Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Meiden,

Jeetje wat wordt er fanatiek gepost momenteel, gezellig!

Noes, veel succes morgen! hoop dat je vol goede moed en met een startdatum op korte termijn het ZH mag verlaten! Enne.. die pijn bij het vrijen is heel herkenbaar, heb ik ook! Glijmiddel helpt best goed, maar zin "maken" is ook wel een stukje lastiger momenteel, de cyste zit ook in de weg en voel ik erg zeg maar.. Mijn man is dus ook aardig de dupe, sinds ons trouwen ben ik eerst zwanger (was ook geen topper) toen 6 mnd borstvoeding (komt het er ook niet vaak van) toen was het een paar mnd oke en toen begon deze ellende weer volop.. Ik vind dat ook heel lastig en voel me er zelfs wel schuldig over, maar ja, dat maakt het alleen maar erger!

Met de opvliegers gaat het nu wel aardig gelukkig, en ook het slapen gaat weer iets beter. Het lijkt wel of ik de tweede helft van de maand net iets minder last van de bijwerkingen heb.. Mooi, want op mijn werk is het superdruk momenteel en dan kan ik het maar amper aan..

Slaap lekker meiden!

Liefs Pien

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noes, succes morgen!

Ik heb gelukkig geen pijn tijdens of na het vrijen. Wel is de zin ver te zoeken (heb nog regelmatig afscheiding, werkt ook niet bevordelijk).

Dit ook omdat we op het moment heel erg druk zijn en heel erg vroeg op moeten (5 uur).

Droogheid is nu minder dan in de eerste paar weken, gelukkig.

Liefs,

Vanessa

Noes? Ik kom morgen even kijken hoe het met je gegaan is!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Over een paar uurtjes is dan eindelijk de intake.

We rijden om half 1 weg.

Op de terugweg gaan we even langs de kruidvat....glijmiddel halen.

Zodat de sex voor mij wat prettiger is, hopelijk helpt het.

Zodra ik weer thuis ben laat ik jullie weten hoe het is gegaan.

Geplaatst

Hoi NoesvH,

Succes vandaag met je intake!!

Enne, glijmiddel werkt echt hoor. Wij gebruiken het bijna altijd..

Ook daar veel succes mee ;-)

Geplaatst

@noes: heel veel succes vandaag!

@pien: balen dat je zo vaak pijn hebt bij het vrijen, dat is ook niet bevordelijk denk ik om ervoor in de stemming te komen. Komt dat puur door de cyste? Ik heb gelukkig ook geen pijn maar kan me voorstellen dat het niet prettig is. In mn vorige relatie had ik trouwens wel altijd pijn, maar dat kwam omdat ik niet meer in de stemming door mn partner kon komen hahahaha, die kende t woord voorspel niet :)

@vanessa: hoe gaat het met jou? Was je al bij de arts geweest voor de afscheiding?

@hier: ik voel me gelukkig toppie, vanavond weer pleegzorgbijeenkomst, en denk dat ik tot maandagavond me super voel, hoop dat ik me dinsdag ook zo voel en dat ik SNEL mag gaan starten met de volgende ivf!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb net mijn 2 e lucrin injectie gezet. Ga zo lekker shoppen in de stad. Terrasje pakken. Af en toe moet je jezelf eens lekker verwennen.

Noes,succes straks.

Daruma,al 2 nachten heerlijk geslapen! Je zal vaker 's avonds zo'n berichtje achter moeten laten,haha.

Fijne dag allemaal en geniet van de zon!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Gezellig druk hier, had alleen liever in een topic; "Helemaal vrij van endo" gezeten ofzo!

Of; "Uitgerekend in maart 2011"

Twee van de drie cystes zijn weg (waren geen endo cystes) en de derde, de grootste was kleiner geworden. Nu a.s. maandag afwachten hoe het is. Wel blijf ik bruin/rose houden bij het afvegen en af en toe een sliertje (ook sorry voor de details). Ben benieuwd hoe het gaat aflopen straks. Anders nog maar een maandje aan de lucrin. Heb eigenlijk alleen last van de opvliegers, best heftig om 's nachts je bed uit te drijven.

Liefs voor iedereen!

Geplaatst

Daar ben ik weer, bloedgeprikt en wel.

Ivm de zomerstop van het lab en de Decapeptyl dankzij de endo moet ik eerst nog 3x die 4wekelijkse injectie krijgen. Ongeveer 6 september (4 weken na 4e en laatste deca) mag ik beginnen met de Lucrin, een dag later met de Gonal injectie.

Ik heb natuurlijk een beetje zitten rekenen en dan zoou de punctie rond de verjaardag en sterfdag van mijn vader zijn (19 en 20 september) Ik zei het tegen mijn man en die zei "Dat zou een heel leuk cadeautje zijn dan."

Dus nog 3,5 maand aan de decapeptyl en dan starten met IVF.

Geen vooronderzoeken ze gebruiken mijn dossier van Roosendaal.

Wel heeft hij ons gewaarschuwd voor de eventuele complicaties die voor kunnne komen, zoals overstimulatie maar vooral wat er met de endometriose kan gebeuren.

Maar wij willen dit dus we gaan er voor.

We hebben een datum en dat vind ik fijn om naar uit te kijken!!!!

Maandag bellen om een afspraak te maken voor augustus met de IVF-verpleegkundige, dan moet ik de medicatie meenemen en gaat ze alles uitleggen over de medicatie en pril-uitleg.

Mijn man snapt er nog steeds niks van alleen dat het een zware tijd wordt en hij hoopt dat de endo een beetje rsutig blijft.

Geplaatst

@noes: ow meid wat fijn dat je nu een datum hebt om naar uit te kijken!!! En de maanden vliegen dan om hoor!

Ik kreeg dus voorafgaand lucrin en daarna decapeptyl (protocol ziekenhuis, maar maakt niets uit) en kreeg die 3 maanden vooraf (net als nu) om de endo zo rustig mogelijk te maken voor de ivf. Het wordt dus inderdaad daarna wel weer actief, maar eerst extreem rustig, dus ik hoop dat je er voorlopig geen last van hebt!

Dames ik hoorde dat de vvd de vergoeding voor ivf wil stoppen.... dat zou wel drama worden...

Geplaatst

@ NoesvH; wat lekker dat je een datum hebt.Is weer wat om naar uit te kijken!

En het zou ook zeker een mooi kadootje zijn!!

@ Vanessa; wat lekker dat je al zoveel baat bij de Lucrin vwb je cystes. Alleen wel balen hè die opvliegers!!! Ben zo blij dat ik daar nu even vanaf ben.

@ jackie; en..heb je jezelf lekker verwend? Lekker geshopt dus?

@Daruma: ivf afschaffen? dat zou een drama zijn zeg. Belachelijk, daar betalen we toch ook voor?

Geplaatst

IVF afschaffen???? Hoe halen ze het in hun hoofd????

Ze hebben zeker zelf nooit voor zo'n situatie gestaan?

Ik had wel medelijden met mijn ventje hoor, hij snapt er helemaal niks van.

Zolang ik het maar begrijp zegt hij. Er komt zoveel bij kijken, en hij kan z'n eigen al heel slecht concentreren met alles.

Ik heb tegen hem gezegd dat als hij voor me klaar staat en dit samen met mij wil doorstaan dat ik het al goed vind. Zolang hij er maar voor me is en begrip heeft.

Dat heeft hij wel, want nu met die overgang en opvliegers vangt hij het goed op.

Ik lees natuurlijk veel op internet enzo erover maar hij niet.

Maar wie weet komt dat nog wel, als we dichterbij komen.

Ik vind het iig weer een grote stap verder voor ons, en ben blij dat we een start datum hebben.

Hier is het nu dus echt hopen dat endo zich rustig houd en dat de cysten en verklevingen wegblijven nu na die operatie, tijdens de stimulatie.

@Sandie, morgen de 3e FM zie ik?? Spannend meis, ik zal aan je denken en hopen dat alles mooi groeit.

Geplaatst

Mijn man is er ook "vanzelf" ingerold.

Ik lees ook veel op internet (heb hier ook veel geleerd en leer nog steeds) en die informatiebron mist hij.

Maar hij heeft steeds meer bijgeleerd.

Ook geeft ik altijd heel erg duidelijk aan wat ik wel of niet vervelend vind (pijn aangeven) of als ik mij niet lekker voel.

Je hebt een goede reactie gegeven vind ik, je kunt in ieder geval aan jullie beide reacties zien dat jullie van elkaar houden, dat is het belangrijkste!

Geplaatst
Meiden, ik heb even een vraagje aan jullie.

Ik ben nu 16 ongesteld met af en toe een 'droge' dag ertussen. Gisteren was zo'n 'droge' dag en hebben mijn man en ik gemeenschap gehad, alleen het deed zo'n pijn, het brande en was net of er allemaal mesjes langs gingen. Mijn man zei dat we het de volgende keer met glijmiddel moesten proberen, misschien is het dan minder pijnlijk.

Kan dit door de decapeptyl (overgang) komen?

Alvast bedankt.

Hoi Noes,

Ik gebruik Lucrin (ook daardoor overgang) en merk zelf ook wat jij bedoelt (in mindere mate). En ja, glijmiddel helpt zeker (en lang voorspel ook...)! (maar blijft toch anders voelen dan voordat ik Lucrin gebruikte)

Bale he!

Geplaatst

Hi meiden

@Noes, wat lekker, die duidelijkheid! Nu is er een plan en kun je ernaartoe gaan leven! Alleen nog even de zomer door, maar dat is het beste jaargetijde om te wachten, wellicht nog even lekker op vakantie ofzo?

En IVF afschaffen? te zot voor woorden!

Onze mannen moeten wel het een en ander doorstaan he.. Al die buien, opvliegers etc! En die kennis over IVF komt vanzelf, mijn man werd een stuk wijzer na de afspraak met de verpleegkundige.. Ik wist alles al van hier en moest alleen even oefenen met prikken maar hij kon mooi alles vragen en was daarna helemaal op de hoogte!

Liefs Pien

Geplaatst

Komt helemaal goed met mijn ventje dan. Haha.

Ik zie alleen wel erg tegen het "mezelf spuiten" op, maar ik denk als je 1 of 2 keer gedaan hebt dat het dan minder erg is.

Mijn man wil het ook wel doen maar hij wilt ook dat ik het zelf kan, mocht hij er eens niet zijn of zo.

Ja we hebben samen al veel mee gemaakt en hier komen we ook samen doorheen.

Geplaatst

Ik vond het prikken onwijs meevallen...! Je raakt er echt snel aan gewend.. Ik deed het liever zelf dan de controle uit handen te geven.. Mijn man is een schat maar heeft niet de beste fijne motoriek haha..

Geplaatst

Haha, mijn man kan het heel goed. Hij heeft tijdens de IUI (in het 1e ziekenhuis) mij geprikt.

Maar het is inderdaad wel handiger als ik het zelf ook kan en moet er een doorheen.

Komt vast goed.

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Ik heb een afspraak gemaakt op 26 augustus bij het endometriosecentrum in het VU. Bij dokter Dekker. iemand ervaring met deze persoon?

Verder is het dus mis met de ivf behandeling. Wachten op de menstruatie.

Nu wil ik eerst precies weten hoe en wat. De onderzoeken zijn van ruim 10 jaar geleden. Dus voor we de volgende IVF ingaan wil ik alles weten.

@Noesvh wat lekker dat je nu een datum hebt.

Het wordt een mooie dag vandaag en ik ga nu even hard werken zodat ik op tijd naar huis kan.

Alvast een fijn weekend

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Ikzelf heb er geen ervaring mee maar ik hoor er veel goede verhalen over.

Balen dat deze poging niet goed is meis, knuffel.

Het wordt inderdaad lekker weer, van het weekend ook maar dan moet ik helaas werken. Ik ben wel buiten dan want is terraswerk. :)

Geplaatst

@ Rubster: heel veel sterkte gewenst, jammer dat ht niet zo mocht zijn... goed idee om naar de vu te gaan en daar alles goed door te spreken.

@noes: mijn man zocht zelf ook veel op internet maar kon er niet zo veel over lezen om het te begrijpen. Hij had ook gekeken op het forum hier onder het topic voor mannen, maar vond het niet passen bij hem. Inderdaad mannen rollen er gewoon in. Van mn man hoeft al die ellende niet zo, adoptie is voor hem ook prima, hij vindt het vooral erg dat mn gezondheid er zo onder lijdt. Prikken hoefde ik niet aan hem te vragen want hij valt flauw hihihi ik vond het iig echt heel erg meevallen, was van te voren er erg bang voor, maar dat is echt nergens voor nodig.

Over de ivf: http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5940/artikel/list/tag/vvd

het is dus helaas echt het plan....

De VVD wil gehoortoestellen, prothesen, incontinentieluiers, aangepaste computers voor lichamelijk gehandicapten, maar ook de medische behandelingen voor bijvoorbeeld chronische voorhoofdsholteontsteking, incontinentie en IVF niet meer vergoeden. Daarnaast verhoogt de VVD het eigen risico naar 300 euro per Nederlander. Ook hier zijn vooral chronisch zieken de dupe.

Geplaatst

Jee, ik schrik wel een beetje van die voorgenomen plannen van de VVD! Zij staan er erg goed voor in de peiling...En het is ook weer heel vreemd dat ze dit willen doen aangezien ik laatst ergens had gelezen dat de kosten voor IVF in het niet vallen bij de kosten voor de samenleving als die kinderen die nu geboren worden uit een IVF-behandeling er níet zouden zijn. Kinderen ziin op langere termijn heel belangrijk voor het in stand houden van onze economie want dat zijn de werknemers van de toekomst! Nou ja, maar hopen dat het niet zover komt.

Rubster, ik ben onder behandeling bij dr Dekker in het VU. Ik vind haar een aardige, betrokken maar toch professionele arts. En ze heeft veel ervaring op endometriose gebied.

Noes, fijn dat je een datum hebt! Nu is het weer aftellen...

Ik heb eergisteren mijn eerste Lucrin injectie gehad, tot nu toe merk ik er nog niets van, ik hoop dat het zo blijft natuurlijk maar dat zal wel niet, haha.

En om de moed er maar even in te houden: iedereen een fijn weekend gewenst, met goede nachten!

Geplaatst

goedemorgen allemaal,

over de vvd, tja vvd is nu eenmaal voor de rijkere mensen, dus zullen vinden dat mensen er dan zelf voor moeten sparen. Ik ben ook geen pvda stemmer hoor, dus probeer niemand over te halen (had ik in andere topic ook al geschreven). Maar ik denk dat het naief is om te denken dat de vvd op het langere termijn zal kijken, die kijken naar NU en bezuinigen. Mensen die heel graag kinderen willen zullen daar dan toch wel voor gaan sparen (zullen ze denk ik denken). Ze willen ook de bijstand gaan verlagen... geen idee hoe ze dat voor zich zien... en de beurs voor studenten een lening maken... dan gaan er ook minder studeren en dat is toch ook slecht voor onze kennisstaat? Dus zo denken ze denk ik niet... helaas... ik heb echt geen idee op wie ik moet stemmen, en denk er over gewoon maar een keer niet te gaan... of blanco te stemmen....

pff ik had me vanochtend een opvlieger!!! Echt zo eentje heb ik er nog nooit gehad... het zweet brak me echt aan alle kanten uit!! pffff maar gelukkig is het al weer over en schijnt het zonnetje heerlijk vandaag!

@laika: mooi dat je er nog geen last van hebt gehad, ik hoop dat het inderdaad zo blijft!

Fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

Dat wij het allemaal voor elkaar hebben gekregen om midden in de zomer opvliegers te hebben! In de winter was het minder erg geweest.....

Vannacht wel heerlijk geslapen, niet wakker geworden van de opvliegers.

Fijn weekend!

Geplaatst

Goedemorgen!!

Pffff, de opvliegers vliegen echt rond mijn oren vandaag. Ik heb er vandaag echt om het half uur een. Mijn man is nu naar een rommelmarkt en ik zei tegen hem dat hij moest kijken of ze zo'n waaiertje hebben, waar je mee kan wapperen. (een spaanse waaier zeg maar) Is wel lekker als het zweet me weer uitbreekt.

Ik moet om 2 uur weer gaan werken en hoop dat ik een beetje gespaard blijf van de opvliegers dan.

Haha je inderdaad, allemaal midden in de zomer....

Maar ook weer een goed teken want dat betekend (voor velen) dat de IVF voor de deur staat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden