Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vanmorgen mijn 2e echo gehad, oefff wat was ik zenuwachtig.

Toch wel bang voor slecht nieuws.

Maar gelukkig zagen wij daar al snel een goed knipperend hartje en toen de gyn het geluid aanzette konden we het ook mooi horen.

Tranen stroomden over mijn wangen...dacht dat ik niet zou gaan janken maar het was echt de spanning die van me afviel dat alles goed is.

Pukkie ligt heel mooi op schema en de kans is heel erg groot dat het nu allemaal goed blijft gaan zegt de gyn.

Over 2 weken (8 januari) mogen we weer voor een echo, maar dan bij ons ziekenhuis waar we onze IUI behandelingen hebben gehad. IVF deden ze daar namelijk niet.

Vind het ook wel fijn om die vertrouwde artsen weer even te zien.

Ik ga nu even bijlezen want volgens mij is er weer heel veel gebeurd hier.

Ik wens iedereen alvast een hele fijne kerst:santa:

Liefs Niek

ps: ik wilde de afbeelding van de echo hier plaasten maar weet niet hoe het moet

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh meiden goed en slecht nieuws wisselt elkaar in rap tempo af vandaag. Dames met de goeie echo's geniet ervan het is en blijft een wonder!

Aafke, biochemisch, heb ik ook gehad. En ja je bent wel zwanger geweest meis! Het verschil met een 'gewone' zwangerschap is dat er meestal geen foetusje gevormd wordt. Embryootje nestelt dan wel in maar ergens is er al iets niet goed zelfs met de embryo. Ik vermoed zelf dat ik dit bij beide cryo's afgelopen keren heb gehad. Want ook bij deze zwangerschap geen enkel teken van een dooierzakje of vruchtje gezien. Het is wel vreselijk om op deze manier de kerst in te moeten gaan. :( Heel erg veel sterkte en ik doe in het nieuwe jaar met je mee, een nieuwe kans, een goeie kans en dan WEL die goeie zwangerschap! Misschien zien we elkaar maandag nog wel even, mocht je vd Kamp zien vraag maar even of je bij een cyclus op dag 1 weer mag aanmelden weet ik dat ook gelijk. Kunnen we misschien volgend jaar ook wel weer tegelijk starten! Slepen we elkaar die poging door!

Geplaatst

Aafke, Wat jammer dat het zo gelopen is meid. Heel veel sterkte hoor. ik kan me voorstellen dat je je afvraagt hoe het was gelopen als je toch direct een terugplaatsing gehad zou hebben. Lijkt me vrij normaal. Mag je ook over nadenken he? En ook wel fijn dat je toch ook positief het nieuwe jaar inkijkt.

Ik ben blij voor de geruststellende berichten van de andere dames. En wat lief van de gyn. zeg. Man (??) met het hart op de goede plaats!!!Koesteren!!!

Fijne dagen hoor. Liefs Joy1

De kaarsjes branden voor de de moeders van ons. Iza, 43 jaar was je moeder nog maar. Meid, dan was je nog maar een jonkie he? Moeders kunnen nooit gemist worden maar dat is wel heel jong he? En Nine, wat heerlijk dat jjij je ouders nog hebt, op leeftijd maar ze zijn er nog. Wat fijn, en dat ze je zwangerschap nog meemaken. Heel bijzonder!

Geplaatst

Hoi Aafke

ik had al in het andere topic gereageerd maar bij deze mngmaals. ik wens jullie heel veels sterkte, ik kan me voorstellen dat het mte deze dagen extra moeilijk en zwaar is.

Meid je hebt heel wat achterd rug en het lijkt me niet meer normaal dat er vanalles door je hoofd gaat als je gaat denken wat als....

Ondanks je verdriet klinkt er gelukkig een positieve toon voor een volgende poging.

Heel veel sterkte meid!!

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Aafke, potverdorrie... voor jou toch slecht nieuws... Bah! Ik hoop voor jou dat in 2010 je dromen allemaal uitkomen lieverd! Nog even een vraag, met welke hormonen ben je gestimuleerd? Als dit niet menopur is, zou ik het ziekenhuis vragen of je die mag. De kans op overstimulatie is bij menopur een stuk kleiner dan bijv. puregon. Het schijnt ook nog eens dat je er betere eitjes van krijgt (niet dat dat nodig is bij jou geloof ik, maar is altijd mooi meegenomen...)

Colle, wat fijn dat alles goed is!! Bijzonder geluid hè? Heerlijk voor jullie!

Joy, ik was 23 inderdaad... heb echter nog een veel jonger broertje en zusje, die waren nog veel jonger destijds... Maargoed, het is zoals het is, maar gemist wordt ze vreselijk, uiteraard... Vooral nu :)

Geplaatst

Hallo meiden,

Aafke wat een ontzettend nare situatie voor jullie, ik had het zo graag anders gezien en wens je heel veel sterkte met de verwerking.

Ik ben weer terug van een heerlijke week in de sneeuw! Het is me alles meegevallen, ik heb gewoon elke dag kunnen skien, welliswaar een uurtje later op de piste en een uurtje eerder stoppen en daarna een hazenslaapje voor het eten, maar heb gewoon heerlijk kunnen skien. Vandaag nog lekker een dagje vrij en dan morgen weer aan de bak...BAH!

Onze volgende afspraak is pas weer 15 januari (10 weken 5 dagen), we hebben dan een 3 afspraken achtereenvolgens: termijnecho/mogelijkheden prenatale screening, verpleegkundige en gynaecoloog. Dus nog even wachten voor het weer zover is.

Hoe staat het met de andere meiden?

Liefs Pieneke

Geplaatst

Aafke, veel sterke zeg. Hopelijk kunnen jullie hier tzt hoop uit putten en mag het snel weer lukken en... dan goed blijven ztten!

Pieneke, fijn van je te 'horen'. Klinkt goed, lekker skien en bijslapen. Heerlijk! En erg blij voor je meis. Je geeft ons burgers moed. ;-)

Succes de rest ook, vergeet niet vet hard te genieten!!!

Geplaatst
Hee Miki,

Loopt het onderzoekstraject bij jullie inmiddels of laat het nog even op zich wachten?

Liefs Pien

Onderzoek chromosomen bij beide gedaan, uitslag duurt 3 maanden. Vlak daarvoor de andere testen bij mij doen nog. Dan is begin maart alles duidelijk!

Ik weet alleen niet zo goed waarop te hopen. Want in sommige gevallen valt er niet zo goed iets te fixen, zoals die chromosomen. Want dan moet er gekozen worden uit meerdere embryo's en we hebben er nooit zoveel. Enfin, het gaat spontaan gewoon een keertje lukken. Hopen we dan. ;-)

Veel succes de komende weekjes Pien, je bent al zover! Echt heel gaaf.

xxx

Geplaatst

Ja Miki! In jouw geval zou ik me ook zeker concentreren op de spontaniteit.. tot maart liggen er nog 3 kansen en die moet je zeker benutten.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

Ik hoop dat iedereen heerlijke kerstdagen achter de rug heeft! Ik heb genoten van heerlijke dagen met onze families, veeeeel te veel gegeten en lekker bijgepraat.

Net heb ik alles bijgelezen. Iza, Chantal, Amber, Niek... WAUW allemaal goede echo's en heerlijke hartjes om te zien knipperen of om te horen kloppen! Gefeliciteerd.

@ Aafke.. ik vind het super naar voor je! Ik hoop dat je de kerstdagen ondanks dit slechte nieuws toch nog een beetje goed bent doorgekomen. En hopelijk hebben jij en IVFmama straks heel veel steun aan elkaar! Sterkte!

@Pieneke, wat klinkt dat goed. Heerlijk even een weekje geskied. Ik denk dat die frisse lucht en beweging mega goed zijn geweest! Ik ben zelf een minder ervaren en een wat angstige skier dus voor mij zit de wintersport er niet in denk ik dit jaar.. maar als ik wel een ervaren skier zou zijn geweest was ik zeker ook gegaan.

Nu gaan we lekker naar de zon over een paar dagen.. ook goed! Ik heb er zin in om helemaal even ergens anders te zitten en gewoon te genieten! Wel raar dat ik op zonvakantie ga en niet in zon mag zitten... nou ja... lekker met een boekje in de schaduw is ook lekker.

Voor mij morgen de echo. Ik vind het ook onwijs spannend. Ik heb er een goed gevoel over maar ik ben ook door die krampen en bruinbloedverlies voorzichtiger geworden. Het bruinbloedverlies is gelukkig alweer een paar dagen over.

Veel Liefs!

Geplaatst

Pieneke: welkom terug, meid! Fijn dat je het zo heerlijk hebt gehad! En nu gaat het "gewone leven" weer beginnen, maar wel met twee springertjes in je buik! Hoe gaat het verder met de geijkte zwangerschapsklachtjes... of valt het wel mee?

Keesje: wat een geweldig vooruitzicht, he, lekker naar de zon! Maar waarom mag je niet in de zon zitten? In mijn vorige zwangerschappen ben ik ook altijd op vakantie geweest en heb ik me lekker bruin laten worden. De verloskundige had daar nooit problemen mee.

Verder jij morgen de echo... en ik overmorgen! We hopen natuurlijk weer op Dr. T :elf:

Liefs, Nine

Geplaatst

Hi Nine,

Ja. spannend he! Nu gaat het snel. Ik heb er echt zin in om morgen duidelijkheid te krijgen! En ook ik hoop op Dr. T of anders Dr. M. Maar ja.. zolang we maar een hartje zien! Ik ben zooo benieuwd!? En jij.. hoe voel je je?

Ik heb gelezenn dat je van de zon een zwangerschapsmasker kan krijgen. Bruine pigment vlekken die ontstaan door de hormomen. Goed insmeren is het advies.

Daarnaast geldt dat hitte.. net als de sauna en een te warm bad in de eerste 12 weken wordt afgeraden. Dus ik ga wel lekker genieten van de zon maar ga niet als een gek uren liggen bakken...Maar ik vind het wel fijn om te lezen dat het dus niet al te nauw komt.

Liefs!

Geplaatst

@Keesje, spannend weer he morgen! Hoop dat alles dik in orde is en je met een heerlijk gevoel lekker gaat genieten met je mannetje op vakantie.. tis je gegund meis!

@Pien, fijn dat je het lekker hebt gehad en tsja balen dat je morgen weer moet werken..back to the 'normal life' girl! Geniet nog maar even een dagje...

@Nine, tis zo woensdag en dan...tsja..misschien is die ene toch nog 'meegekomen'...zou dat wat zijn!

Liefs! en een hele fijne (zon)maandag..ik ga vanmiddag nog ff lekker 'de hort op' en shoppen...

Geplaatst

Hey allemaal,

Nogmaals bedankt voor jullie steun en lieve woorden. De kerstdagen waren best moeilijk, maar ik ben er al met al goed doorheen gekomen en heb nu zelfs wel zin in oudjaar! Kom maar op met die champagne dus...:)

Ik heb vanochtend ook weer een gesprek gehad in het ziekenhuis, een soort evaluatie om te kijken naar het vervolg. Het goede nieuws is dat ik meteen door mag in januari! Ik moet alleen even in de gaten houden of mijn eigen cyclus weer enigszins is hersteld. Als mijn eerstvolgende menstruatie weer na een dag of 25 komt, is alles akkoord en daar ga ik eigenlijk ook vanuit. Maar in het geval dat het bij wijze van spreken nog een week of 6 duurt, dan is het verstandiger om nog een maandje te wachten, tot mijn hormoonhuishouding weer genormaliseerd is. Ik kom in ieder geval niet op een wachtlijst omdat ik een voorrangsindicatie gekregen heb (gezien onze voorgeschiedenis, aldus de arts) dus dat is wel heel fijn. Wat mij betreft ga ik dus in januari al weer voor poging 2, en dit keer zonder overstimulatie (Puregon wordt verlaagd van 150 naar 100)!!!

Wel heel jamer is dat diezelfde arts v/d Kamp aangaf dat ze vertrekt in Apeldoorn om in Amersfoort te gaan werken. Ze werkt hier alleen nog in de maand januari, dus we zullen bij onze tweede poging met een andere arts te maken krijgen. Heel jammer want ik vond haar echt super, maar ik ga er vanuit dat ook haar collega's hun werk prima doen (de punctie werd bij mij de vorige keer trouwens ook al door een ander gedaan).

Hopelijk kan ik me dus wat later bij de novembermama's gaan aansluiten!

@Keesje, veel plezier in de zon en succes bij je echo morgen!

Veel liefs, Aafke

Geplaatst

Oh dames, ik word naar van mezelf....:dizzy: ik was wat verstopt, maar heb nu lactulosesiroop en dat begint nu na een aantal dagen op te luchten (netjes gezegd toch? ;-)) maar ik heb me een gasvorming (en nou niet bepaald bloemetjes zeg maar)!! Wat ben ik blij dat ik deze week met maar 1 collega werk, en dat we samen op een mega kantoor zitten... Anders zouden we het beide niet overleven ben ik bang.....

(is dit erg of wat!!!) :unsure::ohmy:

Geplaatst

@Aafke, wat ben je toch een sterk mens! Bewondering...

@Iza, lach me gek hier om je bewoordingen :lachu:

Geplaatst

Ha dames,

Wil op de valreep ook nog bij jullie komen zitten. Mijn uitgerekende datum wordt namelijk 30 augustus. 15 januari de eerste echo, echt super spannend !!

Moet eerlijk zeggen, heb wel een beetje meegelezen wat hier allemaal gebeurd, maar ben niet helemaal bij, hoor. :dontknow:

Groetjes,

Ilona

Geplaatst

@ Aafke, fijn dat jullie door mogen in januari. Je klinkt inderdaad sterk, maar ook alsof je je gevoel niet voorbij loopt. Doe je goed.

@ Iza, komisch figuur ben je toch en het moet gezegd worden: jouw nieuwe babyticker RULES!!!! Echt super retro cool.

Ilona, welkom hier. Van harte meid!!!

Geplaatst

Ilona van harte en welkom!!

Enne, andere dames... Zo ben ik in het 'echt' ook.. (wilde tikken zo ben ik in het wild ook whahahaha) volgens mij best vermoeiend voor mijn vent!

En ik gun jullie ook zo'n ticker!!!

Geplaatst

Hi dames,

Ook ik heb de 2e echo achter de rug... POEH.. wat ben ik opgelucht!

Ik was echt nerveus maar ben nu weer helemaal gerustgesteld.. Ik zag vrijwel meteen een klein maar duidelijk knipperlichtje.. ik werd er helemaal stil van.

Ik ben volgens het ziekenhuis 7 wk en 5dg zwanger. Ik snap dat niet helemaal maar ja dat had iets te maken met het feit dat ik wat langer dan normaal gestimuleerd ben. Nou alvorens ik alle data weer aanpas wacht ik toch eerst de volgende echo even af. Ben benieuwd wat ze dan zeggen...!

Verder zagen ze dat mijn folikels nog steeds gevuld zijn met bloed. Ze zijn zich aan het ontwikkelen tot cystes (3,5 cm). Dit gaan ze nu dus in de gaten houden. Het oudbloedverlies en krampen heeft dus waarschijnlijk hiermee te maken gehad. De kans dat dit dus nog een keer gaat gebeuren is aanwezig maar nu ben ik tenminste voorbereid.

Nou morgen mijn spullen pakken en dan op vakantie. HEERLIJK. Ik heb meteen de maandag na mijn vakantie de volgende echo dus dat is ook een heerlijk gevoel.

Enne... Nine... NU JIJ! Ik ben erg benieuwd en hoop dat je net zo'n mooi kerslichtje morgen ziet flikkeren als ik vanochtend te zien kreeg!

Veel liefs!

Geplaatst

Ha Keesje, wat ben ik blij voor je! Dat knipperende hartje... kan me voorstellen dat je er stil van valt!

Goed dat je weet van die gevulde follikels, dan hoef je je idd geen zorgen meer te maken als je wat oud bloedverlies hebt!

(bij mijn vorige echo zijn mijn eierstokken helemaal niet bekeken?!)

Dus je bent 7 weken, 5 dagen... dat ben ik vandaag ook. Maar misschien wordt dat ook wel aangepast. (ik heb 11 dagen gestimuleerd, op zich niet lang)

En wat heerlijk, morgen ga je met een gerust hart op vakantie! Ik wens je heel veel plezier en geniet lekker samen!

Liefs, Nine

Geplaatst

Keesje!!!! Wat een fijn nieuw meid zo vlak voor je vakantie, van harte!!! Bovendien wel "prettig" om te weten dat er een verklaring is voor je bruinverlies. Fijne vakantie en tot over 3 weken toch?

Liefs Pien

Geplaatst

Hi Pieneke, ik ben 2,5 week weg. Ik vlieg donderdagochtend. Heerlijk!

Nu morgen ben ik nog online.. dan kan ik nog even meepikken hoe het met Nine is gegaan. Om vervolgens helemaal gerust met vakantie te gaan!

Enne Nine.. ik snap dat verhaal over lang stimuleren ook niet helemaal. dat moet ik nog even navragen want ik heb het idee dat ik eigenlijk niet mis kan rekenen aangezien de datum van de punctie het startpunt is.. nou ja.. zolang de woorden " je ligt prima op schema' maar klinken dan maakt het mij niet uit op welk schema.

Oh ja.. ik denk dat ze wel even een blik op je eierstokken geworpen hebben maar dat ze er niets over zeggen als er niets te zien is. Want waarom zouden ze het bij de 1 wel doen en bij de ander niet..

Succes morgen!

Veel liefs

Geplaatst

Hoi!!

Jippie, wij hebben vanmorgen ook een knipperend hartje gezien!!!

Alles goed op schema......dus wij zijn voor nu weer helemaal gerust gesteld.

De datum die ik zelf had uitgerekend klopt precies: 11 augustus 2009 dus nu 7w6dgn.

In Ede krijg je tegenwoordig een Zwitsal tas mee met wat proefmonstertjes, folders en een BV blad. Ook krijg je een info gids. Erg leuk! Je voelt je dan ook echt zwanger als je stralend de wachtkamer weer inloopt!!

We hadden toevallig een gyn die vandaag zijn laatste werkdag (pensioen) had...haha...goede afsluiting voor hem!

We krijgen de twaalf weeks echo ook nog in het ziekenhuis en kunnen dan bespreken met de gyn of we in het ZH blijven of naar de VK gaan. Wat doen jullie?

Voor de echo's is het ZH wel fijn (tja, heb nu ik parttime werk, daar wel de tijd voor), voor de persoonlijke noot is de VK wel fijn......nog maar ff afwachten tot 29 januari!

Iedereen alvast een fijn 2010 gewenst!!

Wij gaan in elk geval heerlijk het nieuwe jaar in!!!

Groetjes Heleen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden