Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden,

Spannende tijden voor iedereen hier..!

Ciska, nog een ruime week en dan eindelijk testen, hou je het een beetje uit, die slopende wachtweken? Ik duim voor je hoor!

Daruma, wat balen zeg! Hoop echt voor je dat je eind mei groen licht krijgt, wel fijn dat je je goed voelt!

Hier nu 5 weken overgang en ik heb nog steeds veel pijn rechtsonder in mijn buik, vlgs mij nog steeds van de cyste.. Ik heb niet echt het gevoel dat de deca helpt, al voelt de rest van mijn buik wel rustiger.. Morgen weer naar de gyn, ben erg benieuwd wat ze gaat zeggen..

Sterkte hier allemaal!

Liefs Pien

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@pien: heej meid, de overgangshormonen werken ook niet meteen! Ik had ook constant last, maar na 6 weken voelde ik ineens niet zo veel meer (bij mij vooral veel darmproblemen door de endo sochtends, en die waren ineens over). Ik heb ook de meeste pijn van de cyste volgens mij, die zit bij mij links tegen mn bekkenuitsteeksel aan, Ik hoop dat je cyste ook aan het krimpen is! Succes morgen!!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Meiden,

Het is al weer een tijdje geleden, maar ik vroeg me af hoe het met iedereen gaat!!!!!

Met mij gaat het gewoon hahahah lekker in de overgang, weinig/tot geen klachten en aan het aftellen tot het 26 mei is!!!

xxx

Geplaatst

Hoi Daruma,

Heerlijk voor ons die overgang! Mijn medicijntje zeg ik altijd.

Ik moet een week langer doorprikken met de deca. Er zit in mijn linkereierstok een cyste van 4x4cm. Ze willen graag dat deze iets kleiner wordt.

Weten jullie of dat groot is, 4x4cm?

Liefs voor iedereen.

Geplaatst

Hey dames

@Vanessa een cyste van 4x4 cm is best groot wat ik weet is dat alles wat onder de 3 cm zit acceptabel is en daarboven moet vaak vervolgd worden door echocontroles en evt aanpassing hormonen etc

Ik had nog een vraagje ik zit nu in men ww maar stel dat de poging mislukt is Is de kans dan groot dat de endiomitrose is verergerd?Juist vanwege de deca en de gonal dat is iets wat ik me namelijk afvraag want tijdens het spuiten met de deca en gonal heb best lang een doorbraakbloeding gehad en de gyn vertelde dat het door de endometrium kwam

Liefs Elvira

Geplaatst

@vanessa: oww wat jammer dat je een cyste hebt! 4x4 is voor mn ziekenhuis wel te groot om met de ivf te mogen starten. Ik had toen ik met de overgang begon een cyste van 5x5 cm, en na 8 weken behandelen was deze 3,8 geworden, nog te groot, ik krijg dus 26e weer een meting en als die dan kleiner is dan 3 mag ik weer starten. Als hij niet goed reageert op de hormonen dan moet ie misschien operatief verwijdert worden. Hopelijk is die van jou over 4 weken ook 1 cm kleiner geworden !!! (vast wel! Ik had bij de lucrin ook meer resultaat, maar krijg nu synarel, minder actief waardoor ik minder stemmingswisselingen/depressiviteit krijg)

Fijn om weer eens te horen hoe het met je gaat! Pfff wachten wachten wachten... balen hè??

Volgens mij gaat het met ciska niet zo lekker las ik net, wel zwanger geloof ik! Maar overstimulatie (?). Ciska als je dit leest wens ik je heel veel succes/beterschap!

@elvira: ivf-stimulatie hormonen hebben inderdaad effect op je endometriose, mijn endometriose was daar wel door verergert iig. Maar ik weet niet of dit inderdaad ook op je endometrium in je baarmoeder effecten heeft. Ik heb endometriose buiten mn baarmoeder, mn baarmoeder is gewoon goed.

Geplaatst

Ik heb over 6 dagen alweer een echo om te kijken of ik mag gaan stimuleren. Ik denk dat dit ook de cyste is waar ik zo'n pijn van heb iedere keer. Het vervelende is dat deze cystes actiever worden door de puregon (gonal). Eigenlijk is IVF dus ook helemaal niet goed voor ons....

Ik zal de dag zegenen dat ik niet meer ongesteld wordt, gewoon een keer pijnloos een hele maand doorstaan. Dat lijkt me geweldig!

Ik had al voorgesteld om zo snel mogelijk aan de deca te gaan na de bevalling maar daar is niet op ingegaan. Misschien had ik dit veel meer moeten aanmoedigen.... Maarja, een fertiliteitsarts is geen endometriose arts.

Ik merk dat als ik mij druk maak dat ik een opvliegertje krijg, is pas 2x gebeurd hoor dus valt wel mee.

Je laten opereren aan de endometriose cyste is volgens mij een tijdelijke oplossing. Of je moet daarna ook niet meer ongesteld worden.

Heeft iemand hier er ervaring mee?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hi Vanessa!

Ik heb een cyste van 4.5 bij 5 cm ongeveer en heb daar ook veel pijn aan! Steken in mijn lies, pijn met bukken, tillen, lopen rechtop zitten en staan.. (hele dag dus hahaha) dus het kan goed dat jij daar ook last van hebt! Ik zit nu 6 weken aan de Deca en mijn cyste was nog hetzelfde (of eerst groter geworden door de laatste ongi en daarna weer gekrompen natuurlijk)

Ik hoop dat hij nu zachtjesaan wat gaat krimpen want de rest van de pijn is al veel minder (had ook veel last van mijn blaas en darmen)

Ik zou inderdaad eens goed overleggen of je de volgende keer (en laten we er van uitgaan dat dit na je bevalling is.. :) zo snel mogelijk aan de deca kunt.. Ik dacht het wel te kunnen handelen en dacht wie weet word ik spontaan zwanger en ben in 5 maanden tijd finaal de mist in gegaan kwa endo..En dat waren dus maar 4 ongi's!! Had ik nooit moeten doen, ik heb het echt onderschat.. Maar dat is ook niet zo gek want mijn klachten waren door de zwangerschap en borstvoeding zo goed als weg en dan vergeet je toch weer een beetje hoe het was...

Ik hoop dat je volgende week weer door kunt!

Ik duim voor je!

Liefs Pien

Ciska, wat is er nu precies aan de hand? Ik ga even kijken in welk topic je schrijft en lezen hoe het met je is..

Geplaatst

@pien: fijn dat je iig minder pijn ook hebt! Heb ik ook hoor, k had ook veeeel last van mn darmen en denk nu ook dat mn blaas laatste keer meedoet, want ik hoef ook ineens sinds afgelopen weken veeeeeeeeeeeeeeel minder te plassen, moest er snachts wel 4x uit en nu niet 1x meer :))) helemaal happy!!

Ik hoop dat de deca bij jou ook snel gaat werken, spannend he al dat wachten ....

Wanneer krijg jij weer controle?

xxx

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook bij mij hebben ze 1 april endometriose gediagnosticeerd. Op 31 maart heb ik een laparoscopie gehad waarbij ze mijn rechtereileider hebben moeten verwijderen. Links is er bij de eierstok ook een cyste verwijderd. In juli 2009 hebben ze na een bbz de linkereileider moeten verwijderen. Op 7 juni moet ik voor de intake naar het zks.

De gyn. heeft gezegd dat ik dan alle recepten ook meteen voorgeschreven krijg. Kan ik dan in juni al beginnen? Wat is jullie ervaring?

Groetjes Django

Geplaatst

Hoi Django!

Welkom hier! Wat vervelend dat je ook endometriose hebt! En al een bbz achter de rug, jeetje! In welk ziekenhuis loop je? Het protocol verschilt erg per ziekenhuis, in mijn ziekenhuis (nijmegen, umcn) geldt als algemeen protocol: 1e dag menstruatie melden, dan op dag 21 beginnen met prikken decapeptyl. Ik zelf zit in de overgang om de endometriose te veminderen voorafgaand aan de ivf, en daardoor wordt bepaald door de arts wanneer ik met het prikken mag starten. Ik hoop dat je snel mag gaan beginnen en het je een mooi wonder geeft!

liefs Nouschka

Geplaatst

Hoi Nouschka,

Ik wordt straks behandeld in zks rijnstate die heeft een samenwerkingsverband met het umc. Bij de laparoscopie eind maart hebben ze meteen ook een cyste verwijderd, zodat we ook meteen zouden kunnen starten. Ik liep eerst in zevenaar in het ziekenhuis en die heeft weer een samenwerking met Rijnstate dus het dossier is al daar...

Groetjes Danielle

Geplaatst

Even een snel berichtje;

Vandaag geconstateerd dat er 3!!! cystes zijn waar ze met de IVF last van hebben. De rest van de cystes (het is werkelijk een zooitje) kunnen ze mee leven. Het zit ook op mijn darmen, wat ik al dacht.

Vandaag een depot Lucrin gekregen voor 1 maand. 7 juni ga ik weer terug voor een echo en dan wordt er gekeken of ik geopereerd moet worden.

Mocht het geweldig opgeknapt zijn (ach, hoop doet leven) dan kan ik direct door met stimuleren.

Een kort berichtje maar met veel impact. Ik was er gelukkig al op voorbereid omdat ik mij gewoonweg niet goed voel. De pijn is ontzettend verminderd door de Deca maar ik zie er niet uit. De pijn moet eerst weg.

Ik heb zelfs nog bruine afscheiding ondanks het gebruik van de Deca....

Heeft iemand ervaring met Lucrin? Hoe heb je deze behandeling ervaren. Ook qua bijwerkingen etc.?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi Vanessa,

ik reageer even op je vraag over lucrin...

Ik ben er zeer over te spreken tuurlijk had ik het liever niet gehad, maar heb echt al die maanden geen pijn gehad geen bloedingen (ook geen bruinverlies) heb zelf gekozen om de laatste keer voor me 2e IVF een langere "lucrin" pauze te nemen van een halfjaar te nemen (ziekenhuis zei 3 maanden) maar wilde eerst afvallen en gewoon rust in me hoofd krijgen.

Na dat halfjaar ging ik met een gerust hart me 2e IVF in en zie hieronder het resultaat aanstaande zondag alweer 10 weken zwanger....

meiden met endometriose we hebben al pijn en moeten zoveel geduld hebben om eindelijk zwanger te worden (als dat al lukt) iedereen heel veel succes hier houd moed!!!!!!

groetjes

Patries

Geplaatst

sorry over de bijwerkingen het enige wat ik had van lucrin was als ik me in me hoofd iets te druk maakte over iets kon al tijdens een telefoongesprek zijn dan kreeg ik een opvlieger, ging niet zweten maar werd wel helemaal rood en voelde vanaf me tenen me lichaam warm worden. (was mee te leven zeker met afgelopen koude winter ;)

maar verder waren er bij mij geen bijwerkingen

gr

Patries

Geplaatst

Ik heb het vaak koud. Maarja, opvliegers krijg je vast niet op het moment dat je zit te rillen van de kou maar vast als ik de openhaard lekker heb opgestookt.

Fijn om verhalen van mede "lijders" te horen.

Ik wil inderdaad gewoon is een maand zonder pijn! En zonder bruinverlies. Komt nu ook gewoon door de decapeptyl heen..... Terwijl ik een goede week geleden klaar was met mijn menstruatie.

En ik wacht nu liever en dat we straks dan net zo'n mooi resultaat dan jou hebben! Geweldig!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi dames,

Sorry was eventjes niet online geweest! Maar vanessa wat balen dat je 3 cystes hebt! Hopelijk krimpen ze snel met de lucrin! Ik heb ook 3 mnd lucrin gehad voor de 1e ivf, maar had erg veel last van stemmingswisselingen, verder wat opvliegers (vooral sochtends) maar verder voelde ik me goed, ik krijg nu synarel (neusspray) omdat die iets milder is, waar ik minder depressief van ben.

Mocht je dus wat treurig / verdrietig worden en je vriend/man in de haren willen vliegen dan kan dat best door de lucrin veroorzaakt worden hahahahah

Geplaatst

Ik heb zelfs meer dan drie cystes, maar van deze drie hebben ze last met de IVF. Ik heb nog steeds bruinige/roodachtige afscheiding maar heb wel het idee dat het minder wordt. Gisternacht heb ik een opvlieger gehad, een heel apart gevoel van binnen!

Hoe lang moet (mag) jij de neusspray nog gebruiken? Hoe is het met je blaasklachten, is dat al verbeterd?

Geplaatst

hoi vanessa; nog meer cystes, jeetje wat vervelend! Die zorgen volgens mij ook voor een constante pijn, want toen mn cyste al kleiner werd werd de constante pijn een stuk minder. Ik heb de laatste weken ook meer opvliegers, das een heel raar gevoel he? Maar ik vind het wel oke om mee te leven, de endometriose is erger :) Apart he dat wij ons zo goed voelen in de overgang en andere vrouwen daar zo over klagen :)

Ik moet 26 mei op controle, dan hoor ik hoe of wat... ik heb echt geen idee en hoop natuurlijk dat ik direct met de ivf verder mag!! Een arts had tegen me gezegd dat je vanuit deze neusspray direct met ivf mag starten, maar geen idee of ik dan eerst nog decapeptyl moet gebruiken, dat zou dan weer weekjes schelen ... duimduimduim hahhahah Met mn blaas gaat het goed! Ik hoe echt veeeel minder te plassen op een dag, heb zegmaar grotere plassen... zo stom want iedereen lachte me altijd uit dat ik zo veel moest plassen en nu blijkt dat dus ook door de endo te komen... (denk ik omdat ik nu echt veeeeeeeeeel minder hoef) Heb jij dat ook of niet?

xxx

Geplaatst
Even een snel berichtje;

Vandaag geconstateerd dat er 3!!! cystes zijn waar ze met de IVF last van hebben. De rest van de cystes (het is werkelijk een zooitje) kunnen ze mee leven. Het zit ook op mijn darmen, wat ik al dacht.

Vandaag een depot Lucrin gekregen voor 1 maand. 7 juni ga ik weer terug voor een echo en dan wordt er gekeken of ik geopereerd moet worden.

Mocht het geweldig opgeknapt zijn (ach, hoop doet leven) dan kan ik direct door met stimuleren.

Een kort berichtje maar met veel impact. Ik was er gelukkig al op voorbereid omdat ik mij gewoonweg niet goed voel. De pijn is ontzettend verminderd door de Deca maar ik zie er niet uit. De pijn moet eerst weg.

Ik heb zelfs nog bruine afscheiding ondanks het gebruik van de Deca....

Heeft iemand ervaring met Lucrin? Hoe heb je deze behandeling ervaren. Ook qua bijwerkingen etc.?

Liefs,

Vanessa

Hoi vanessa

Wat een onzettende tegenvaller, bah!

weet eigenlijk niet zo goed wat te zeggen

Ik hoop dat de aankomende maand snel voor je gaat

en je dan snel weer kan stimuleren!

Dikke knuffel, sterkte

Liefs claudia

Geplaatst

Hee Vanessa,

Wat een megateleurstelling zeg! En die cystes heb je gekregen terwijl je aan de Deca zat? Krijg jij ook depot injecties? Ik heb me laten vertellen dat de werking precies hetzelfde als Lucrin is trouwens.. Ik krijg juist Deca omdat ze hopen dat mijn cyste er kleiner van wordt.. Morgen alweer de derde spuit..

Ook hier veel opvliegers maar gelukkig weinig stemmingswisselingen (hooguit een huilbui af en toe maar dat komt meer van de frustratie en de pijn vlgs mij..) en de eerste week na de spuit veel hoofdpijn en slecht slapen, later wordt dat wel weer minder gelukkig..

Daruma, veel succes volgende week, ik hoop echt voor je dat je weer mag starten..! Ik duim voor je!

Meiden, allemaal succes en sterkte, we laten ons niet kisten!

Liefs Pien

Geplaatst

Onder de deca heb ik al wel minder pijn gekregen. Deze heb ik bijna 3,4 week geprikt. Volgens de arts werkt lucrin nog meer door dan Decapeptyl.

Deze legt echt alles plat.

Daarom hoop ik ook snel van het vloeien af te komen. Ik wil eindelijk die mooie witte broeken weer aan en ik wil mij ook graag weer lekker schoon voelen. Daarnaast is het voor je sex leven ook niet echt bevordelijk......

Pientjebaby, jij krijgt morgen weer een spuit. Sterkte daarmee. Wanneer mag je weer voor een echo?

Daruma, je kunt inderdaad gelijk door met stimuleren, in ieder geval wel vanuit de lucrin depots. Ik neem aan dat dat voor de neusspray ook geld. Die opvliegers zijn inderdaad heel erg apart. Ik wou dat ik dit kon regelen als ik het een keer echt koud heb. Knopje om en aan die kachel! Van top tot teen, heet!!!! Nog 9 daagjes en dan mag jij op controle! Duimen dat alles goed is.

Claudia, lief dat je mij hier even opzoekt. En? Al een beetje kunnen wennen aan het idee dat je echt moeder gaat worden? Heb je het al gelezen van Henne? Vreselijk! Ik had echt het gevoel dat het nu goed was gegaan.

Er struinen hier inmiddels best wat "oude" forummers rond.

Hoe gaat het met de rest van de endodames?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi dames

@vanessa: hopelijk werkt de lucrin wel goed voor je! Volgens mij verschilt het ook per persoon hoor welke het beste werkt! Bij mij werkte lcurin ook super tegen de cyste, ik merkte al verschil na 4 weken, en met de synarel had ik tot 7 weken last, schijnt ook een milder middel te zijn, ik denk net als decapeptyl (?) en lucrin is gewoon ht beste/krachtigste volgens mijn gyn, maar die werkte zo krachtig dat ik niet meer ik was (snappen jullie me nog hahahah) lucrin is iig voor endo het perfecte middel, allen mn psych sloog op hol ahahhaha dus denk dat 1e keus als het werkt inderdaad deca is, maar als je er niet op reageert ze overstappen op het lucrin-paardenmiddel :)))

zoiets ihhihihi

xxx

Geplaatst

mmmmmhhhh? Niet meer jezelf? hahaha!

Ik weet niet eens meer wie ik ben! Eerst 2x ICSI (ondertussen diabetes gekregen), zwanger en dan weer aan allerlei hormooncocktailtjes!

Ik shop me helemaal suf! hahaha, helpt wel trouwens (in ieder geval is onze bankrekening altijd netjes leeg)

Ik moet zeggen dat het redelijk gaat alleen raak ik volgens mij uitgeput als ik dit nog een maand zou moeten gebruiken. Ik slaap zo slecht.

Ben snel wakker en heb ook wel opvliegers maar dat kan ik nog wel hebben. Gisteren belde de arts met de uitslag van de spermatest en er zijn 6,7 miljoen!!! zaadcellen gevonden, een hele verbetering! Het blijft wel ICSI.

Ze vroeg ook hoe het met mij ging, vond ik wel prettig. Ik kan er eventueel oestrogenen bij krijgen als de klachten erg zijn maar dat ga ik niet doen! Het is zo 7 juni denk ik dan maar.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

hahha shoppen!? hmm daar ben ik dus totaal niet meer voor te porren, wx gebrek aan energie/fut ook ervoor! Wel fijn dat je daar je "ei" in kwijt kan hahaha niet letterlijk natuurlijk ;) die eitjes hebben we nodig voor andere zaken :))

En wat super dat het zaad zo goed was! Hebben jullie daar ook problemen mee? Er waren er nu iig veel dat is super !!!! Ik hoop zo dat jullie 7 juni goed nieuws krijgen? Krijg je dan een echo???

Pff wat een hoop vragen, sorry hoor wil je er niet mee bombarderen !!!

xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden