Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Colle...ik kan me zo goed voorstellen dat je bang bent... Ik weet van mijn zusje dat zij ook wel bloedinkjes had in haar zwangerschap. Heel grote kans dat er niets ergs aan de hand is!

Maar voor nu, dit moment zit je even in de penarie...op naar een goede, geruststellende echo morgen!

Liefs, Nine

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caroline, dank voor je lalala

Heee, bij mij doet ie het niet...

nog een keer la la la la la la

lalalalala

Hmm.

Maar wel bedankt, is lief!

Nine

Na verzenden doet ie t bij nu ook.

Geplaatst

Ow Niek,

Vreselijk zeg dat je HET ook hebt zeg! Bah, en dat net voor de echo. Gelukkig heb je morgen de echo en kun je inderdaad alles vragen wat je op je hart hebt. Ik hoop zo dat ik morgen een berichtje met goed nieuws van je tegenkom!!! We denken aan je...en laat die tranen maar vloeien, je moet het ook niet opkroppen.

Sorry, maar ik heb ook nog een beetje onsmakelijk vraagje..

Als ik jullie berichten lees over "sorry" gekleurde afscheiding dan lees ik vaak over een heldere lichte afscheiding "ranjakleur". Maar toen ik een paar uur geleden naar het toilet ging had ik hele donkerbruine afscheiding. Dat is "oud" bloed toch? Zou het kunnen dat het nog van het stoppen met de Utrogestan is? Ik ben bang dat mijn lichaam zelf te weinig doet om het over te nemen. Ben nu een week gestopt.

Mijn lichaam maakt zelf te weinig van een vrouwelijk hormoon aan, daardoor rijpen mijn eitjes ook niet via de natuurlijke manier en heb ik geen maandelijkse cyclus. Dit is ook de reden dat wij gelijk met ICSI gestart zijn.

Ik heb een inlegkruisje ingedaan, maar durf sindsdien niet meer te kijken.

Wat een onzekerheid allemaal he? Zal blij zijn als we allemaal onze eerste echo hebben gehad en goed nieuws hebben.

Liefs, Chantal

Ik heb vandaag echt zoooo'n zin in oliebollen!!!! Niet

Liefs, Chantal

Geplaatst

Hoi Nicole,

Fijn dat het bloeden gestopt is.

Dat je morgen de echo al hebt is mooi snel.

Hopelijk blijft het bloeden uit, maar heb ook al verhalen gelezen van bloedingen die 8 weken duurde en toch zwanger, dus dat kan wel hoor.

Kalm aan meissie

liefs Diane

Geplaatst

Hoi Niek!

Dat is schrikken!!!! Weet helaas precies wat je bedoelt, en herken die ommezwaai van stemming... Zo positief als ik probeer te zijn, zo bang als ik vloei. Dan weet ik ook ineens dat 't niet goed gaat komen... terwijl als het weer rustig is ik weet dat 't goed komt!!!

Ik vloeide ineens de dag van de bloedtest helderrood en heb 2 dagen erna een 2e bloedtest gedaan: Hcg gewoon doorgestegen, hoor!! Dus kortstondig bloedverlies zegt écht niets!!!

Bij mij wordt het vloeien wel minder, net als de buikpijn. Het is nu meestal bruinig, maar vanochtend ineens weer lichtroze.. Dit was de menstruatiedag, en ik herken wat endometriose-pijntjes richting rug en darmen, maar gelukkig héél in de verte!!

Kortom, ik heb de 23e gewoon m'n echo, omdat dat lichte vloeien (meer spotting dus) geen reden tot vervroegde echo is...

KOMT ECHT GOED MORGEN!!!!!!!! Alles is zó gevoelig van binnen, dus bloedt gauw...

Sterkte vanavond en morgen, keep the faith!

Lfs Nanne

Geplaatst

Even nog een kortje: Hoe lang moesten jullie dan Utrogestan gebruiken? Vast al een oeroud topic, maar toch... ik moet tot de 1e echo, dan is het 7 weken. (2x2 pd)

Ik hoor jullie over 'gestopt', vandaar..

Geplaatst

Tjeetje.. het lijkt wel of we er allemaal last van hebben! Nanne, Chantal, Jeegeetje, Colle en ikzelf. Ik heb het nu al 4 dagen.. niet heftig maar wel continu. De kleur varieert van lichtbruin naar donkerbruin en lichtroze. Rood heb ik nog niet gezien.

@Colle.. succes morgen met de echo! Ik leef toe naar donderdag, de mooie hcg-waarde zal me wel gerust kunnen stellen. Kan iedereen wel zeggen dat het vaker voorkomt, maar als je er zelf last van hebt, is het net weer even anders.

@Nine...succes morgen!!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Ben ik met je eens Pieneke: als 't jezelf betreft is je reactie heel primair, gewoon angst.. Dan is de ratio daarna pas aan de beurt!!

Gelukkig herkennen we dat wel bij elkaar...

Sterkte ook meid, en ondertussen ook genieten!!!!!

Geplaatst

Hoi Nanne,

Ik heb een cryo-tp natuurlijke cyclus gedaan en dat is zonder gebruik van de bolletjes. Bij een verse poging zijn de bolletjes op dag 14 na de TP. Zou je trouwens je hcg-waarden willen toevoegen in het topic: HCG op basis van ervaringen?

Liefs Pieneke

Geplaatst

Hoi dames

ik wens jullie sterkte omdat dat (oude) bloedverlies je natuurlijk bezig houdt, dames, ik denk aan jullie en hou vertrouwen!

Pieneke succes donderdag, je zult vast versteld staan!!,

Nine, in ieder geval van mij alvast een dikke felicitatie!!! en succes morgen met de bloedafname, pin je niet te veel aan het lijstje vast he!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hai dames,

Colle jak das idd schrikken zeg! Weet je, ik kan van alles vertellen maar of het je helpt? Er is zoveel wat bloedverlies kan veroorzaken, hopelijk wordt je morgen gewoon heeeel erg gerustgesteld! Succes met de nacht doorkomen zonder stress.

Hier begin ik me bijna weer 'gewoon' te voelen. Wel nog wat vermoeidheid en een kort lontje maar verder. Ach ik weet gewoon dat ik het niet van de kwaaltjes moet hebben maar van de echo(s).

Pieneke jij ook succes met wachten tot donderdag!

Nanne welkom en morgen dus op het lijstje? Hoop dat je ook niet te lang hoeft te wachten op de eerste echo!

Heleen geloof ik (dementie is wel een kwaaltje) ook welkom!

Vanavond niet te laat naar bedje, de afgelopen dagen werd het echt steeds te laat. Dinsdag naar de VK dus dat wordt ook weer een druk dagje met reizen of lopen. Weet nog niet wat ik ga doen. Zoonlief vind wandelen wel geweldig dus daar neig ik naar. Kan ook altijd nog terug met de bus. :)

Welterusten allemaal alvast en hopelijk morgen goed nieuws van Keesje!

Geplaatst

Heleen, welkom! En gefeliciteerd. Gezellig, meer volk! Kijk even de voorgaande pagina's door ik heb ergens een link geplaatst waar je je punctie datum kunt invullen en dan krijg je allemaal info! Je uitgerekende datum, info over de stadia van je uk. Etc!

Thanks, ik ga direct ff kijken!!

Liefs Heleen

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve woorden.

Dat doet me echt goed want ik voel me echt KL*TE.

Ik kom maar niet van dat gevoel af ook al probeer ik toch nog positief te zijn. Vind het echt moeilijk en denk dat ik morgen geen goed nieuws ga krijgen. Daarom vind ik het toch fijn om jullie lieve berichtjes te lezen.

Het bloeden is gelukkig niet terug gekomen, wel ietsje lichtbruinverlies. Ik denk oud van het rode bloed van vanmiddag.

Voor de andere dames die in spanning zitten wens ik ook heel veel succes.

Ik laat jullie morgen weten hoe het me vergaan is.

Zoek nu mijn bed op want ik zit mezelf behoorlijk in de weg en ben erg prikkelbaar.

Slaap lekker allemaal

Lfs Colle

Geplaatst

Hallo dames,

Ik kom even inbreken in jullie topic om Colle vandaag veel succes te wensen, ik hoop (en ga er stiekem wel van uit omdat het bloeden niet heeft door gezet) dat je vandaag positief nieuws krijgt.

Geplaatst

Hi Colle,

Het is bij mij gisteren ook gestopt om een uur of 3... We hadden echt precies dezelfde dag gisteren! Da's dan wel weer lollig, maar bij deze spreken we een ding af: Vloeien doen we zo weinig mogelijk, en als het dan echt blijkbaar moet, dan maar heeeel eventjes en laten we de ratio winnnen, gaan we gewoon rustig verder, en laten we ons verder niet van de wijs brengen!! DEAL??

Ik lag gisteravond ook al om half tien op bed.... We hadden gister wel samen kunnen doen, was voor ons allebei dragelijker geweest, en was je niet zo alleen. Hoe reageerde manlief?

Wens je heel veel succes bij de echo vandaag!

Hoop dat je een beetje vroeg mag, en niet pas om 16.00 uur ofzo!!

:icon_sunny:

jeegeetje

Geplaatst

Hi dames,

Ook ik kom ff inbreken bij jullie.

@Colle, deze dag zou al spannend zijn voor ons beiden maar nu maak je het wel heel spannend. Ik ga voor je duimen dat je vandaag goed nieuws gaat krijgen. Heel veel succes.

Alle andere meiden natuurlijk ook heel veel succes met alles en ik hoop dat jullie ondanks alle kwaaltjes toch (een beetje) van de zwangerschap kunnen genieten.

Veel liefs, Dorine

Geplaatst

Colle

heel veel succes vandaag! dat het met bruinsig is geeeindigd is toch een goed teken: oud bloed.

Ik duim voor je dat je een mooie en geruststellende echo krijgt en dat je onzekerheid dan wat zal verdwijnen.

liefs

Babeth

Geplaatst

@Colle: ik wil je even laten weten dat ik aan je denk vandaag!

@Nine: jij zult nu ook wel in spanning op je bloeduitslag aan het wachten zijn.

Ik zal tussen mijn afspraken door checken!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Hi Meiden,

Na wat dagen afwezigheid - ik heb echt moeten afkicken- ben ik er weer! Mijn internetverbinding thuis werkt niet meer (heel handig!) en ik was een paar dagen op pad voor mijnw werk. Poeh.. en dat terwijl ik zo aan het meeleven was met jullie.. Niet fijn om dan niet te kunnen bijlezen! En even met jullie te toesten of mijn HCG wel goed was. Ik heb echt wanhopig geprobeerd om het internet weer aan de praat te krijgen maar dat wilde niet lukken..

Ik ga later vanmiddag zo even lezen hoe het nu met iedereen gaat. Ik moet nu weer weg....maar ik dacht ik geef maar wel even een teken van leven.

Bloedtest vrijdag was goed. Ik had een HCG van 717 en volgens mij is dat mooi, toch?

Verder duim ik voor Nine!!! Jij krijgt vanmiddag het verlossende telefoontje. SPannend zeg. En natuurlijk ook voor Cole... Spannend zeg de echo vandaag!

Ik heb vrijdag a.s. de eerste echo.

Nou later meer!

Veel liefs

Geplaatst

Poeh... wat een spanndende dagen zijn het hier geweest! Zoveel dames met wat bruin of ranja verlies... niet leuk maar ik lees nergens dat het echt doorzet dus dat is heel positief ook het feit dat eigenlijk bijna iedereen het heeft kan volgens mij een gerustelling zijn.. dat kan toch bijna geen toeval zijn!?

Hopelijk stopt het echter weer snel en kan het echte genieten snel beginnen! Iza geeft ons het goede voorbeeld qua er meteen vol van genieten!

Iza, jij stelde een vraag over Slapen. Ik heb vooral last van dat ik ergens halverwege de nacht super nodig naar het toilet moet om te plassen en dan 's ochtends weer. Ook slaap ik of heel diep of juist onrustig. En ik ben een partij stijf.. net een zwangere vrouw van 80!

@ Nanne.. ik heb ook soms een vage vlaag van misselijkheid.. en ook ik straal dan bijna van enthousiasme.. *en ook ik ben bang dat als het straks echt gaat doorzetten ik dan zal mopperen maar nu "geniet" ik nog van iedere klacht!

@ Colle.. Tja.. wij hebben "het" ook nog niet gedaan. Volgens mij kan het prima maar het voelt voor mij nog niet goed. Het is allemaal nog zo fragile. Wel vind ik het fijn hoe mooi het is om dit wonder samen met mijn partner te kunnen beleven. We genieten weer op een andere manier van elkaar.. en hij is zo lief bezorgd. Ik denk dat wij na de echo weer lekker aan de slag gaan!

@ Heleen. Welkom. Jij bent echt verwend door sinderklaas!

@ Pieneke. Heb je het ouders nu verteld met Sinterklaas of hebben jullie het nog even voor jezelf gehouden?

Nou, ik ben weer bij.. even het lijstje bijwerken en dan hop ik snel naar het topic/ onderzoek van Pieneke mbt tot HCG waardes.

Een knuffel voor iedereen!

Uitgerekend

01 augustus: IVFmama

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza

10 augustus: Nanne

Eerstvolgende afspraak

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg)

11 december: keesje, 1ste echo ( 5wk, 5dg)

14 december: IVFmama, 1ste echo (7 wk, 1 dg)

17 december: C&D (Chantal), 1ste echo (7 wk, 3dg)

18 december: Pieneke, 1ste echo (6 wk, 5dg)

21 december: Iza, 1ste echo (6 wk, 6 dg)

23 december: Nanne, 1e echo (7 wk, 1 dg)

Geplaatst

Uitgerekend

01 augustus: IVFmama

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

Eerstvolgende afspraak

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg)

11 december: keesje, 1ste echo ( 5wk, 5dg)

14 december: IVFmama, 1ste echo (7 wk, 1 dg)

17 december: C&D (Chantal), 1ste echo (7 wk, 3dg)

18 december: Pieneke, 1ste echo (6 wk, 5dg)

21 december: Iza, 1ste echo (6 wk, 6 dg)

23 december: Nanne, 1e echo (7 wk, 1 dg)

29 december: Heleen, 1e echo (7 wk, 6 dg)

Hoi!

@ Colle, heel veel sterkte vandaag. Hopelijk mag je na afloop van de echo een vreugdedansje doen!

Wat oneerlijk......ik moet gewoon het langste wachten op m'n eerste echo!! Nou ja, met de Kerst er tussen zullen de dagen wel lekker snel gaan.

Gr. Heleen

Geplaatst

Hi Heleen,

Dat is inderdaad niet eerlijk! Maar als voordeel heb jij dan dat je het hartje dan al kan horen kloppen.. mij werd verteld dat de kans bij mij klein is dat ik dit al bij deze echo kan meemaken.

Groetjes

Geplaatst

Heleen welkom en een dikke vette proficiat! Zieltje dat je zo lang op je eerste echo moet wachten. Moest ik eigenlijk ook, maar omdat wij 19 december op vakantie gaan mocht ik eerder komen.

@Keesje.. wat ben ik blij iets van je te lezen! Ik was me zorgen om je aan het maken, net als een paar anderen hier. Gelukkig ziet alles er goed uit met je prachtige HCG-waarde!

Liefs Pieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden