Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, ik kom even spieken vanuit het juli topic (ben zelf 23 juli uitgerekend) en voor jullie schiet het nu ook erg op!

Veel succes met de laatste loodjes.

Groetjes, Astrid

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiden,

Het is stil hier....stilte voor de storm???

Met Tygo gaat het gelukkig goed. Heeft nog maar een snufje zuurstof nodig en de coffeïne heeft hij niet meer nodig. Hopelijk binnenkort lekker naar huis.

En dan moet ik geholpen worden volgende week maandag. Afgelopen weekend heb ik in het ziekenhuis gelegen (op mijn verjaardag :-( )met hevige buikpijn. Nu zit er een ding van zo'n 6 bij 10 cm tussen mijn baarmoeder en eierstok :-(

Ma 26 juli krijg ik een kijkoperatie. Als het goedaardig is en aan de eierstok zit krijg ik een soort keizersnede en halen ze de eierstok weg. Als het aan de baarmoeder vast zit volgt er nog een operatie pffff. Als ze twijfelen of het goedaardig of kwaadaardig is nemen ze een paar hapjes voor onderzoek. Ik hoop zo dat het goedaardig is en het er gelijk uit kunnen halen. We proberen positief te blijven denken!

Hier nog geen tekenen van een bevalling???

Liefs, Chantal

Geplaatst

Jeetje Chantal, das ook heftig!! Ik ga met je meeduimen dat het meevalt...

Wat fijn dat je kanjer het zo goed doet, wat zal dat fijn zijn zeg, als hij naar huis mag!!

Hier nog lang geen naderende bevalling ;-) wel steeds meer jeuk en er beginnen nu ook blaasjes op mijn striae te vormen.. ik vrees het ergste! Mentholgel werkt op zich een uurtje, maar wil ik ook niet te veel gebruiken omdat je huid er van uit droogt en dat geeft weer extra jeuk... Maar pffff ik wil zoooo graag krabben!!

Geplaatst

hai Chantal

ik heb toevallig straks nog op de site van Tygo gekeken, wat een mooi ventje en wat groeit hij al lekker!!! wel spannend zeg je kijkoperatie, je zal weg geschrokken zijn!

Veel sterkte, erop vertrouwen dat het goedaardig is!!!

sterkte meis!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Uitgerekend

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen :bcbbgirl2:

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Bevallen

17 april 2010 C&D van zoon Tygo :bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak

2 juli: Louke: uitgebreide 32 weken echo (ivm ligging placenta)

5 juli: Iza: 35 weken controle

21 juli: Colle controle verloskundige. (37 weken)

22 juli: Amber? groei-echo

23 juli:Amber? controle gynaecoloog

Hier weer even het lijstje. Zijn de laatste 2 afspraken nou van jou Amber?? Er stond geen naam bij en aangezien jij de laatste was die hem aangepast had denk ik dat het jouw afspraken zijn.

@Heleen: wat een mooie leuke foto's van jou en je zussen. Ech bijzonder dat je tegelijk met je zussen zwanger bent. Ook voor je ouders...geweldig zeg!

@Chantal: Sterkte met de kijkoperatie. Ik duim voor je dat het allemaal goed blijkt te zijn. Gelukkig gaat het Tygo alles goed, hopelijk mag hij snel met jullie naar huis, hij heeft nu ook wel lang genoeg in het ziekenhuis gelegen. Wat zal het heerlijk zijn als jullie binnenkort thuis lekker van hem mogen genieten en dat hij lekker in zijn eigen bedje kan liggen.

@Iza: vervelend die jeuk zeg...moeilijk om dan inderdaad niet te gaan krabben. Hoe komen die blaasjes erop dan? Door het krabben? Wat is eigenlijk PUPP??

Hier ook jeuk, maar dan heeeel erg op en onder mijn voeten. Ik denk door het vocht, en door de warmte. Ik heb echt zo'n last van ongelooflijk warme voeten en dan zijn ze ook nog eens zo gezwollen.

De muggen vinden mijn voeten nu ook heeeeerlijk dus dat speelt ook nog eens mee.

@Nanne, Jeegeetje, Keesje en Pien: Hoe gaat het met jullie??

Al even niks gehoord van jullie.

Pien, hou je het nog een beetje vol in het ziekenhuis? Gaat het goed met je jochies??

@Astrid: Leuk dat je even komt spieken..doe ik ook geregeld bij julie topic :) Voor jou word het ook spannend zeg. Hoe voel je je?? Misschien word je ook wel een augustus mama? (of misschien ik wel een juli mama)

Nou ik ga lekker douchen en dan duik ik mijn bed in. Heb vanmiddag bij de Ikea een opstapje gekocht...kan ik wat makkelijker mijn bed in komen nu hij op klossen staan hihihi.

Gelijk gordijnen gekocht voor de kamer van Hatseflats en een mooi lamp voor op zijn kamertje.

Mijn vriend is nu druk bezig met het maken van het geboortebord voor in de tuin. Hij gaat er helemaal in op...en hij word echt SUPERMOOI!!!!!!

Liefs Niek

Geplaatst

Hey Chantal; wat fijn dat het zo goed gaat met Tygo. Nog even en hij mag mee naar huis.

Wel echt vervelend nieuws over dat "ding" in je buik. Hoop zo voor je dat het meevalt. Wat doen ze als het gezwel tegen je baarmoeder aanzit? Moet dan je baarmoeder eruit of weten ze ook wel iets te verzinnen dat ie mooi blijft zitten?

Iza: ik heb even opgezocht wat PUPP is. Tjonge tjonge meid, dat is vervelend. Er stond ook wat op babyinfo.nl en daar gaven ze ook als tip VSM calendula kinderzalf. Dat zou normaal goed zijn bij waterpokken dus ook bij jouw jeuk en het is op natuurbasis.

Maar er stond ook iets op als jeuk en bultjes over gingen in blaasjes moest je contact opnemen met arts/dermatoloog ofzo.

Hoop dat je nog kan slapen en dat het niet erger wordt anders wordt het toch hopen op een 37 weken bevalling.

Hier is de badkamer op wat afwerking na af! Helemaal blij! Mijn ouders zijn vandaag komen poetsen en de stof zal nog wel even dwarrelen maar het is hier al zoveel beter en geeft al zoveel rust aan mijn hoofd. Verder vandaag super koel weer. Heb zelfs weer vanmiddag even op bed kunnen slapen en nog wel met dekbed op!

Liep vanmorgen even buiten en voelde zelfs heel even kippevel op mijn benen, heerlijk!

Morgen zou het weer warmer worden. We hebben 's middags een babyborrel van vrienden. Vriendlief is mee tent gaan opzetten in tuin, hoop dat er ook nog ergens een stoeltje is voor mij ;-)

Pien, hoe is het ermee? Je bent nu toch bijna 37 weken he? Hoop dat alles nog een beetje vol te houden is.

Geplaatst

[/u][/b]04 augustus: Colle :bcbbboy2:

Bevallen

Eerstvolgende afspraak

2 juli: Louke: uitgebreide 32 weken echo (ivm ligging placenta)

5 juli: Iza: 35 weken controle

20 juli: Louke: gyn: 35 weken controle

21 juli: Colle controle verloskundige. (37 weken)

Geplaatst

STILTE VOOR DE STORMMMMMM!!!!!

Ben heeel benieuwd hoe het met iedereen gaat hoor!

Hoe gaat het met jou Pien, houden jullie het nog een beetje vol?

Lfs Niek

Geplaatst

ow dames

vandaag is Pieneke 37 weken en 1 dag.....ik hoop dat ze nu echt snel haar kindjes kan bewonderen.

dames, succes met de laatste weekjes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hier ben ik!

Ik heb geen puppp!! Hoezee! Wel blijft de jeuk aanhouden, en mijn striae zijn net tijgerkrassen aan beide kanten van mijn navel... (ach Speklap wordt ook tijger.. zet gewoon vast haar kenmerken neer...) Keirood en diep en JEUKERIG vooral!

Mentholgel werkt prima, maar het droogt zo uit en maakt het erger, dus probeer ik te beperken... Maar heb er eens een proefje Purelan van Medela (tepelcreme) opgesmeerd en dat werkte super! Nergens te krijgen natuurlijk, dus online besteld. Komt morgen binnen, ik kijk ernaar uit!

Morgen ben ik 37 weken! Wow! Ze mag nog een week of 2 blijven zitten wel hoor ;-) maar 37 weken is af! Wat bijzonder om dat te mogen meemaken, teveel mensen in mijn omgeving die rond de 30 weken moesten bevallen ivm HELPPP etc (met goede en met slechte afloop...). Dus ik prijs me 3-dubbel zo gelukkig... Aan de andere kant vind ik a.s. zondag wel wat, dan is manlief jarig (ik heb echt geen illusies dat ze voor de 40 weken komt hoor! Die kans is zo klein, maar hopen mag altijd toch :))

Ik voel me inmiddels echt Starship Enterprice, incl. piepjes ter waarschuwing als ik beweeg... zou graag weer wat dingen willen ondernemen, maar gisteren bijv. zo 5 uur geslapen op de bank overdag.. doe niks en toch moe, haha! Teller staat nu op +16 kilo! Was ineens met het mindere warme weer 3 kilo kwijt. Nou eet ik ook niet denderend momenteel.. krijg gewoon niet zoveel weg..

Wel voorweeën sinds kort! Er gebeurd wel van alles.. Maar dat is ook wel normaal rond deze termijn!

Oh en ik kan spekkies knietjes nu zo goed voelen en onderscheiden en ermee spelen! Dat is zó leuk! Dan lig ik op mijn rug op bed en dan steekt er een bult uit. Dacht eerst steeds dat het haar kont was :P maar het zijn haar knietjes! En te schattig!! Heb regelmatig een voet tegen mijn handpalm aanstaan.. wonderlijk toch hè! Ben zó benieuwd! Lijkt wel hoe langer ik zwanger ben hoe langzamer het lijkt te gaan..

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

Bevallen

Eerstvolgende afspraak

20 juli: Louke: gyn: 35 weken controle

21 juli: Iza: gyn. 37 weken controle

21 juli: Colle controle verloskundige. (38 weken)

28 juli: Iza: gyn. 38 weken controle

4 aug: Iza: 39 weken controle

Geplaatst

Hey Iezzzz,

Fijn om weer even wat van je te horen.

En wat fijn dat het geen Puppp is. (ik had even op google gekeken...geen idee wat het was) De striae worden wel lichter hoor. Ik heb ze ook nog van mijn groeispurt in de pubertijd..je ziet ze helemaal niet meer tenzij ik mijn huid op mijn bovenbenen strak trek..dan zie je kleine witte lijntjes.

En ze raden aan om na de bevalling met litteken cremé te smeren van biodermal.

Hier ook wat meer striae (ik vind het een moeilijk woord blijven hahaha..qwa schrijven en uitspreken ;) ) gelukkig blijft het beperkt bij bovenaan mijn bovenbenen en zijn het dunne korte streepjes.

Ik smeer me een ongeluk (met "Palmers") Ik hoor wel vaker dat het niet werkt maar tot nu toe valt het nog mee dus blijf ik maar gewoon voor de zekerheid doorsmeren.

Ook smeer ik nu iedere dag even met de perineum olie...ben zo bang voor de knip of het scheuren!!!!

Vind het allemaal erg spannend worden nu maar ben nog niet bang dat het elk moment kan gaan gebeuren..dat idee heb ik niet.

Omdat hij nog zo beweeglijk is hoef ik er ook niet op te rekenen dat hij er echt graag uit wil. (zegt de verloskundige)

Het is een teken dat hij het nog goed naar zijn zin heeft.

Gister hield mijn vriend zijn oor tegen mijn buik. Hij zegt dat hij nu echt heel goed het hartje kan horen :)

Nou ik ga weer even verder surfen...ik wil graag de TENS bestellen (pijnbestrijding) hij word bijna volledig vergoed door mijn verzekering (dan betaal ik iets van 7 euro zelf) dus ik ga hem voor de zekerheid aanschaffen aangezien ik opzie tegen de rugweeën.

Ik kan hem zowel thuis als in het ziekenhuis gebruiken en is helemaal veilig.

Vanmiddag lekker een duik nemen in ons zwembad...bevalt die van jullie nog Iza?? Lig je er ook al lekker in te dobberen?

Lfs Niek

Geplaatst

Whaaaa ik schrik me een ongeluk. Zit naar mijn ticker te kijken en zie daar ineens staan....NOG 16 DAGEN TE GAAN!!!

Ik ga snel nog even wat doen in huis...er moet nog te veel gebeuren :)

Oh wat zijn deze maanden snel voorbij gevlogen he..vinden jullie ook niet?

Lfs Niek

Geplaatst

dit is nu mijn striae die zo jeukt

En dit ben ik zojuist! Ben wat afgevallen en dat is wel te zien.. Buik groeit netjes door, rest wat minder opgeblazen :)

366.jpg

Zwembad lig ik amper nog in, ik kom niet meer omhoog als ik erin lig, dus het is alleen voor de avond handig, en dan is het in huis meestal wel zo afgekoeld.. we gaan hem deze week ook leeg laten lopen waarschijnlijk, dan kan mijn motor weer naar buiten en kunnen we die een beetje gaan klaarmaken, zodat ik ergens na de bevalling weer eens een ritje kan doen :)

Ja joh, jij bent alweer praktisch 38 weken! Mijn hemel.. Maar druk kind betekent dat ie nog niet even komt? Die van mij is vooral met haar benen nog druk (en van die wriemelende handjes!! Zo cute is dat!!).....

Geplaatst

En ja de maanden zijn zo achteraf gevlogen, maar komende weken voelen weer aan als jaren ;) maar das vooral omdat ik niet echt lekker mobiel meer ben.. Na een kwartiertje lopen ben ik zo kapot dat ik eerst kan gaan bijslapen op de bank ;) Bejaard en log!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier even een berichtje van mij, want het was inderdaad akelig stil op het forum. Wat een spanning allemaal he, nu het einde in zicht is. Ik heb afgelopen vrijdagnacht enorm veel last van voorweeën gehad. Wist echt niet meer waar ik het zoeken moest. Het leek wel lopende bandwerk. Heb nu nog steeds makkelijk harde buiken (bij bukken of een stukje lopen al), maar doe echt heel rustig aan. Lig nu ook weer met een kruik in bed (lekker met dit weer!) Das wel heel fijn voor de ondersteuning.

In het lijstje met afspraken zijn de groei-echo en controle gyn inderdaad van mij. Weer lekker suf om mijn naam vergeten er bij te zetten! Ik zie in ieder geval dat we deze week weer lekker met zijn allen op controle mogen! Hebben we weer wat te doen, hahahahahaha. Ben heel benieuwd hoe het met Pien gaat en wanneer onze 'geboortegolf' van start gaat.... We wachten maar weer af.

Liefs

Amber

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Ik wil jullie laten weten dat 15 juli onze kindjes zijn geboren met 36 weken en 4 dagen. Ze zijn nog enorm klein (2250 en 1900 gr) . Ik ben ingeleid maar na 16 uren is het uiteindelijk toch een spoedkeizersnede geworden omdat mijn zwangerschapsvergiftiging op hol sloeg.... heel verhaal volgt later....is echt vreselijk geweest.

Onze liefjes zijn door mijn ziektebeeld de laatste 2 weken van de zwangerschap niets meer gegroeid en dus nog erg klein. Ik en de kindjes liggen nog in het ziekenhuis, onze jongeman ligt nog steeds in de couveuze en onze dame al in een eigen bedje!!

Voorlopig heb ik nauwelijks ruimte om regelmatig te reageren, want onze wereld staat natuurlijk op zijn kop! Ik ben langzaam herstellende. Wij hebben besloten de namen van onze schatjes niet bekend te maken op het forum.

Liefs Pien

Gast Sannie66
Geplaatst

Lief Pienekind,

Ook even hier:

VAN HARTE MEIS EN DIKKE KNUFFELS....

Liefs,

San

Geplaatst

Lieve Pien,

Als eerste gefeliciteerd met je twee kanjers!! Wat erg dat je zo hebt moeten afzien. Hopelijk knappen jullie alle 3 snel op. Doe vooral rustig aan. Je verhaal volgt nog wel.

Liefs

Amber

Geplaatst

Gefeliciteerd Pien met je dochter en je zoon! Hopelijk knappen jullie alle 3 snel op....

Liefs Kirs

Geplaatst

Lieve Pien,

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje en dochtertje! Ze hebben al met al nog lang bij je gezeten!

Wat fijn dat ze er nu zijn... ik hoop dat jullie drietjes snel oké zijn.

GOED GEDAAN!!!!!!!!!!!!

Liefs, Nine

Geplaatst

Lieve Pieneke,

Er was een behoorlijke lijdensweg voor nodig, maar de beloning is magnefiek! Van harte gefeliciteerd met je koningskoppel, ik hoop dat jullie snel met zn viertjes thuis kunnen genieten.

X Fran

Geplaatst

Hai Pien,

Van harte met jullie kindjes.:speen:

Wel vervelend dat het zo zwaar voor jullie is geweest.

Gelukkig maken jullie het goed.

Doe rustig aan en kom goed op krachten. Hopelijk worden je 2 kanjertjes snel sterker en sterker, groter en groter.

Ik denk aan jullie.

Lfs Niek

:aaaflowersmiley:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden