Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh meiden, wat een goede berichten allemaal!!!

@Pieneke, wat een geweldig gevoel om twee hartjes te zien kloppen!!! Van harte gefeliciteerd. Super dat de cryootjes het zo goed doen!

@Jeegeetje en Chantal: ook jullie van harte! Het lijkt me zo fijn om die hartjes te zien kloppen, geeft je toch weer vertrouwen dat het allemaal 'echt' is.

@Iza: heeeel veel sterkte met wachten tot maandag! Heel spannend inderdaad. Het worden er bij jou vast ook twee...!!!

@IVF mama: heel knap dat je je zo sterk weet te houden, het moet heel moeilijk voor je zijn en toch weet je alles van de positievekant te bekijken. Ik hoop echt dat 2010 voor jou wat moois in petto heeft!

Aafke

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Inderdaad (bijna) allemaal goede berichten hier!

IVF-mama, het lijkt me inderdaad een rare gewaarwording om een brief met een datum (en notabene 31 december) voor een curretage binnen te krijgen.

Maar jouw houding straalt zoveel kracht uit, ondanks alles. En je weet dat binnenkort je wens wel vervuld zal worden!

Chantal, mijn darmen zijn ook vreselijk lui geworden en ik heb veel krampen (die ik dan weer verwar met baarmoederkrampen, heel vervelend...)

Maar ik kreeg al van een aantal lieve forumgenoten de gouden tip: roosvicee laxo. En werken dat het doet!

Vanmorgen is er een dame van Moeders voor Moeders geweest. De test sloeg (pff, gelukkig maar weer) heel fel uit. Inmiddels vandaag al een halve fles volgeplast:dizzy:.

Verder, Keesje, Aafke, Amber, Yvon, Iza, Nanne (vergeet ik een naam?? vergeef me, lijd ook aan zeefhoofdigheid)... glijd niet uit op de stoep:snowman: zoals ik vanmorgen al bijna deed.

Prettig weekend allemaal!

Nine

Geplaatst

Hé meiden!

Ah, mijn beste vriendin is vanavond bevallen!! Olivier is geboren... (tuurlijk wist ik de naam al, maar niemand weet dat ik 't al wist.. ;-)

Helemaal geweldig... wie had nou kunnen denken dat ik zwanger zou zijn op de dag van haar bevalling?! Ik zag er al maanden wat tegenop, 'wetende' dat dat mij nooit zou gebeuren.. En ineens is alles anders.

Even een vraagje, ik moet nog steeds progestanbolletjes inbrengen, en voelde vanmorgen dat mijn baarmoedermond héél laag was!! Echt heel laag.

De hele dag heb ik een wat scherp gevoel heel laag in m'n buik, soms eierstokgevoel dan weer gevoelige baarmoeder maar dan nét boven m'n schaambeen. Herkent iemand dit? Ik denk dat de ligging van de baarmoeder erg kan varieren, en dat dit misschien m'n banden zijn? Iemand?

Ik mag op tijd naar bed, morgenvroeg nog 160km op pad naar m'n vriendinnetje!!!

(ze is afgelopen dinsdag 160 km verderop gaan wonen, en 3 dagen later braken de vliezen... kwestie van agenda er naast leggen.)

Lfs Nanne

Geplaatst

Oooh Nanne gefeliciteerd! En wat een heerlijke 'bonus' dat je nu zelf ook zwanger bent! Dat maakt het kraamvisite gebeuren toch wat eenvoudiger. Alhoewel ik het bij echt goeie vriendinnen sowieso wat makkelijker vind, die snappen wat meer welke emoties er allemaal bij komen kijken. En de naam is briljant, die stond voor onze zoon al op de reservelijst gni gni. Je baarmoeder slingert volgens mij sowieso altijd alle kanten op. Je kunt er iig geen pijl op trekken of ie laag of hoog zitten moet, daar is geen richtlijn voor. Als ie maar dicht zit ;) dat is altijd goed als je zwanger bent. Ik heb nu bv al 2 bevallingen achter de rug en bij de TP van zoonlief werd me al verteld dat ie nooit meer helemaal echt dicht zit tussen zwangerschappen door. En hij (de opening zeg maar) is veranderd van een rondje naar een streepje. Zo zie je maar een zwangerschap en vooral bevalling maakt je lijf echt voor altijd anders. Het enige wat je even wat extra op kunt letten met het inbrengen van de Progestan is of je niet een kleine infectie krijgt, alles is beter doorbloed maar ook door de zwangerschap meer vatbaar voor infecties.

Pieneke staat op de latten ondertussen :O

Voor meer dames hier de kerstvakantie begonnen?? Ik meen iig de dames uit het onderwijs en nog 1.

Manlief heeft pas vanaf kerstavond vrij geloof ik. Ach en zelfs dan zullen er nog wel her en der smsjes heen en weer gaan.

Maareuh over sterk zijn, mijn eigen lijf helpt daar ook bij hoor. Ik vind mezelf ook niet meer onvruchtbaar maar verminderd vruchtbaar. Als ik toch bekijk hoe vaak ik al zwanger ben geweest....is echt shocking! En tja statistisch gaat 1 op de 10 zwangerschappen mis, dus ik zorg dat die statistieken zo blijven, als jullie nu allemaal zwanger blijven ;)

Heel maf maar ik heb best het gevoel dat ik in 2010 (weer) zwanger mag worden. En misschien zelfs nog wel bevallen! De onzekerheid zit hem vooral in wanneer, en hoeveel pogingen we nodig gaan hebben. Ditmaal (zooow dit klinkt stom zeg) kwam niet zo handig uit want dan hadden we een andere kraamzorg gekregen want die 'van ons' (ha dat klinkt ook erg gni gni) is in juli met vakantie. Welverdiend uiteraard en het was vast goedgekomen maar toch we willen haar er graag bij, sterker nog we wilden haar eigenlijk ook graag bij de bevalling bij hebben :O Ze mag tegenwoordig niet meer naar poliklinische bevallingen. Maar aangezien ze speciaal voor ons 'in de wacht' wordt gezet kunnen we haar net zo goed een sms sturen als we ingeleid gaan worden het wat serieuzer wordt met de weeën. Ze woont op ong een ruim half uur rijden van het ziekenhuis en het leek haar zo mooi om erbij te mogen zijn. Dus daar gaan we volgend jaar voor! Dus ja zo langzaamaan begin ik alles weer positiever te zien, het blijft 'oneerlijk' maar niemand had ons 'eerlijk' beloofd toen we aan de IVF en kids begonnen.

Geplaatst

@Nanne,

Olivier, dat vind ik ook een leuke zeg!!! hmmm, zet m misschien wel op m'n lijstje....!

@Iza,

Oh meid, ik duim zo voor je, hoop dat de echo maar snel mag komen nu. Mag je 'smorgens al komen, of wordt je geduld echt op de proef gesteld??

@ivfmama.

jij gaat maandag ook he... ik denk aan je en duim toch stiekem voor je....

@Pieneke,

Wat fantastisch, TWEE!!! Wat zul jij lekker ontspannen op vakantie!! Doe je wel voorzichtig op de latten?!?

@Chantal,

Ik zat de hele dag al op je te wachten, we moesten allebei donderdag en ik hoopte maar dat jou goede bericht snel zou komen... gelukkig hoor, het was het wachten waard... wat een heerlijk gevoel he... Ging dat hartje bij jou ook zo tekeer?

@Aafke,

Hoe gaat het met je? Al wat last van verdere kwaaltjes? Dank voor je reactie!

@Nine,

Inderdaad wel voorzichtig doen hoor! Zoals iemand hier al schreef, kostbare lading aan boord!!

Geplaatst

Goedenmorgen deze vroege zondagmorgen dames!!

Pfff het lijkt wel alsof mijn gehoor beter is sinds ik zwanger ben, of mijn man is meer gaan snurken.. Ennewee. Slaap daardoor zeer slecht.. :sed:

Maargoed, mag niet klagen want daar blijft het blij qua 'kwaaltjes' tot nu toe!

Nanne, gefeliciteerd met de zoon van je vriendin! Qua baarmoedermondstand (leuk scrabble woord :wink:) geen idee eigenlijk.. Maar er gebeurd daar van alles!

En bedankt allemaal voor jullie succes wensen voor MORGEN! Ik moet pas om 15.15 :hmh: Op dit soort momenten baal ik wel dat ik niet een paar gynaecologen in mijn vriendenkring heb :icon_scratch: Hahaha dat zou wel makkelijk zijn!

Ben toch wel trots dat ik maar gewoon heb gewacht.. Had al allerlei dingen bedacht om te gaan bellen zodat ik er ergens vorige week al heen had gekund.. Maar heb keurig gewacht. Geduld loont, hoop ik, hihi

Niet schrikken als ik niet direct iets neerzet morgen, want het is voor ons sowieso al een uur rijden en met dit weer zou het nog wel eens wat langer kunnen duren...

Ohhh is het al morgen?? *mien ongeduld is*

Geplaatst

Hi lieve dames,

deze keer ben ik aan de beurt met bruinbloedverlies... BAH! Gisteren had ik de hele dag het gevoel dat mijn buik "vol" was... opgeblazen zeg maar. Zelfs even geslapen overdag en laxo gedronken om het volle gevoel kwijt te raken.

Toen ik naar het toilet ging aan het eind van de middag opeens mega kramp en een drukkend gevoel. En ja hoor.. gevolgd door bruinverlies. De kramp is nu weg.. maar het bruinverlies is er nog steeds. Ik maak me natuurlijk zorgen!

Natuurlijk heb ik ook weer een theorie bedacht om mezelf gerust te stellen. Tijdens de laatste echo zag de arts dat mijn folikels nog flink met bloed gevuld waren. Ik had de krampen ook links en rechts boven mijn bekken.. (daar zitten toch je eierstokken) ook lijkt het dat mijn buik gisteren meer opgezwollen was dan vandaag.. Ik hoop dus dat het te maken heeft met het leeg lopen van de folikels... maar ja.. ik ben ook bang dat ik mezelf voor de gek houd. Wat moet ik dan. Heeft het zin om vandaag bij het ziekenhuis langs te gaan.. Heeft hier iemand ervaring mee?

bedankt weer!

Een bezorgde keesje

Geplaatst

Geen ervaring mee (gelukkig) maar het zou misschien kunnen dat je baarmoeder rekt en groeit... Vooral ook omdat je zegt dat je buik meer opgezwollen is? En omdat het na een krampje kwam?

Wel vervelend, hoop dat het snel weer weg is! Dat je geen kramp meer hebt en dat het bruin is geeft wel hoop dat het erbij hoort en niks ernstigs is...

Geplaatst

Enne, als het jou meer gerust stelt dan zeker even bellen met het ziekenhuis.. Misschien is er eerder plek voor je dan de 29e?

Geplaatst

Jippie hoera, voor Pieneke!!!

Wat geweldig 2 kleine wondertjes in je buik!!!!

Geniet van je vakantie, maar dat zal nu zeker wel gaan lukken.

Groetjes Wish

Geplaatst

Hai dames, ik breek even in in jullie topic

Nanne, tot een week of 10 had ik ook regelmatig een drukkend gevoel net boven mijn schaambeen (dat begon overigens al in de 2de wachtweek) het heeft echt met je baarmoeder te maken. Ik weet alleen niet of je baamoedermond heel laag kan zitten, als je je er ongerust over maakt zou ik even met het zlh. bellen. In ieder geval gefeliciteerd met de zoon van je vriendin, super!

Keesje, toen ik bijna 10 weken was had ik voor het eerst wat lichbruinsige afscheiding, daags naderhand was de eerste afspraak bij de gyn. en zij drukte mij op het hart dat het echt geen kwaad kon, maar bij (helder)rood bloedverlies zou ik direct moeten bellen. Ik heb het nog een paar keer gehad maar het is weer bijna een week weg.

Gelukkig vol ik nu duidelijk verschil tussen druk in mijn darmen en de baarmoeder.

Veel succes bij je komende echo!

Iza, jij hebt morgen je eerste echo, heel erg spannend de eerste echo, ik wens je veel plezier en succes!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Pff, wat is 't toch vreselijk spannend om zwanger te zijn!! Zou bijna zeggen 'niks aan!!' Ik denk dat ik inmiddels wel expert ben op gebied van spotting, vloeien, bloeden en bruinverlies... Niet dat ik de antwoorden heb, maar wel de klachten.

Ik weet dat bloedverlies (oud of niet oud, dus bruin of roder) vaak ontstaat door wrijving van de baarmoedermond door persen, seks of spontaan..

Ik zit in dezelfde spanning vanavond Keesje: ik had vanavond iets andere buikpijn, meer zoals echte menstruatie voelt.. en ja hoor, ging straks plassen en er zitten al paar kleine plekjes bloed in m'n broek.. AAARRGGHHH!!!!!!!!!!!!!!! *&^%##@@!!!

Direct kwamen er nog veel meer krampen, die zeker een half uur aanhielden.. wat ontzettend moeilijk om dan neutraal, of nog beter, positief te blijven!! Kan dan eigenlijk al wel janken, zo stom! Zie dan wéér die hele droom vervliegen.. jemig, blijf vooral nuchter!

Maar goed, vind aankomende nacht erg spannend; de 2 vorige bloedingen waren ook 's nachts. Ik probeer me maar de woorden van de fert arts voor de geest te halen; als je weer gaat bloeden, geen paniek!! (maar ja, in combi met krampen mag dat toch wel? ;-)

sterkte ermee Keesje, gaat vast over, hoor!!!! En tis bruin, dus oud, das oké!

Iza, veel plezier en ook wel sterkte morgen!!

Lfs Nanne

Geplaatst
... Kan dan eigenlijk al wel janken, zo stom! Zie dan wéér die hele droom vervliegen ...

Nanne, wat ontzettend vervelend dit! Ik kan me zo voorstellen dat dit je (na al 2x eerder) vreselijk onzeker maakt.. Hang in there girl...

Knuf,

Sandra

Geplaatst

Nanne, Keesje, zijn jullie een beetje ok de nacht doorgekomen?

Iza, succes vandaag!

IVFmama, we denken ook aan jou meis. En uiteraard de rest!

Pieneke, lekker op de piste. Maar wij ook in de dikke sneeeuw!

Geplaatst

Lieve Keesje, lieve Nanne, ik leef met jullie mee. Tot nu blijkt wel dat bijna alle bruinverlies NIET leidt tot erger... dus ik heb echt goede hoop voor jullie.

De enige echte geruststelling is natuurlijk een echo met een kloppend hartje, ook al weet je dat het bruinverlies geen kwaad kan.

Keesje, mocht je niet eerder langs komen in het AMC voor een echo?

(wellicht betekent dat dat ze het niet ernstig vinden?)

Veel liefs en sterkte!

En Iza, vandaag de echo! Laat het ons snel weten!

Nine

Geplaatst

Pff, loos alarm gelukkig... een bruine druppel, maar dat is standaard..

Buik lijkt weer wat te kalmeren. En de spanning stijgt weer voor de echo van woensdag... ben niet meer zo misselijk..

Haha, zo kun je jezelf uren, dagen, maanden bezig houden! We'll see..

Lfs Nanne

Geplaatst

Hi Nanne en andere meiden,

Ik heb geen krampen meer gehad maar eerlijk gezegd vertrouw ik me hele lichaam niet meer zo.. lastig is dit hoor! kan jij jou krampen omschrijven? Waren het steken? Bij mij zat er opeens heelveel druk op mijn onderbuik tussen mijn bekken. Daar leek het ook opgezwollen. Als ik er dan zacht overheen masseerde leek het minder te worden.

Ik heb nog steeds bruin bloed verlies. Niet veel dus ik hoop maar dat dat positief is.

Het ziekenhuis heeft aangegeven dat ik gewoon even rustig moet afwachten.. POEH..

rustig en afwachten is niet de combinatie die echt bij mij past nu!

En Nanne.... ter geruststelling.. ik hoor inmiddels van wel heel veel vrouwen in mijn omgeving (die via de natuurlijke weg zanger zijn geworden) dat zij die bij 1 of meerder zwangerschappen ook ervaren hebben.

Nou Lieve Nanne.. ik hoop dat Het snel gaat stoppen bij ons! En dat het echte genieten kan gaan beginnen.

Knuffel!

Geplaatst

Hi Nanne,

Ik lees net je b erichtje.. wat fijn dat je weer vrolijker klinkt! daar word ik dan weer vrolijker van!!

Enne Nine.. je hebt gelijk.. het AMC reageerde vrij nuchter. Het kan alles zijn en het kan er gewoon bijhoren. Het klonk ook hen postief dat ik nu geen krampen meer heb en er geen rood bloed bij zit. Ze waren wel heel lief maar drukte me op het hart geduld te hebben! lastig!!!!

Lieve Iza.. heel veel succes vandaag! Je hebt lang genoeg op dit mooie moment moeten wachten. Ik ben benieuwd!

Liefs

Geplaatst

Sterkte dan Keesje! Ik herken wat je zegt van het AMC, wel lief.. maar ook sturend op "afwachten". Ik mocht bij hen ook niet komen toen ik onzeker was, terwijl diezelfde dag het VU zei: "kom maar gelijk hoor, dan kunnen we wellicht iets meer duidelijkheid bieden".

Zal misschien ook met de drukte in het AMC te maken kunnen hebben. Succes met afwachten en als je echt twijfels houdt, gewoon er heen tijden. Dan helpen ze je zeker! Hebben de zusters me daar ooit toevertrouwd.

Geplaatst

Hey meiden,

Oh Keesje en Nanne, wat een stress allemaal, he? Ik hoop voor jullie dat het is opgehouden. Ik heb zelf dan wel geen bruinverlies, maar ben nu ook weer volledig van de kaart door die stomme testen!!!

Die dame van MvM had een extra test achtergelaten dus ik dacht dat er 6 dagen later toch wel een duidelijker uitslag op te zien zou moeten zijn. Stom alleen dat ik al geplast had en ik daarna ging testen met ietsiepietsie urine die ik er met veel moeite nog uit wist te persen. Waarschijnlijk een beetje dom, want er was nu dus helemaal niets te zien, geen enkel streepje of iets dat er maar op leek!

Uit stress ben ik toen maar op de fiets gestapt om nieuwe testen te gaan halen en de gewone kruivat met kruisje gaf vervolgens ook een negatieve uitslag :( !!!

Ben nu dus echt helemaal in de war. Er zou nu toch gewoon voldoende HCG moeten zijn? Voor ik op de fiets stapte leek ik nl. voor het eerst ook een beetje misselijk te worden, en dat zou toch een goed teken moeten zijn. Heb nu nog 1 digitale CB liggen, maar die durf ik echt niet meer te doen, zeker vandaag niet meer. Had ik na mijn positieve testen nou maar gewoon niks meer gedaan, want nu begint de paniek ineens weer toe te slaan!

Volgende week maandag pas de echo ik wou maar dat ik die vast gehad had en een hartje had zien kloppen!!!

Aafke

Geplaatst

Hoi Aafke,

Probeer je nog niet te veel zorgen te maken. Ik ben zelf ook één van de meiden die na een tijdje nog een testje deed en waar het streepje haast niet meer te zien was. In paniek het ziekenhuis gebeld en mocht meteen voor een echo komen. Toen klopte het hartje en deed de beeb wat hij moest doen. Inmiddels al 15 weken zwanger en het lijkt goed te gaan. Hoe moeilijk het dus ook is, probeer niet gelijk in de stress te schieten want het hoeft niets te betekenen.

Veel succes.

Geplaatst

Lieve Aafke, BAH wat een onzekerheid weer. Ik heb wel vaker gelezen dat bijv. de KV heel goed is voor het vroegtesten maar dat deze bij een te hoge HCG juist negatief kan zijn. Ik zou als ik jou was het advies van Simonja volgen en gewoon even met het ziekenhuis bellen.

Dikke knuffel en sterkte!

ps. Bij mij geen veranderingen. Het is er nog steeds.

Geplaatst

Aafke, ik denk dat het echt met ochtendurine te maken heeft... de dame van MvM die bij mij zaterdag de test deed had ik mijn allereerste, vrij donkere ochtendurine gegeven.

Tijdens mijn "vroegtestperiode" heb ik voornamelijk vroeg in de ochtend getest, omdat ik al snel doorhad, dat middag of avondurine toch teveel verdund was.

Ik zou morgenochtendvroeg, de CB-test doen... en je zult zien dat dat hij weer uitslaat!

Liefs, Nine

Geplaatst

Oh meiden toch, zo makkelijk gezegt he al dat afwachten en rustig blijven. Tsss hoezeer ze ook 'gelijk' hebben je wilt eigenlijk gewoon een echo-apparaat voor thuisgebruik meekrijgen als je eenmaal een positieve test hebt. Ze zouden ze erbij moeten leveren!

En Aafke ook, al die testen met niet-ochtendurine zijn niet fijn hoor. Ze geven geen uitsluitsel zoals een echo je die zou kunnen geven. Probeer een stukje rust voor jezelf te vinden. Al heb ik ook 'makkelijk' praten want heb zelf ook in de stress gezeten etc en ik weet hoe moeilijk het is.

Even een snelle update van hier. Begin zachtjes aan wat roze/roodverlies te krijgen maar ja ik wacht dus juist op al die krampen die jullie kunnen missen als kiespijn. Mijn lijf is volgens de echo bij de VK want Apeldoorn leek ons niet al te verantwoord met dit weer en een kleine man erbij, al netjes aan het opruimen geslagen. De grote hoeveelheid bloed is al uit mijn baarmoeder! Geen enge zondvloed te verwachten maar het mag van mij nu wel helemaal opgeruimt worden. Er zit nog een dikke laag placentaweefsel en dat moet er nog wel uit. Tussen nu en volgende week ong dus morgen ga ik in de telefoon klimmen Apeldoorn op de hoogte brengen, de afspraak voor de 31e afzeggen en hier een afspraak plannen onder narcose.

Ben afgepeigert van het kinderwagen slepen door de dikke laag sneeuw dus ik ga voor mij en zoonlief een kop warme choco maken! En bedankt dames ook de inbrekers voor jullie lieve berichtjes!

Geplaatst

Hoi Dames,

Ben ff een weekje weg geweest, en ff alles gelezen van jullie.

Ivfmama, ik las je verhaal, en kreeg kippevel, wat moet dit allemaal moeilijk voor je zijn... maar ik hoop echt dat 2010 jou jaar word, en dat je voorgevoel uitkomt!

Pieneke, wat geweldig... kreeg ook kippevel toen ik je verhaal las....

Nanne, ik kan me voorstellen dat je gek word van alles, ik herken het helaas ook... je gaat van alles denken, is dat wel goed, is dit wel goed.... ik ben ook zo'n zenuwpees haha...

Maar hier is het rustig, geen bloedverlies, niet misselijk, dus ik hoop dat het zo door gaat haha... wel ontzettend pijn aan mijn borsten... lijken wel bowlingballen haha....

Nog maar 3 weken en 2 dagen, dan de echo.... hoe kom ik die tijd door...grrrrr... die testen zeggen het wel... maar toch... pfffffffffff.....

Iedereen sterkte met misselijkheid, echo's en vooral de vergeetachtigheid.... haha....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden