Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Colle wat vervelend dat je toch ziek lijkt te worden en dat net nu! Er gebeurd nu natuurlijk ook wel veel in je lichaam..

Keesje, GOED zo!

Wat grappig IVF mama dat jij het ook rond die tijd hebt! Het viel me gisteren ineens op dat het echt rond die tijd was en de dag ervoor ook. Stelt me wel iets meer gerust, heeft natuurlijk nog met innesteling te maken.

En als jij alvast de VK wilt bellen DOEN! Ik heb ook al een afspraak gemaakt, die staat op 30 december. Ik vind het wel fijn, ook al loopt alles dan door elkaar. Voor mijn bewustwording erg nodig :)

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi colle,

Even een tip die ik kreeg van het AMC om de griep weg te houden: Vitamine C bruistabletten (max 2000 eenheden) en 2x parcetomal voor het slapen gaan. Ik was echt net tijdens de punctie hard op weg richting een goede griep / verkoudheid. En dit heeft mij dus ook geholpen. De arts verzekerde mij dat het achterhaald is dat parcetemol schadelijk is (ik ben namelijk uberhaupt geen fan van paracetemol). Maar ik heb geluisterd en ben dus niet ziek geworden en ben dus wel zwanger!!

Overigens zaken als Ibrupofen (of andere zwaardere pijnstiller) dus beter niet.

Ik heb ook nog niet zoveel klachten.. moe en veel plassen enne soms dat drukkende gevoel op mijn buik.

@ Chantal.. Ik heb jou hier nog geen gedag gezegd volgens mij! Jij ook gefeliciteerd!

@ Pieneke> ik zal eens kijken of dat lukt maar bij het AMC zijn erg strikt met procedures. Dus eigenlijk zou het me verbazen...

Veel liefs!

Keesje

Geplaatst

Die mazzel schijn ik dus te hebben dat ik dus niet ineens meer zou moeten gaan plassen.. Mijn baarmoeder ligt zover naar achteren dat ie in zijn geheel niet op mijn blaas drukt.

Moet wel meer plassen maar dat is ook omdat ik meer dorst heb! Dat is inderdaad een kwaaltje die ik heb, hebben jullie dat ook? Kan liters thee wegdrinken..

Geplaatst

Hei colle,

Volgens mij hoef jij je geen grote zorgen te maken hoor als je ziek (griep?) wordt. Verscheidene vriendinnen van me zijn ziek geweest tijdens zwangerschap, oa buikgriep, ontstekingen en gewone griep en ze hebben alleneen lieve gezonde baby op de wereld gezet. Het is inderdaad zo dat als je temperatuur meer dan 39 graden wordt je dit kan onderdrukken met een paracetamol. Veel drinken en rust is ook belangrijk. Maar ik ben natuurlijk geen dokter, bel gewoon je huisarts als jij je zorgen maakt. Heel veel zwangere vrouwen zitten vol vragen en het is goed om te bellen als je piekert. Ik hoop dat je niet nog zieker gaat voelen!

Geplaatst

Bedankt voor de tip.

De vitamine c bruistabletten heb ik hier nog liggen.

Verder eet ik veel fruit. Mijn vriend heeft net nog kiwi voor me geschild (een behoorlijk bakje vol moet ik zeggen)

Ik ben de afgelopen tijd sowieso heel gezond bezig, maar als je eenmaal zieke mensen/kinderen om je heen hebt dan kom je er volgens mij niet meer onderuit..hoe gezond je ook bent.

Ik kijk het vandaag aan en anders meld ik me voor morgen ziek.

@Iza: Ik ben ook dorstig :) Normaal drink ik veel te weinig dus vind het wel fijn dat ik nu wat meer dorst schijn te hebben...dan drink ik ook meer.

Ik las dat je veel thee drinkt...drink je dan wel groene of witte thee???

Zwarte thee is niet zo heel goed om veel te drinken.

Ik heb een vooraad groene theetjes ingeslagen :)

Verder drink ik nu pakken sap van Health People (wel prijzig) met anti oxidanten...is ook heel erg goed.

Let wel op...sommige smaken heel vies. Ik ben er nu gelukkig achter welke wel lekker zijn. Maar anti oxidanten zuiverd/ontgift je lichaam.

Nou ik ga mijn Wiki's lekker opeten.

Lfs Niek

Geplaatst

Ik ben verslaafd aan de Rooibos Mango Perzik thee van Pickwick! Die is safe om te drinken! Literssss drink ik daarvan, vind het zo lekker!! Verder veel verse vruchtensapjes, heerlijk en gezond!!!

Had net voor het eerst een woesh momentje (even duizelig) echt vreemd, hihi!

Geplaatst

Hi Iza.. ook ik drinke me helemaal suf. Heb echt een mega hoeveelheid theine vrije thee gekocht.. Enne ook zit aan de Rooibos dus. Zal de volgende keer eens kijken of ik de Rooibos Mango Perzik kan vinden.

Oh en ik begrijp nu goed dat je de week van je laaste ongesteldheid meeteld als week 1 (maar pas als deze achter de rug is..) Ik ben het mezelf ingewikkeld aan het maken maar ik ben op 31 oktober voor het laatst ongesteld geworden zit in dan idd in mijn 4de week of toch in mijn 5de week. Ik denk het eerste maar ik kom er toch niet helemaal uit...

Liefs

Geplaatst

Keesje,

Je neemt 16 november als eisprong (punctie), hierbij tel je 38 weken op. Volgens mij ben je nu dus 4 weken en 1 dag zwanger...

Gr. Pieneke

Geplaatst

ahhh.. ik nam de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid als uitgangspunt.. maar nu snap ik het.. logisch eigenlijk om van je punctie uit te gaan.

bedankt!

Geplaatst

Inderdaad 38 weken na je punctie! Ik heb van deze site eens een link voor ivf due date gevonden... deze is het.. Even je punctie datum invoeren en je krijgt allerlei info. Je uitgerekende datum en andere info! Erg leuk!!

http://www.ivf.ca/duedate.php

Geplaatst

LEUK LEUK LEUK

Wat een Top link! Echt leuk om te zien/lezen. Je kan dus zelfs niet wanneer de uitgerekende datum zou zijn in het geval dat bij ons 2 emmies zijn blijven plakken.

Geplaatst

Hey theeleutjes :-P. Groene thee zit wel theïne (caffeïne) in en in de Rooibos original van Pickwick zit dan weer kaneel. Ook niet goed. Rooibos van Zonnatura niet en ook rooibos met extra smaakje van Pickwick niet. Even als tip, omdat ik er ook enorm mee geprutst heb :whistling_girl:..

lfs, Nienke

Geplaatst

Nienke.. thanks.. maar ik val wel even van mijn stoel.. haha.. ben ik heel actief de laatste dagen overgestapt naar Rooibos van Pickwick natuurlijk...(drink ik anders nooit) is dat toch niet goed. Kamille enzo is wel goed toch? Zolang het maar theine en kaneel vrij is dus.

Bedankt voor de TIP!

Geplaatst

Hi allemaal,

Misschien een wat bijzondere vraag, maar hebben jullie ook andere afscheiding dan normaal? Ik vloei heel licht, maar schrik er wel erg van. Heb de gyn gebeld en die zegt rustig af te wachten tot de echo, maar dat vind ik wel vervelend, da's nog twee weken... ik weet liever waar ik aan toe ben...

groetjes

jeegeetje

Geplaatst

Dank je Nienke, dan blijf ik bij mijn verslaving met Mango Perzik smaakje ;)

OMG jij bent morgen alweer 7 weken!! :-o wanneer heb jij de echo?

Keesje kamille mag wel! En een klein beetje kaneel kan geen kwaad hoor, je moet echt behoorlijke hoeveelheden binnenkrijgen wil het schadelijk zijn, dus maak je nog geen zorgen.. Gewoon die mango perzik halen (het lijkt alsof ik aandelen heb hè? hihihi)

jeegeetje, wat vervelend dat je licht vloeit! Heb je er krampjes bij? Ik had gisteren wat verkleurde afscheiding.. schrok er eerst wel een beetje van maar het is weer helemaal weg nu. Blijft het gelijk? Wordt het meer/minder? Als je het echt niet vertrouwd gewoon even bellen met je ziekenhuis hoor! Maar op zich kan het nog met innestelen te maken hebben... Hoop dat je snel gerustgesteld bent!

Geplaatst

@Iza, ik heb vandaag mijn eerste echo gehad. Het minimensje meet 8mm en het hartje doet klopperdieklop:bf_new:. Zo zie je maar, ik heb bijna geeneen kwaaltje op de moeheid en ietwat zere tepels na en het gaat superduper! Over 2 weken een 2e echo!

Hou vol meiden. Iedereen heeft weer ergens anders last van en het klopt allemaal! En het zijn vaak de hormonen die je onzeker maken, lekker in het voorste karretje van die emo-achtbaan! :icon_joker:

lfs, Nienke

Geplaatst

Wat goed!!! Wat heerlijk dat het hartje klopt!!!

Het is echt bij iedereen verschillend inderdaad! Mijn krampjes zijn weer weg... alleen zijn mijn darmen lekker aan het rommelen nu!! Ach we zien het wel!!

Geplaatst

@ivfmama... het je de 3+ al gezien???

@jeegeetje.. is het echt licht vloeien of een ietwat gekleurde afscheiding? Het is echt niet leuk als je dat hebt en het maakt je nog bezorgder. Ik hoop voor je dat het snel verdwijnt! Ik ben er zelf ook bang voor.. heb het 2x eerder gehad en dat liep tot 2 maal toe uit op een vroege miskraam (5 weken en 2 dagen). Maar ik lees ook heel veel succesvolle zwangerschappen met bloedverlies..

Nog een vraagje: kan ik al weer lekker uitgebreid gaan badderen of moet ik daar nog even mee wachten?

Liefs Pieneke

Geplaatst

@Pieneke,

Ik begrijp dat je eerst de vijf weken en twee dagen wilt afwachten, maar als het dan zover is...:occasion16:

Ik vind trouwens ook dat je een mooie banner hebt hoor! Het valt wel op en daar mag je trots op zijn!:wav:

Dit weekend heb ik het geweldige nieuws ook aan mijn ouders verteld. Ze waren zooo blij! Ik heb ook verteld dat er nog wel wat risico's zijn, maar op de een of andere manier begrijpen ze het hele ivf gebeuren niet zo goed. Maar ze zijn zooo blij dat ik zwanger ben.

Liefs, Chantal

Geplaatst

Hallo Chantal,

Wij hebben deze poging in het diepste geheim gedaan. Niemand weet van iets, we hebben uitgestraald dat we even rust hebben tot begin 2010. De eerste 6 TP's waren veel mensen op de hoogte: familie, vrienden en mijn werk. Ik werd er zo moe van om telkens weer dezelfde riedel na een mislukking aan Jan en Alleman te "moeten" vertellen.. vandaar dat we het deze keer anders hebben aangepakt. Des te leuker dus om het op 5 dec. op pakjesavond bekend te maken aan mijn ouders en broer/schoonzus. Het zal echt als verrassing komen en ik wil er iets speciaals van maken... is wel moeilijk om nog tot zaterdag te wachten, want het liefst schreeuw ik het uit!!!!!

Liefs Pieneke

Geplaatst

hey Pien, badderen mag alleen tot 38 graden en niet heter. Sorry, ik zal hierna niet meer inbreken hoor dames! haha. Maar wij hebben een geweldig bad met bubbels en "maar" 38 graden is helemaal niet lekker warm..... Vanaf week 14 mag het weer! lfs, Nienke

Geplaatst

@Jeegeetje, Ik hoop echt voor je dat het gauw weer weg gaat! Het maakt je allemaal zo onzeker. Je kunt ook nergens vanuit gaan, bij de een hoort het erbij en bij de ander gaat het mis. Zooooo frustrerend. Ik hoop echt dat het er allemaal bij hoort en dat je hier nog gewoon 8 maanden blijft meekletsen.

Ik was eerst nog super blij dat ik mocht stoppen met de bolletjes, maar nu maakt het me alleen maar onzeker. Ik ben bang dat mijn lichaam het niet redt zonder hulp van die bolletjes, ook omdat mijn lichaam van zichzelf te weinig van het vrouwelijk hormoon aanmaakt. brrrrrr Het ene moment ben ik zo zeker en het andere moment ben ik alleen aan het piekeren. Maar ik lees dat we er allemaal last van hebben. Pffff zal een opluchting zijn als de eerste echo is geweest.

Liefs, Chantal

Geplaatst

Thanks Nienke! Dat is wel jammer zeg... maar fijn dat ik het weet.. ennuh breek gerust in, ik vind het wel gezellig en leerzaam om een ervaringsdeskundige op bezoek te hebben.

X Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden