Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi dames,

Ik kom vanuit het juni hoekje even gezellig bij jullie kijken.

Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap, dat het allemaal voorspoedig mag gaan.

Het verschil over wel of geen kwaaltjes hebben is ook in ons juni-hoekje te lezen. De ene had niets terwijl de ander na een tijdje met haar hoofd in de wc hing (helaas was ik dit...haha).

Maar goed, inmiddels ben ik alweer ruim 11 weken en wordt de misselijkheid echt veel minder. Ik hoef bijna niet meer over te geven en ook de andere kwaaltjes worden wel minder.

@Iza, jij schrijft ergens dat je je afvraagt wanneer je het gaat beseffen. Nou, ik heb dat nu nog steeds niet. Inmiddels heb ik al 5 echo's gehad en nog steeds kan ik het niet beseffen...

Nou dames, geniet ervan en kom ook een keertje gezellig bij ons kijken.

Liefs, Dorine

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Colle, vreemde is dat die krampjes praktisch weg zijn. Misschien 2 keer per dag dat ik denk GATS dat voelt als ongesteld worden!!

Enne, iedereen moet lekker doen waar zij zich goed bij voelt! (voor wat betreft MvM) gek genoeg heb ik altijd gedacht dat ik eerst een echo afwacht, maar het voelt echt goed! Dus ik ga er gewoon voor :)

Keeeesjeeee, welkom!! Wij schelen maar 1 dag hè?

Geplaatst

@ Iza, die krampjes die jij bedoeld zijn geloof ik wel normaal hoor.

Heb je het in je buik? Ik heb dat ook...drukkend gevoel in onderbuik en af en toe steekjes..meestal beetje aan de zijkant van mijn onderbuik.

Ik ben al 2 dagen aan het googlen op internet naar kwaaltjes (vanwege mijn rug) en ben op zoveeel sites geweest. Daar lees ik overal als kwaaltje de steekjes en druk in de onderbuik (net of je ongi moet worden)

De meeste zwangeren hebben dat.

Wel heel erg fijn dat je zelf zo'n goed gevoel erbij hebt en dus helemaal kan genieten. Super..ik wou dat ik dat had haahaha. Ik ben nog wel een beetje bang.

Lfs Niek

Geplaatst

Maar ook dat is toch logisch, zie in je handtekening dat je een bbz hebt gehad? Dan kan ik het me helemaal indenken! Daarom zeg ik misschien is het naïviteit...

Ik heb wel regelmatig krampjes in mijn eierstokken, wat ik voorheen nog nooit heb gehad, dus daar maak ik me ook niet zo'n zorgen over. Die andere krampjes ook nog niet hoor, schijnt met het rekken van je baarmoeder te maken te hebben.

Ben jij ook van '81?

Liefs Kirs (Iza is niet mijn echte naam, maar Kirsten :))

Geplaatst

Meiden wat super om te zien dat er alweer een topic uitgerekend in augustus is!!! Van harte gefeliciteerd en geniet ervan allemaal!

Geplaatst

Goedemorgen,

Pieneke... spannend vandaag de bloedtest! Ik denk aan je!

@ Iza en Colle.. ik ben nu al blij met dit topic. Zat ik me gisteren stiekem druk te maken over steekjes e.d. in mijn buik lees ik hier dat jullie dat ook hebben... heerlijk.. dat geeft weer wat meer rust..!

@ Simonja.. poeh idd.. wat raar toch hebben we uiteindelijk een postieve zwangerschapstest in handen en dan dringt het nog niet door.. ik heb dat ook. Ik hoop dat het na de bloedtest beter zal gaan!

Ik doe nog iedere dag een test.. een het blijft super veelbelovend. Helaas heb ik vrijdag pas de bloedtest. Ach ja.. geduld... blijft lastig bij mij!

Liefs

Geplaatst

@Pieneke,,,eindelijk voor jou vandaag de bloedtest!!!!

Ik wil ook een bloedtest..maar helaas doen ze dat bij mij in het ziekenhuis niet. Ik ben namelijk zo benieuwd naar mijn HCG waarden.

@Keesje, ja die krampjes zijn normaal...in iedergeval wat ik zo lees. Ben zowat heel google al af geweest op zoek naar kwaaltjes en overal lees ik dat terug.

Ik heb helaas ook af en toe wat last van een zeurende onderrug..helaas lees ik dat niet terug.

Ben wel benieuwd welke kwaaltjes jullie nog meer hebben rond welke week.

Ik ga morgen denk ik weer testen..heb er toch 1 liggen.

Ben zo benieuwd naar het streepje. Pff wat een onzekerheid weer zeg hahaha.

Tot vanavond allemaal.

Lfs Nicole

Geplaatst

Ik krijg ook geen bloedtest! Heb net wel het centrum gebeld en aangegeven: ik heb 12 testen die allemaal zeggen dat ik zwanger ben, dus het zal wel zo zijn hè? Zegt ze: u klinkt ook al zo vrolijk dacht al dat is vast goed nieuws!!! :D

Krampjes zijn hier weer minder, tis nu echt gevoelig achtig. Maar aangezien de test van vanmorgen weer dikker was!! Zal het wel goed zitten... Morgen 4 weken!!

(en ja ik heb al 12 testen gedaan vanaf vrijdag *bloos* morgenochtend doe ik er nog 1 op 4 weken en dan MOET ik het van mezelf gaan geloven.....)

Oh en mijn borsten zijn landkaarten, vet raar gezicht al die aderen, waar die ineens vandaan komen!! HAhahahaha!!!

Geplaatst

Hi Iza.. ik lees hier nu dus het antwoord op mijn vraag die ik zojuist in het andere topic stelde.. poeh het is wel hard werken hoor al die topices bijhouden.. over werk gesproken.. ik moet maar snel aan de slag want anders heb ik straks geen echt werk meer..

Liefs

Geplaatst

Meisjes,

Ik zit op mijn werk en over 2 minuten heb ik mijn volgende afspraak. Mijn HCG was enorm hoog. Wachtdag 11= 481 HCG. Wat een opluchting, ik schrijf vanavond wat uitgebreider meiden.

Pieneke

Geplaatst

Uitgerekend

01 augustus: IVFmama

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza

Eerstvolgende afspraak

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg)

14 december: IVFmama, 1ste echo (7 wk, 1 dg)

18 december: Pieneke, 1ste echo (6 wk, 5dg)

21 december: Iza, 1ste echo (6 wk, 6 dg)

Geplaatst

Staat je goehoeeedd!!

Ik ga straks thuis (zit ook gewoon op mijn werk, nog helemaal niks uit mijn handen gekomen vandaag...) ook een banner maken!!

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

Eerstvolgende afspraak

17 december: C&D (Chantal), 1ste echo (7 wk, 3dg)

Jeeeej gisteren de laatste 2 bolletjes ingebracht. Wat ben ik blij dat ik van die dingen af ben zeg!

Ik voel ook van alles, maar ook niets overdreven erg. Mijn borsten doen zeer en het plassen is nog steeds gevoelig, maar ja dat kunnen ook de bijwerkingen zijn van de bolletjes. Verder voel ik me vooral heel erg HAPPY!!!!

Moeten jullie je ook zo bedwingen om niet gelijk naar de babywinkel te gaan om al die schattige spulletjes in te slaan? Of om je bij elke site aan te melden voor zo'n cadeau doos? Of hebben jullie misschien al wat gekocht? Ik nog niet, maar de enige reden dat ik het niet gedaan heb is dat mijn vriend mij met beide beentjes op de grond probeert te houden hihihi.

Ik ga me ook zeker voor moeders voor moeders aanmelden. Natuurlijk gun ik iedereen het het geluk van een mooie zwangerschap.

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Hoi meiden, breek weer stiekem ff in :harhar::

Die steekjes in de buik die heb ik inderdaad ook. Ik heb sinds in zwanger ben namelijk last van mijn darmen, schijnt heel normaal te zijn. Na een week of 2 ben je eraan gewend en maak je je daar echt niet meer druk om:toothy4:.

@Colle, ik heb ook nog een tijdje af en aan een zeurderig gevoel in mijn inderug en op mijn heupen gehad. Normaalgesproken heb ik dit alleen als ik ongi moet worden, Nog geen druppel bloed verloren, Hoort er allemaal bij.

Zet hem op meiden! Jullie hebben al aan mooie lange lijst, bijna langer dan die van ons in juli, haha.

lfs, Nienke

Geplaatst

OOOOOOO.. wat een mooie banners hebben we toch allemaal! Die van jullie zijn wat beschaafder dan die van mij zie ik. Ik ga zo maar even kijken of ik hem ook wat kleiner en minder schreeuwerig kan krijgen.

@Chantal... ik heb de drang tot kopen nog niet, omdat ik voor mezelf nog een psychologische grens over moet: 5 weken en 2 dagen. Ik heb 2x eerder een miskraam gehad op dat tijdstip, dus dat wil ik eerst voorbij zijn. Maar dan ga ik denk ik ook los met kopen hoor! :-)

Mijn eerste echo zou eigenlijk net voor de kerst moeten plaatsvinden, maar dan zijn we een weekje skien, dus ik mag een dag voor vertrek al komen. Daar ben ik eerlijk gezegd ook wel blij mee.

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak

Geplaatst

Ow ja banners bestaan ook nog. Mwah ik kijk wel even, mijn gevoel is altijd zo dat ik eerst de eerste echo gehad wil hebben. Soms is er dan ook nog wat 'gerommel' met uitgerekende datum etc.

Oh over kwaaltjes. Ik heb er niet veel eigenlijk, en dat is natuurlijk eigenlijk fijn. Maar argh wat wordt ik er gek van! Heb gewoon momenten dat ik eigenlijk wel even een weekje of 3 boven een wcpot wil hangen. Of in ieder geval tot de eerste echo. In de ochtend wordt ik wakker, en dan heb ik het gevoel dat ik koorts heb. Tof! Goed teken. Daarna heb ik eigenlijk weinig last overdag. Werd ik eerder tegen een uur of 3 moe, nu val ik na het avondeten op de bank in slaap. En voel ik mijn borsten ook veel meer. Slaap dus ook wel min of meer gerust in. Al neig ik er gigantisch naar om veeeel CB testen met die indicator in te gaan slaan en die maar te gaan doen tot ik de eerste echo heb. Kan iemand me even tegenhouden want ik ga anders geloof ik mijn faillissement tegemoet en werk mijn eigen man tegen me in het harnas. :O

Zou willen dat mijn ziekenhuis ook eens aan bloedtesten deed. Al weet ik dat dat ook niet 'the holy grail' is als je zwanger bent want ook daar geven ze geen garanties bij. Kortom ik word gek geloof ik.

Hopelijk gaat het bij jullie allemaal beter al lees ik ook her en der onzekerheid, wel kwaaltjes die juist voor onzekerheid zorgen. Dat we allemaal maar flink zwanger mogen blijven en veeeeel mooie echo's mogen krijgen!

Geplaatst

@ Nienke, oh wat ben ik blij om te lezen dat rugpijn geen slecht teken hoeft te zijn. Dat jij het ook hebt gehad en dat het geen slecht teken was. Ik zat er zo ontzettend over in.

Vandaag heb ik gewerkt...pfff ik had zo'n last van mijn rug toen ik thuis kwam dat ik echt even onder de hete douche moest staan.

Dan zakt het wel weer weg.

@ Pieneke: Ik vind je banner PRACHTIG!!!!!

Geloof je het al een beetje??? En heb je al kunnen afkicken van het testen?? hihi.

@ IVFmama: Ik ben ook zo ontzettend onzeker hoor. Ik heb er al 8 testen opzitten vanaf vorige week woensdag. Ik doe het liefst ook nog een Clearbleu in de hoop dat hij dan "zwanger 2-3" aangeeft ipv "zwanger 1-2" dan weet ik in iedergeval dat mijn HCG goed is gestegen.

Ik krijg helaas ook geen bloedtest.

Weet iemand trouwens of er een kans is dat ik met 5 weken en 5 dagen misschien toch een hartje kan zien?? Ik weet dat het waarschijnlijk te vroeg is...maar zou het kunnen???

Nou ik ga stoppen....want ik ben zoooo ontzettend moe.

Zat al te wachten tot ik eindelijk eens moe zou worden. Las veel over moeheid. Nou vandaag is het bij mij aangekomen hoor. GAAAAAPPPPP

Al moet ik zeggen dat ik me ook een beetje belabberd voel...alsof ik ziek ga worden.

Ik ga snel mijn elektrische deken aanzetten en dan is mijn bedje lekker warm

Oh ja...voor de meiden met een elektrische deken.....zet of laat hem niet aan als je er in ligt...de stralingen is slecht voor je ongeboren beebje.

Las ik toevallig ergens op internet.

Dus ik zet hem een half uurtje voor ik ga slapen aan en als ik erin ga zet ik hem gelijk uit.

Fijne avond allemaal.

Lfs Niek

Geplaatst

Zo ik ben weer vroeg wakker (niet gek met al dat getest!) 14 testen zeggen nu zwanger (zelfs de 'gewone' predictor gaf vanmorgen een STREEP!)

Mag nu van mezelf niet meer testen... Het is wel heel erg duidelijk nu! (alleen de test van moeders voor moeders dan nog :P)

Vind het zo leuk! Gisteren vrienden over de vloer, zij lopen 6 weken op me voor. De mannen aan de bubbels, de dames kletsend over hun zwangerschap. Echt heel leuk!

Ik merk trouwens dat de krampjes die ik heb, zich voornamelijk laten voelen tussen 5 uur 's middags en 7 uur 's avonds en daarna is het weer weg. Nu ook nergens last van. Vandaag en morgenochtend nog de bollen dan ben ik daarvan af! Kan niet wachten :)

En nu maar eens wat aan mijn werk doen.. Fijne dag allemaal ZWANGERE dames!

Enne, Pien: NOU EN! Lekker zo groot en schreeuwerig laten staan hoor!!

Geplaatst

Das een goeie Niek, heb de deken er nog niet ingehad. Deze hele winter waarschijnlijk niet. Al heb ik wel een 'alternatief' in de warme voeten creme :D en dan daaroverheen lekkere warme slaapsokken. Ik kom de laatste tijd moeilijk in slaap. Weet niet of het van de zwangerschap is of van de spanning, maar het lijkt niet echt te lukken als ik er eenmaal in lig. Soms lig ik nog een uur te draaien. Ik hoop maar dat het van het zwanger zijn is.

Of het met 5 weken en 5 dagen te zien is....denk dat de kans erg klein is. In principe beginnen de eerste cellen zich als 'hartje' te gedragen 22 dagen na conceptie. Maar dat is meestal op een echo nog niet zichtbaar. Met een 7 weken echo 'moet' er eigenlijk een hartje zichtbaar zijn. Dus als je de kans krijgt ietsje minder dan 2 weken later nog een echo? :D

Iza fijn te lezen dat ook jij de meeste klachten hebt tussen 5 en 7. Hier beginnen ze dan ook op te zetten dus dat is ook normaal lijkt me. Bedankt! Geniet ervan dat je straks geen bolletjes meer hoeft in te brengen! :D

Oh zo erg he, maar ik neig er zo naar om toch de VK te bellen. Ik word zo gaar van de spanning. Aan de andere kant voel ik me dan zo'n zeikerd. Ik heb echt 0,0 kans op een BBZ. Heb al een vroege echo staan in het ziekenhuis en andere dames kunnen ook 'gewoon' wachten tot de 12 weken termijnecho. En het helpt niet dat ze gezegt heeft dat ik altijd kan bellen......dat verlaagt het drempeltje om te bellen ook nog eens. Al met al voel ik me een stuiterende hormonenbal en dat lijkt me juist helemaal goed. Dubbel allemaal. Nu ja, eerst vandaag maar eens doorkomen en misschien dat ik nog bel of ze morgen een plekje hebben. Dan weet ik in ieder geval of er 'iets' zit en te zien is. Al is een echo met iets over de 5 weken ook niet echt iets leuks en weet ik uit ervaring dat het niet veel van mijn spanning vermindert.

Geplaatst

Uitgerekend

07 augustus: Keesje

Eerstvolgende afspraak

04 december: Keesje, bloedtest (bij 4 wk, 5dg)

Lieve Dames,

Ik ben over de brug... IK BEN ZWANGER... ik ga stoppen met mutsen en gewoon genieten. De knop ging gisterenavond om toen ik met een vriendin zat te kletsen. Zij vertelde mij het geweldige nieuws dat ze zwanger is! Ze loopt 1 maandje voor op mij (dus dat is onwijs gezellig en toevalling).

En ook zij is onzeker over de eerste 12 weken.. dat hoort er gewoon bij dus! OK.. wij hebben wat meer meegemaakt en onze kansen liggen wat anders maar toch.. wat er ook gebeurd.. zwanger = zwanger! Poeh.. het voelt als een opluchting om dit op te schrijven!!

Dus ik ga hier lekker meekletsen en we gaan gezamenlijk lekker duimen dat we deze eerste 12 weken ongeschonden doorkomen! Dus is stuur even een heel doos positieve energie jullie kant op... ik heb er opeens zoveel van dat ik best wat voor jullie kan missen!

Vrijdag de bloedtest en volgens mij heb ik een week later dan al een eerste echo. Ik lees hier dat dat ook hier voor iedereen weer anders is! Voor de dames zonder bloedtest ik kan me voorstellen dat het jammer is als jullie ziekenhuis dit niet doet. We zijn zo op zoek naar ieder stukje extra zekerheid! Ik test nog steeds iedere dag

:-) Vooral om te zien dat het streepje iedere keer enthousiaster verschijnt.

Nou een dikke keus voor iedereen!

Liefs Keesje

Ps. En als klap op de vuurpijl ga ik morgen spontaan lang bij mijn moeder om het haar nu als eerste te vertellen met een test in mijn hand. Dat heeft ze wel verdiend na jaren heel lief meeleven!

Geplaatst

Hahaha Keesje wat een revolutie! Ik weet trouwens zeker als je nu met het ziekenhuis belt dat je morgen al mag komen prikken hoor. Ik heb dat ook gedaan en dat was geen probleem.

IVFmama... ik blijf ook zo onzeker als de neten... Het liefst zou ik vrijdag nog een keertje bloed laten prikken ;-).

Nou ik heb ook klachten:

- in de ochtend word ik met rode koontjes wakker

- als ik naar bed ga kan ik niet slapen van de koude voeten, echt niet normaal! Vannacht zelfs even uit bed geweest en een warm voetenbadje gemaakt, daarna wel als een blok in slaap gevallen

- vermoeidheid

Liefs Pieneke

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

@ Iza: 14 testen al...hahaha. Ik dacht dat ik er al veel had gedaan (8)

Maar ik sluit niet uit dat ik er nog een paar doe hoor :) Heb er hier nog 1 liggen en als ik me niet kan bedwingen koop ik nog even een keer een CB met indicatie.

@ IVFmama: Heb je nog gebeld of je eerder terecht kan??

Ik heb ook een vroeg echo, volgende week maandag (bij 5wk en 5dg) Dan weet ik in iedergeval of het op de juiste plek zit, maarja dan blijft toch de spanning omdat er dan waarschijnlijk nog geen hartactie te zien is.

Maargoed ik ben er wel blij mee want een stukje minder spanning kan ik wel gebruiken.

@ Keesje: Yoehoe keesje...van Harte!!!

Spannend dat je het morgen tegen je moeder gaat zeggen. LEUK LEUK!!!!!

Nou ik voel me vandaag...BLERGGGG. Ik ben ziek aan het worden. Ik dacht het gister al te voelen.

Ik ben verkouden, beetje last van mijn keel, heel erg moe en heb overal wat van die grieppijntjes. Gelukkig heb ik geen koorts want dat schijnt niet goed te zijn en dan moet je dat onderdrukken met paracetamol..zodat je temp. niet te hoog oploopt.

Ik baal er wel van dat ik me zo voel...maar het was te verwachten. Collega was ziek geweest en ik zat gister tussen de hoestende en proestende kindertjes. Er heerst ook nog eens mex. griep bij ons op school. Gelukkig heb ik dat niet. (want dan ben je meteen goed ziek met hoge koorts)

Maar ik vind het wel eng om ziek te zijn hoor...zou het kwaad kunnen????

Ik ga zo lang mogelijk proberen niks te gebruiken, en als ik het echt niet meer volhou dan laat ik me maar even goed voorlichten bij de apotheek wat wel en niet mag.

Vanmiddag 3 uurtjes werken...kijken hoe dat gaat, en anders morgen toch maar echt ziek melden. (ik voel me altijd zo schuldig..gek he)

Nou meiden, het word een mooie zonnige dag...geniet er lekker van!!!

Lfs Niek

Geplaatst

@ Pieneke, die koude voeten komen mij helemaal bekend voor. Vanacht had ik daar ook zo'n last van. Ik had zelfs van tevroren mijn electrische deken aangezet.

Uiteindelijk met dikke ski sokken in bed in slaap gevallen.

Gister voor het eerst echt MOE!!!

Ik kwam thuis en ik kon echt niet meer.

Nou ben ik ook wel ziekig dus misschien komt het daardoor.

Ik hoop niet nog meer ziek te worden...vind dat zooo eng.

Lfs Niek:toothy4:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden