Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Babeth, ik heb ook wel vertrouwen hoor, maar soms wordt je toch onzeker gemaakt door alle verhalen die je ook hier hoort. Het forum kan je steun, maar kan je ook onzeker maken vind ik.

Es

Hai Esther

ik snap het wel hoor, ik herken het ook en iedere keer als ik onzeker was en weer een bevestiging kreeg dat het goed was dacht ik :wat zonde dat ik het me zo laat meeslepen ! Ik porbeerde me echt toe te spreken: okay 1 dagje zenuwen, morgen niet meer! Scheelt misschien wel veel dat ik vrij vaak bloed heb moeten laten prikken en ook wat extra echo's kreeg (krijg).

Het komt vast helemaal goed, jullie hebben gelukkig ook een maand met heel wat lucky-vrouwen!

Ik wist overigens niet dat men ook een een snelle uitslag kon realiseren?

Ik verwacht komende week de uitslag van het bloed en sw "kans-berekening".

Voor zover we erover uit zijn doen we geen vervolgonderzoek, ik vind het doodeng!!

groetjes

Babeth

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier ook mijn aanpassingen

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

09 augustus: Keesje

10 augustus: Iza

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Nine

05 september ivm geplande keizersnede in de week van 23 augustus: Estrahlita (Esther)

Eerstvolgende afspraak

15 januari: Pieneke 2e echo en gesprek PND (10 wk 5 dgn)

18 januari: Estrhalita, 1e echo

20 januari: Nine, 3e echo en ook gesprek PND

Op deze site moet je je punctie datum invullen en dan krijg je precies te zien wanneer je uitgerekend bent, bij 1, 2 of 3 kids etc etc

http://www.ivf.ca/duedate.php

Babeth, het is ook best eng zo'n combinatietest, maar ja hoe vaak komt het voor dat er een kindje met het Syndroom van Down wordt geboren. Via de stichting heb ik begrepen zo'n 350 per jaar. En ja het is een kansberekening en het kan altijd. Van de meeste moeders die ik ken wist bijna niemand het van te voren. Scarry toch he. Maar ja positief denken. Er zijn in Nl. 4 gezinnen die 2 kids hebben met Down en volgens mij 2 gezinnen met een 2ling met Down. Hoe erg kan je het treffen toch. Maar ja als je al 1 kind hebt met Down en je laat je dan niet testen dan vraag je er toch om is mijn mening.

Zo'n sneltest wordt maar in een paar ziekenhuizen gedaan en alleen als daar een reden voor is. Ik weet dat in Den Bosch het gedaan wordt. Dus nu even vragen of het EMC het ook doet, anders rij ik wel naar Den Bosch haha.

Geplaatst

Super leuk gesprek gehad! Krijg sowieso nog een echo met 12 weken, en eventueel een tussendoor moet ik zelf mijn best voor gaan doen. Wat haar betreft mag ik er elke week wel één, maar helaas moet het via het ziekenhuis.

Hoop dat het me gaat lukken, anders toch de kliniek nog even bellen voor een extra!

Wij hebben overigens besloten de combinatietest niet te gaan doen. Omdat ik 28 ben wordt ie niet vergoed, en hij geeft een schatting. Ze schijnen bij de 12 weken echo altijd wel even naar de nekplooi te kijken (welliswaar niet heel uitgebreid) maar mochten ze daar iets verdachts zien geven ze dat wel aan en kun je er altijd nog voor kiezen. Zou een kindje niet weg laten halen, maar het is wel fijn om vóór de bevalling al te weten...

Kreeg ook de zwitsal tas met MEGA veel reclame en een paar proefmonsters! En een supercute popje/speendoekje! Helemaal leuk!!

Wat zetten we in dit lijstje allemaal trouwens? Morgen ga ik bellen voor de extra echo's.. zetten we afspraken bij de vlos er ook in?

Uitgerekend

10 augustus: Iza (Kirsten)

05 september ivm geplande keizersnede in de week van 23 augustus: Estrahlita (Esther)

Eerstvolgende afspraak

27 januari: Iza, 2e afspraak verloskundige

Geplaatst

Ha Iza,

Jij hebt het leuk gehad vanavond lees ik! Je kunt gewoon al je afspraken in het lijstje opnemen, is lekker overzichtelijk.

Mijn broer wees me er vandaag op dat ik nu al moet inschrijven voor de dagopvang... tjeetje dat is vroeg, regelen jullie dat ook zo vroeg al? Verder wees hij me op het erkennen bij de gemeente van het vaderschap en het regelen van de kraamzorg binnen nu en een paar weken.. ik meld het jullie ook maar even.

Een hilarisch voorval van vandaag: ik reed naar mijn werk vanochtend en bij een stoplicht moest ik overgeven, vlug raampje open en naar buiten gekotst! Er stond iemand naast me die wel vreem keek, inmiddels had ik tranen in mijn ogen en vieze handen omdat ik het automatisch tegen wilde houden met mijn handen. Raampje weer dicht, rustig opgetrokken, maar niets in mijn omgeving om mijn handen aan af te vegen. Ik heb het maar afgeveegd aan een bananenschil :-)

Liefs Pien

Geplaatst

hai Esther

bedankt voor je reactie! Van ons hoefde de test niet,ik wilde de zwangerschap hoe dan ook doorzetten. De Gyne. raadde het ons aan omdat ze aangaf dat ze wellicht de aanvullende info ook konen gebruiken voor het verdere verloop van de zwangerschap.

Daarna besefte ik me van stel je voor dat het toch een uitslag wordt waar je niet op hoopt dan ben je natuurlijk wel voorbereid.

We zullen het afwachten, vooralsnog maken we ons geen zorgen. Ik hoop dat jij indien nodig mag uitwijken naar Den Bosch, kan me voorstellen dat het voor jullie wat extra spannend is.

Weten jullie kinderen ook al dat ze er een broertje of zusje bij gaan krijgen? jens is natuurlijk nog erg jong

groetjes

Babeth

Geplaatst

hahaha Pieneke, wat een verhaal. Doet me denken aan een filmpje van een dame van zo'n belspeltvprogramma die tussendoor buitenbeeld ook "even" over haar nek ging. Tot 2 x toe! Daarna gewoon de draad weer oppakte.

Ik las trouwens dat je misschien op 17 juli uitkomt? Tweelingen komen gemiddeld 3 weken eerder inderdaad. Die van mijn zus ook. Mijn datum is de 21ste juli, maar de beeb loopt 4 dagen voor. Misschien bevallen we dan wel op dezelfde dag :laugh: haha.

Meiden, een hele fijne jaarwisseling!!

lfs, Nienke

Geplaatst

Nou ik hoefde niet eens moeite te doen om een extra echo te krijgen! Zo'n toffe dame aan de telefoon. 10 weken echo is dus gelukt!! Wat ga ik toch heerlijk het nieuwe jaar in (om mij heen een aantal kennissen die ook via ivf zijn zwanger geraakt.. de een ineens met 11 weken geen hartje meer, de ander blijkt na een kleine bloeding niet meer zwanger te zijn... ik weet dat de kans klein is dat dat gebeurd.. maar toch.. enfin, dat hoef ik jullie niet uit te leggen!)

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak

13 januari: Iza, 3e echo (10 wk 1 dg)

25 januari: Iza, 4e echo (12 wk)

23 maart: Iza, 20 weken echo

Zo zijn er flink wat, maar wat geeft het me een rust zeg.. Kan wel janken van blijdschap!!

Pieneke, wat een verhaal!!! Maargoed, beter buiten dan in de auto!! Hahaha wat erg eigenlijk (voor jou natuurlijk dat je moest overgeven..) het had een aktie van mij kunnen zijn!

En opvang sta ik inderdaad ook al voor ingeschreven.. en op de wachtlijst... Ongelofelijk eigenlijk!!!

Geplaatst

Pieneke, hilarisch! Vooral ook die bananenschil! Zet op je lijstje: schoonmaakdoekjes voor in de auto ;-)

Iza, fijn dat je zo snel weer een echo krijgt!

Jee, ja, dan moet ik ook al beginnen met inschrijven voor kinderopvang... mijn oudste kinderen liet ik vroeger opvangen door een gastmoeder uit de buurt, ze konden op allerlei tijden bij haar terecht, was ook fijn bij eventueel overwerk. (was toen ook alleenstaande moeder, dus die vrouw was echt geweldig)

Helaas woon ik nu ergens anders, dus wellicht ook aangewezen op de kinderopvang.

Keesje, ik zie dat je nog online, bent, ik wens een heel goeie vlucht!!

Liefs, Nine

Geplaatst

Dames kom weer eens even inbreken (kan het niet laten haha) inderdaad kun je beter nu al beginnen met het regelen van een plekje in het kinderdagverblijf, ook de kraamzorg kun je het beste zo vroeg mogelijk regelen en even contact zoeken met de zorgverzekering om door te geven dat je zwanger bent. Ook een leuke meld je snel aan voor de blijde doos want dan ontvang je maandelijks het blad wij jonge ouders en daar staan nog wel eens leuke tips en artikelen in hihi.

Voor onderweg had ik ook babydoekjes, een reistandenborstel/tandpasta, en een hele vracht pepermuntjes hihi.

Liefs Dani.

Gast estrhalita
Geplaatst

Weten jullie kinderen ook al dat ze er een broertje of zusje bij gaan krijgen? jens is natuurlijk nog erg jong

Robbie snapt dat nog niet hoor. Hij is 3,5 maar verstandelijk 1,5/2 jaar. Dus ....... Hij kroelt wel veel meer met me dus misschien merkt hij het wel of zo.

Pien wat een verhaal zeg. Ik heb gelukkig nog nooit overgeven, al ben ik wel heel misselijk en eindelijk na al die dagen gaan nu ook mijn borsten zeer doen dus het gaat de goede kant op.

Geplaatst

Hai Dames,

Ik heb weer genoten van alle grappige en leuke verhalen hier op het forum.

Toevallig heb ik vorige week informatie opgevraagd over een kinderdagverblijf hier in de buurt. Ik heb de foldertjes binnen en mag binnenkort bellen voor een rondleiding. Ze gaven ook aan dat je het op tijd moet regelen allemaal. Er wordt namelijk 9 maanden van te voren gepland! Dat had ik niet verwacht zeg.

Maandag ga ik het vertellen aan mijn bazen. Ik hoop zo dat ik parttime mag gaan werken daar. We zijn maar met een klein team van 5 man, en ze zijn er niet zo heel makkelijk. Maar goed, dat is een zorg voor later.

Liefs, Chantal

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak

12 januari: C&D, 3e echo (11 wk 1 dg)

Bij deze heb ik het lijstje aangepast.

Verder wil ik jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling toewensen en een heerlijk 2010!!!!

Liefs, Chantal

Geplaatst

Hoi dames,

ik kom ook even jullie topic vergezellen hoor!

Esther, ik begrijp het dat Robbie het nog niet snapt (stond ik niet bij stil, sorry)maar wat je zegt, wellicht voelt hij het wel!

Pieneke, wat een toestand zeg, haha, dit zul je nooit vergeten en die andere weggebruiker ook niet haha. Ik heb gelukkig het nooit zo heftig gehad maar had voor de zekerheid wel een zakje in mijn tas en zowel in de auto van mijn man als de mijne haha.

Ik heb die van ons al bij 6.5 weken opgegegevn voor het kdv, ik wist van buren dat er een lange wachtlijst is bij ons. Toen bleek dat het om 2 ging direct doorgegeven en was gelukkig geen punt. Ook de kraamzorg is geregeld toen ik een week of 8 was, ik heb maar gevraagd om een hulp met heel veel ervaring !!!

Nou Pieneke, ik hoop dat je snel over je hoogtepunt van misselijkheid heen bent hoor.

dames,a llemaal een heel mooi en fijn uiteinde en een overgelukkig 2010 vol babygeluk!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak

08 januari: Colle, 3e echo (10 wk 2 dg)

Ik stond er ineens niet meer bij dus bij deze heb ik me er weer bij gezet.

sorry dat ik de laatste tijd niet meer zo actief ben. Heb erg weinig tijd en ben dan vaak zo vermoeid dat ik geen puf heb om te lezen of reageren.

Ben nu een paar daagjes vrij dus ga ik de boel weer even terug lezen en reageren.

Fijne jaarwisseling.

Lfs Nicole

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak

08 januari: Colle, 3e echo (10 wk 2 dg)

11 januari: Nanne 2e echo (9wk 6 dg)

Een heel gelukkig 2010!!! Met als kers op de appelmoes een heel lief blaagje voor ons allemaal gewenst.........

Zo, ik sta er ook weer bij... kan niet wachten tot de volgende echo op 11 januari!!!

Het onwerkelijke gevoel overheerst weer effe, zelfs vannacht gedroomd dat er geen zwangerschap was.. Pff, even wakker worden!!!!

Fijne nieuwjaarsdag, liefs Nanne

Gast estrhalita
Geplaatst

Goedemorgen, voor iedereem de beste wensen voor 2010 en dat we over 8 maanden maar een mooi wondertje in ons handen mogen hebben.

Ik kijk de dagen echt om naar 18 januari. De 1ste echo. Zo spannend. Nog 16 dagen te gaan.

XX

Es

Geplaatst

Meiden allemaal de allerbeste wensen voor 2010, en een heerlijke zwangerschap, en ook voor de meiden met een nieuwe poging in 2010 dat het ook jullie jaar gaat worden.

Voor ons wordt het morgen spannend, wij hebben morgen de echo en het hartje moet morgen kloppen anders is het niet goed zei de arts, dus erg spannend morgen ik hou jullie op de hoogte, en als het morgen goed is ben ik 24 augustus uitgerekend.

Groetjes Mirjam

Geplaatst

hai Mirrie

heel veel succes morgen meid!!! zal een spannend moment voor jullie zijn.

Moet je ook nog opnieuw bloed laten prikken?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Nee bloedprikken hoeft niet meer, hoofd van de afdeling vondt dat ineens niet meer belangrijk nadat hij vorige week vruchtzakje met stipje zag zitten, eerst zijn die bloedwaardes van groot belang en zo doet het er niet meer toe, daar snap je toch ook niets van.

Groetjes Mirjam.

Geplaatst

Hoi meiden,

Alle goeds allemaal voor 2010!!

Mirrie.. een hele belangrijke dag morgen voor jullie, ik wens je heel veel succes en hoop met je mee op een prachtig kloppend hartje.

Ik kijk inmiddels wel weer uit naar mijn echo.. duurt nog een kleine 2 weken, wat mij betreft had ik er graag deze week eentje gehad. De misselijkheid lijkt wat naar de achtergrond te verdwijnen en op de één of andere manier wil ik nu weer bevestiging van een echo!

Weet iemand trouwen een eenvoudig 3d-programma voor het inrichten van een kamertje?

Liefs Pien

Geplaatst

Dames,

Ook voor jullie allemaal een heel fijn 2010!

Mirjam, spannende dag voor jullie vandaag. Heel veel succes.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hallo dames!!

Mir wat een onzekerheid! Succes vandaag!!

Ik heb net wéér een spoedecho achter de rug ivm bloedverlies. Alles is goed, 9 weken, kind is 2,21 cm groot.. En al armpjes! Ook heel bizar om het areooltje boven het koppie te zien, heel bijzonder, schijnen ze allemaal te hebben rond deze termijn...

Volgende week blijft de afspraak gewoon staan...

Heb de mazzel nergens last van te hebben, behalve dan het bloedverlies.. Het schijnt er bij te horen bij mijn zwangerschap....

Geplaatst

IZA!!! Wat een heerlijk nieuws weer, je zult wel genoten hebben van de beelden...ik wil ook zo graag weer, heb pas 1 echo gehad en dat met twee. Ik vind het maar mager!

Liefs Pieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden