Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In Leuven kun je 7 dgn per week terecht bij het fertiliteitscentrum!

We vetrekken 30 april een weekej naar Side, heerlijk even genieten van alle luxe hihi

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames,

Hier even een berichtje van mij.

Er is 1 embryo 6 cellig geenfragmentatie terug geplaatst.

De andere heeft zich niet verder gedeeld dan 3 cellen. Dit was de vorige keer ook zo.

Geen klachten, maar wel ontzettende last van mijn darmen vanaf de punctie. Ontlasting gaat erg moeilijk. Kan dat ook van de pregnyl komen? Dat de endometriose dus zo erg opspeeld?

No 1 week tot 11 april om bloed te prikken.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

@Rubster Heel veel succes meid, duim voor je!! Ik weet niet meer zo goed of ik last van mijn darmen had, ik had wel erg last van mijn blaas, net na de punctie dan, het leek wel een accute blaasontsteking, heel vervelend. Opstipatie is ook erg vervelend, probeer goed te drinken meid en niet stofzuigen en dweilen heb ik gelezen. Wandelen schijnt goed te zijn, niet te veel liggen, nou succes!

Geplaatst

Lief dat je het vraagt! Ja het gaat wel goed alleen ik zou graag de eerste echo hebben gehad.... Die is over 1,5 week op 21 april.

Ik voel me redelijk maar wel erg moe en bij vlagen wat misselijk maar voor een goed doel. Besef wel wat een geluk ik heb door van 1 tp bij de eerste IVF meteen zwanger te raken. Nu maar hopen dat alles goed is em blijft gaan!

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst
Lief dat je het vraagt! Ja het gaat wel goed alleen ik zou graag de eerste echo hebben gehad.... Die is over 1,5 week op 21 april.

Ik voel me redelijk maar wel erg moe en bij vlagen wat misselijk maar voor een goed doel. Besef wel wat een geluk ik heb door van 1 tp bij de eerste IVF meteen zwanger te raken. Nu maar hopen dat alles goed is em blijft gaan!

Hoe gaat het met jou?

Hoi Yolande! Wat fijn dat het goed gaat met je, zo gaaf voor je. Nu bijna de echo spannend hoor, niet vergeten om te genieten meid. Ik lees zo veel verhalen dat het zo bijzonder moment is, dat moet je op je harde schijf opslaan!! Heel veel succes de komende dagen.

Met mij gaat het wel weer goed. Ik moet alleen vandaag of morgen menstrueren en had afgelopen zaterdag zo'n pijn in mijn rug/zij echt niet normaal,daarbij werd ik echt niet lekker en moest vaak overgeven. Het gaat nu weer beter, maar schrok wel omdat ik gelijk denk aan de endo. Ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen week veel suiker had gegeten, tjaa misschien werd ik afgestraft haha.. We gaan gewoon vrolijk verder hoor:happydance:

Heel veel geluk meid!!

Geplaatst

he meiden,

bloedonderzoek heeft uitgewezen dat we niet zwanger zijn. Ben er beroerd van. Merk nu al aan mijn ontlasting dat de menstruatie eraan zit te komen.

Yolande, goed hoor en bijna de echo. Geniet ervan.

Ik voel me alsof ik de hele dag loop te janken.

Geplaatst

Rubster, wat stom zeg. Kan me goed voorstellen dat je erg verdrietig bent.... Ik hoop zo dat je het geluk de volgende keer aan je zijde hebt...! Hoop dat je man er nu is bij je en dat jullie dit weekend even proberen afleiding te zoeken maar hoe dan ook steun aan elkaar hebben!!

Sterkte meis!

Viola, teveel koekjes gegeten hihi.... Foei Viola... Nee hoor, kan die pijn daar dan mee te maken hebben?

Hoop dat het snel over is!

Liefs yolande

Geplaatst
he meiden,

bloedonderzoek heeft uitgewezen dat we niet zwanger zijn. Ben er beroerd van. Merk nu al aan mijn ontlasting dat de menstruatie eraan zit te komen.

Ik voel me alsof ik de hele dag loop te janken.

OOh meid wat een ellende!! Zorg goed voor je zelf en laat alles even de boel de boel. Lekker relaxen en gewoon je emoties laten gaan, het is beter om er even aan toe te geven. Het is ook niet niks. Hopelijk voel je je snel weer beter!xxx

Geplaatst

Viola, teveel koekjes gegeten hihi.... Foei Viola... Nee hoor, kan die pijn daar dan mee te maken hebben?

Hoop dat het snel over is!

Liefs yolande

Jaa, koekjes, dropjes, eigenlijk alles wat voor handen was hahaha..je weet wel zo'n emo toestand en dan gewoon toegeven :laugh:

En of het daar van komt, een gedeelte wel, ik ben aan een dieet en dan mag je eigenlijk helemaal geen suiker, dus dat is wel even een overgang voor je lichaam, denk ik zo..

Maar ben net de vlag aan het ophangen dus ik voel me super ahum..nee het gaat wel redelijk. Fijne dag meid en geniet van je zwangerschap!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Sinds december 2010 weet ik dat ik een ernstige vorm van endometriose heb en heb ik een, zoals ze dat noemen, een grote buikoperatie ondergaan waarbij ze een cyste van 20cm x 22cm hebben verwijderd. Dat verklaarde al die jaren pijn...Sindsdien ben ik aan de Lucrin en dat is mij in ieder geval goed bevallen.

Ook voor ons geldt dat we zonder IVF geen kinderen kunnen krijgen. Gisteren heb ik mijn eerste Menopur injectie gekregen en zitten we "officieel" in de 1e poging!

Hartstikke spannend natuurlijk, heb geen idee wat ik allemaal kan verwachten. Heel fijn dus als je vragen kunt stellen en met mensen mee kunt lezen die hetzelfde ervaren.

Ik zie eigenlijk nergens tegen op, heb er juist zin in....het enige waar ik "bang" voor ben is de endometriose die terug kan komen tijdens de inspuitingen... De gyn heeft gisteren nog een cyste gezien...daar schrok ik meer van dan hij, gelukkig! :-)

De discussie ligt al een paar dagen stil, maar wilde toch even reageren!

Ik lees dat sommigen al een hele tijd bezig zijn en dat er ook mooie momenten zijn. Ik wens jullie allemaal veel succes natuurlijk.

Groetjes Patricia

Geplaatst

Hallo Patricia, Welkom! Ik wens je heel veel succes met je eerste poging, spannend hoor. Heel goed van je dat je zo positief bent, dat zal je helpen om door deze periode heen te komen. Ik had ook een cyste tijdens de punctie, ik schrok ook meer dan de gyn, dus dacht ik dan komt het wel goed. Ik ga duimen voor je meid! Laat het weten hoe het met je gaat. Fijn paasweekend.

Geplaatst

Hoi Vio-la,

En of het een fijn paasweekend is hè! Ben zo aan het genieten van de zon....heeeeerlijk!!!!

Bedankt voor je reactie Extra duimen kan geen kwaad lijkt me :-).

Hoe is het nu met jouw cyste dan? Ik zie aan jouw planning dat je het buiten Nl gaat zoeken. Mag ik vragen waarom dat is?

Morgen ga ik naar de arts en dan hoor ik hoe of wat. Spannend!

Fijne 2e paasdag gewenst.

Geplaatst

@Patries Ja heerlijk genoten van het zonnetje!

Ik weet niet of ik nu een cyste heb, de laatste keer was die er al niet meer, ik lees veel dat een cyste ook weer uit zich zelf kan verdwijnen,

mits die niet te groot is (weet ik niet zeker).

Ik ga naar het buitenland omdat ik meer kansen krijg in het buitenland, mede door mijn leeftijd ben ik al een keer geweigerd in NL. Over de grens hebben ze ook meer technieken die ze toe kunnen passen en kijken meer naar je als individu, dan naar leeftijd (zoals in NL).

Hoe was het bij de arts?

• 1 maand later...
Geplaatst

Beste dames,

Dit topic is behoorlijk ver weggezakt!

Ik heb een vraag specifiek over endometriose en IVF.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Ik heb twee operaties achter de rug waarin ik geholpen ben aan een endocyste.

Deze zijn telkens met succes verwijderd en tot nu toe (6 maanden later) zijn de cystes niet teruggekomen.

Ik heb inmiddels 1 IVF behandeling achter de rug (in totaal 3 terugplaatsingen) zonder resultaat.

Ik merk dat ik erg pieker over de mogelijke oorzaken waarom de embryo (die van goede kwaliteit is) zich niet innesteld.

Mijn vraag is of er bij jullie weleens gekeken is naar endo in de baarmoeder of de baarmoedermond. Zo ja, is dit bij jullie ontdekt? Wat is er mee gedaan?

Verder merk ik de laatste maanden dat ik tijdens mijn eisprong en de periode die daar aan vooraf gaat veel last heb van mijn onderbuik. Als mijn ei gesprongen is , neemt deze pijn af. Ik heb middenpijn (denk baarmoeder) en ook gevoelige eierstokken (ik voel ze de hele dag goed zitten.)

Herkennen jullie dat? Zou dit nou een gevolg kunnen zijn van de endo?

Ik twijfel heel erg of ik niet eerst weer eens goed zou moeten laten uitzoeken waar de endo zich nou precies begeeft, voordat ik verder ga met een tweede IVF behandeling.

Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast heel erg bedankt!

Daantje

Geplaatst

Hallo Daantje,

De endometriose zorgt er zo en zo al voor dat zwanger worden moeilijker kan zijn.

Ik ben uit behandeld qua ivf en ze hebben nooit precies kunnen zeggen waarom het niet lukt. Maar zou het allemaal wel aangeven bij de arts.

Heb je ook lucrin gehad? Of heb je nooit een kijkoperatie gehad? Een mri, daar kunnen ze ook veel op zien.

Zal het inderdaad goed uit laten zoeken.

Succes, ik kan je niet verder helpen.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

HAllo meiden,

Bij mij is onlangs endometriose vastgesteld. Ik heb in mijn rechter eierstok een cyste zitten van ruim 5 cm, en in de linker eierstok 1 van nog geen 3 cm. Omdat ik aan de rechter kant al 7 weken zoveel pijn heb, slik ik paracetamol. Weten jullie ook welke pijnstilling er nog meer gebruikt mag worden als je met een poging bezig bent?

Geplaatst

Rubster, bedankt voor je reactie. Heb jij weleens een MRI gehad?

Wat enorm klote dat je uitbehandeld bent. Waar ben je allemaal onder behandeling geweest als ik vragen mag?

Guusje, wat een narigheid die twee cystes. Ik heb zelf ook twee maal endocystes gehad en ben daar ook tweemaal aan geopereerd. Ik slikte geen pijnstillers, dus helaas kan ik je daar geen antwoord op geven. Krijg je een operatie voor je cystes?

Succes!

Daantje

Geplaatst
Rubster, bedankt voor je reactie. Heb jij weleens een MRI gehad?

Wat enorm klote dat je uitbehandeld bent. Waar ben je allemaal onder behandeling geweest als ik vragen mag?

Guusje, wat een narigheid die twee cystes. Ik heb zelf ook twee maal endocystes gehad en ben daar ook tweemaal aan geopereerd. Ik slikte geen pijnstillers, dus helaas kan ik je daar geen antwoord op geven. Krijg je een operatie voor je cystes?

Succes!

Daantje

Hey Daantje,

Operatie is mogelijk, maar dan kan ik pas in het najaar beginnen met de IVF, alleen zie ik dat niet meer zitten. Dit ivm mijn leeftijd, en die van mijn man. We konden kiezen, of starten of opereren. De keuze was snel gemaakt, dus ben nu begonnen met mijn 2e en laatste poging. Als dit allemaal niet gaat lukken dan gaat de rechter eierstok er waarschijnlijk helemaal uit. Maar dat zien we dan wel weer.

Geplaatst

Ik zie nu ook je 2e berichtje.

Klopt, maar ik slik nu al 7 weken paracetamol, en het werkt niet meer zo goed. Ik heb nu Naproxen van het zkh gekregen.

Geplaatst

Ik heb idd ern mri gehad.kijkoperatie met losmaken van de endeldarm van de baarmoeder. Daar ben ik 3 weken ziek van geweesru. Ik lool bij het endometriosecentrum in het vu. Heb in augustus weer een uitgebreide echo bij de endometriose arts

Dan naar de uroloog. Kan mijn ontlasting en urine moeilijk ophouden. Dus nog wel ijn de molen maar niet voor kindjes. Succes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden