Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Amber, fijne zwangerschapsverlof, het echte genieten mag beginnen! Hoe gaat het met de pijn in je bekken en benen?

Pien, echt ook zo goed te horen elke keer dat jouw beebs het goed maken in je buik. Ze groeien op al jouw energie die je normaal hebt. Jee, bijna hele dag slapen. Was wel warm dan afgelopen dagen?

Moest wel lachen om je to-do lijstje na de bevalling. Ik denk dat het hoognodig is dat ik een to-do lijstje maak voor voor de bevalling. :-)

dan lees ik weer geboortekaartjes, oja denk ik geboortekaartjes. Hmm adressen uitzoeken is misschien ook wel eens handig.

Het is gewoon shit dat ik fysiek niets kan (heb helaas bij geringste beweging harde buiken) en vriendlief werkt veel te ver weg waardoor hij hier in huis alles in heel weinig uren moet doen en dan nog de normale dingetjes en dan willen wij toch ook nog die nieuwe badkamer die in maart al geplaatst had moeten worden, dus het blijft hier puinzooi.

Ik zit hier in de woonkamer vol met dozen voor de badkamer inclusief compleet bad. Ook de dozen van de wandelwagen staan erbij.

Vandaag gaan we bij vrienden in Breda de box halen en nog wat dingetjes zoals ook het badje. Nog meer "rotzooi" erbij.

Maar gelukkig ben ik "pas" 29 weken en als het goed is komt die kleine niet voor 37 weken dus heb nog paar weken :-) :-) :-)

Maar wat zijn wij blij als het hier eindelijk klaar is.

Ik heb wel enorm zin in vandaag. Heb vriendlief alweer 2 weken bijna niet gezien dus lekker vandaag met z'n 2 naar die vrienden in Breda. Is 1.5 uur rijden dus lekker gezellig beppen. Bij die vrienden gaan we vanavond lekker bbq-en (met of zonder regen) en daar weer lekker terug. Even een ontspannen dagje eruit.

Fijn weekend!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallootje, daar ben ik weer.

Wel hangen mijn ogenleden zowat op mijn knieën dus ik weet niet hoe lang dit bericht gaat worden.

Ik heb vandaag een drukke dag gehad. Vandaag is mijn laatste jaartje als 20-er ingegaan.

Mijn zus kwam weer op bezoek met mijn kleine lieve nichtje van een half jaar oud (ze wonen in A'dam dus heel veel zie ik ze niet)

Ze heeft lekker even aan Hatseflats mogen voelen maar ze vond mijn buik wel keihard!!!???

Ik vertelde haar dat ik dat heeeeel erg vaak heb, ik dacht dat onze "hatsie" daar dan zou liggen met zijn rug ofzo.

Nou na wat gevoel wist ze me wel even fijn te vertellen dat dat volgens haar toch echt keiharde buiken waren...oeps!!! Ik vond het al vreemd want ik hoorde iedereen wel een keer over harde buiken...maar ikke?? Ik had ze nog niet gehad hoor. Dacht ik dus tot vandaag :(

Het voelt verder niet pijnlijk ofzo, maar mijn buik voelt echt als een harde voetbal. Ik ben er op gaan letten en ik heb het best vaak. Kan dit kwaad?? Ook omdat ik er verder geen last van heb??

Verder voel ik me prima hoor. Ben alleen de laatste tijd errug moe en niet echt vooruit te branden. Woensdag weer naar de verloskundige..ben benieuwd of onze "Hats" nog meer gegroeid is, dit wilden ze de vorige keer goed in de gaten houden omdat "Hatsie" toch wel aan de grote kant was.

Ben heel benieuwd. Zal het gelijk eens over de harde buiken hebben.

Ook hebben wij het proefkaartje en de enveloppen in huis. Het kaartje is precies naar wens. Alleen dat ik misschien het woordjes "onze zoon" laat veranderen naar "ons zoontje" klinkt wat liever vind ik.

Maar als hij toch aan de grote kant blijft dan kan ik het misschien beter bij ZOON laten hihihi.

Op mijn werk gaat het redelijk goed. Nog 1 week en 2 dagen te gaan en dan ga ik HEEEEERLIJK met verlof. Ik kijk er zooooo naar uit.

Ik wou eerst 4 weken van tevoren met verlof gaan maar heb dat nu toch maar laten veranderen naar 6 weken van tevoren. Na mijn verlof heb ik ook nog 6 hele weken vakantie erachteraan geplakt..Heerlijk!

Vanaf vorige week werk ik ook de woensdag en vrijdag nog maar halve middagen van 3 uurtjes. Sinds ik dat geregeld heb voel ik me ook al een stukje beter hoor. (had ik dat nou maar eerder aangegeven)

Ik heb trouwens ineens heel sterk het gevoel dat ik geen augustus kindje ga krijgen maar dat het een juli kindje gaat worden. Ik denk niet dat ik de 40 weken ga halen. Vraag me niet waarom ik dat denk hoor..gewoon mijn gevoel.

Mijn zus denkt zelfs dat het met 2 a 3 weken al zover kan zijn....nou dat wil ik dan liever nog even niet zeg!!!!

Hopelijk bljift hij nog wat langer zitten.

Nou ik ga stoppen. Morgen stuur ik weer meer en dan ga ik ook reageren op jullie berichtjes want ik zie dat er al weer veel geschreven is. En ook bericht van Chantal....SUPER!!!!

Ik ga nu snel douchen en dan duik ik ons schone frisse bedje in samen met mijn nieuwe voedingskussen die ik voor mijn verjaardag heb gekregen.

Slapen doe ik de laatste 2 weken niet zo best meer namelijk.

Nou trusten dames en tot morgen!!!

Liefs Niek

Geplaatst

hee Chantal,

Wat fijn weer van je te horen! Wat wordt die Tygo al een lekker mannetje he... Ik heb ook je site bekeken, prachtig geworden hoor! En die foto waarop hij "boefje" speelt, vind ik helemaal fantastisch hahaha.

Sluit me aan bij de vorige dames, hoe kan het anders dan dat je even aan de noodrem moet trekken als je zo ingehaald wordt door moeder natuur... Zorg alsjeblieft goed voor jezelf, je hubbie en Tygo natuurlijk. Laat lekker alles maar even voor wat het is, alleen jullie zijn belangrijk!

Pien! Wat ben je toch een kanjer... de beebs nemen blijkbaar wat ze willen, en dat is nu vooral veel energie waardoor jij waarschijnlijk lekker vaak even onder de wol zult moeten kruipen. Fantastisch dat je deze beslissing hebt genomen en zo aan de beebs tegemoet kunt komen. Hoop dat je eiwitten nog wat verder zullen zakken hoor!

Iza! Hier alles rustig en prima, dank je wel. Kamertje is klaar, gordijntjes bijna ophalen alleen nog kaartjes uitzoeken. Dat wil zeggen, nog even de knoop doorhakken, wel al wat op het oog hoor, heb jij ook al wat uitgezocht? Hoop dat het weer wat beter met je gaat. Nog steeds krampen of alweer een beetje lekkerder geslapen?

Amber! Heel fijn verlof!! Heerlijk hoor, dat je al thuis bent. Kun je lekker wat ontspannen en leuke, niet werk gerelateerde babydingen doen!!

Zucht... opeens heb ik er een beetje spijt van dat ik doorwerk tot 10 juli...

Louke! Eet smakelijk vanavond!! Wat lekker ontspannen, even rustig bbq'-en en ook fijn dat vriendjelief erbij kan zijn. Wil je 'm niet even stiekem lekker voor jou alleen houden als hij net weer terug is...? Mijn hubbie is ook "wel eens" weg, maar als hij er dan weer is houd ik hem lekker binnen hoor. hahaha.

@Babeth, ik kan me zo goed voorstellen dat het bericht van v.d. week je niet makkelijk valt. Ik vindt het al erg moeilijk om het te lezen. Hoop dat het goed met jullie gaat. Laat niet zo vaak van me horen, maar lees wel met je mee. Wil jullie vooral veel kracht wensen.

Moortje, Geen enkeltjes meer?? hahaha, ja, het hoort erbij.... Moet eerlijk zeggen dat ik er weinig last van heb gehad tot nu toe. Maar sinds gisteren, heb ik ineens één dikke enkel, die andere is gewoon... ik dacht eerst nog, die heb ik donderdag op de sportdag opgelopen, maar nee, dat is niet het geval...

Nanne, laidback lovelive?? Ach, op tv is ook alles al met zomerreces, dus ik leg me er maar bij neer, maar stiekem hoop ik wel dat doc toch nog eens komt chequen hoe het met je gaat. En dan niet alleen vanuit medisch oogpunt hahahaha...

Colle, Van harte gefeliciteerd! En wat jij daar zegt, heb ik net zo... heb er een klein beetje spijt van dat ik twee en een halve week doorwerk... we zien wel. lukt het, dan is het mazzel, anders gaat het gewoon niet door en kies ik voor het kleine mannetje. De harde buiken zijn best normaal. Je moet er alleen niet de hele dag last van hebben. Dat is alles wat ik er van weet hoor. Misschien komt het wel door je drukke dag van vandaag... morgen maar wat extra rust nemen?

Nou meiden, ik ga van mijn praatstoel af...! Ga lekker uitrusten van mijn heerlijk lange winkeldag in Leiden. Leuke aanrader trouwens, heerlijke terrasjes en leuke winkeltjes...

Liefs

jeegeetje

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Wat een rust op het topic. Volgens mij hebben we allemaal veel rust nodig op dit moment, haha. Gisteren lukte het me al niet om te posten, dus het topic had ook een dagje vrij. Wat een verademing om thuis te zijn zeg. Gisteren ben ik lekker tussentijds terug op bed gaan liggen en heb 2 uur liggen slapen. Voelde me gelijk een stuk beter. Wat heb ik veel van mijn lijf gevraagd de afgelopen weken, ben gewoon te lang doorgegaan realiseer ik me nu. Maar dat ga ik nu inhalen!!!!

Gisteren telefoon gehad van de kraamzorg, dat ze langs willen komen voor een intake. Dat wordt dan volgende week woensdag op de verjaardag van mijn man. Kan hij er ook even bij zijn. Ik las op het juli-forum verschillende ervaringen met de intake en daar zitten nogal wat verschillen tussen. Daarnaast 2 horen meer dan 1, dus vind ik hete wel fijn als hij er bij kan zijn. Vanavond is onze laatste zwangerschapsyogales. Weer iets afgeronds! We komen echt in de buurt van het eindpunt inmiddels!! Ons kamertje is eigenlijk helemaal af. Alles is gewassen en gestreken en staat op zijn plaats. Ik zou niet meer weten wat er nog moet gebeuren, behalve dat ons kleintje er in moet liggen!!

Waar we nog niet helemaal aan uit zijn, is het geboortekaartje. Ik heb een aantal van die voorbeeldboeken gehaald, maar ben nog niet geheel overtuigd. Best moeilijk om een keuze uit te maken. En dan heb ik het nog niet over de teksten. Vind er echt hele stomme tussen zitten. (mijn ongenuanceerde kant komt erg naar boven in deze weken, hihi). Maar goed, dat is een mooi klusje voor mij nu tijdens mijn verlof.

Ik ga zo boven even wat administratie opruimen en rommelen in huis, moet per slot van rekening ook gebeuren.

Liefs,

Amber

Geplaatst

Blehh, ben zo verkouden en gammel... keelpijn, koppijn en dichte neus.. Niks waard, nu zo. Maar liever nu dan tijdens de bevalling zo half gebakken zijn!

Heb de doc natuurlijk even gesmst, en mag gelukkig gewoon 4 paracetamol per dag, misschien slaap ik vannacht dan wel..

Het wordt wel wat pittiger allemaal, merk ik.. maar volgende week vrijdag verlof!! Pff..

Heb m'n examen gehaald hoorde ik gister, dus geen herexamen op 28 september!! (waarvan ik zéker weet dat ik die niet haal, kan toch niet in m'n soort van kraambed studeren?!) Maar ook niet nodig gelukkig!!!!!!!!

Ik duik lekker m'n bed in, slaap is de beste remedie tegen van alles!!!!! Moet alleen nog even lukken..

Als ik vrijdag opgeknapt ben ga ik vrijdag even op m'n oude praktijk langs, koffie brengen bij doc.. kijken hoe rood rood nú kan zijn..... :icon_cherry:

Truste! X

Geplaatst

Nou, toch van 22u tot 4u geslapen... niet slecht! Al voel ik me wél zo... :-(

Haat keelpijn etc. (heb net al waterijsje gegeten, dat dan weer wel!)

Geplaatst

Moguh dames!

Zo volgens mij zijn we allemaal aan verlof toe!

Gelukkig is dat voor de meeste al begonnen, en voor de rest in zicht... Hier natuurlijk al thuis vanaf week 18 ofzo.. en soms ben ik het wel zat! Lichamelijk begint het ook wel zwaarder te worden nu.. De afgelopen dagen was ik het echt zat even.. en ik wil niet klagen, maar pfff! Elke 45 minuten eruit 's nachts om te plassen, geen enkele houding meer lekker... buik staat onder mega spanning.. kind is ook nog eens mega druk (wat ik super tof vind, maar in combi met een te strakke buik waar de striae inschiet..)

Ik zou het niet erg vinden zeg maar als ze met een week of 38 al komt... (eerder hoeft echt niet! Maar met 38 weken zou fijn zijn...)

Maargoed, even spuien en weer doorgaan! Morgen controle bij de gyn, maar eens vragen of ze inderdaad al dieper ligt. Volgens mij ligt ze wel gewoon nog steeds head down, billen links boven en benen rechtsboven :) al wéken! En de kans dat ze nog gaat draaien is nihil, denk ik :)

Nanne, bah! Gewoon een heel pak waterijsjes weg eten als het helpt!! Hoe zat het ook alweer met jouw verlof? Jij bent toch eigen ondernemer? (of verwar ik je nu?)

Colle nog een weekje!! :-D

Amber, heerlijk dat je verlof je zoveel goed doet! We willen allemaal zo graag zo lang mogelijk doorgaan, maar zwanger zijn is nou eenmaal een topprestatie :) verkijken we ons soms op! Maar je hebt lekker verlof! Genieten!

Pien, heb je ze nog binnen?

Jeegeetje, wat heerlijk dat ook bij jou alles klaar is.. op wat afwerking na.. hier is het al een paar weken af :) maar ik had er dan ook de tijd voor!

Louke, hoe was het in Breda? Lekker bijgekomen met zijn 2-en?

Geplaatst

Hai meiden,

Ja we letten ook wel op ons zelf hoor. Ik werk nu al een paar weken voor halve dagen want mijn zwangerschapsverlof is officieel 1 augustus afgelopen :-(((((( En dan zal Tygo waarschijnlijk net thuiskomen, hoe krom is dat. Ik werk halve dagen en nog 1 of 2 uurtjes per dag thuis. Die uren mag ik dan opnemen samen met vakantie als Tygo thuis komt. Dus dan heb ik toch nog een week of 7 vrij als Tygo thuiskomt.

Ow ik leef ook echt met jullie mee. Het worden al de laatste loodje zo he?! Hopelijk trekken jullie het allemaal nog wel. En Nanne gefeliciteerd met het behalen van je examens!!! Zo dat moet ook een hele opluchting zijn he?

Neem je rust en probeer te luisteren naar je lichaam! Ook al weet ik inmiddels dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het is zooo belangrijk!

Succes en weet dat ik aan jullie denk, ook al ben ik hier wat minder aanwezig dan voorheen.

Knuffels!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ja, ja, ik lees nog steeds mee.....maar reageer alleen zelden :unsure:!

Super om te lezen dat het met iedereen nog zo goed mag gaan. Geen rare verhalen de laatste tijd, maar iedereen lekker bezig met de laatste (werk)loodjes. Na de 30 weken gaat het allemaal zo verschrikkelijk snel!

Ik moet volgende week nog twee dagen werken en dan gaat mijn verlof ook in. Heerlijk! Vooral omdat dochterlief dan wel gewoon twee dagen naar het kdv gaat (en mama dus dan ongestoord kan gaan winkelen!).

We gaan 3 juli over naar ons nieuwe huis. Komende zaterdag wordt eindelijk de babykamer behangen en kan ik gaan inrichten. Kreeg er wel een beetje de zenuwen van, hoor!! Gelukkig voel ik me lichamelijk super. Ben nog ijverig dozen aan het inpakken, sjouwen en uitpakken. De zwangerschapsischias waar ik in het begin van de zwangerschap last van had, is eigenlijk zo goed als verdwenen.....raar, maar waar! Goede tip: lekker in beweging blijven (fietsen is super!) en goed naar je lichaam luisteren. 's Middags lekker een slaapje doen, wanneer je er zin in hebt!!

Ik heb wel ijzer tabletten gekregen en wat een verschil maken twee van die tabletjes! Voel me er echt veel beter door. Had er vooral last van wanneer ik langere tijd stil stond (voor de kassa ofzo). Ook zat er nog weer een bacterie in m'n urine en heb ik dus weer een 7daagse antibiotica kuur voorgeschreven gekregen (blaasontsteking).

Vorige week zondag kreeg ik na het vrijen ineens 4 uur lang fikse voorweeen..... Ben er echt van geschrokken. Had bij mijn dochtertje ook veel voorweeen gehad, dus wist nog wel hoe het voelde. Ze kwamen om de vijf minuten en hielden zo'n 25 seconden aan. Super harde buiken, doortrekkend naar mijn benen en fiks pijnlijk. Wat een drama. Had geen bloed verloren, dus zelf niet het idee dat het "echte" weeen waren. Kreeg van de vlos wel op mijn dak dat ik niet gebeld had (grinnik). Die hoef ik er pas met het persen bij te hebben. De rest doe ik liever op mijn eigen gemakje!! De vlos gaf aan dat harde buiken voor een baby massage zijn, en dus niet vervelend. Voor mij is het vrijen nu echter een stuk minder aantrekkelijk geworden (snik).

De kraamintake heb ik al gehad. Erg leuk mens, en niks geen controle ofzo (is dan ook het tweede kindje, maar dan nog). Ik zit trouwens bij Zin kraamzorg. Krijg 49 uur, maar dan moet ik niet vroeger dan 11 augustus bevallen, aangezien het dan moeilijker wordt om personeel te krijgen (i.v.m. vakanties).

Hebben jullie ook last van kramp in je kuiten?? Dinsdag werd ik wakker en toen kreeg ik me toch een kramp. De hele achterkant van mijn been stond strak gespannen. Manlief schrok zich een ongeluk van mijn au, au geroep (doe mij maar een bevalling!!!). Snel een massage gegeven en toen trok het wel weer weg. Merk wel dat mijn kuiten gespannen blijven.

Qua gewicht zit ik nu op 7,5 kilo extra. Gaat nu wel erg hard. Echt zo'n mooi bolletje van voren. Gelukkig geen striae o.i.d. te vinden.....dankjulliewel genen!!

Chantal, wat een schatje is jullie Tygo. Ik blijf het zo wonderlijk vinden dat zo'n klein mensje zo'n vechtlust in zich heeft. Jullie als gezinnetje hebben echter al wel een hoop meegemaakt. Wat een vermoeiend gebeuren, lijkt me. Hopelijk gaan ze wel een keer wat doen aan het verlof bij een te vroeg geboren kindje. Het is toch een rare situatie: aan het werk moeten, terwijl je kindje je nog zo verschrikkelijk hard nodig heeft. Succes met alles en dikke kus voor Tygo.

Iedereen succes met de laatste loodjes. Lekker genieten van het verlof en de geregelde bezoekjes aan de vlos. Het weer mag van mij nog wel iets beter, als zegt mijn zwangerschapsmasker iets anders...... (haha)!!

Gr. Heleen

Geplaatst

Even snel, want moet zo naar de gyn (zijn toch geen tijden!! Bed lag zo lekker, douche was zo lekker warm...)

Heleen, probeer eens extra foliumzuur te slikken! Ik had geen kuitkrampen maar wel VRESELIJKE restless legs... echt HEEL erg... (meneer had zelfs medelijden, dat zegt wat ;-)) toen ben ik op google gaan spitten en het kan een tekort aan vitamines B zijn... Dus ik zit weer braaf aan de zw. vitamines en extra foliumzuur, en moet afkloppen, maar al 2 dagen geen last! Wat een verademing!! Magnesium kan bij kuitkramp ook helpen!! Mag je allemaal hebben, baadt het niet schaadt het niet :-)

Zo, nu richting ziekenhuis, maar dit moet ik even kwijt.. later vast wel weer een update :-)

Geplaatst

Weer goedgekeurd! Beebje ligt BIB, dus het gaat de goede kant op :-)

Grappig ook de echo, ledematen over op en in elkaar :-D ze begint het krap te krijgen van binnen!

Beeb wordt een pond of 7 a 8 geschat bij geboorte... Lekker spekkie

Over 2 weken weer!!

Geplaatst

Hee Iza,

Over spekkie gesproken, was gister bij de verloskundige en zij voelen, zegt ze zo het word een groot kind! Ik zie mezelf al met zo'n scheur liggen whahahaha....

Hij is ook al heel ver ingedaald, en hij lag met zijn hoofd beneden ( echt voor het eerst bij de controle haha)

x

Geplaatst

hallo allemaal,

Breda was gezellig maar tot nu toe nog niet echt bijgekomen. Zo'n dag weg hakt er wel in als je eigenlijk niks mag doen dan rusten. Heb dan ook sindsdien zeurende buikpijn alsof ik ongesteld moet worden en bijna hele dag harde buiken, overal pijn (rug, bekken, benen, schouders, nek). Ach ja klaag klaag gaat wel weer over klaag klaag.

Dinsdag had ik controle bij de gynaecoloog. Ook mijn meissie ligt met hoofdje beneden alhoewel ik haar toch nog vaak voel draaien maar ze mag dan ook nog 2 weken draaien. (ik ben nu 30 weken) Volgens de gyn ligt ze ook iets voor op schema, maar dat wordt pas echt duidelijk als ik bij 32 weken die uitgebreide echo krijg op groot scherm yiha.

Nu is het ook bij mij begonnen: ik ZIE mijn buik bewegen.

Afgelopen zondag hebben vriendlief en ik ons achter de computer gezet en we hebben ons eigen kaartje ontworpen ! Ik ben echt superblij met het resultaat. Nu ermee naar de drukker en vragen om een proefdruk en wat het gaat kosten.

Oja heb nog een spiritueel bijgeloof ding gehoord. Mijn vriendin zei dat ik moest kijken in welke ascendant qua horoscoop ik stond en mijn vriend ook. Ze zei dat in een van die twee maanden word je kind geboren. Bij haar kinderen klopte het.

Nou oke; ik ben uitgeteld op 25 autustus dus dat is maagd

mijn ascendant is kreeft, dit eindigt in juli dus wat veel te vroeg om te bevallen maar wat zou vriendlief dan zijn ...... en ik zoeken naar zijn geboortetijd en gevonden en ingevuld op internet en nu heeft hij als ascendant leeuw ! dus dat zou betekenen dat ik te vroeg zou bevallen ......

ook al als ik 3 dagen eerder beval is het een leeuw.

Maar als dit orakel klopt vind ik het wel lekker dat ik niet overtijd ga.

Morgen gaat Nanne misschien koffie drinken op haar oude praktijk dus bij de doc .... heel erg benieuwd naar je rode hoofd verhaal. Hmm volgens mij genieten wij allemaal van die soap die helaas op laag pitje staat.

Zo, ga weer eens een andere houding aannemen, liggend op de bank met een film.

oja vanavond info-avond bevalling ziekenhuis

Geplaatst

Hahaha ik heb eens gekeken Louke, maar ik ben tweeling als ascedant (zou wel heel vroeg zijn, dan zou ik komende week bevallen :-o) en manlief weegschaal... dan wordt het wel olifantendracht tot oktober nog!!

Manlief is qua sterrenbeeld een Leeuw, dus dat kan dan wel weer kloppen ;-) dat hoop ik ook! Uitgerekende datum is Leeuw-tijd. Daarom mag ze van mij ook best vroeger komen, maar niet eerder dan 24 juli!

Dan wordt het een dubbel kat-achtig dametje... Leeuw-Tijger (het is het jaar van de Tijger!)

Leuk he, die bewegingen!! Hier ligt de dame echt al vanaf voor de 20 weken echo zoals ze nu ligt, koppie onder, ruggetje links + billen ook, en voeten en armen rechts... met af en toe de billen die heen en weer gaan van links naar rechts, maar recht draaien kan ze niet meer denk ik... ze ligt echt wel krap :)

Geplaatst

Ben benieuwd!! Hier werkt het echt supergoed! Was eergisteren tabletjes vergeten en gisteren begon het weer een beetje... meteen maar genomen en weer weg!

Meiden wat zijn we verder allemaal stil!! Allemaal geen zin/puf om ons topic bij te houden? :-(

Geplaatst

He Iza, dat is dan toch wel jammer dat die ascendant etc niet klopt. Maar ik hoop ook stiekem dat het iets vroeger komt. Lijkt me echt ellende dat wachten na 40 weken.

Afgelopen donderdagavond info-avond bevallen in ziekenhuis gehad. Ik vond het echt zonde van de tijd, en vriendlief ook. Nee, het was voor ons echt niet nodig geweest. Maar vast wel nuttig voor een heleboel andere mensen.

De gordijnen voor de baby-kamer zijn ook binnen dus kunnen morgen opgehangen worden. Zelfs hier begint het een echte baby-kamer te worden.

Ik ben vanmiddag mee voetbal gaan kijken bij mensen thuis die weer een hoop mensen hadden uitgenodigd. Het was voor mij de 1e keer dat ik merkte dat iedereen aan je buik wilt zitten, maar ook met die alcohol op kwamen al die vrouwen die ik echt nog nooit gezien had even hun verhalen vertellen over de bevalling met daarbij een hele foto-sessie van hun kinderen op hun telefoon. Men vroeg natuurlijk ook: hoelang moet je nog. Nog 10 weken, jaja 5 weken, neeee 10 weken, ohhh 3 weken, neeeee nog 10 weken. Ohhhh wat een buik! Je draagt helemaal naar voren; dat wordt een jongen! (yeah right)

Oh Iza, trouwens, ben jij nog naar de kapper geweest voor die wilde look? Ik heb ze gister in een opwelling kort geknipt ..... en ik kwam thuis en ik zeg bij binnenkomen ... schat schrik niet, ik heb mijn haren zo goed als kort geknipt en hij gaf als reactie: waarom doe je dat???

Maar vandaag zei hij dat het me heel goed stond en dat hij het erg leuk vindt. Ik merkte alleen vanmorgen dat het echt niet makkelijker is dan langer haar, ik moet ze echt stylen. Achja voordat de baby komt is het wel weer wat langer en makkelijker.

Pieneke, hoe staat het bij jou? Tis weer een week geleden dat je gepost hebt en altijd toch weer spannend hoe het bij jou ervoor staat.

Geplaatst

Hallo meiden weer,

Ik heb weer 3 dagen in het ZH gelegen, ben net weer thuisgekomen. De eiwitten waren weer gestegen en ik had ontstekingswaarden in mijn bloed. Ben aan een antibioticum gezet, want bleek ook een blaasontsteking te hebben. Ik moet zeer alert blijven op zwangerschapsvergiftiging die er langzaam insluipt, de onderdruk blijft schommelen tussen de 80-95. Tja dit zijn de minnetjes van een meerlingzwangerschap in combi met mijn leeftijd...

Liefs Pien

Geplaatst

Sterkte Pieneke, uiteindelijk heb je het zelf nu niet meer in de hand afgezien van je rust nemen dan. Hopelijk kun de de laatste weekjes rustig thuis uitzitten... Nic

Gast Nienke79
Geplaatst

@Pien, ik vind dat je het nog knap uithoudt met die twee kleintjes van je, je zit al op 33 weken! Sterkte en hopelijk blijft het bij "het randje" en ga je er niet overheen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Goedemiddag ladies,

@ Pien: wat vervelend dat je weer in het zkh hebt gelegen. Uiteraard alles voor je kindjes, maar wel rot voor je!

Afgelopen vrijdag ben ik weer bij de gyn geweest en heb ik een groei-echo gehad. Onze kleine held is al bijna 2200 gram!! Mijn mond viel even open. Ben nu net de 32 weken voorbij en dat is behoorlijk voor op schema. Eigenlijk ligt hij met alles voor op schema.. Zijn hoofdje is ook boven het 32 wkn gemiddelde etc. Prognose wordt nu 8 a 9 pond. Ik kreeg voor het eerst angst voor de bevalling. De gyn zei dat hij uiterlijk bij 41 wkn gaat inleiden en mocht het eerder niet gaan met mij (Veel klachten, angst of wat dan ook) dat hij dan eventueel eerder actie kan ondernemen. Op zich wachten ze het natuurlijk het liefst de natuur af. Ik zelf hoop echt dat ik de volle 40 niet hoef vol te maken in het tempo dat hij nu al groeit. We zullen het de komende weken wel zien. Hij lag wel met zijn hoofd aan de onderkant en zijn rugetje rechts, beentjes omhoog. Fysiek gaat het met mij wel harder achteruit. Ben snel heel moe en uitgeput. Hij neemt echt alle energie op die hij nodig heeft! Hoe is het verder met jullie?

Ik las in het juni-topic dat de dames een mei-juni 2010 mama's forum hebben geopend. Straks kunnen wij het de dames van uitgerekend juli 2010 misschien ook een gezamenlijk topic openen voor de juli-augustus mama's! Het komt allemaal zo dichtbij en het wordt echt spannend nu zeg. Een aantal van ons bevallen misschien ook al in juli en een aantal dames van het juli-forum in augustus. Hier leven we al 7-8 maanden met zijn allen naartoe. Ben erg benieuwd naar jullie spruiten en de namen die jullie bedacht hebben hoor! Nog even volhouden met zijn allen! Komende week wordt het gelukkig weer wat beter weer.

Groetjes,

Amber

Geplaatst

Hai Pieneke

jeetje weer even schrikken, je bent gelukkig al een heel eind op weg maar is mooier als je ze nog een paar weekjes bij je kan dragen, pas goed op jezelf en je hummeltjes!!

liefs

Babeth

Geplaatst

He Pienekind,

Het zijn zware weken voor je, he! Wel goed dat je het een beetje kunt relativeren... een tweelingzwangerschap op leeftijd...zo is het maar net.

Maar het lukt je allemaal wel en je weet dat de beebjes in orde zijn!

Andere augustusdames, fijn dat het goed gaat en wat gaat het opeens snel, zeg!

Liefs, Nine

Geplaatst

Nou Pieneke, dus toch niet voor niets dat ik het lang vond duren voordat je weer krabbelde. Fijn dat ze het weer onder controle hebben gekregen en dat je weer naar huis mocht. Je bovendruk is die wel goed?

en dan nog een blaasontsteking er bovenop, verdorie toch!

Heel veel sterkte weer en hopelijk dat je het nog wat kan trekken allemaal.

Amber, poe een mega-baby in je buik. Kan me voorstellen dat je angst krijgt voor de bevalling. Hopelijk komt hij wat eerder.

Ik kan er niets aan doen, maar ik zie heel erg op tegen de bevalling. Probeer die angst los te laten maar het lukt niet. En tja, mot het toch doen. En iedere bevalling is anders denk ik dan maar en pijn gaat het toch doen maar ben toch bang dat het heel lang en ingewikkeld wordt. Ach ja, het wordt toch loslaten en doen.

Geplaatst

Hallo meiden,

Sorry dat ik al een tijdje niet meer actief ben geweest. Ik heb wel meegelezen.

Onze pc is kapot:sad: Ik zit dus nu op die vreselijke flaptop die 9 van de 10 keer de verbinding verbreekt als ik op het punt sta een bericht te verzenden. Hopen dat het nu beter gaat.

Ik heb ook weer wat foto's om te posten maar aangezien die op de pc staan moet ik daar even mee wachten.

@Pien: Jeetje het word nu wel erg zwaar voor je he...goed dat ze jou en de beebjes zo goed blijven controleren. Zwangerschapsvergifiging is niet niks! Hopelijk mogen je beebjes nog een tijdje veilig in je buik zitten. Maar je bent al zoooo ver, vind het echt super!!!!

@Amber: Mijn hatseflats had ook een flinke groeispurt gemaakt. Mijn baarmoeder was ook in 2 weken 4 cm gegroeid. Ze wilden het wel in de gaten houden want "hij moet er ook nog uit" zei ze......SLIK!!!!

2 weken later moest ik weer op controle en de groeispurt is gelukkig niet verder gegaan. Het is gewoon een lekkere baby :) Misschien dat het bij jou dus ook wel mee gaat vallen. Maak je er maar niet te veel zorgen over en bedenk je maar gewoon dat je liever wilt dat je kindje wat groter is dan dat ze zeggen "oei je kindje is wel wat aan de kleine kant" Je beebje heeft het gewoon goed bij je!

@Nanne: hoe was je kopje koffie bij de doc????

@Iedereen: Hier gaat het goed met me...de verloskundige heeft ons weer goedgekeurd. Hatseflats is al een beetje gaan indalen maar ligt nog niet helemaal vast. Ik voel hem nog regelmatig horizontaal draaien.

Het voelt ook anders aan....meer geschuif en geduw en af en toe voel ik echt zijn knietjes schruiven (tenminste ik denk dat het zijn knietjes zijn :)

Een paar dagen voordat ik voor contole moest werd ik snachts een keer wakker van de pijn in mijn onderrug. Hetzelfde gevoel dat ik altijd heb als ik ga menstrueren...pffff wat was dat naar. Ik ben maar even door de kamer gaan lopen en uiteindelijk zakte het wel weg.

Sinds die tijd heb ik ook regelmatig steken onderin...ik kan het het beste omschrijven als scherpe pijnlijke steken die in de vagina. Vooral als ik een stuk gelopen heb dan word ik overvallen door die steken en roep ik soms ineens AUWWWW. Kan de pijn niet negeren.

Ook heb ik op mijn werk een behoorlijke pijn/kramp in mijn buik gehad...1x gelukkig maar, het hield zo'n 10 minuten aan en ik moest echt gaan zitten. Het zat echt aan de linkerkant.

De verloskundige zegt dat het allemaal met het indalen te maken heeft, het zijn gewoon indalingsweeën geweest en de steken die ik nu regelmatig heb komen omdat Hatsie nu met zijn hoofje aan het indalen is en dat leverd die nare steken op.

Herkennen jullie dit ook??

Ik voel nu ook weer regelmatig van dat lekkere gefriemel en gekietel bij mijn broekrand....dat zijn zijn handjes :) Dat is een fijn gevoel!!!!!!

Morgen is mijn laatste werkmiddag...whoeiiiiii ik hoef nog maar ongeveer 6 uurtjes te werken (vanmiddag en morgenmiddag) ik ben er ook wel helemaal klaar mee hoor...niet zo zeer lichamelijk maar hoor. Ik heb het gewoon gehad.

Nu lekker gaan genieten, smiddags een tukkie doen, bij vriendinnen langs, lekker genieten met mijn vriend, in de tuin liggen met het mooie weer etc etc. Soms denk ik wel eens ....pffff wat moet ik al die 6 weken toch doen, maar ik denk dat het wel mee gaat vallen.

Heb ook sterk het gevoel dat ik een juli kindje ga krijgen en dat het wel eens 2 of 3 weken eerder kan komen. Gewoon een gevoel!

We hebben ook al een geboortekaartje gekozen..de proefdruk is al in huis en we zijn er helemaal blij mee.

Ohhh het komt zo dichtbij nu voor ons allemaal. Ik zat net nog vanaf pagina 1 te lezen in ons topic...echt zooo vreemd hoe het allemaal begonnen is en waar we nu staan.

Ik vind het allemaal erg spannend (vooral de bevalling) maar kijk er ook steeds meer naar uit.

Vind het super fijn contact met jullie te hebben...We moeten echt een keer gaan meeten als onze beebjes er zijn. :)

Lfs Niek:toothy4:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden