Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Colle, waar hang jij eigenlijk uit?

Het is geen gordel of netelroos wat ik heb hoor!

Wat hier staat http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo.pl?cgifunction=form&fid=1073141528 is precies wat ik heb. Enige wat ik nu in elk geval even ga laten doen is bloed prikken om naar mijn leverwaardes te laten kijken. Mijn buik begint er ook zo uit te zien als het plaatje van de link... Joepie!

Het hele beeld klopt gewoon! Van snelle groei, verwachting groot kind, striae die ineens komt opzetten, die begint te jeuken, roder begint te worden, lijkt te gaan ontsteken... naar jeuk op knieën, ellebogen, liezen en billen en nu ook de bultjes :) hoera! ongeveer 1 op de 300 krijgt het, en inderdaad.. ik ben de gelukkige!

Kan zo de poli bellen. Heb geen illusie dat ze er eerder wat aan gaan doen. Het is TE vervelend (geef mij maar pijn) maar geen medische noodzaak. Maargoed, maar eens om tafel om te kijken wat we kunnen doen en hopen dat mijn dochter zelf al denkt: genoeg geweest, ik kom buiten spelen!!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ha meiden,

Ik ben inmiddels weer behoorlijk opgeknapt en thuis! De kindjes zijn nog in het ziekenhuis. Ons ventje mocht vandaag uit de couveuse en ligt nu heerlijk naast zijn zusje te slapen in hetzelfde bedje. Het gaat supergoed met ze, ze zitten allebei weer ietsjes boven hun geboortegwicht, maar ze moeten nog wel in het ZH blijven, omdat ze nog steeds niet volledig zelfstandig kunnen drinken (ongeveer 35% zelf, de rest met de sonde). Wij gaan 2x per dag naar het ZH om ze te knuffelen, te voeden en te verzorgen.

Gisteren toen ik met ontslag ging, heb ik natuurlijk een potje lopen brullen omdat ik ze achter moest laten.

He lieve Pien, wat fijn dat jij al weer wat opgeknapt bent! Het is moeilijk om je kindjes in het ziekenhuis te moeten laten... maar het gaat goed met ze... met Pino en Pina, haha, heb je dat gezien, in het geboortetopic :-) !

Geniet van de prachtige kindjes, tijdens de verzorguurtjes... en straks ga je helemaal los, als moeder, als ze bij jullie thuis zijn!

Liefs, Nine

Geplaatst
Colle, waar hang jij eigenlijk uit?

Het is geen gordel of netelroos wat ik heb hoor!

Wat hier staat http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo.pl?cgifunction=form&fid=1073141528 is precies wat ik heb. Enige wat ik nu in elk geval even ga laten doen is bloed prikken om naar mijn leverwaardes te laten kijken. Mijn buik begint er ook zo uit te zien als het plaatje van de link... Joepie!

Het hele beeld klopt gewoon! Van snelle groei, verwachting groot kind, striae die ineens komt opzetten, die begint te jeuken, roder begint te worden, lijkt te gaan ontsteken... naar jeuk op knieën, ellebogen, liezen en billen en nu ook de bultjes :) hoera! ongeveer 1 op de 300 krijgt het, en inderdaad.. ik ben de gelukkige!

Kan zo de poli bellen. Heb geen illusie dat ze er eerder wat aan gaan doen. Het is TE vervelend (geef mij maar pijn) maar geen medische noodzaak. Maargoed, maar eens om tafel om te kijken wat we kunnen doen en hopen dat mijn dochter zelf al denkt: genoeg geweest, ik kom buiten spelen!!

Ik kan vanmiddag al terecht! Arts kende het niet, Puppp.. maargoed.. ik ga eens goed e.e.a. bespreken!

*verder krabt en schurkt en schoekt... pffffff*

Geplaatst

Tjeetje Iza, ik heb het even bekeken op internet.... ziet er erg jeukerig uit!

Veel sterkte meid... en dat je kleine (grote!) meid maar snel geboren mag worden!

X Nine

Geplaatst

Vanavond/vanacht is het volle maan dames!!!!!!

Dan worden er toch meer beebjes geboren?

Misschien zou dat voor jou (Iza en Amber) helemaal niet zo verkeerd zijn als het vanacht zou gebeuren.

Die kleine van mij mag nog wel even blijven zitten want vanacht heeft mijn vriend slaapdienst op zijn werk...ik ben dus alleen thuis vanacht.

@ Iza wat naar dat je misschien PUPPP hebt...lijkt me super irritant. Pijn is vaak beter te verdragen als jeuk en als het dan ook nog eens uit gaat breiden op je lichaam... :( Vind het echt naar dat je dan net die éne van de 300 moet zijn die dat krijgt. Maarja 1 voordeel is dat je nu al bijna bij het einde bent en er dus niet nog weken of zelfs maanden mee hoeft te blijven lopen.

Hopelijk laat speklapje zich snel zien/horen.

Trouwens...nog van harte met je man. Hebben jullie een fijne dag gehad??

Vast wel!

@Pien: wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat zeg...nu hopen dat je 2 drollies lekker snel naar huis mogen. Tot die tijd hoop ik dat je voldoende energie kan opbouwen zodat jullie straks vollop kunnen gaan genieten. Ben wel heel benieuwd naar ze hoor...misschien een foto'tje??

@Amber: ik kan me heel goed voorstellen dat ze er voor gekozen hebben je kindje eerder te laten komen...het moet wel leuk blijven en als je zoveel klachten hebt word het alleen maar zwaarder en zwaarder en is dat ook niet goed voor jou. Hopelijk doet de volle maan vanavond/nacht wonderen voor je en beval je gewoon lekker spontaan in je eigen bedje (of wou je al in het ziekenhuis bevallen?)

@Louke: Mijn buikbeebje heeft ook een radartje :) Soms gaat mijn buik zo giga heen en weer dat ik snel mijn vriend roep. Als hij dan kijkt is er niks meer te zien. Dit gaat echt 9 van de 10 keer zo. Ook als ik het heel goed voel en mijn vriend legt zijn hand er dan ook op dan is hij gelijk heeeel stil. Kleine donder hihihi. Maar inderdaad zoals Iza zegt als je dan even geduld hebt en hij laat zijn hand even liggen dan laat hij zich toch wel aan zijn papa voelen.

Wij voelen het natuurlijk ook heel anders omdat wij het ook nog eens van binnenuit voelen.

Ik vind het zelf wel moeilijk om precies te voelen wat wat is. Een knietje, elleboogje, voetje etc...ik kom er soms niet uit.

Gister dacht ik iets van knokkeltjes of teentjes te voelen maar zeker weten doe ik dan niet.

Mijn buik zit nog wel heeeel erg hoog, en toch is hij al wel ingedaald..zo vreemd want ik vraag me echt af hoe dat dan precies allemaal zit. Als ik smorgens opsta dan zit voelt het ook alsof alles helemaal bovenin zit..daar voelt het ook het hardst aan.

Sowieso toch heel vreemd als je je bedenkt dat er gewoon een beebje in je buik opgevouwen zit. Soms vind ik het best wel zielig..hij ligt al weken op de kop, kan niet meer draaien en heeft waarschijnlijk zijn beentjes krap in zijn nek liggen. Maar ja...ik vind het zielig maar hij zou het best fijn vinden hahaha. Ik heb gelukkig ook wel veel vruchtwater en volgens mij heeft hij nog redelijk veel ruimte aan zijn bewegingen te voelen.

@Nanne: Wat vervelend dat slechte slapen en weinig energie hebben. Hier word het ook lastiger. Het inslapen duurd langer en ik word sowieso om de 2 uur wakker om te plassen en dan duurt het ook langer voor ik de slaap weer kan vatten. Ik draai me een ongeluk (wat al zo makkelijk gaat...NOT)

Vaak tank ik smiddags of aan het begin van de avond nog even bij zodat ik toch nog een gezellige avond met mijn vriend kan hebben.

Hier sinds de laatste week ook wat vaker misselijk..vooral smorgens, maar ook overdag kan het voorkomen.

Oefenweeën verschild echt met de dag. Soms heb ik het dagen niet, en dan ineens weer wat vaker.

Ik heb het 1 keer wat erger gehad. Dat was eergisterochtend. Mijn vriend was klussen met mijn vader in ons nieuwe huis en ik stond met mijn moeder in de keuken koffie te zetten. Kreeg het ineens in mijn rug!!! Ik wist niet waar ik blijven moest en heb uiteindelijk krom over het aanrecht gehangen en mijn moeder heeft het toen heerlijk weggemasseerd.

Ik ben dus blij dat ik de TENS besteld heb (en ook al binnen heb) en ik hoop dat ik dat ook fijn ga vinden. Zoniet..dan heb ik het in iedergeval geprobeerd.

Oh ja...sinds de laatste 2 dagen moet ik wel heel veel naar de wc valt me op. Ik poep me wat af hahaha. Het is ook dunner. (lekker verhaal zo op de ochtend weer)

Zou het een teken zijn??

Het word nu allemaal spannender he, gewoon omdat je weet dat het ieder moment kan gebeuren. Toch voel ik me nog wel redelijk relax erbij..ik durf nog wel gewoon lekker van huis te gaan enzo.

Ik zit wel veel alleen :( Mijn vriend is veel klussen in het nieuwe huis. 2 augustus krijgt de huurder (die het sowieso voor de eerste 4 maanden gaat huren van ons) de sleutel, dus afgelopen 2 dagen is hij daar druk geweest met het leggen van de vloer. Nu is hij alles afplakken omdat de muren worden gedaan.

Het voelt vreemd...want ik heb heel erg het gevoel dat we nu ieder vrij uurtje, iedere vrije dag samen moeten doorbrengen omdat het nu nog kan met z'n tweetjes. Nog even lekker samen.

Nu ben ik dus veel alleen en ik weet wel dat dat voor een goed doel is en dat ik blij moet zijn dat hatsieflatsie nog in de buik zit en hij dus niet veel weg is terwijl ik hier alleen met ons spruitje ben.

Toch voelt het niet leuk...ook omdat ik gewoon graag in ons nieuwe huis wil en het niet goed voelt dat er straks gewoon iemand in ONS nieuwe bad ligt, in ONZE nieuwe keuken gaat koken, en het hele huis straks naar andere mensen ruikt voordat wij er in trekken etc etc.

Maar als ik dan verder nadenk dan is het allemaal wel beter zo. Het zou te hectisch zijn geweest om nu nog alles voor elkaar te maken en te moeten verhuizen. Dat komt over een paar maandjes veel beter uit.

Hopelijk verkopen we ons huidige huis binnen een paar maandjes.

Sorry ik moest dit even kwijt.

Ik ga nu maar stoppen want die grote lappen tekst van mij zijn volgens mij ook niet echt prettig om te lezen.

Liefs Niek

ps: is het bij jullie ook zo'n slecht weer?? Wel lekker om met een kop thee en een boek op de bank te hangen. Dat ga ik dus maar even doen.

Geplaatst

Iza; heb die link eens bekeken en het lijkt inderdaad echt op jouw buik. Jee meisje, wat moet jij een jeuk hebben, om gek van te worden. Hoop dat de arts vanmiddag iets voor je kan betekenen. Ik denk om ervan af te komen dat ze je bij 38 weken moeten gaan inleiden! Hoop het dus voor je; speklapje is toch groot genoeg ;-)

Chantal: vandaag jouw kijkoperatie. toi toi toi, hoop snel weer wat van je te horen hoe het gegaan is.

Nanne; ja helaas dat van dat slecht slapen herken ik. Kan me niet eens meer herinneren goed geslapen te hebben. Ik word er in ieder geval niet gezelliger op. Heb het ook echt gehad, maar beeb mot nog even blijven zitten.

Colle; juist leuk zo'n hele lap tekst!

Ik probeer ook altijd te voelen wat ik nu voel, maar kom er ook niet zoveel wijs uit. Noem alles maar voetje.

Ik weet niet wat het vannacht was. Ik zei gister nog tegen een vriendin. Beeb slaapt als ik ook slaap. Maar vannacht was babylief toch enorm beweeglijk, draai draai stamp stamp , zo erg dat ik er echt van wakker lag. Ook last van bijna volle maan? zoals haar mama dan ook vaak slecht slaapt? Ze heeft vannacht vooral aan mijn rechtkant gebeukt en wat zie ik deze ochtend: 2 grote striae lijnen aan de rechter kant ....... ben benieuwd of het "vouwlijnen" zijn en ze wegtrekken want ik vind het toch verbazendwekkend dat je op een nacht je huid kapot kan laten stampen.

Vervelend dat je vriend zoveel klussen is in jullie nieuwe huis waar andere mensen in gaan zitten. Ja , verstand en gevoel zeggen totaal iets anders he meid en dan zit je daar toch zielig alleen. Hopelijk wordt jullie ander huis snel verkocht zodat je over een paar maanden toch je gezinnetje in het nieuwe huis hebt.

en ja hier is het ook slecht weer. ik vind het niet zo erg hoor.

Wel wil ik graag dat het tegen de avond opklaart met misschien nog een zonnetje want heb vanavond weer bezichtiging in mijn huis en ziet toch wat mooier uit bij geel zonnig licht. Vorige week ook 2 bezichtigingen gehad. Het positieve is dat eigenlijk iedereen die gaat kijken wel geinteresseerd is. Het negatieve momenteel is dat de banken echt heel moeilijk doen en er weer een koppel geen hypotheek genoeg kreeg ....... tja helaas valt mijn huis wel onder de noemer starter. Iemand met geld gaat echt wel ergens anders wonen. We blijven hopen op een snelle goede afloop want ben die maandlasten wel beu.

Ongelooflijk, vannacht heeft ze niet geslapen maar ze gaat gewoon door met bewegen en beuken. Wat heeft ze ???? genoeg ruimte hahahaha.

Ik heb ook weer een lunchdate, maar wel lekker hier thuis aan tafel, dus zal eens langzaam alles gaan klaarzetten. Gezellie !

Geplaatst

Jeetje Iza, wat moet dat vreselijk zijn, wel fijn dat je vanmiddag ff terecht kan....wat is dat toch met die kwalen hier.....

Ik heb vanacht zo'n pijn aan mijn handen gehad dat ik onderhand de hele nacht onder de koude kraan heb gezeten....niet normaal....

Amber, spannend hoor.....!!!! Voor iedereen trouwens hoor.. zo gek idee dat er over een week wel een paar baby's geboren zijn.....

gr. Yvon

Geplaatst

Moortje; voor jou is het toch ook te hopen dat je niet langer dan 38 weken loopt. Jij kan toch ook helemaal niets met al dat vocht en dan ook nog in je handen waar je normaal allerlei dingen juist mee kan doen.

Jij ook nog veel sterkte!

Geplaatst

Ik word woensdag ingeleid! Jeuk wordt met de minuut erger, ik blijk al meer dan 1 cm ontsluiting te hebben... Ze willen me niet langer laten wachten! Ben zo blij en vind het zo spannend!

Geplaatst

Oh Iza: ik ben ook heel blij voor jou !!! want dat is de enige oplossing om van die pulppp af te komen !! en je bent toch eraan toe om je lieve kleine meisje te mogen ontmoeten.

Spannend hoor !!

Eens kijken of Colle dan niet vannacht maar dinsdagnacht gaat bevallen haha.

Geplaatst

Het gaat me ook niks verbazen als het vannacht al doorzet ;) we gaan zo nog maar even naar onze Griek... het is goed aan het rommelen door het wroeten van de gyn...

ik ben een beetje aan het stuiteren!!

Geplaatst

Wauw Iza, wat écht!!! Je hebt binnen een paar dagen een kindje!! Niet te geloven toch?? Ik hoop dat het vannacht spontaan gebeurt, en anders lekker woensdag!! Laat je mij mooi alleen zitten op 6 augustus, maar tis je vergeven.. misschien kom ik je vlot achterna! Heb zo'n gevoel dat wij dezelfde naam hebben, ookal zou ik niet weten waarom..?! Misschien ooit aantal letters opgevangen ofzo.. nou ja, ik weet 't eind van de week...

X

Geplaatst

Iza wat ontzettend fijn voor je!!!! We gaan echt heel erg gelijk op ;-) Het einde van je jeuk komt nu ook voor je in zicht en bovendien je kleine meid komt deze week! Spannend idee he dat je ingeleid gaat worden! Ik ken het gevoel. Fijn dat de gyn zo meedenkend was en ook jouw gezondheid voorop stelt. Ik ga voor je duimen.

Of gaan we nog voor die volle maan? ;-)

Geplaatst

SPEKLAP SPEKLAP SPEKLAP:headbanger:

Wat super om te horen Kirs. Ik las het bij de www van je man en wist niet hoe snel ik hierheen moest om je verhaal te lezen.

Ben super blij voor jullie...en wat spannend zeg!!!

Goed dat ze spekkie gaan halen woensdag want op deze manier word het niet leuker voor je. Hopelijk trekt de Puppp dan ook heeeel snel weg en heb je daar dan ook geen last meer van.

En al 1 cm cadeau gekregen!!!!

Gek idee of niet? Geniet morgen van jullie laaste dagje met z'n tweetjes (is je man vrij??)

Ik hoop dat de bevalling voorspoedig gaat verlopen.

Ben nu al heel erg benieuwd naar je bevallingsverhaal en de foto's van Spekje.

Ik ben gewoon zenuwachtig voor je!!

Ik zei toch dat je de volgende zou zijn hahaha.

Ergens hoop ik dat Spekje zich vanacht of morgen uit haarzelf aan gaat kondigen. En als ik zo je verhaal lees dan zou dat zomaar kunnen.

Ik wens je alvast een hele voorspoedige bevalling.

ZET HEM OP MEID...JE KAN HET!!!:support:

En ook voor je man, heeeeel veel succes!

:luck::goodluck1::aaaflowersmiley::alright::goodluck::toppie:

Liefs Niek.

ps: weet iemand hoe dat nou zit met die volle maan.

Op internet staat het bij 26 juli (vandaag dus) Is dat dan al geweest (vanmorgen) of is dat nu vanavond/nacht??

Hier zit ik geregeld op de wc :pain::fart3: hahahaha

Vandaag al 3 keer geweest.

Gister al 4 keer.

Normaal sla ik zo een dag over, of maar 1x per dag.

Mijn darmen zijn zich duidelijk aan het legen...gelukkig maar want dat wil ik er ook niet bijhebben tijdens de bevalling/het persen.

Hatsie is smorgens en overdag vrij rustig om vervolgens savond de hele boel op de kop te zetten.

Ben benieuwd hoe lang het hier dus nog gaat duren.

Geplaatst

hahahaha Colle , wat moet ik om jou lachen; die aanhef al over speklapje ...

heb wel eens gelezen dat de darmen gaan ledigen voor de daad begint , oh dit klinkt ook raar, you know what i mean hahahaha.

En wat die volle maan betreft; tja ik denk dat ie vannacht is geweest gezien mijn onrustige nacht en die van babylief. Maar ik zal vannacht eens uit het raam kijken :-) en aan jullie denken : GO QIRLS !!!! gooi hatsieflatsie en speklapje maar naar buiten

Geplaatst

Even inbreken vanuit het juli topic: Oh wat spannend hier, de eerste baby's in aantocht... Ik ben bang dat ik ook in augustus ga uitkomen, de kleine wil er echt niet uit lijkt het wel.

Sterkte en een goede bevalling gewenst!

Groetjes, Astrid

Geplaatst

Zozozozozo!!! Het wordt spannend hier.. Iza en Amber in ieder geval deze week nog ;-)

Iza jou hebben ze ook goed te pakken zeg, vreselijk hoor! Ik heb ook 4 weken extreme jeuk gehad. Mijn galzure zouten waren verhoogd en dat veroorzaakte het. Is echt ondoenelijk meid... elke keer maar weer douchen en wisselen van soorten stof op je lijf.

Chantal.. is alles goed gegaan met je operatie??

We hebben trouwens al heel lang niets meer van Keesje vernomen, weet iemand hoe het met haar is?

Louke, Colle, Moortje... het einde is in zicht! Ben zo benieuwd...

Ik ben trouwens ook ingeleid met gel bij 1 cm ontsluiting. 3 uurtjes later braken spontaan mijn vliezen...

Liefs Pien

Geplaatst

Ben ik weer even :')

Loop te hyperen door het huis, alles nog een keer schoongemaakt enzo, Amber heb jij dat ook?

Mocht ze zich vannacht nou niet aandienen dan ga ik morgen nog lekker beetje shoppen en lunchen in de stad, manlief rond met spoed al zijn dingen op het werk af en komt dan vroeg naar huis! Ben benieuwd of ik morgennacht slaap ;)

Pien, jij dus ook die jeuk.. Hier vermoeden ze dat het echt gewoon puppp is en dat kan geen kwaad.. Echter, ze hebben wel leverwaardes geprikt, maar dat duurt een week voordat daar de uitslag is. Omdat er al ontsluiting was en mijn speklapje al ruim 7,5 pond wordt geschat nu, toch maar besloten tot inleiden..

Hier doen ze niet gellen, maar gelijk infuus en vliezen breken :) ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen!

Colle, doe mij even je nummer pm-en! Dan ga je in mijn sms-lijst :) en darmen legen.. dat zou wel eens heel goed kunnen!

Nanne, nu ben ik helemaal nieuwsgierig! :D Wij hebben wel een vrij zeldzame naam, dus ik ben echt heel nieuwsgierig..

Amber!

Whiiiiii!!

Geplaatst

Klopt idd Iza, duurde bij mij ook een week die leverwaarden!

Nadat mijn vliezen gebroken waren, kreeg ik trouwens na ongeveer een kwartier al spontane weeen. Die zakte later weer af, en toen werden de weeenopwekkers toegediend...

Succes Iza!!!

Geplaatst

He Iza!

Gisteren is mijn moeder nog langs geweest om te helpen met schoonmaken. Niet dat het zo erg is, maar toch nog alles even nalopen. Ik heb ook behoorlijk de kriebels, zeker nu het zo dichtbij komt. Bij mij rommelt het ook wel wat, maar zet nog niet echt door. Krijg wel steeds meer harde buiken laag in mijn buik (zat eerst ook nog wat hoger) en een heel gemeen gevoel rond mijn schaambot. Gewoon nog maar 2 nachtjes slapen en dan gaat het gebeuren en voor jou morgen al!! Die datumdrieling is wel een goed idee. Laten we dat proberen ;-)

Ik ga voor je duimen dat het morgen allemaal vlot verloopt en at je ongeschonden door de strijd komt ;-)

Dit weekend zijn we gewoon al mama's! Hoe raar idee is dat????

Geplaatst

Hier ook baby nog binnen ;) het voelt inmiddels alsof haar schouder bij mijn lies eruit komt, haha! Heb praktisch niet geslapen vannacht.. Maagzuur, restless legg.. de jeuk breidt zich verder uit incl. bultjes... Ach, nog 1 nachtje!

Ik vind het een heel raar idee, om nu een datum te hebben!

Wat fijn dat je mams nog even is komen helpen! Ik heb alles weken obsessief bijgehouden, dus het was gisteren eigenlijk nog even stofzuigen voor de vorm ;) en dweilen, laatste wasje enzo.. nu net DE tas nog maar een keer nagelopen, pakje nog een keer bekeken..

Ben bang dat er vannacht ook niet veel van slapen gaat komen, en om half 7 vertrekken we al (ben wel blij dat het zo vroeg al is!) ben zo benieuwd hoe het allemaal zal gaan...

Jij ook heeeeeeel veel succes he!

Colle, bij jou vannacht wat gebeurd?

Ik kom hier vandaag nog wel even rondneuzen :)

Geplaatst

Het was vannacht inderdaad echt wel een hele volle maan. Heb voor het raam gestaan en ernaar gezwaaid en gedacht aan jullie Iza, Colle en Amber.

Iza en Amber zijn door de nacht gekomen zonder resultaat :-( maar waar is Colle ???? Ohnee bij haar mocht het niet want haar vriend was weg.

Meiden, ik denk aan jullie, heel veel succes met het wachten op het moment.

Geplaatst

Jullie houden het spannend!

Ik zag zojuist trouwens dat Keesje voor het laatst op 31mei heeft ingelogd??? Hoop dat alles goed met haar is.

Hoe staat het trouwens met Jeegeetje? Ook al een tijdje niet meer van vernomen.

Liefs Pien

Geplaatst

oooh..wat wordt het spannend nu augustus nadert.

Iza en amber heel veel succes deze week!

Nog eventjes en dan zijn alle augustus dames moeder geworden. Ongelooflijk.

Geplaatst

Whihihihi hier ook nog baby inside!!!!

Had overigens best mogen komen hoor...maar heb toch liever dat het gaat beginnen als ik niet alleen thuis ben.

Ik heb gelukkig ook niet zoveel klachten als Amber en Iza dus van mij mag hij nog wel eventjes blijven zitten zolang hij het naar zijn zin heeft vind ik het ook nog best.

Hoop alleen niet dat ik ver over de uitgerekende datum kom want dan word ik denk ik wel heeeeel erg zenuwachtig!!!!

Ben wel heel nieuwsgierig naar onze hatseflats.

Wel gek idee dat ik de eerstvolgende zou zijn maar dat er al 3 mij voor zijn gegaan :) (Pien, Iza, Amber)

Lfs Niek

ps: ik hoop ook dat alles goed gaat met Keesje en Jeegeetje.

Keesje is hier inderdaad al erg lang niet meer geweest. Jammer dat we geen andere manier hebben om contact met hun op te nemen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden