Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen,

'k heb ook 't gevoel dat het warme weer voor nog meer opvliegers zorgt. Ik ben soms ook zo humeurig, ik baal soms van mezelf! Hebben jullie dat ook?

'k moet dinsdag laatste lucrin halen, dus nog 4 weken volhouden. (m'n lief kijkt al uit naar de dag dat de Lucrin uitgewerkt is! Weinig romantiek momenteel..... :sorry:

Noes werkse vandaag. En meiden, sterkte met de opvliegers! Hopelijk vliegen ze snel voorbij...

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, werkse....Ik kreeg net een sms dat ik dankzij het weer vrij ben vandaag:good1:

Dus kan ik vanmiddag lekker met mijn ventje mee naar een VW meeting en ben ik de komende 2 weekenden lekker vrij!! Heerlijk.

Hopelijk blijft het wel droog maar als ik op buienradar kijk ziet het er niet zo uit....

Ik baal ook weleens van mezelf meis, bij mij komt het denk ik omdat het lichaam compleet gestuurd wordt door de hormonen.

Humeurig wordt ik van die opvliegers....En de romantiek tja wat zal ik daar eens over zeggen, ook ver te zoeken hier. Omdat het laatste 2x zo'n pijn heeft gedaan.

Mijn man kan niet wachten tot de IVF geslaagd is, omdat de Lucrin die ik met de IVF moet gaan spuiten dezelfde werking heeft als de Decapeptyl nu....T'is zonde men ventje. Dus hier helaas nog 4 maanden volhouden.:sorry:

Nou meiden, fijne dag en hopelijk blijft het een beetje droog.

Geplaatst

Hé meiden, wat balen van jullie opvliegers zeg!! Ik weet precies wat jullie bedoelen hoor. Van het ene op het andere moment zweten uit ál je poriën!! En dan ook nog humeurig zijn, geen zin in seks hebben, maar als het er dan van komt, pijn hebben tijdens het vrijen... Wat een gedoe hè.

Ik heb het al eens vaker gezegd, maar Livial werkt echt hoor. Bij mij tenminste wel. De opvliegers waren iig een stuk minder en daardoor ging het slapen ook wat beter, waardoor ik me ook weer beter kon concentreren (al is dat nog steeds een drama hoor!! En dan heb ik volgende week ook nog examens, in mijn wachtweken!!)

Succes nog en geniet nog even van het mooie weer, want straks gaat het weer regenen.

Ik heb morgen mijn punctie, spannend! De cyste die ik in 1 eierstok heb, is wel meegegroeid, dus moet ik wel aan de antibiotica. Voor het geval dat...

Ik heb ook wel steeds meer pijn van de endo hoor. Wat een gedoe ook hè... alles platleggen met Zoladex/Lucrin/Decapeptyl en nu voor het IVF-en weer alles als gek stimuleren... Kan volgens mij niet goed zijn voor mijn lijf hoor. Maar ja, we hebben nou eenmaal een wens...en daar heb ik gewoon heel veel voor over.

Dikke X

Geplaatst

Hoi meiden,

Jammer dat het zonnetje al weer verdwenen is! En inderdaad er komen giga buien aan!!

Noes; ik hoop dat de VW meeting gezellig wordt ondanks de buien!!

ow opvliegers heb ik momenteel ook veel meer, had ik eigenlijk niet met de synarel, dus mss wel idd door het weer! Ik had van de winter lucrin, scheelt wel in de winter liep in mn hempje in huis hahah, maar als je buiten was (met je warme kleren en winterjas aan) dan was het soms ook echt niet te houden!! je kan moeilijk met -10 in je hempje buiten lopen hahahaha dus dan liep het zweet ook echt over mn rug! Dat is het voordeel van de zomer dan weer, je kan wel luchtiger kleden, maar het blifjt idd vervelend!!!

@sandie: veel succes morgen met de punctie! Spannend hoor, en dan ook nog een examen in je wachtweken, jeetje dat is pittig! Ik ga iig beginnen met duimen voor morgen voor je!

Geplaatst

@Noes: Mazzel dat je toch vrij hebt! Wens je een leuke VW-dag!

Als ik het zo lees ben ik iets te optimistisch dat ik dacht dat als ik over 4 weken met Lucrin stop het beter zal gaan. Ik vergeet dat ik tijdens de ivf decapeptyl moet spuiten, en dus ook de komende maanden nog niet van m'n opvliegendheid af zal zijn.

Wel apart trouwens dat verschillende ziekenhuizen verschillende medicatiewijze hebben, aangezien ik lees dat jij nu Decapeptyl gebruikt en tijdens IVF Lucrin gaat gebruiken. Terwijl ik nu Lucrin gebruik en tijdens IVF juist Decpeptyl moet gebruiken. Wat is eigenlijk het verschil tussen die 2 medicijnen? 't is toch zo'n beetje hetzelfde?

Meiden, ik verwacht dat we allemaal een hele warme zomer tegemoet gaan, en daarvoor hoeven we dit jaar niet eens naar de tropen... hihi.

Maar ja, voor onze wens hebben we 't over.

@Sandie: Veel succes met de punctie morgen! Hopelijk de eerste stap naar een wondertje. Ook veel succes met je examens, hopelijk lukt 't je om je te concentreren.

Nou, meiden, nog even genieten van 't weekend, nog een fijne middag & avond allemaal.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Helaas ben ik nu echt goed aan het vloeien. Maar mijn vraag is, ik heb helemaal geen erge pijnen. Lijkt wel of de endometriose nu echt niets doet. Is dat raar? Wil altijd wel zo'n menstruatie, Iets minder bloedverlies dan natuulijk.

Veel maandverband verwisselen en veel naar het toilet. Heb enkelt verschrikkelijke hoofdpijn. En moe.

Heel veel sterkte allemaal met de opvliegers. Ook daar heb ik overdag wel last van.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

@Sandie, heel veel succes meis.

Hier vandaag een superleuke dag gehad met mijn ventje, ondanks de regen en de opvliegers. :shower1:

Het was onze 1e meeting met ons bussie (na 4 jaar opknappen) en we hebben de 3e prijs gewonnen. :icon_flower:

We hadden het echt niet verwacht maar wel super blij. Nu heeft mijn ventje echt eer van al de tijd, geld, zweet en geduld.:toppie:

We vonden het ook zalig om weer lekker saampies weg te zijn en lekker een eindje te touren met de bus.

Voor diegene die ons busje willen zien:

Foto-GAAR3LFQ.jpg

Over 2 weken gaan we voor het eerst een lang weekend weg. Naar een groot VW festijn in Budel.

Voor ons is de zomer vaak (als ik vrij ben) in de weekenden naar een meeting.

Maar weer even on-topic.

Over 1,5 week de 2e decapeptyl-depot halen, ik hoop niet dat de bijwerkingen dan heviger gaan worden hoor.

Ze had gezegd dat ik bij de 1e niet zoveel zou merken maar als ik er meerdere zou krijgen dat ik het dan ging merken. Maar ik merk het bij de 1e al....Opvliegers en nacht zweten en volgens mijn man toch flink kortaf af en toe.

Geplaatst

@rubster: balen meid, dat je echt bent gaan vloeien, heel veel sterkte met het verdriet ervan. Fijne is wel dat je nu geen pijn hebt! Apart hoor! Misschien even met je arts overleggen? Ik zou niet weten hoe dat kan komen (wil ik ook wel!!)

Goh bedenk me ineens hoe het vroeger was om ongi te worden, ik had altijd veel last al (niet te vergelijken met nu trouwens hoor, maar was er al wel 2 dagen ziekjes door), en zoveel vrouwen die helemaal geen klachten hebben, en gewoon alles kunnen doen wat ze willen!!!! hmm ben daar best wel jaloers op... had nooit gedacht dat ik mn ongi ook kon missen... ben nu al sinds maart niet meer ongi geweest en das toch ook wel heel raar en onvrouwelijk voor mn gevoel... (AL MIS IK MN ONGI MET PIJN NIET NATUURLIJK)

@noes: wat een superVW-busje zeg, prachtige kleur ook! ik ga hem wel ff aan mn man laten zien vanavond hihhi die zeurt al jaren dat ie er ook zoeentje wil :) maar ze zijn echt veels te duur, en je moet dan echt inderdaad een garage hebben waar je in kan gaan opknappen. Geweldig dat jullie de 3e prijs hadden! Leuke bekroning op het werk van je man! tja en die hormonen? we kunnen ze iig de schuld geven van al onze nukken ;)

Geplaatst

@Daruma, thanx!! Het is van mijn man ook echt een jongensdroom. Hij is ook echt zo trots als een pauw, als hij erin rijd straalt hij helemaal, echt geweldig.

@Rubster, meis balen dat je bent gaan vloeien.

Geplaatst

@Noes: Gave VW-bus! Vast heerlijk om mee te toeren en gedachten te verzetten.

Zo te horen heb je al flink last van de bijwerkingen van de decap. Hopelijk wordt 't niet erger na de 2e decap.

@Rubster: Hopelijk blijf je nog lang menstruatiepijnvrij! Hopelijk zakt je hoofdpijn snel weg. Sterkte meid.

@Sandie: succes en sterkte met je punctie vandaag!

Wat betreft de Livial; kun je dat bij de drogist halen of heb je een recept nodig?

Meiden, fijne dag nog.

Geplaatst

Hoi dames,

ikheb gedacht. We gaan naar het endometriosecentrum in het VU. Dr Dekker is mijn arts. We hebben een afspraak op 26 augustus. Duurt nog wel even. Tot die tijd ga ik weer aan de pil. Dit keer de cerazette. Die bevat geen oestrogenen. Heb begrepen toen der tijd dat dat een oplossing was. Dus we gaan even kijken of het werkt. Zo niet dan zien we wel weer. Het was in ieder geval geen probleem om eraan te beginnen bij de volgende menstruatie.

Nog steeds geen menstruatiepijn, maar wel de hoofdpijn.

Leuk VW busje. Echt zo'n oudje die opgeknapt is. Top hoor!!!

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Wens, Livial kreeg ik op recept van mijn arts, dus ik denk dat het alleen op recept te krijgen is. Het werkte bij mij echt wel hoor. Als ik zo'n pilletje was vergeten, had ik gelijk dat volgende dag heftigere opvliegers.

Ik heb vandaag de punctie gehad en er zijn 10 eicellen gevonden! Nu hopen dat er flink wat bevrucht wordt!!

Meiden sterkte en succes!!!

Geplaatst

@noes: mn man vindt jullie bussie helemaal leuk!!!

@sandie: 10 eitjes, wat goed!!! Ik ga heel hard voor je duimen dat ze bevrucht zijn!

ik heb morgen spannende dag, ga de arts mn keuze vertellen: IVF!!!!

hopelijk mag ik snel starten....

k hou jullie op de hoogte

xxx

Geplaatst

Daruma, succes morgen!!!!

Pfoeh ik moet even mijn ei kwijt hoor....

Mijn schoonouders weten van de decapeptyl-depot waar ik nu spijt van heb dat ik dit heb verteld want nu vraagt mijn schoonvader iedere keer 'En hoe is het met je hormonen?' met een grinnik erachteraan....:hmh:

Precies of het is zo leuk en om te lachen. En dan antwoord ik 'Goed hoor en als het niet goed gaat merk je het vanzelf.' Een beetje kortaf maar ik vind het echt niet om over te lachen.

Ook wisten hun (zoals iedereen in onze omgeving) dat we vorige week donderdag de intake voor IVF hadden mar vragen er niet eens naar....

Vorige week hebben we het er nog over gehad en kregen we het ook over op vakantie gaan met ons bussie.

Toen zei ik

'Misschien gaan we volgend jaar wel met drietjes, dan kunnen we het dubbel en dwars inhalen omdat we dit jaar niet lang weggaan.'

Toen was hun reactie:

'Nou ik zou het eerst allemaal maar even afwachten hoor, voordat je teveel gaat hopen.'

Hier heb ik dus niet meer op gereageerd, mag ik dan niet eens een beetje hoop hebben nu we eindelijk eens 1 stap vooruit komen ipv 2 stappen achteruit?:cry2:

Ze hadden ook zeggen dat ze het hopen voor ons maar nee ze moeten het weer negatief brengen.

Ik voel dus echt of ze me uitlachen met de hormonen en vinden dat ik niet positief mag zijn en weer mag hopen.

Sorry, ik moest het echt even kwijt hoor.

Geplaatst

Hoi Noesvh,

Niet leuk!! Jammer is dat hè dat de mensen die met je mee zouden moeten leven en geinteresseerd zouden moeten zijn, dat helemaal niet zijn!

Weet je, het gaat alleen om jullie hoor! Als je samen maar sterk staat dan doet de rest er niet toe, maar het is niet leuk.

Het valt mij nu ook wel tegen, geen van onze vrienden/vriendinnen heeft iets laten horen. Ja wel onze directe omgeving, broers en ouders, maar alle anderen hebben niet ff geinformeerd om te vragen hoe de punctie is geweest.

Maar goed, mensen hebben het tegenwoordig toch te druk met zichzelf.

Maar natuurlijk mag je hoop houden, dat moet je zelfs hebben. Kijk ik weet ook hoe het is als het 3x niet lukt en dan is die teleurstelling ontzettend groot, maar als je geen hoop meer hebt, heeft het volgens mij weinig zin, toch?!

Maak je niet te druk om al die mensen die niet begrijpen wat je meemaakt of te druk met zichzelf zijn, concentreer je maar lekker op jezelf!

xxx

Geplaatst

Dank je voor je reactie meis, jij hebt vandaag je punctie gehad en ik hoop en duim voor je dat je een mooie uitslag krijgt!

Onze omgeving is ook van alles op de hoogte maar er is niemand die ernaar vraagt hoe de intake was. Dus zullen ze ook niks horen....maar ik voel me dan toch vaak alleen hoor.

Hoop houd ik zeker, dat zal ik nooit laten gaan, tenzij we echt niks meer kunnen doen. Ik blijf knokken tot het einde.

Maar het doet best zeer als je schoonouders je uitlachen als ik een opvlieger heb.

Ik probeer het te verbergen als we bij hun zijn maar ik moet dan gewoon echt even van mijn stoel af en wandelen en het liefst even naar buiten....

Terwijl mijn schoonmoeder nu middenin de overgang zit.

Gelukkig hebben mijn man en ik een hele sterke relatie, we hebben samen al heel wat meegemaakt en hij kan er niet goed tegen als ik een opvlieger heb haha.

Vorige keer vroeg hij aan me wat ik dan voel maar dat is moeilijk uit te leggen hehalve dat het zweet je uitbreekt natuurlijk maar hoe het emotioneel voelt is moeilijk.

Ik heb soms echt het gevoel dat mijn lichaam mijn lichaam niet meer is en dat kan ik echt niet uitleggen.

Ik probeer het wel en hij probeert het te begrijpen, het is zo'n schatje.

Geplaatst

Gelukkig dat je zo'n lieve man hebt!! En dat heb ik gelukkig ook. Je moet het toch samen doen, toch? Wij tegen de rest... Niet letterlijk natuurlijk. Maar wij hebben ook heel veel meegemaakt. En sommigen gaan daardoor uit elkaar en wij zijn alleen maar sterker geworden, gelukkig!

Maar het blijft jammer dat mensen je niet begrijpen of niet met je mee leven zoals je dat graag zou willen. Zeker als mensen zo dicht bij je staan (en je dan ook nog uitlachen?!!). Maar laat je niet ontmoedigen hoor! Het is zo al zwaar genoeg. Geen energie aan verspillen!

Ik snap je gevoel dat je je soms alleen voelt. Mensen willen het misschien wel begrijpen, maar kunnen niet. En daarom vind ik dit forum wel fijn, kan je tenminste daar je ei kwijt aan mensen die je wel begrijpen toch?!

Rustig aan hoor meid en sterkte!!!

Geplaatst

Inderdaad heel fijn dit forum, hier begrijpen ze elkaar wel!

Nee, nu is het tijd voor mij!! Energie verspil ik nu alleen aan ons en onze kinderwens op dit moment. Het is allemaal al moeilijk en zwaar genoeg en dan ook nog een vriendin die net bevallen is en de overgang gaat vergelijken met een zwangerschap....:huh1: Tja, 1e keer gelijk raak dus weet niet echt waar ze over praat qua wachten, mmm, IVF en overgang....

Maar genoeg geklaag nu gaan wij alleen nog maar harder knokken en er alles aan doen dat ook wij ooit het mooie geluk mogen meemaken.

Lieverds ik ga zo afsluiten, fijne avond nog.

Geplaatst

Hee meiden,

Wat is het hier gezellig druk!

@Daruma, toevallig, we moeten allebei morgen naar het ZH! Veel succes met je gesprek meid, ik zal voor je duimen. Ik ga slechts op controle en hoop wellicht Livial te kunnen krijgen voor de bijwerkingen..

@Rubster, wat onwijs balen.. heel veel sterkte meid! Hoop dat de pijnen weg zullen blijven dit keer! Dikke knuffel!

@Sandie, mooie score.. dat er maar veel mooie emmies mogen ontstaan! Viel de punctie een beetje mee? Ik duim voor je!

@Noes, lastig he, je omgeving! Ik vind het ook niet leuk als anderen er grapjes over maken (zelf doe ik het wel af en toe, maar dat is anders natuurlijk..) en ik merk ook dat de oudere generatie er moeite mee heeft, het hele IVF gebeuren.. Ze zien de kans als heel klein en de behandeling als iets heel aliens.. ze zijn het gewoon niet gewend.. Niet teveel van aantrekken hoor, op hun manier proberen ze vast je te beschermen ofzo.. of ze weten niet wat ze ermee aan moeten.. Elk gedrag heeft een positieve intentie is me wel eens geleerd.. niet altijd toe te passen (denk Joran van der Sloot bijvoorbeeld) maar in dit soort situaties geeft me dat altijd wel een beetje rust..

Liefs Pien

Geplaatst

Sandie, mooie score zeg, ik ga duimen voor een heleboel goeie embryo's!

Daruma, succes morgen! Je klinkt hoopvol en enthousiast, houden zo!

Noes, tja, de omgeving...ik ben natuurlijk ook al jaren bezig, en heb al het nodige meegemaakt en ik merk gewoon dat mensen soms ook gewoon niet meer weten wat ze moeten zeggen. Ik laat het maar. Ik probeer geen verwachtingen meer te hebben van anderen en verwerk het meeste gewoon met mijn eigen lieve en sterke vriend, samen kunnen we de hele wereld aan! En ik merk dat ik, zo zonder verwachtingen, soms plotseling, van mensen van wie ik het niet verwacht, opeens lieve en meelevende reacties krijg. En die doen dan extra goed!

Meiden, ik kruip zo lekker mijn bedje in, welterusten!

Liefs, Laika

Geplaatst

@sandie: goed zeg 10 eicellen! :gekruiste vingers 4 Ik duim voor je voor! Was de punctie een beetje te doen?

Wat betreft de Livial; is 't in 't ziekenhuis bij jullie standaard dat je dat krijgt of heb je er om moeten vragen omdat je bijwerkingen heel heftig waren?

@Daruma: spannende dag morgen! Heel veel succes gewenst. Hopelijk mogen jullie snel starten!

@ Pien: Veel succes met je afspraak morgen, Hopelijk krijg je iets tegen de bijwekingen.

@Noes: Vervelend die reactie's van je schoonouders. Heb op m'n werk ook al grappen gekregen m.b.t. de overgang, ik zei toen heel serieus tegen ze: 'ik krijg ook grijs haar en rimpels van deze medicijnen!' Je had hun geschrokken gezichten eens moeten zien! Haha ik heb ze vervolgens heerlijk uitgelachen. (heeft wel geholpen ze zeggen nu niets meer over opvliegers e.d.)

Maar ja, collega's staan toch verder van je af. Bij je familie hoop je toch eigenlijk jezelf te kunnen zijn en bergrip te krijgen.

Wat betreft het hoop houden: Voor ons is het zo belangrijk hoop te hebben! Alsof je dit allemaal kan ondergaan als je geen hoop hebt.

Blijf hoop houden hoor!! Mensen denken vaak dat als je ergens maar niet op hoopt je dan niet gekwetst kan worden. tsss als 't zo simpel was...

Toen ik m'n baas vertelde dat we onze hoop gevestigd hebben op ivf zij hij: 'ach als het niet lukt en jullie willen graag kinderen dan adopteer je toch gewoon een kind.'

Hallo zeg, ik weet dat hij het goed bedoeld, maar wat moet ik hier nou mee, we moeten nog met ivf beginnen.

Maar ja, het belangrijkste is dat je bij je mannetje jezelf kunt zijn en begrip krijgt! En gelukkig vinden we hier op 't forum ook veel meiden die begrip en belangstelling tonen.

Nou meiden, hopelijk niet teveel opvliegers vanacht! Wens jullie een goede nachtrust!

Liefs, wens

Geplaatst

Dank je meiden, voor jullie steun.

Een goede nachtrust zit er hier niet in ben ik bang. Ik heb vandaag echt weer de ene opvlieger na de andere. Om half 11 naar bed gegaan en lig nu beneden op de bank....

Het lijkt wel of ik teruggepakt wordt als ik een dag niet veel opvliegers heb gehad.

Echt niet leuk nu hoor, om de 10 minuten breekt het zweet me uit, ik zou het liefste buiten gaan staan nu. :sad:

Straks ga ik weer lekker mijn bedje in en proberen te slapen, desnoods zonder deken.

Morgenavond weer naar een VW-meet. Is toch fijn om daar samen met mijn ventje naartoe te gaan. Gezellig saampies weg en gedachten op heel wat anders.:happy:

Geplaatst

@noes: haha wx komt het gedrag van je schoonmoeder door haar hormonen ! Probeer het niet op jezelf te betrekken ! Jammer, maar je weet wel wat je nu aan haar hebt. Ook ik maak dat soort dingen mee, en ben dan ook erg verdrietig van, maar je kan er helaas niets aan doen. Blijf hoop houden, want nu al je hoop verliezen is echt nog nergens voor nodig. Je maakt goede kansen per ronde, dus positief blijven hoor!!! Laat die anderen gewoon maar lullen! Veel plezier vanavond bij je VW-meeting!!

Fijn dat jullie ook blij zijn met dit forum! Het is super om ervaringen uit te wisselen, zo voel ik me niet meer alleen op de wereld en jullie ook niet :)

@pien: succes vandaag in het ziekenhuis! ik heb telefonische afspraak (woon in de polder, en zit in nijmegen) dus mag vaak dingen telefonisch bespreken ipv langskomen.

@wens: euhhh ik krijg er wel grijs haar van trouwens hoor, ineens!!!! echt serieusssssss!!!! had ik nooit en 2 mnd terug had ik er ineens 3!!! HELEMAAL WIT!!! terwijl mn haar geverfd is hè?!!!

@sandie: hoe voel je je? Nog veel last van je buik?

Meiden ik vind het super dat we hier lekker babbelen, en inderdaad ons ei kwijt kunnen!!

Geplaatst

Bedankt meiden, voor het duimen!!

@ wens: ik heb Livial gekregen omdat ik aangaf dat ik heel veel bijwerkingen had (ik kwam toen net uit een ander ziekenhuis) en ze heeft mij dat gewoon gegeven. Ik zou het gewoon vragen. Het moet natuurlijk wel een beetje leefbaar blijven, toch?!

@Pien; mijn grijze haren gingen ineens ook heel hard hoor! Ik weet niet of het 'toevallig' is of dat het echt door de medicijnen is gekomen. Maar volgens mij heeft dat echt wel invloed op je haren, huid enz. Je lichaam zit nu toch in de fase waar je normaal gesproken in zit als je een jaar of 50 bent...

De punctie viel op zich wel mee hoor. Ik kreeg een slaaptabletje en die werkt bij mij altijd erg goed, dus er gaat een hoop langs me heen. Ik heb ook een prik in mijn bilspier gehad. En dat bij elkaar maakt het wel te doen. Ik weet wel dat ik bij de laatste 2x aanprikken heb gezegd dat het wel heel zeer doet en dan zijn ze ook weer heel lief en wachten ze eventjes.

Ik heb nu ook niet zoveel pijn meer, het is een beetje gevoelig nog, dus doe vandaag nog lekker rustig aan. Lekker op de bank (met mijn boeken voor mijn examen maandag!!).

Meiden rustig aan vandaag en heel veel sterkte weer!!!

En laat de rest van de wereld maar lullen, ze begrijpen er toch niks van!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden