen)

23 maart: Iza, 20 weken echo

24 maart: Keesje, 20 weken echo

12 april: Colle, controle verloskundige

27 april: C&D (Chantal) 3D/4D pretecho

Geplaatst

Hai Pieneke, veel succes en plezier met de 20 weken echo! Ben benieuwd......

Groetjes, Chantal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden