Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Iza.... WAUW! Heerlijk een kloppend hartje..... wat een mijlpaal! Ik las ergens dat de 12 weken grens ooit bepaald was doordat je dan pas via een uitwendige echo het hartje kan horen. Als het goed is neemt de kans op een MK dus heel snel af. Het in het goede tempo kloppen van het hartje is dus een MEGA stap de goede richting in!

Ik ben echt super blij voor je!!!

Veel liefs!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Aafke,

Weet je al meer? Ik hoop zo dat ze je niet in onzekerheid laten zitten!!!

Sterkte met sterk blijven.....

Ik leef enorm met je mee!!

Veel liefs Nanne

Geplaatst

Uitgerekend

01 augustus: IVFmama

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

09 augustus: Keesje

10 augustus: Iza

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Nine

19 augustus: Aafke

Eerstvolgende afspraak

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg) Een hele mooie echo!

14 december: IVFmama, 1ste echo (7 wk, 1 dg)

15 december: Nine, 1e echo, ( 5 weken, 5 dagen)

17 december: C&D (Chantal), 1ste echo (7 wk, 3dg)

18 december: Pieneke, 1ste echo (6 wk, 5dg)

21 december: Iza, 1ste echo (6 wk, 6 dg)

23 december: Nanne, 1e echo (7 wk, 1 dg)

24 december: Colle, 2e echo (8 wk, 1 dg)

24 december: C&D, 2e echo (8 wk, 3 dg)

29 december: keesje, 2e echo ( 8wk, 1dg)

29 december: Heleen, 1e echo (7 wk, 6 dg)

28 december: Aafke, 1e echo (6 wk, 3 dg)

IK was bij uitgerekende data weggevallen dus dat heb ik maar aangepast.

Hi Lieve dames,

Bij mij is de rust weer wat teruggekeerd.. (nine.. je hebt gelijk. ;-) ook met mij gaat het weer beter). Ik heb echt nog maar heel minimaal bruinverlies. Mag eigenlijk geen naam hebben maar doordat ik er zo ontzettend op let valt het mega op natuurlijk.

Hoewel ik er weer in ga geloven ben ik wel wat van de roze wolk afgestapt. Vol spanning (maar gelukkig wel weer positieve spanning) wacht ik de echo van volgende week af om vervolgens hopelijk helemaal gerustgesteld op vakantie te kunnen.

Nanne, ik volg Nine's woorden.. met ons gaat het helemaal goedkomen!!!!

Hoe is het verder met iedereen. Zijn er nog luchtige en gezellige zwangerschapsverhalen of Kwalen!

Liefs!

Geplaatst

Gelukkig Keesje! Hier dan nog op verzoek een zwangerschapsgrol:

Gisteravond heb ik niet kunnen eten van de misselijkheid. Vanmorgen nog steeds hetzelfde... totdat ik naar mijn werk liep en op het station langs de kaasbroodjes liep. Onweerstaanbaar

Dit kaasbroodje zit nu heel erg hard tegen mijn slokdarm te duwen. Bah!

Ook nog even een aanpassing:

Uitgerekend

01 augustus: IVFmama

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

09 augustus: Keesje

10 augustus: Iza

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Nine

19 augustus: Aafke

Eerstvolgende afspraak

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg) Een hele mooie echo!

14 december: IVFmama, 1ste echo (7 wk, 1 dg)

15 december: Nine, 1e echo, ( 5 weken, 5 dagen)

17 december: C&D (Chantal), 1ste echo (7 wk, 3dg)

18 december: Pieneke, 1ste echo (6 wk, 5dg)

21 december: Iza, 1ste echo (6 wk, 6 dg)

23 december: Nanne, 1e echo (7 wk, 1 dg)

24 december: Colle, 2e echo (8 wk, 1 dg)

24 december: C&D, 2e echo (8 wk, 3 dg)

29 december: keesje, 2e echo ( 8wk, 1dg)

29 december: Heleen, 1e echo (7 wk, 6 dg)

28 december: Aafke, 1e echo (6 wk, 3 dg)

30 december: Nine, 2e echo (7 wk, 6dg)

Liefs, Nine

Geplaatst

Oh Aafke ik schrik van je bericht! Het zal toch niet waar zijn? Maar probeer nog een beetje moed te houden tot je zekerheid hebt in het ziekenhuis.

Heel veel succes en laat het ons snel weten want we leven allemaal met je mee!!

Caroline

Geplaatst

hey meiden,

Ik heb vanmochtend direct met het ziekehuis gebeld maarweet nog niet veel meer. Mijn arts was gister ingesneeuwd en is nu dus mega-vol en druk. De medewerkster die ik sprak zou met haar overleggen en me terugbellen dus op dat telefoontje zit ik nu nog steeds te wachten. Eerste reactie was wel: "Waarom heb je in vredesnaam opnieuw een test gedaan???"

Het lijkt wel alsof al het slechte nieuws nu tgt. over ons uitgestort wordt, want op dit moment wordt in hetzelfde ziekenhuis mijn schoonzusje geopereerd aan borstkanker (en dat terwijl zij krap 4 maanden geleden haar oudste zus heeft begraven, overleden aan darmklanker...)

Oh ja, en ons pasgeboren nichtje werd deze week opgenomen in het ziekenhuis vanwege ademhalingsproblemen. Ik heb het nu echt wel even helemaal gehad :(

Geplaatst

Hmm Aafke, jullie krijgen het als familie wel zwaar te verduren zeg! Ik hoop dat jullie elkaar, ondanks dat iedereen zijn eigen situatie heeft, wel tot steun kunnen zijn. Sterkte.

We duimen hard mee dat jullie niet gesteund hoeven te worden en dat jullie het licht in de duistere kerstdagen mogen worden! Het kan gewoon testfalen zijn hoor. Laten we het daar op houden.

Als je echt onrustig wordt, en het ziekenhuis geen gehoor geeft, is een 1e hulp binnen glippen eventueel ook een optie? Of eventueel een bloedtest via de huisarts? Die van mij werkte laatste keer wel mee en gaf me toch snel duidelijkheid! Lab heeft wel 1/2 dagen nodig om de uitslag te geven, dus in dat geval zou ik er vanochtend nog om vragen!

Hou ons op de hoogte, succes -M

Geplaatst

Aafke,

Wat een rotperiode, heel veel sterkte en hopelijk is het uitblijven van bloedverlies toch nog positief!

X, Martha.

Geplaatst

Hi Aafke.. wat een zware tijd voor jou en je familie. Sterkte!

Ik zou het advies van Miki volgen! En de huisarts bellen voor een bloedtest. Succes!

Lieve Miki, Mart, Meiske, Nienke en de vele andere dames die vaak even meelezen, meeleven en meedenken in dit topic... BEDANKT!

Geplaatst

Ik zou het advies van Miki volgen! En de huisarts bellen voor een bloedtest. Succes!

Lieve Miki, Mart, Meiske, Nienke en de vele andere dames die vaak even meelezen, meeleven en meedenken in dit topic... BEDANKT!

Dank Keesje, heel lief van je. Het is soms best dubbel om mee te leven, maar het geeft me bovenal een goed gevoel om er te kunnen zijn voor anderen.

Blij dat HET bij jou verder minimaal is. En Iza meid, wat gaaf.. een rikketik. Geniet ervan!

IVFmama... hoe gaat het vandaag met jou?

Geplaatst

Het is een kleine moeite mee te leven en mee te denken. Met elkaars ervaringen kunnen we elkaar helpen, moed geven en steunen waar nodig niet waar?

Door alle verhalen te lezen doe ik zelf veel informatie op en vooral door de succesverhalen hoop ik weer moed te krijgen voor de nieuwe poging.

X, Martha.

Geplaatst

Aafke;

Jemig wat een ellende en ook zoveel bij elkaar! Brutaal zijn bij het ziekenhuis hoor; laat je niet afschepen, ze maken maar even ruimte voor een echo of probeer anders in ieder geval via de huisarts bloed te prikken op HCG. Ik wil je geen valse hoop geven maar je kent vast van dit forum ook wel de verhalen van vrouwen met een negatieve thuistest maar wel zwanger. Die onzekerheid is niks, daar mogen ze je niet mee laten lopen! Veel sterkte in ieder geval!!

Groetjes,

Kammie

Geplaatst

Dank voor jullie opbeurende woorden, maar eerlijk gezegd ben ik het vertrouwen wel helemaal kwijt nu. Voel me wel misselijk maar dat komt volgens mij ook door al mijn gejank!

Ik ben net teruggebeld door het ziekenhuis en de spoed-echo staat voor donderdagochtend 10.15 uur gepland, kon helaas echt niet eerder. Huisarts is ook niet meer te bereiken, dus een bloedtest kan ik wel vergeten nu. Kan dat morgen nog wel proberen maar die uitslag heb ik dan waarschijnlijk ook niet eerder dan donderdag. Op dit moment mis ik mijn lieve moeder nog wel het meeste...

Aafke

Geplaatst

Oh Aafke, het komt ook allemaal tegelijk, he... klote, dat je niet bij je moeder (meer?) kan uithuilen...

Donderdag om 10.15 uur, dat is minder dan 48 uur, hou je daar nu maar even aan vast.

En ondertussen schrijf je van je af op het forum, waar heel veel meiden met je meeleven.

Liefs, Nine

ps; en de hond, veel knuffelen met je hond!

Geplaatst

Lieve Aafke, ik wens je sterkte en geduld in deze! Wel goed dat je het hebt doorgedrukt bij het zh en dat je een spoed echo krijgt donderdag...zoals Nine zegt: veel knuffelen met de hond...

Ik zal donderdag een extra kaarsje voor je branden; mijn moeder zou dan 66 zijn geworden..dus ik snap je gevoel meis...

Knuffel!

Geplaatst

Hoi,

@ Aafke,las net op het december wachtbankje forum al een gedeelte van je verhaal. Wat een onzekerheid......sterkte!

Wij zijn lekker een weekendje naar Centerparks geweest met de hele familie (28 man!!). Heerlijk genoten. Mijn moeder weet dat we zwanger zijn en zat dit vrolijk aan de rest van de nog onwetende broers en zussen te vertellen.....terwijl wij het zelf nog niet verder verteld hadden aangezien we wilden wachten tot na de echo. Ze gooide het eruit zonder dat ze het zelf in de gaten had, zo van: Heleen, jij mag toch niet in de sauna??? En wij het maar weer uitleggen.....

Aaaggghhhhh, wat lijkt met dat heerlijk om drie maanden geheim te kunnen houden :)!!! Geen afspraken in het ziekenhuis waardoor collega's en lieve belangstellenden al vanaf dag 1 weten hoe of wat (haha).

Iedereen (ondanks alles of juist dankzij alles) hele fijne dagen gewenst.

Groetjes Heleen

Geplaatst

@Heleen, heerlijk zo'n weekje en tsja..trotste moeders he!

Fijne dagen ook voor jou en de jouwen!

Geplaatst

Hai Aafke

ik ben vandaag nog aan je blijven denken hoor, wat een ellende allemaal zo tegelijk!!!

Probeer toch nog vertrouwen te houden, hoe lastig dat ook is, voor hetzelfde geldt maak je je voor niets druk om je eigen situatie. Maar ik kan me voorstellen dat het je allemaal wat veel wordt met je kleine nichtje en je schoonzusje.

Ik ben blij te horen dat je toch donderdag terrecht kan en dan duidelijkheid zult krijgen.

Hou vol meid, en tot dan spui je maar al je angsten en gedachten hier op het forum!!!

sterkte met alles!

liefs

Babeth

Geplaatst

Aafke, Is je moeder overleden dat je haar nu zo mist? Als ik me heeel rot voel heb ik dat ook. Ik voel wel duidelijk haar nabijheid maar ik wil haar dan zo graag ook in het echie hebben....Die moeders toch ook, als het kon zou mijn moeder zo naar me toe willen komen, dat weet ik zeker!! Ik ga ook aan je denken, sterkte meid. En Sannie ook aan jou!!!! Joy1

Geplaatst

Sjees Aafke je had je het eind van het jaar ook zo anders voorgesteld. Ik hoop dat de echo je toch fantastische feestdagen bezorgt meis jullie kunnen het geluk zooooo gebruiken! Ik duim met handen en tenen voor je!

Ik ga maandag even naar het ziekenhuis voor een controle-echo. Het lijkt erop alsof ik gisteravond alles wel verloren ben en wat ik nog aan vage kwaaltjes had is verdwenen als sneeuw voor de zon. Kan mijn lichaam toch nog iets goed doen dus daar putten we maar weer verse moed voor volgend jaar uit!

Dames ik hoop dat de kwaaltjes voor jullie nog een maandje of 7/8 blijven maar dat ze met de kerst een beetje rustig aandoen ;) Geniet ze!

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor jullie steun. Toch denk ik echt niet meer dat er morgen iets goeds uit die echo komt. Op 3 testen nu een negatieve uitslag (waaronder 2 hele gevoelige) , kan volgens mij niets anders meer betekenen dan dat een evt. vruchtje niet meer leeft. Het heeft alle tekenen van een 'missed abortion' . Ik hoop morgen vooral meer duidelijkheid te krijgen over wat ik kan verwachten aan miskraam of curretage, en vooral wanneer ik dan evt. aan poging 2 kan beginnen. Ik vind het vreselijk maar het is niet anders, wilde bijna dat ik dan maar niet eerst positief had getest. Aan de andere kant: nu weet ik wel dat het mogelijk is, en dat geeft ook weer moed.

En Joy, mijn moeder is inderdaad overleden begin 2006. Begin januari een diagnose dat ze nog minder dan 3 maanden had, en die heeft ze niet eens meer gehaald. Dat is ook de belangrijkste reden dat het zo'n lange tijd heeft geduurd voordat we onze behandelingen hebben doorgezet. We hadden ons in 2005 al aangemeld voor ICSI en stonden toen op de wachtlijst. Maar na het overlijden van mijn moeder en mijn daaropvolgende burnout leek al het andere even allemaal minder belangrijk. Tot begin 2009 mijn schoonzusje dus zwanger bleek, dat was een wake-up call om weer contact met het ziekenhuis op te nemen. En daar blijven we nu ook gewoon voor gaan!

Ik wens jullie in ieder geval heel veel geluk en een mooie zwangerschap toe. Genet ervan en zorg voor wat mooie augustuskindjes!!!

Groetjes, Aafke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden