Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He dames,

Helaas voor ons: gistermiddag ongesteld geworden....

Mijn week is dus niet geweldig geeindigd. Gelukkig hadden we gisteravond een groot gala, klinkt raar maar we zijn naar het feest gegaan en hebben ons verdriet weggedronken en gedanst......

Bikkel en viola: succes.

Gr

Elisa

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Elisa wat een rot bericht voor je! Ik kan me heel goed voorstellen dat je lekker uit je dak bent gegaan, klinkt helemaal niet raar, ik vindt het superknap dat jullie zijn gegaan, dat zegt iets over jullie instelling. Ik hoop dat je snel hersteld bent en kan gaan voor de cryo's. Heel veel sterkte meid!

Geplaatst

ohh Elisa, wat een rot nieuws!! veel sterkte!! Knap dat je inderdaad naar het feest bent geweest maar ik kan me voorstellen dat je op dat moment alle afleidingen aangrijpt!!

Heb je wel een test gedaan?

Geplaatst

He Bikkel hoe gaat het met je, trek je het wachten nog?

Geplaatst

Ja het gaat nog wel, heb vorige week wel 2 keer gebeld....

Ik dacht vrijdag doe gewoon als mijn neus bloed en vraag of ze in het systeem kunnen zien hoe ver alles is, helaas kon die meneer mij niks nieuws vertellen!!

Ik verwacht morgen of woensdag wel bericht, in ieder geval deze week!!

Het is in ieder geval al fijn dat we voor 1 april iets weten...

Merk wel dat ik er onbewust meer mee bezig ben, vooral met de stimulatie, daar zie ik het meeste tegenop....ben toch wel wat angstig voor die overstimulatie vooral omdat mijn cyclus zo uit het boekje is en mijn normale eitjes al goed groeien....

Geplaatst

Hoi Bikkel, goed om nog eens extra contact op te nemen, ook al kwam je er nu niet verder mee. Ik begrijp goed dat je er al mee bezig bent (heb ik ook), maar spreek je angst wel uit tegenover de artsen, zodat ze weten waar je mee zit en er rekening mee kunnen houden. Als je constant in de gaten wordt gehouden met de metingen kunnen ze goed zien hoe het verloopt met je. Succes en hopelijk van de week bericht voor je. Mijn verzekering wil een offerte zien van de gyneacoloog en de behandeld arts in het buitenland, dus daar ben ik oa mee bezig. Ik heb ook een hele vragenlijst hier liggen voor Leuven die we in moeten vullen, wat een papierwerk, maar alles voor het goede doel. Fijne dag en een knuffel voor je konijn.

Geplaatst

Hoi dames,

Ben ongesteld geworden. 6 weken en 1 dag na het einde van de 3e lucrin injectie.

maar dacht dat de pijn dan minder zou zijn. Nou echt niet.

Meteen het ivfcentrum gebeld en morgen 8.50 uur voor een uitgangsecho en door voor de icsi. Mijn man moet nog mee ook. Hij moet bloedprikken. Dat viel hem wel tegen begreep ik.

benmisselijk van de pijn.

Succes voor iedereen.

Geplaatst

He Yolande wat een goede oogst!!!!

Hopelijk gaat de bevruchting ook toppie...

Hoe ging de punctie?

Duimen draaien voor je!!!!

Geplaatst

@Rubster Wat een k* situatie, heel veel sterkte met de pijn meid. Succes (op dit moment).

@Yolande2009 Wauw wat een mooi aantal, hopelijk gaat de terugplaatsing ook zo goed, veel succes. Viel de punctie mee voor je?

@Elisa hoe gaat het met je?

Geplaatst

Beste Rubster , vol verbazing lees ik jou verhaal , hebben ze je met endo ongesteld laten worden na de Lucrin?

Ik loop bij het Vu en mij word aangeraden omvanuit de onderdrukte fase een poging of terugplaatsing te doen.

Ik moet zeggen dat het mij goed bevalt me buik ondergaat dan alles zonder actief te kunnen worden door mijn endo.

Eerste keer niet zwanger , tweede keer wel maar een miskraam en nu in de laaste wachtdagen , en dit zonder een centje pijn.

Dit is misschien ook voor jou een optie, ik bedoel waarom aan de Lucrin gaan om daarna gewoon weer ongie te moeten worden.

Liefs Roos

Geplaatst

@Rubster, ik wou hetzelfde zeggen als Roos. Ik ben ook vanuit een lucrin depot direct gestart met de stimulatie. Gek toch dat

ieder ziekenhuis weer anders werkt.

Als het goed is ligt hier vandaag of morgen de pil weer in het kastje. Ik ga stoppen met bv geven en ga direct aan de pil.

En nu maar hopen dat dit de endo genoeg onderdrukt.

Geplaatst

Hoi dames, ik loop ook in het Vu en bij mij is het ook meteen vanuit de lucrin zonder menstruatie doorgegaan.... Ben benieuwd waarom dat per zkh verschilt...

Ik heb morgen trouwens de tp, het is de eerste keer dat we IVF doen dus spannend!

Viola, de punctie ging redelijk maar de napijn nu op de derde dag valt me erg tegen........ Hoe is het met jou nu?

Zomerzotheid, de laatste wachtdagen voorvje, spannend. Ik duim voor je.

Vanessa, hoe gaat het met de kereltjes, doen ze het goed?

Geplaatst

@Yolande Heel veel succes vandaag met je tp, ik duim voor je! Sterkte met de napijn, hopelijk ben je het gauw vergeten na de tp, zodat je kan genieten van je volle buikje ;-). Met mij gaat het redelijk, ik vindt het zo moeilijk om maar af te wachten tot we eindelijk het gesprek hebben, ben nu bijna weer aan het menstrueren en dat is niet mijn toptijd, ben dan niet echt in een tophumeur zeg maar, dat ben ik wel eens zat. Maar we houden hoop en gaan er voor!

@zomerzotheid heel veel succes nog even en dan..spannend voor je ik ga duimen voor je, mooie naam trouwens, krijg gelijk zin in de zomer haha..

Geplaatst

He Dames,

Inmiddels de teleurstelling een beetje te boven.

Dinsdag een afspraak in het ziekenhuis voor een vervolg traject.

Voor jullie allen: succes!

Geplaatst

Yolande, mijn duimen draaien!!! Laat die topper zich maar lekker nestelen in je buikje!!!!

Hier ook goed nieuws...hebben akkoord van Cz dus wij starten 1 april!!!

Geplaatst
Dank Viola en Elisa, ben net thuis met een toppertje in mjin buik....

Wat goed Yolande! En nu alle positiviteit naar je sturen, daar komt die :positive energie:!!

Heel veel succes meid.

Geplaatst
Yolande, mijn duimen draaien!!! Laat die topper zich maar lekker nestelen in je buikje!!!!

Hier ook goed nieuws...hebben akkoord van Cz dus wij starten 1 april!!!

Gefeliciteerd Bikkel!! Jij hebt een goed vooruitzicht, heel veel succes meid, ga ervoor!!

Geplaatst
He Dames,

Inmiddels de teleurstelling een beetje te boven.

Dinsdag een afspraak in het ziekenhuis voor een vervolg traject.

Voor jullie allen: succes!

Goed om te horen dat je al zo snel weer verder gaat, petje af voor je! Heel veel succes dinsdag met het gesprek.

Geplaatst

yolanda2009, een toppertje en nu vasthouden he!!!! Duim voor je.

Overigens loop ik ook in het VU en zijn nu gestart na de lucrin en een 1e menstruatie. Spuit decapeptyl en gonal F 300 IE. Donderdag 1e FM meting dus ben benieuwd

bikkel wat goed dat je zo snel kan beginnen en dat het rond is met CZ

Geplaatst

Rubster, dank je ik doe mijn best..,,,

Ik zal voor jou eerste fm duimen! Waarom moest je na de lucrin eerst nog ongesteld worden eigenlijk, klinkt nogal onlogisch tav de endo?

Succes alvast voor donderdag, dat er nu maar heel veel mooie lente eitjes mogen groeien voor je!!!

Geplaatst

Ik zal het donderdag toch eens vragen waarom ik eerst een menstruatie moest hebben en andere patienten bij het VU niet. Vind het ook een raar verhaal. heb ook echt ontzettende last van mijn ontlasting en urine gehad toen ik ontgesteld werd en nu nog steeds een actieve blaas en darm. Mijn ontlasting is weer terug naar 5x op een ochtend en dat was met de lucin 3x per dag. Dus je snapt ik baal!!!!

we gaan het morgen allemaal eens bespreken.

Succes iedereen en hou jullie op de hoogte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden