Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Heleen,

Even een berichtje vanuit het juli topic. Ik zat ook in Ede, blijkbaar net in het ziekenhuis gestopt voordat ze die leuke zwitsaltassen hadden .. haha. Wij hebben gekozen om naar de verloskundige te gaan en heb daar met 10,5 week de eerste afspraak gehad. Het is veel minder medisch en veel "blijer" dan in het ziekenhuis, dus dat vind ik wel fijn. Jammer is dat je niet vaak mag komen (elke 4 weken de komende maanden) en geen echo's meer krijgt, alleen de termijnecho (die bij 10 of 11 of 12 weken) en de 20 weken echo. Weet niet zeker hoe dat zou zijn als je in het ziekenhuis blijft.

Hebben jullie een medische indicatie om in het zkhs te blijven? Wij niet, dus de VK was wel het meest logisch, maar de arts in het zkhs zei wel dat wij ons daar ook prettig bij moeten voelen.

Ben benieuwd waar je straks voor kiest.

Gefeliciteerd in ieder geval met je goede echo!

Groetjes,

Annelies

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Heleen en Keesje

wat fijn dat bij jullie de echo's ook weer goed waren en Keesje, een geruststelling nietwaar dat je nu weet wat de oorzaak is van het bloedverlies?

Nine, heel veel plezier morgen!!!

groetjes

Babeth

Gast estrhalita
Geplaatst

He dames,

Ik twijfel of ik me hier kan/mag aanmelden.

Ik ben uitgerekend op 5 september 2010, maar ivm een geplande keizersnede beval ik 2 weken voor de uitgerekende datum zo rond 23 augustus. Dus wordt ik een augustus mama. Wat denken jullie hier of in september mijn plekje.

Geplaatst

Ow weer goed nieuws die kloppende hartjes! Geweldig.

Wij moeten ook nog een keer naar het ziekenhuis en dan mogen we ook kiezen of we naar de vk willen of in het ziekenhuis willen blijven.

Het liefst zou ik thuis willen bevallen dus dan moeten we volgens mij toch naar de verloskundige, maar ik weet niet of het mag. Maar ik heb in iedergeval al een heel vragenlijstje die ik 12 januari mee neem naar het ziekenhuis. Ze zeiden dat dit meer een afspraak was waar ik ook al mijn vragen kon stellen en nog een echo.

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd wat jullie willen, vk of ziekenhuis of thuisbevallen of ziekenhuis.

Verder zit ik nog met mijn vriendje in conclaaf of we nou die extra prenatale onderzoeken willen doen. Mijn schoonzus vertelde dat ze van die onderzoeken alleen maar onzekerder werd, en daar herken ik mezelf ook wel een beetje in.

Vind het toch weer spannend!

Liefs, Chantal

Gast estrhalita
Geplaatst

Chantal welke extra prenetale screening bedoel je?

De combinatietest met 13 weken is alleen een kansberekening en die zegt niks het blijft altijd de kans van 1:........... Mijn 1ste zoontje is geboren met het Syndroom van Down en bij de combinatietest had ik met mijn leefttijd een kans van 1:495 en na de meeting een kans van 1:1000. Dus ja een vermindering toch. Dus het hierbij gelaten. Mijn 2de zwangerschap heb ik een vruchtwaterpunctie laten doen en dan weet je 100% zeker dat je kindje in orde is.

Succes met je beslissing in ieder geval.

Ps ik heb altijd bij de VK gelopen, veel persoonlijkere en je krijgt wat tips mee etc, maar wel altijd in het ziekenhuis bevallen. Achteraf maar goed ook. Echt horror bevallingen, maar die zal ik je besparen.

Gr.

Esther

Geplaatst

Ha meiden!

Wat een blije berichten allemaal!! Dat geeft de burger moed! Super!!

Hier gaat ie ook oké!! Gisteravond met wat meer kramperig gevoel naar bed, en dan ga ik 's nachts toch minstens 4 keer plassen, nou ja meer kijken of er bloed is... Gelukkig niet!!! Volgens mij gaat ie écht goed!! Doe braaf rustiger aan, en vind 't dan ook best spannend om volgende week weer fanatiek (en dus fysiek) aan 't werk te gaan... Ik wil geen bloeding meer meemaken!!! Maar probeer 't gewoon wel een beetje op te bouwen...

Pff, hier gaat steeds vroeg in de avond 't kaarsje uit.. word dan ineens zó moe dat ik er ook misselijk en naar van word.. lijkbleek en te kapot voor woorden.. maar ja, om nou steeds om half acht in bed te liggen, mwoah. 's Morgens is er niet zo veel aan de hand..

Maar ach, vind alles prima, van elk vervelend symptoom word ik blij!!!!!!!!!!!!

Keesje, héle fijne vakantie, geniet lekker!!

De rest, tot gauw!!

Ik duik nu toch maar m'n bed in, des te eerder is 't morgen!!

Zwanger op m'n verjaardag.......

Truste,

Liefs Nanne

Geplaatst

Heleentje en Chantal... lekkere geruststelling die hartjes! Ik hoop ze ook weer snel te mogen bewonderen.

Nine heel veel succes morgen!

Ennuh ES... ik denk toch echt dat je hier moet blijven! dus WELKOM!

Gast estrhalita
Geplaatst

he Pien ja echt he ik, leuk al zijn jullie wel verder in de zwangerschap dan ik natururlijk. Ik zal mij morgen even officieel voorstellen voor iedereen die mij nog niet kent.

Fijne avond.

Es

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo daar ben ik ook weer eens een keer haha...

Wat een blije berichten lees ik allemaal, wat doet me dat goed.

Ik had eigenlijk een echo op 13 jan, maar kon het niet meer houden, het ziekenhuis opgebeld, en gezegd ik wil nu een echo haha...

Gister de echo gehad... echt ongelooflijk, iets meer dan 4 mm en gewoon een hartje zien kloppen, wat een wonder is het toch.....zat gewoon een half uur te trillen.....nu is het echt een bevestiging...

Alleen heb ik me toch honger steeds, hebben jullie dat ook zo erg?

gr. Yvon xxx

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Wat een goed nieuws hier allemaal. Fijn dat jullie allemaal kloppende hartjes hebben gezien en nu van dit goede nieuws kunnen genieten.

@Nanne, als ik het goed gelezen heb ben jij vandaag jarig. In dat geval van harte en super leuk dat je zwanger bent op je verjaardag. Ik was op mijn verjaardag 11 weken zwanger en vond het zo speciaal!!!

Groeten, Dorine

Geplaatst

Hier nog een keer goed nieuws! Net als Keesje was ik zeer nerveus... gelukkig was ik snel aan de beurt en was er direct een enthousiast hartje te zien!

Dr. T dacht dat ik 8 weken en 4 dagen zou zijn, maar volgens mijn (punctie)berekening ben ik vandaag 7 weken en 6 dagen.

Er was ook nog een ander vruchtzakje te zien, maar dat was leeg....

Maakt niet uit, ik ben dolgelukkig!! Je ziet zelfs al armpjes en beentjes zitten!

Keesje, jij gaat morgen heerlijk op vakantie!

Pieneke, Nanne, Babeth en alle andere lieve meiden van dit topic, het is zo leuk om jullie hartverwarmende berichtjes te lezen!

Pfff, en nu moet ik aan het werk... hoe kan ik godsnaam mijn hoofd erbij houden :wink:

Liefs, Nine

Geplaatst

He Nine, gefeliciteerd! Wat een heerlijke bevestiging en opluchting voor je... Ja en nu maar werken vandaag haha! Gelukkig bijna weer een paar dagen vrij, wat een fijn Oud en Nieuw zullen jullie hebben!

Caroline

Geplaatst

Wat een heerlijk nieuws! En wat heerlijk dat jij ook al armpjes en beentjes gezien hebt. Wat mooi! Ik zit iedere keer in de verkeerde echo kamer. Daar hebben ze zo slecht beeld dat het moeilijk is iets te onderscheiden.. maar het hartje wat genoeg!

Voor alle andere dames... een super geweldig 2010 gewenst. Ik heb er zin in om met jullie naar een mooi augustus toe te leven!

Vee liefs en tot over 2,5 week!

Gast estrhalita
Geplaatst

Oke dames ik kom me dus hier aanmelden. In september is nog maar 1 andere dame die zwanger is en haar HCG waarde was te laag vandaag. Maandag moet ze opnieuw bloed laten prikken. Dat maakt mij zo onzeker. In het EMC doen ze geen bloedprikken.

Ik ben Esther, bijna 39 jaar en moeder van 2 lekkere knullen. Robbie is geboren in 2006. De 1ste IUI behandeling was gelijk raak. Helaas werd Robbie geboren met het Syndroom van Down. Dat was een totale verrassing voor ons. Jens is geboren in 2008. Hij kwam na 8 IUI behandelingn en 2 IVF behandelingen. Omdat ik 2 horror bevallingen heb gehad krijg ik nu een geplande keizersnede met 38 weken. Dit zou neerkomen op een bevalling in de week van 23 augustus. Erg spannend dus.

18 januari heb ik de eerste echo. Eerst daar maar eens een kloppend hartje zien.

Keesje een hele fijne vakantie. Je kan gewoon in de zon hoor. Ik ga altijd onder de zonnebank en heb dat ook met de 2 zwangerschappen gedaan. Je moet alleen niet uren gaan liggen bakken nee. Maar ga lekker genieten en doe waar je je goed bij voelt toch.

Alle andere dames, gezellig om met jullie te mogen kletsen en hopelijk blijven we dat nog lang doen.

Groetjes Esther

Geplaatst

Ha Esther,

Leuk, welkom alsnog bij de augustusmama's(en dus niet september). Jij gaat net als ik voor kind nummer 3! Ik heb ook twee lekkere boys, maar die zijn al 20 en 15 jaar.

Ik heb net een folder van het ziekenhuis meegekregen over de diverse prenatale testen... moet het even op me in laten werken. Ik denk dat ik toch wel eerst de combinatietest doe en daarna nog een vruchtwaterpunctie, mocht de uitslag van de combinatietest dubieus zijn.

Op naar een kloppend hartje voor jou op 18 januari!

X Nine

Geplaatst

Hallo hier

Nine, wat fijn dat alles er goed uitzag, je was er gelukkig wel op voorbereid toch dat dat ene embryo het waarschijnlijk niet ging redden?

Geweldig dat alles er goed uitzag en hij/zij doet het blijbaar erg goed nietwaar?

Top! kun je nu met echt een geukzalig gevoel 2009 afsluiten!!

Esther, maak je niet te druk om die hcg waarde, het wil echt niet alles zeggen en ook bij een hogere waarde kan het mis gaan (helaas)

Kom op, heb vertrouwen in jullie kanjer en je lichaam!

liefs

Babeth

Gast estrhalita
Geplaatst

he Nine, nou jouw jongens zijn wel wat ouder als die van mij hoor haha. Scheelt maar een paar jaar haha.

Ik ga voor een combinatietest met 12 weken. Gewoon zodat ik al weet waar ik rekening mee kan houden en hoe dan ook ook een vruchtwaterpunctie. Even vragen of het EMC ook een sneltest doet, dat betekend dat je dan binnen 2 dagen te horen krijgt of het het Down Syndroom heeft. De rest hoor je pas na 3 a 4 weken (dus de uitslag rond de 20 weken echo).

Babeth, ik heb ook wel vertrouwen hoor, maar soms wordt je toch onzeker gemaakt door alle verhalen die je ook hier hoort. Het forum kan je steun, maar kan je ook onzeker maken vind ik.

Es

Geplaatst

Esther, welkom en gefeliciteerd!!

Nine, Keesje & Moortje, heerlijk goede echo's!!

Nanne gefeliciteerd!! En inderdaad lijkt me heel speciaal om zwanger te zijn op je verjaardag! Ik ben 16 maart jarig, dan ben ik precies 19 weken! Zó leuk!!

Ik mag straks voor het eerst naar de vlos! Heel spannend. Ben ook benieuwd of ik toch nog een extra echo kan krijgen. In principe zou ik nog een 12 weken echo krijgen bij de kliniek, maar ik kan echt geen 4 weken wachten... (erg niet?) misschien dat het toch samenhangt met het slechte slapen... stukje onzekerheid?

Nou ja zal wel goedkomen! Verder gaat het nog prima!!

Geplaatst

Nine wat SUPERDEPUPERDEPUP! Ik ben zo blij voor je.. van harte meid! Ik wil je trouwens nog wel een compliment voor je eigenkunde geven :-)! Ik snap helemaal niets van de berekeningen van jullie fertiliteitsartsen trouwens. Ik was precies goed met mijn uitgerekende datum op basis van de eisprong (voor jullie punctie).

Iza.. heb je vanavond de afspraak? Veel succes en probeer er inderdaad nog maar een echo uit te slepen!

Meiden wij zijn niet zo netjes in het bijhouden van ons lijstje, de dames uit het juli-topic zijn iets gestructureerder! Ik zal zo nog eens het laatste lijstje naar voren halen en samen met jullie een poging wagen om het bij te houden.

Pieneke

Geplaatst

Voila!

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

09 augustus: Keesje

10 augustus: Iza

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Nine

Eerstvolgende afspraak

15 januari: Pieneke 2e echo en gesprek PND (10 wk 5 dgn)

Geplaatst

Hier ook de volgende aanpassing van mij

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

09 augustus: Keesje

10 augustus: Iza

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Nine

Eerstvolgende afspraak

15 januari: Pieneke 2e echo en gesprek PND (10 wk 5 dgn)

20 januari: Nine, 3e echo en ook gesprek PND

Pien, ben jij niet eerder uitgerekend i.v.m. de tweeling?

Geplaatst

Nine,

In het ziekenhuis hebben ze aangegeven 3 weken eerder, dan kom ik uit op 17 juli. Ik weet nu niet wat de formele datum is, zal ik 15 januari wel horen.

Liefs Pien

Geplaatst

@Pien, je bent ook echt een lijstjes-meisje...vind t geweldig!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden