Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helaas kan ik je hierin geen raad of tips geven.

Zwangerschap zou het beste medicijn voor ons zijn, maarja, het zwanger worden valt niet mee.....

Wanneer moet je laten weten wat jullie willen?

Ik heb morgen een belafspraak gemaakt met de arts. Ik vloei nog steeds, ondanks het lucrin depot.

Misschien 1 van jullie hiermee bekend?

Als ik geopereerd moet worden dan liever vandaag dan morgen!

Voor iedereen een dikke knuffel!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank voor jullie reacties, ik ga het maar gewoon afwachten allemaal, misschien valt het wel mee met die injecties. Sandie, ik heb het al even met de arts gehad over Livial maar zij was daar niet zo heel erg voor, omdat het weer een beetje afbreuk doet aan het effect van de Lucrin. Maar als ik erg veel last heb van de bijwerkingen dan kon ik dat wel gaan gebruiken, zei ze.

Daruma, poe, wat een keuze zeg. Zo'n operatie is niet zonder gevaar en ik kan me voorstellen dat je liever eerst de ivf-poging wilt doen maar als dan je kansen weer veel minder zijn....Succes met beslissen meis!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb eens gelezen (ik weet dus niet of het bewezen is) dat als je endometriose hebt, en dan vooral ook echt cystes, dat je lichaam zo bezig is om dat af te stoten, dat daarom een embryo niet goed kan innestelen. Als dat dus wel waar is, zou het misschien wel beter zijn om eerst wat aan de endometriose te doen, voordat je verder gaat met IVF.

Wij zouden maanden geleden al starten met onze 4e poging, maar ik had dus ook weer een cyste in mijn eierstok (en bij mijn darmen, maar daar wil ze het liefst niet aan opereren ivm de kans op een stoma). Deze was op zich te klein om weer voor geopereerd te worden, dus moest ik maar weer aan de Zoladex. Ze wilde niet eerder aan IVF beginnen voordat die cyste flink geslonken was. Helaas is deze niet helemaal uitgedroogd, maar wel klein genoeg om te mogen IVF-en, gelukkig.

Mijn arts heeft ook altijd mijn endometriose voorop gestelt, want dat betreft toch mijn gezondheid. En dat vind ik op zich wel goed, want voor mezelf ga ik veel verder dan misschien verstandig is. En gelukkig wijst mijn man mij er ook op dat mijn gezondheid toch het belangrijkste is.

Wel een moeilijke beslissing hoor, maar je moet toch ook om je gezondheid denken.

En heel irritant: een zwangerschap is inderdaad voor ons het beste medicijn, maar ja, zie eerst maar eens zwanger te worden!!

Succes en sterkte met beslissen!

Geplaatst

Hallo Dames,

Ben nieuw hier, maar lees over de endometriose. Hier mijn verhaal.

Zo'n 10 jaar geleden is er endometriose ontdekt door middel van een laprascopie. Meteen daarna 6 maanden aan de zoladex. Die heeft de chocolade (oud bloed) cystes weggebrand en de endometriose verminderd.

Men heeft mij toen bij de menstruatie diclofenac, naproxen, ibuprofen e.d gegeven.

Zelfs een combinatie diclofenac met ibuprofen werkte niet bij mij.

Begonnen met wee-enremmers tijdens de menstruatie. hielp niet.

Toen kwam de kinderwens 3 jaar geleden. Eerst in hilversum met clomid en zelf klussen. 1x zwanger geweest, maar miskraam bij 10 weken. Uiteindelijk in Januari 2010 naar de gyneacoloog in Blaricum. Is een ivf arts en heeft meteen gezegd dat we veel te laat zijn doorgestuurd.

Voor ons dus een IVF behandeling. Wachtlijst ja, die is er maar wisten niet hoelang.

Op 24 maart ben ik smekend naar de huisarts gegaan om me pillen te geven. Hij hoefde niets te onderzoeken van mij, maar moest van die pijn af voor en tijdens de menstruatie. Na een paar dagen voelt het of ik een giga blaasontsteking heb. Dit komt door de endo op de blaas. Ontlasting is altijd een ramp. Heb endo op het rectum. Al mijn darmen na laten kijken niets te vinden volgens de internist in hilversum. Het woord endometriose veegde hij zo van tafel. Daar kan het niet van komen. We zitten nu in de laatste wachtweek van een IVF-ICSI behandeling combinatie Tergooi Blaricum en VU.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

@vanessa; jeetje meid, wat vervelend dat je nog steeds vloeit! het staat wel bij de bijwerkingen volgens mij, maar dat is wel echt balen!!! het zit ons ook niet mee he?

Succes bij de arts!

@sandie; tja een kleinere kans is inderdaad een reden om eerst wat aan de endo te willen doen, maar ook als dat dus zoveel risico's etc met zich meebrengt? Ik zit dus ook met de kans op een stoma, maar tja.... het is wel een ingreep waar je dus heel lang van moet genezen met daarbij dat je maar ouder wordt, en het is ook geen garantie als ze je opereren dat het dan beter met je gaat. Mn gyn zei wel dat de cyste er na 2 maanden al weer kan zitten...Begrijp me goed, ik heb dat allemaal over voor meer kans qua endo, maar het moet natuurlijk wel reeel meer opleveren, denk ik dan nu... geloof me ik heb me suf gepiekerd hahahaah

@ruby: welkom hier! die pijnen herkennen we hier allemaal! Er is inderdaad weinig goede pijnstilling voor deze pijnen! Ik heb zelf ook endometriose met een darmvernauwing (25 cm van de anus) en heb er erg veel last van mn darmen. Tenzij ik in de overgang wordt gebracht met medicijnen. Na ca 6 weken gaan die goed werken, en dan heb ik geen enkele pijn meer, ontlasting gaat dan ook weer super en plassen doen ik ook 100x minder op een dag. Het vinden op je darmen is ook erg lastig, ik had een scopie op de 1e dag van mn menstruatie (TOEVAL) en daarbij kwam het aan het licht. Op de MRI (niet tijdens menstruatie) konden ze weer helemaal niets zien, dus het wil niet zeggen als ze iets niet vinden, dat het er ook niet is!!! Dus blijf geloven in jezelf en niet in een een of andere arts! Spannend dat je nu in de laatste wachtweek zit! Ik hoop dat je gewoon lekker zwanger wordt en de endometrioseklachten vaarwel kan zeggen!!

@hier: ik ben echt giga aan het denken geweest, en mn gevoel wilt gewoon kei-snel weer met de ivf beginnen, dan maar minder kansen... ik heb mn leeftijd nu nog mee (28) en ga er gewoon in ieder geval nog 1 poging voor! Misschien dat ik na de komende poging rust wil nemen, en er een jaar de tijd voor neem om mn leven weer op te gaan pakken. Maar die operatie vind ik zelf wel echt heel eng allemaal...

Geplaatst

Nee, meneer de internist. Je krijgt niets van endometriose.

Alleen maar helse pijnen!!!!!!

Wat een klungel. Ach ja, je hebt artsen en je hebt prutsers.

Zelfs in 2010 gebeuren er nog dit soort dingen.

Sterkte met alles!

Geplaatst

@ Daruma: ik snap heel goed hoor dat je flink loopt te piekeren. Ik zou het ook heel moeilijk vinden. Bij mij hoefde ik 'alleen maar' aan de Zoladex, maar zo'n zware operatie is toch wel een ander verhaal. Zeker omdat je herstel ook zo lang kan duren. En dan heb je ook nog kans dat het na 2 maanden terug is!! Moeilijk hoor!! Ik zelf mag helemaal nooit geen menstruaties meer hebben, omdat het zo snel gaat bij me. Daarom is het IVF-en gewoon zo slecht voor me...maar goed, de wens blijft nou eenmaal en die is soms groter dan de zorg over mijn eigen gezondheid!!

Succes hoor met je beslissing!!

@ Ruby: jeetje, jij hebt ook al flink wat meegemaakt. Welkom hier!

En heel veel succes met je laatste wachtweek. We duimen voor een positief resultaat!!

Geplaatst

Maandagmiddag mag ik om half twee naar het zh.

Ik wil weten wat er gebeurt in mijn buik.

Ik blijf bruine afscheiding houden, ondanks het depot lucrin.

Dat ik ongesteld ben geweest is al heel raar.....

Niemand ervaring mee?

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Nee geen ervaring mee.

Wel fijn dat je naar het ziekenhuis kan. Dan weet je in ieder geval wat er nou aan de hand is, toch?

Succes hoor!

Geplaatst

Ik zie de afspraak van maandag even als geruststelling voor mij. Even kijken of de lucrin wat doet en het even hebben over de afscheiding.

De arts vond het ook vreemd dat ik tijdens het depot nog ongesteld ben geweest, daarna is de afscheiding niet meer weggegaan.

Ik ben wel ontzettend blij dat de helse pijnen weg zijn. Wat een verademing. Nu ben ik vooral moe.

Ik denk dat de arts verder niet veel doen kan op dit moment.

Een dikke knuffel voor iedereen!

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Ik hoop dat je maandag wat meer duidelijkheid krijgt!

Wel fijn dat je pijn weg is, natuurlijk.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Graag zou ik ook op dit topic mee willen doen want ik heb ook ernstige endometriose.

Op het moment val ik een beetje tussen wal en schip omdat ik 3 maanden moet wachten op TP na mk na 8 wk zwangerschap. Ik lees wel met een aantal topics mee maar niet van mij op toepassing om me daar bij aan te sluiten. Toch merk ik aan mezelf dat ik dit wel nodig heb op dit moment.

Op het moment voor 3 maanden aan de lucrin omdat de endo na 4 dagen na mk alweer actief begon te worden.

Allerlei kwaaltjes door de lucrin en heb nog maar 1x gespoten,kan dus nog wat worden. Volgende week de 2 de injectie.

Vanessa,dit is voor mij de 3de x(3 mnd lang elke mnd een inj.) dat ik lucrin heb en ik heb tijdens de lucrin nog nooit een bloeding/bruinig gehad. Maar niet ieder lichaam is hetzelfde zeg ik erbij.

Fijn weekend allemaal! Groetjes.

Geplaatst

Hé Jackie, welkom op dit topic!!

Helaas heb je dus ook endo.. Wat een rotziekte hè...

Gelukkig dat je bij dit topic een beetje je ei kwijt kan

Heel veel sterkte met de Lucrin.

Geplaatst

Hee meiden,

@Jackie: Welkom hier! Wat heb je al veel meegmaakt zeg, eerst geen IVf kunnen dan toch wel en dan ook nog een miskraam.. Veel succes met de Lucrin, het is fijn dat het zo goed helpt maar de bijwerkingen zijn idd niet niks... pfff...

Hoop dat je snel verder mag!

Hier gaat het aardig, de buikpijn wordt langzaamaan steeds minder, maar nu wel veel last want deze week veel te veel gedaan.. dan besef je ook maar weer dat je nog lang niet de oude bent.. De laatste dagen ook erg veel last van mijn gewrichten, met name mijn linkerknie en bekken doen veel pijn en vlgs mij is ook dit een bijwerking.. voel me net een bejaarde af en toe..

Ach.. het weekend is begonnen dus we gaan voor een vrolijk en pijnvrij weekend voor allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

He Pien,

Fijn dat je buikpijn minder wordt en ja, gewrichtspijn is inderdaad een bijwerking, een collega van mij had dit ook door de lucrin.

Jackie, welkom! Had jij niet ook ergens een berichtje achter gelaten over cryo's en het VU? Ik hoop dat de komende maande voorbij vliegen voor je....

Geplaatst

@jackie: welkom hier! vervelend dat je ook ernstige endometriose hebt, en wat heftig dat je na je 1e ivf een miskraam hebt gehad! Wat een teleurstelling moet dat zijn geweest. Sterkte mt deze 3 maanden wachten met de lucrin!

@vanessa: sterkte maandag bij het ziekenhuis! Ik heb er dus geen ervaringen mee, alleen een menstruatie gehad toen van 3 weken (waarvan 2 weken ook bruine uitvloeiing) maar mn ziekenhuis vond dat niet verontrustend, en het stopte ook toen. Het staat wel in de bijsluiten dat het kan volgens mij, maar jij hebt het nu al wel lang.

Goed dat je maandag even gaat!

@pien: fijn dat het beter gaat! jammer dat je zo veel klachtjes hebt! Ik had lichamelijk alleen last van vermoeidheid, vocht vast houden (ik kwam 5 kilo!!!! aan in 3 maanden, terwijl ik probeerde te lijnen!!) en tja van de lucrin was ik dus een heel ander persoon, erg wisselende stemmingen.

@hier: ik had vanmorgen echt weer even een verdrietige bui,... bang dat dadelijk iedereen om me heen zwanger wordt en ik dat nooit zal meemaken,... ik ben zo bang dat ik dan echt super ongelukkig zal worden... je vraagt je dan af waarom is het mij nou niet gegunt... wat heb ik gedaan dat ik het niet verdien.... pfff zwaar hoor deze tijden.

Geplaatst

Hey Daruma,

Niet de moed opgeven hoor! even lekker uitjanken en dan vol goede moed verder he.. Kan me helemaal voorstellen dat je er af en toe flink doorheen zit hoor.. Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt wanneer je weer kan beginnen en ondertussen kun je hier je ei kwijt en weet je dat we echt weten hoe het voelt! Ik denk aan je en duim voor je!

Dikke digiknuffel!

Liefs Pien

PS ik moet echt bagger veel moeite doen om niet aan te komen.. Ik lijn en blijf dan een beetje hetzelfde in gewicht en zoals op vakantie, toen ik wel gewoon nam waar ik trek in had, kwam ik zo 2.5 kg aan in een week die er nu niet meer af willen.. pfff

Geplaatst

@pien: thanks meid! had ik echt even nodig, gelukkig gaat het dan in de loop van de dag vanzelf wel weer oke,...Had jij trouwens cystes tijdens je 1e icsi?

Oww die kilo's die weten ook wat bij mij, ik ben nu aan een dieet van weightcare en voel me daar heel goed bij, en val nog af ook. Het scheelt iig heel veel snaaien, waar ik denk ik door de hormonen veel last van heb. Ik krijg nu maximaal 1000 kcal per dag binnen en hoop het nu toch even goed vol te houden en een beetje af te vallen.

xxx

Geplaatst

Nee ik had geen cystes tijdens de IVF dat is voor mij nu iets van de laatste tijd.. Heb wel een rechter eierstok die helemaal aan mijn baarmoeder verkleeft zit en die deed dus ook niet echt mee, er zat wel een inimini eiblaasje wat met heel veel pijn en moeite (lees 3 keer misprikken) is aangeprikt maar vlgs mij zat er niets in.. Heb voor de ICSI wel eens eierstokbloedingen gehad maar nooit cystes..

Knap hoor 1000kcal per dag, dat is best weinig! ik heb altijd veel succes gehad door koolhydraten te beperken (mijn eigen, wat meer vetarme variant van Atkins zeg maar) daar ben ik de zwnagerschapskilos van de eerste en tussendoor nog een keer nog meer mee kwijtgeraakt en toen ook goed op gewicht gebleven door er doordeweeks gewoon mee door te gaan zeg maar en nu was ik ook goed op weg en nog 5 kg van mijn streefgewicht verwijderd toen deze ellende begon.. Dat is inmiddels dus 8 kg en wat ik ook doe, het gaat er niet af.. Zou graag gaan sporten, want dat is het enige dat ik er nog niet aan gedaan heb, maar met die pijnlijke gewrichten en een buik die veel beter maar nog niet 100% is lijkt me dat nog niet zo verstandig..

Ik ga nu vlg week maar eens met de gyn overleggen of ik geen livial oid kan krijgen tegen de bijwerkingen denk ik..

Hoe gaat het met jou vandaag?

XX

Geplaatst

Hé meiden

Mijn lichaam is ook erg veranderd door al die medicijnen hoor.

Oké ik ben nog steeds niet te zwaar, maar ik ben wel flink aangekomen. En dat gaat er ook bijna niet meer vanaf. En inderdaad, sporten is wel leuk, goed en gezond voor je. Maar het moet wel lukken! Mijn lijf doet gewoon gauw te veel pijn (hoofdpijn, buikpijn, rugpijn..er is altijd wel wat). Het enige dat op zich wel lekker gaat is zwemmen. Ook het aquaerobic is goed te doen. Dus ik ga straks weer :-)

@ Pientje: Livial werkte bij mij echt wel goed hoor. Als ik 1 pilletje was vergeten, dan kreeg ik ook meteen weer flinke opvliegers enzo. En met de Livial is het allemaal iets minder heftig. Mijn arts vond het geen probleem dat ik nam, ondanks dat ik best wel heftige endo heb en we ook heel graag wilden IVF-en.

Ik merk trouwens nu ook dat ik door de hormonen (gonal F, decapeptyl, ik weet niet welke) weer erg veel pijn heb van die cyste bij mijn darmen. Nog even doorbijten maar.

Wat ik ook merk is dat ik waarschijnlijk door die maandelange onderdrukking van de Zoladex, mijn follikels nog zo klein zijn. Zaterdag, op dag 10, waren ze nog maar 10/11 mm,ondanks dat ik gestart ben met 225 Gonal F te spuiten. Dus nu moet ik woensdag, op dag 14 terug komen. Wanneer de punctie is, is nog even afwachten. Bij de 1e en 2e poging had ik op dag 17 en 19 de punctie. Beide keren vanuit de Zoladex-onderdrukking. Terwijl ik bij de 3e poging, vanuit de pil kon starten en toen had ik de punctie op dag 14!.

Waarschijnlijk moeten de follikels gewoon weer even wakker worden.

Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Geplaatst

@pien: wx hou jij dan ook nu extra vocht vast door de hormonen hoor, waardoor het er echt niet afgaat. Ik doe nu crashen omdat dat het enige is wat dus helpt, want ik liep al 2 maand bij de dietiste en dat ging ook heel hobbelig, dan weer afgevallen, dan weer 2 kg erbij (ONDANKS LIJNEN HÈ??!!) Nu val ik wx veel vocht en darminhoud af, maar het is wel ff prettig om gewoon het te zien dalen, ik zit net in de gewichtsklasse dat het mn ivf wel iets kan beinvloeden, en daar ik nu al minder kans heb met mn cyste wil ik echt net even een paar kilootjes eraf :)

Ik begrijp heeeeel goed dat je niet sport, doe ik ook niet als ik veel pijn heb, en wx s daar inderdaad ook een factor die het afvallen niet bevorderd.

@sandie: mijn darmen raakte weer geprikkeld door de endo tijdens het puregon (idem als gonal F) gebruik, de decapeptyl is ook overgangshormoon dus denk niet dat je daar nu meer last van krijgt. Ik heb geen ervaring met dat het langer duurt voor je punctie, maar ik weet wel dat ze vaak zeggen dat iedere ivf-behandeling anders is, dat je lichaam er zegmaar toch iedere keer anders op reageerd.

@hier: ik voel me vandaag gelukkig weer gewoon! Pfff moet nog tot 8 juni wachten tot ik de arts kan vertellen dat ik heeeeeeel snel met ivf weer verder wil :) Durf zo'n operatie helemaaaal niet aan, dus de keuze is nu echt definitief gemaakt. Ik kan wel al het kwaad uit mn lijf willen halen, maar als ik het risico loop dat het kwaad daardoor alleen maar erger wordt, vind ik dat toch geen verstandige keuze .... dus: IVF HERE WE COME!!!!!!!!!!!!!!! (hhiihi)

Geplaatst

@ Daruma: fijn dat je een beslissing hebt genomen. Er is denk ik wel even een last van je schouders of niet? Zo'n operatie is niet niks en idd als het alleen maar erger wordt, dan beter.... Je hoeft daar iig niet verder meer over na te denken en kan je je lekker concentreren op het IVF! IVF HERE SHE COMES!!!

Ik ga iig ook heel hard voor jou duimen dat je gauw mag beginnen en dat het allemaal goed komt! Spannend hoor!

Geplaatst

Ja dat zou inderdaad ook kunnen, mijn buik is nl wel wat platter (of laten we eerljk zijn, minder bol) en mijn broeken zitten wel ruimer in de taille, maar mijn ringen zitten vrij strak en ook mijn enkels en benen lijken vrij zwaar.. Het is gewoon frustrerend dat ik zo vlak boven mijn streefgewicht (en mijn kledingkast vol kleding in maat 40) blijf hangen en zelfs weer iets gegroeid ben terwijl ik zo mijn best doe! Ik kijk het nog even aan en anders ga ik ook een meer drastische methode proberen..

Zwemmen is trouwens wel een goed idee, misschien dat ik dat eens moet proberen.. Ik wil namelijk wel graag weer wat meer bewegen want al die maanden op de bank hangen hebben mijn conditie natuurlijk ook geen goed gedaan.. En dan die rommelnachtjes erbij.. Ik heb gewoon erg weinig energie..

Fijn daruma, dat het weer wat beter gaat!

Sandie, vervelend die cyste! En je kan ook niet echt te veel pijnstillers nemen nu natuurlijk! Hoop voor je dat je follikels snel even een groeispurtje nemen (dat deden die van mij, de ene echo waren ze nog te klein, de volgende moest ik direct de pregnyl zetten want de punctie moest zsm) Ik duim voor je!

Nu maar weer snel aan het werk, druk druk druk momenteel..

Liefs Pien

Geplaatst

@sandie; mijn duimen draaien overuren voor je follikels!!! wanneer moet je weer voor meting? SUCCES!!

@pien: klinkt inderdaad frustrerend, en dan een lichaam die niet graag mee wilt doen (zo voelt het) pfff ik ken het! Zwemmen is idd een goede optie, ook goed voor je gewrichten.... hmm mss moet ik dat ook gaan doen, alleen durf ik nog niet in mn badpak door het zwembad te huppelen ahhahahahah

Geplaatst

tsja... dat houdt mij ook een beetje tegen.. ben als de dood dat ik bekenden tegenkom die me met mijn "zwangerschap" gaan feliciteren.. In een badpak kan je niets verhullen natuurlijk.. Toch maar eens kijken of er geen bejaardenuurtje ergens is.. die dames hebben allemaal bolle buiken hahaha...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden