Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Engeltje,

Wat een onzekerheid he? Het is allemaal zo herkenbaar! Maar wat Rubster ook zegt, zolang er geen helder bloed verlies is, kan het alle kanten nog op. Hou de moed er in hoor!

Laat je het ons weten?

Liefs Guusje

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net een testje gedaan....... Niet zwanger en beetje helder bloed. Had ik eigenlijk wel gedacht.

Toch zinkt de moed je wel een beetje in de schoenen. Maar ja...

Geplaatst

De een wordt wel ongesteled en de ander later.

Maakt ook uit of je de bollen gebruikt. Die hielden bij mij de ongi tegen.

Succes!!

Geplaatst

Ik gebruik niks. Heb m'n laatste Pregnyl injectie vorige week zondag gekregen en verders niks.

Ben bang, mocht dit een menstruatie zijn, ik weer zo'n pijn krijg. Zie er altijd zo tegenop! En dan begint het gezeik op m'n werk ook weer. Iemand daar ook ervaring mee? Als je van de buitenkant niks ziet ben je ook niet ziek he! Daar komt het dan op neer.

Maar ja...

Geplaatst

Oh Engeltje, wat balen, maar misschien is het een optie om het morgen met ochtend urine te doen?

En wat betreft je werk, lastig is dat altijd. Toen ik met IVF begon, heb ik mijn teamleider het info boekje gegeven zodat hij dat kon lezen. Vond het wel zo fijn dat hij weet hoe en wat. Sinds kort is er bij mij ook endo vastgesteld, ook hier heb ik het een en ander voor hem uitgeprint, want zo even een uitleg geven gaat niet zo makkelijk. Gelukkig is mijn teamleider erg begripvol en werkt altijd goed mee.

En wat betreft het niet aan de buitenkant niet kunenn zien, daar heeft helaas iedereen wel last van. Als ik wel eens mopper omdat ik zo'n pijn heb van de ongi, zeggen sommige wel eens, ""meen je toch even een paracetamolletje"" Werkte dat maar ...... Maar ik neem niet eens meer de moeite om het uit te leggen. We moeten er mee leren leven, helaas!

Geplaatst

OOk ik heb endometriose. Wij zijn met de derde ICSI poging bezig (TP was vorige week maandag).

Mijn ervaring is dat wanneer ik bruin bloed verlies, ik niet zwanger ben. Maar ja, ben nooit zwanger geweest, dus weet niet hoe het dan is.

Zou gewoon morgenvroeg nog eens testen, Engeltje.

Utrogestan houdt overigens niet bij iedereen de menstruatie tegen. Bij mij in elk geval niet... Progynova doet dit bij mij dan weer wel.

Geplaatst

Hoi Daantje

Ik heb in april een operatie gehad, ze hebben zeven haarden weggehaald. De cyste hebben ze laten zitten omdat ze bang waren dat ze meer schade zouden aanrichten ipv goed doen.

We hebben morgen de punctie echt super spannend of mijn eicellen goed genoeg zijn. Ik zie er nu veel minder tegenop dan vorige week. Mijn eierstokken zijn nu aardig pijnlijk dus ben blij als ze geleegd zijn.

Ben je ondanks de endo als nog zwanger geworden of zit je ook nog in de molen?

Dikke knuffel

Dede

Geplaatst

hoi dederika,

Goed te horen dat je al minder tegen de punctie op ziet! Het blijft natuurlijk heel persoonlijk, maar over het algemeen hoor en lees is dat mensen wel vrij 'positief' terugkijken op hun punctie. Enige wat je kunt doen is ondergaan! Kan me voorstellen dat je ze wel weer kwijt wilt die eieren. Hoeveel eenheden spuit je?

Ik heb er 1 ivf poging op zitten (inclusief 3 terugplaatsingen) en helaas nog zonder resultaat. Na de zomer start ik weer met een tweede poging. Zal wel weer heel spannend worden.

Heel veel succes he!

Daantje

Geplaatst

Sandie,

Nog bedankt voor je tips! Geduld dus... Zo moeilijk om op te brengen vind ik. Het duurt al zo lang!!!!! Misschien heb je het al verteld, maar hoe is het met jouw endo momenteel?

Daantje

Geplaatst

Hoi Daantje, ja erg moeilijk hè dat wachten. Ik werd er ook helemaal holdol van. Wij zijn 7 jaar bezig geweest, eerst met IUI behandelingen, die soms niet doorgingen omdat het ziekenhuis 'weekend' of 'vakantie' had, heeeeel irritant. En toen 3 ivf-pogingen (geen cryo's) verspreid over een aantal jaren, omdat ik tussendoor telkens mijn endo moest laten rusten. En toen we dachten, laat maar, we zijn ook gelukkig samen, hebben we toch nog 1 poging gedaan en ben toen zwanger geraakt. Ik ben natuurlijk ontzettend blij, maar sjonge, het heeft ff mogen duren.Maar ff vwb de endo. Ik heb er nu weinig last van. Ben ook wel vrij snel na de bevalling weer met de pil begonnen. Heb helaas wel al een paar keer een stopweek moeten inlassen, dus heb ook wel weer aan aantal bloedingen gehad en hoop dus dat ik niet weer cystes heb. Maar hoe heftig mijn endo ook is, het komt bij mij heel snel, toch heb ik gelukkig weinig pijn eraan. Ja, bij mijn darmen en tijdens menstruaties. Maar die heb ik bijna niet meer (gehad). Verder weet ik niet of er inmiddels alweer haarden terug zijn gekomen of cystes die ik nog had, of die door de zwangerschap zijn verdwenen of verschrompeld. Ik heb er iig geen last van. Gelukkig hebben de meesten met endo, tijdens en na de zwangerschap veel minder/geen last. Maar helaas hebben sommigen dat evengoed nog.Spannend na de zomer! Lekker dat je de zomer er tussen hebt zitten, kab je lekker ontspannen, je lichaam wat rust geven. Succes alvast!!

Geplaatst

hey dames,

het blijkt wel weer dat elke vorm van endo anders is. Bij mij hebben ze juist aangeraden om zo min mogelijk rustmomenten in te lassen. Zelf vond ik dat ontzettend zwaar, maar het is nu toch gelukt.

Daantje weet je al wanneer je weer verder gaat?

Inne, veel succes ga voor je duimen dat het deze poging raak gaat zijn.

Engeltje: veel sterkte.

Geplaatst

Bij ons is tussen de 2e en 3e icsi behandeling helemaal geen rust in te lassen en meteen door te gaan. De endo waarde was zo laag. Maar het is helaas niet gelukt en de 3e icsi was 0 eicellen. bms was toen ook heel dun. Elk ziekenhuis heeft zijn eigen protocollen en dat vind ik gewoon zo stom af en toe.

Maar ja, het is niet anders.

Geplaatst

Het gaat inderdaad overal anders. Ik ben twee jaar geleden geopereerd en moest daarna een paar maanden aan de lucrin voor de start van de eerste IVF. Tussen de 1e en 2e heeft maar kort gezeten, toen slikte ik de pil. Tussen de 2e en 3e heeft wel een jaar gezeten, maar dat heb ik zelf zo gedaan omdat ik er eerder niet aan toe was. Nu lijkt de derde poging niet gelukt. Roze en daarna bruine afscheiding, en dat is tot nu toe altijd het begin van het einde geweest.

Daantje, ik heb geen cystes (meer) op dit moment.

Dederika, hoe ging je punctie?

Geplaatst

Lieve meiden,

De punctie is goed verlopen, lig nu lekker met een kruikje op de bank.

We hebben een goede score van 14 eicellen. Hopelijk hebben we zaterdag een goede emmy die terug geplaatst kan worden.

Dikke knuffel Dede

Geplaatst

Inne ben je vanuit de lucrin de behandeling gestart of moest je eerst je menstruatie afwachten. Ik moest wel op mijn menstruatie wachten. Nu weer voor 5 maanden lucrin. En gaan nadenken over anticonceptie. De pil, nuvaring of implanon. Als ik daar niet uitk ok m dan alles er maar uit.

Geplaatst

Dede, wat goed zeg,14 stuks! Nu goed rusten hoor! Wanneer hoor je of er bevruchting is?

Liefs Guusje

Geplaatst

Dat is een heel mooi aantal, Dederika.

Rubster, ik slikte de pil met af en toe een stopweek (als ik merkte dat het echt even moest). Dus vanuit de pil gestart met deca.

Zie dat jullie zijn uitbehandeld. Hoeveel pogingen hebben jullie gedaan? En hoe gaat het nu?

Geplaatst

Wij hebben 3 behandelingen gehad. Ik heb geen eicellen meer. Ben dus in de overgang. En nu dus even aan de lucrin. Maar we gaan ons leven inrichten zonder kinderen. Ben zo bang dat ik heel materialistisch wordt? We gaan een grote verbouwing thuis doen.

Dede, hoe is hetnu met je. Al wat gehoord of er idd bevruchting is. 14 is echt top... Hoop dat er ook cryo's uit voort komen voor je.

Geplaatst

Hallo

@Guusje: Ik heb dus gisterochtend met de ochtendurine een testje gedaan, maar helaas... Ik ben gisteren dus ook heel erg ongesteld geworden met veel bloedverlies en stolsels (sorry als het een beetje smerig klinkt). Heb alleen maar op de wc gezeten en verging van de buikpijn. Ik stond bijna op het punt om naar het ziekenhuis te gaan. De buikpijn is nu iets minder gelukkig.

Mijn man en ik waren erg teleurgesteld en verdrietig. Het was onze eerste IVF behandeling en tp. Ik heb maandag een belafspr met de arts om te overleggen hoe verder. Misschien een rustperiode of gelijk door. Er liggen nog 5 embryotjes in de vriezer dus nog kans.

Hoe hebben jullie de 1e tp wat niet gelukt is ervaren?

Lfs Engeltje3

Geplaatst

dames,

dit topic is weer lekker actief! Dederika, goed nieuws zeg. Ben ook benieuwd naar je bevruchtingen! Hoe voel je je?

Engeltje. Ik was heel teleurgesteld na mijn eerste mislukte tp. Ik had mijn kansen te groot ingeschat en dacht na de tp echt dat ik zwanger zou zijn! Was echt een deceptie dat ik dus zelfs na terugplaatsin van goede embryo niet zwanger kon worden. Toch heb ik elke keer (nu 4 terugplaatsingen achter de rug) weer hernieuwde moed. Dat vertrouwen wat ik bij de eerste tp had, heb ik jammer genoeg nooit meer terug gevonden.

Heel veel sterkte voor jou!

Daantje

Geplaatst

ik ben vandaag trouwens ongesteld geworden. Baal ik toch best van. Zelfs op de natuurlijke manier presteer ik het elke maand om weer hoop te krijgen.

Ga nu aan de pil, zodat ik de tweede ivf poging goed kan plannen ivm vakantie.

Ben ergens wel blij dat ik nu de komende weken met zekerheid kan zeggen niet zwanger te zijn!

Daantje

Geplaatst

Engeltje, wat balen dat het niet gelukt is! Mijn ervaring is dat ik steeds weer heel hoopvol ben en vertrouwen heb. Het doet steeds pijn als het mis is.

Daantje, doe jij IVF vanwege de endo?

Rubster, waarom ben je daar bang voor?

Nu ik hier eindelijk wat endometriose/ ivf lotgenoten ontdekt heb (zit ook op endo forum, maar daar is bijna niemand met behandelingen bezig) een vraagje:

Bij mijn eerste verse IVF poging kreeg ik de nacht van de terugplaatsing vreselijke buikpijn. Bij de tweede poging tot een week na terugplaatsing erge buik en maagpijn. Bij de cryo's nergens last van. En gek genoeg bij deze poging ook niets behalve wat napijn van de punctie. Herkennen jullie die pijn? Ik kroop over de grond.

Hier lijkt het echt mis. Vanmiddag rood, en krampen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is het allemaal heftig waar we door heen moeten, om onze wens hopelijk in vervulling te laten gaan.

Vandaag had enheb ik nog steeds napijn van de punctie. Ik had verwacht dat ik nu weer het wijffie zou zijn, helaas voel ik me meer een oud mensje.

Op mijn werk staan ze zogezegd prive gezien achter mij en de behandeling maar zakelijk gezien vinden ze dat ze niet op me kunnen bouwen. Dat geeft me echt een naar gevoel. Hebben jullie ook wel eens zo iets ervaren, en hoe zijn jullie daarmee omgegaan?

Zaterdag krijgen we te horen of er een tp is. We krijgen helaas niet eerder info of er uberhaut nu bevruchte eicellen zijn. Gewoon lekker wachten.

Succes allemaal bedankt voor alle steun. Dikke knuf Dede

Geplaatst

Engeltje, wat enorm balen zeg! Heel vel sterkte meis!

Dede, morgen een spannende dag, ik ga duimen voor je draaien. Hoelaat hoor je iets?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden