Ga naar inhoud

meldkamertje uitgerekend januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het wordt nu spannend om 's ochtends het forum te lezen! Er staat nog zoveel te gebeuren. Moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik aan de andere kant van de lijn sta.

Vannacht heeft Bo de hele nacht gespookt, waarschijnlijk de oplossing al gevonden in een ander flesje.

Ik ga haar nu in bad doen en dan gaan we kijken hoe het met voeden gaat, de kraamhulp is er tot 3 uur dus nog even van haar kennis profiteren.

Mijn borsten gaan een stuk beter na het krijgen van de medicatie hiervoor, ik krijg dit omdat ik diabetes heb want ze zijn er niet zo happig meer op hoorde ik.

Iedereen een fijne dag met veel humor toegewenst want ik moet wel lachen om jullie verhalen. Ik voelde mij op het laatst net een biervat, ik moest mij inderdaad ook echt omrollen.

Liefs,

Vanessa

• Reacties 376
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Net toch weer bijna twee uurtjes geslapen. Ben echt versleten, maar knap wel ff op nu. Verder heel veel druk onder in buik. Buik doet zeer onderin. Zo eerst weer ff douchen.

Geplaatst

marietje, ik heb die druk onderin ook al weken. word er gek van. word ook steeds erger. maar het schijnt normaal te zijn. ingedaald kindje drukt en beweegt het hoofdje lekker in je bekkengebied. en dat doet soms retezeer! dat ben ik nu ook wel zat aan het worden. net als gorgi merk ik dat het lopen sowieso al lastiger wordt en dan die steken en druk onderin maken het niet beter.

zo, even klagen moet wel 's ff.

hahaha, biervat is wel een goeie! probeerde vandeweek m'n zwagers uit te leggen hoe dat nou voelt, omdraaien in bed met zo'n enorme pens. heb de quote van claudia de brey maar gebruikt: ga op je rug liggen, bindt een vol kratje bier op je buik en probeer je dan op je zij te draaien...

bubby is hier ook 's avonds het drukst. heb dan echt het gevoel dat ik uit elkaar wordt getrokken. wel grappig om te zien, die bewegende buik. de kat krijgt ook regelmatig een rotschop als ie in babyhouding in m'n armen ligt (wel goed oefenmateriaal trouwens :wink:).

merk trouwens wel dat bewegen, al is 't elk half uur een rondje keukentafel, wel helpt tegen de pijn onderin m'n buik.

ga zo maar 's verder met hangen/lopen/opruimen.

Geplaatst

Hey Melissa

Die druk heb ik inderdaad ook al even, maar nu is het anders. Mijn hele lichaam voelt anders vandaag. Raar hoor, kan het niet uitleggen. Mijn rug en liezen doen ook weer zeer. Maar een lekkere warme douche nemen. Misschien verkeerd gelegen ofzo.

Geplaatst

hallo dames

ik heb weer rot geslapen in krijg namelijk 's nachts onwijs pijn in mijn liezen en dat trekt dan door tot aan mijn knieen. geen een houding werkt dan ik probeer wel een kussen onder mijn bovenste been te leggen en dat verlicht iets de pijn.

marietje zoals jij uit je bank bent gerold rol ik uit bed.

ik heb vandaag de waterbak op gehaald voor als ik deze week toch nog spontaan beval.

liefs

Geplaatst

Hey Svekja

Zou mooi zijn als je hem kan gebruiken, dat betekent dat het snel gebeurt en je thuis en in bad kan bevallen. Zal voor je duimen. Vervelend die liezen,misschien helpen twee paracetamolletjes voor het slapen gaan? Weet wel dat niemand graag iets inneemt tijdens zwangerschap, maar wellicht kan je dan een paar ur lekker slapen!

Ik heb ineens zo iets van ik wil nog dit en dat en oh dat haal ik nooit! Kortom, maak het mezelf weer moeilijk want ik kan niet alles meer doen. Dus moet me er bij neerleggen dat dingen niet meer gebeuren voor de beeb er is, mijn lichaam fluit mij vandaag wel heel snel terug. Even douchen betekent weer liggen, het gaat gewoonweg niet. Nou ja luisteren naar dat lichaam dan maar! In ieder geval ben ik zonniger dan van de week!

Tsja nu ik er over nadenk maak ik ook een rare beweging om uit bed te komen hahahaha.

Geplaatst

hallo dames

ik heb vandaag alle ramen gezeemt op de bovenverdieping en de kamers van de kinders en baby nog even goed uitgesopt.

ik ben nu gesloopt ga nu lekker op de bank liggen en lord of the rings kijken op rtl4

marietje jij moet het nog wel rustig aan doen hoor ja mag over twee weken ook flink aan de sop.

liefs.

Geplaatst

Hey meiden!

Daar ben ik weer! Wat wordt het lekker spannend. Ik volg jullie wel hoor, maar manlief is ook vrij en dan zit je toch minder snel achter de computer. Maxe doet het heel goed en ze drinkt en slaapt als een groot kind. Het is een schat!

Ik voel mee ok zo goed Vanessa. Als ik het nog had gekund, dan was ik zeker over een paar maanden ook weer aan een nieuwe ronde begonnen hoor. Ik ben nu wel een beetje opgelucht dat ik die keuze niet meer heb, want tja.... ik vond de zwangerschap zoals eerder gezegd wel een hele beproeving met alle zorgen en kwaaltjes. Het is inderdaad prettig dat deze langzaam verdwijnen. Ik heb geen diabetes meer en ik ben ook 12 kilo van de 16,5 kilo afgevallen. Ik kan ook mijn laarzen weer aan!!! Ik heb nog wel mijn zwangerschapsbroeken aan, want mijn buik is nog wat gevoelig en opgezet van de buikoperatie. Komt vast ook goed! De littekens zien er in ieder geval heel 'mooi' uit.

Aan alle meiden uitgerekend in januari: Zet em op! Slaap goed enne....melden als er wat gebeurt he?! Ik ben ook nieuwgierig of jullie een dochter of zoon krijgen. Vanessa, ik dacht bij jou trouwens dat je een jongetje zou krijgen. Had jij zelf een meisjes-gevoel??? Svenja ook, dus even afwachten of zij gelijk heeft.

Liefs en fijne nacht

Geplaatst

Hey meiden hier alles rustig in het buikkie. Gebeurt wel van alles maar kan het niet thuisbrengen. Zo lekker naar bed, heb kleintje nogmaals toegesproken te wachten op 2010. Morgen een gezellige avond. Heb er zin in.

Geplaatst

hallo dames

ook ik meld me weer. ik heb vannacht redelijk geslapen ben nog steeds veel wakker geweest maar geen pijn in mijn benen gehad. de buik is ook wat onrustiger hopelijk gaat dit nog doorzetten maar ik denk het niet. 2009 zal ik denk ik niet meer bevallen.

hoe gaat het met jullie

liefs

Geplaatst

Hey hey

Ook ik ben er weer. Kan niet echt lang meer in bed liggen. Weet gewoon niet meer hoe ik dan moet liggen dus hup eruit! Ik denk ook dat de kleine geluisterd heeft naar mama, we wachten gewoon op 2010.

Fijn dat je beter geslapen hebt Svenja, voel je je altijd prettiger. Heb jij ook dat dingen helemaal niet meer smaken. Heb eigenlijk alleen trek in fruit en yoghurt. Zoete dingen, mwahhh dat gaat oke, maar hartig, nee hoor. Krijg het niet weg!

Nou maar eens kijken wat de dag gaat brengen! In ieder geval vuurwerk al is het niet het vuurwerk waar wij op zitten te wachten ;-)

Fijne dag allemaal!!!

Geplaatst

je moet even een account aanmaken op http://www.mijnalbum.nl en dan kun je daar je foto oplouden. als je dat hebt gedaan kun je ergens links aanklikken link naar foto/album

dan klik je aan Foto op website of blog en dan copieeer en plak je de onderste link.

veel succes.

liefs

Geplaatst

goedemorgen!!

nou ja, is al bijna middag en ik zit nu pas fris gedoucht achter de peecee. hier een zeldzaam rotte nacht gehad. begon gisteravond al goed. ukje was de hele dag rustig aan het bewegen, beetje schuiven, meer niet. maar toen mams in bed lag, barstte het feest los. pffff. nou kan ik me daar niet aan ergeren, is fysiek gewoon niet mogelijk :wink:

maar het duurde dus even. mannetje is er nog uitgeweest om rond twaalf uur m;n beentjes te masseren, want werd gek van de onrustige benen. dat hielp wel en toen ben ik lekker in slaap gevallen. om half vier eruit om te piesen en toen tot half zeven wakker. daarna van die hazeslaapjes met de katten naast me op bed, tot een uur of half tien.

en nu zit ik duf achter de peecee. ik zal blij zijn als vandaag voorbij is. heb wel zin in vanavond, maar zie er ook wel een beetje tegenop. we gaan naar m'n schoonouders en daar zal wel het een en ander aan visite zitten. drukte dus en ik de hele avond opgeprikt op een harde stoel (want die wegzak ikeawipstoeltjes zijn normaal al niet echt prettig voor m'n rug en korte stokjes).

wel grappig was trouwens dat ik er gisteravond achterkwam dat de hele boel om me heen stand by staat. ik had m'n moeder gebeld, gewoon zomaar, maar die was naar mijn oma. dus belde ze om een uur of elf terug, met lichte paniek in d'r stem: alles goed, je had gebeld? ja mam, maar je kleinkind is er nog niet...

m'n zwagers hebben ook al een week of twee hun mobieltjes continu bij de hand en als ik m'n mannetje bel dan zit de hele afdeling gelijk rechtop, hahaha!

en ik zit hier maar geduldig te wachten!

marietje, wel vervelend dat je niet alles meer lekker kan eten. ik heb daar niet zo heel erg last van. hoewel sinaasappelsap niet goed valt en vaak betekent dat ik m;n ontbijt er weer uitgooi. maar zolang ik dat niet neem, gaat het goed. en niet teveel eten werkt ook prima hier. heb alleen vanochtend wel spijt van die drie oliebollen die ik tijdens het bakken gisteravond in m;n murf heb gestopt.

svenja, fijn dat je goed geslapen hebt. elk beetje rust is meegenomen! die pijn in je benen lijkt me wel vervelend, gelukkig heb je er afgelopen nacht niet zo'n last van gehad.

renee, wat goed dat het zo lekker gata bij jullie. het is jullie gegund meid!!!

zo, ga m'n haartjes maar 's fohnen. tot later!

Geplaatst

meiden, het is wel erg spannend hier zeg. Ik hoop dat jullie bevalling zich snel aankondigd. Dan is voor jullie het nieuwe jaar supergoed begonnen. Zet 'm op meiden!!!!!!

Fijne jaarwisseling allemaal!!!!!!!! En en super gelukkig, gezond nieuwjaar met heel veel mooie wondertjes.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi allemaal,

Een kleine update: vandaag had ik controle in het ziekenhuis. Ik ben nu namelijk 40 wkn. Alles is nog steeds goed. Er is nu afgesproken dat als de kleine niet voor volgende week donderdag 7 januari er is, dan word ik ingeleid. Laten we hopen dat de kleine voor donderdag er is.

Iedereen een goed uiteinde en tot gauw.

Groetjes,

Gorgi :wave:

Geplaatst

hallo dames

allereerst wil ik zeggen gelukkig nieuwjaar.

ik heb vanaag best redelijk geslapen maar ik ben wel gesloopt was een drukke avond gisteren en weer vlink harde buiken gehad maar zet natuurlijk weer niet door.

vandaag gaan alle kerstspullen weer naar zolder en gaan mijn man en ik even de woonkamer op z'n kop zetten doen we altijd op 1 januari dan is het huis weer helemaal lekker fris en schoon en kan de beeb komen.

we zijn met z'n allen geloof ik de feestdagen goed doorgekomen en er is niks geboren althans dat denk. wie weet gebeurt er vandaag iets.

hoe hebben jullie het gehad met oud en nieuw

liefs

Geplaatst

De allerbeste wensen voor 2010!

Gisteren heb ik ook teveel gedaan, veel druk op de wond wat echt niet lekker voelt. Heb daarom net zittend gestreken.

We krijgen best veel kleertjes die er niet uitzien. Deze was ik niet en gaan direct in de doos voor het leger des heils. We kregen een skipak die ze midden in de zomer past! Dit van een tante van Arno, ze heeft niet aangegeven dat we deze konden ruilen dus dan wordt het heel erg lastig. En zo hebben we meer van die dingen. Ik vind het wel ondankbaar aanvoelen.

Ik ben toch wel erg benieuwd wanneer de beebs zich bij jullie gaan melden. Alvast een goede bevalling mocht ik jullie niet meer spreken.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

iedereen een gelukkig 2010!!! met voor de dames hier vlotte bevallingen en gezonde kindjes!

hier alles rustig. wel gisteren pijn in m;n rug. dezelfde druk als onderin m'n buik. schoonmams had al tegen mijn man gezegd dat als ik daarover zou gaan klagen het uur U dichtbij was. dus die was gelijk nerveus, haha! maar niks hoor.

wel een leuke avond gehad. jongste zwager heeft sinds kort een wii, dus heb twee potjes gebowld. en dat ging ik toch wel voelen, pfffff. ken mezelf niet terug wat dat betreft.

vandaag lekker rustig aan, beetje kerstspullen opruimen en de woonkamer zuigen, al dat haar wat zich overal heeft opgehoopt, bah! beestjes verharen als de neten....

en dan straks naar mijn oma, traditie op 1 januari, voor een kopje soep en nog meer bevallingsverhalen waarschijnlijk. werd er gek van gisteren, al die vrouwen die ineens met allerlei praatjes op de proppen komen :wink:

vanessa, wel jammer is dat, van die kleertjes. een vriendin van mij had dat ook, kreeg de meest onooglijke kleertjes en vaak inderdaad ook nog 's heel onhandig gekozen. mutsjes in de zomer, die in de winter weer te klein zijn. kan me voorstellen dat het heel ondankbaar voelt. maar het leger heeft er ook wat aan toch?!

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst voor iedereen een heel goed 2010 en dat alle dromen en verlangens maar mogen uitkomen. En voor diegene die binnenkort moeten bevallen, dat het maar 'een appeltje eitje' mag zijn.......

Ondanks dat ik nog niet zover ben dan jullie, nu 30 weken zwanger, is er toch de kans dat ik wellicht in januari alsnog zal bevallen ipv midden februari.

Dus ik babbel gewoon zo nu en dan even mee....... en ben natuurlijk erg benieuwd hoe het jullie allemaal vergaat!

Ook hier veel last van harde buiken en pijn in de liezen en ter hoogte van je mild. Volgens de gyn zijn dit de banden, dus hoef ik me nog geen zorgen te maken. Vorige week een beetje bloed verloren, na een hectische dag op een vliegveld doorgebracht te hebben in Liverpool. Urenlange vertraging en uiteindelijk met de bus naar Birmingham omdat daar ons vliegtuig stond ivm de dichte mist. Op zich geen probleem, ongeveer 1,5 uur rijden met de bus, echter de snelwegen stonden ook geheel vast waardoor we 'binnendoor' moesten en de buschauffeur de weg kwijtraakte. Na 2 uur rijden, stonden we weer voor Liverpool....... maar gelukkig kwam er toen iemand met een tomtom en waren we 3 uur later alsnog in Birmingham. Niet goed voor je bloeddruk......... maar de beebs hadden het naar hun zin want die waren erg druk die dag!

Hoe dan ook, ik hou me koest en probeer zo ver mogelijk te komen!! Wat me overigens opvalt is dat mijn (.)(.) ineens weer aan de groei zijn en ook regelmatig wat harder aanvoelen dan anders. Voor jullie herkenbaar?!? Ik hoop dat dit nog geen voorbode is van een naderende geboorte, heb nog een hoop te doen......

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ook alles goed! Ben ook redelijk gesloopt van de avond gisteren, maar goed was goede afleiding. Vandaag nieuwjaar wensen en morgen alle kerstzooi eruit. Gelukkig (dat had ik van te voren al bedacht) heb ik niet zoveel neergezet. Dus met een paar handelingen is alles weer weg. Ben de hele ochtend al aan het ruimen soppen en dergelijke. Nu maar snel ff aankleden om klaar te staan om weg te gaan.

Vanessa, das ook iets waar ik straks op moet letten, zal wel weer te snel denken dat alles wel kan en dus te veel doe. Rustig aan dan maar, al is het moeilijk.

Gorgi, spannend gaat dus niet lang meer duren!!!

Melissa, hier loopt ook alles: oh heb je dit, dan duurt het niet lang, oh heb je dat, had ik ook volgende dag was ik bevallen. Ik luister er maar niet meer naar. Net als alle rampbevallingen die voorbij komen!

Svenja, jij hebt echt last van schoonmaakwoede hahaha, rustig aan en ik doe zijdelings wel mee!

Fijne dag allemaal en ik wens jullie alle goeds voor dit mooie jaar!!!

Geplaatst

Hey Elena,

Welkom bij de club, hoe meer zielen hoe meer vreugde!! Spannend hoor twee wondertjes in 2010!!!! Vanaf wanneer mogen ze komen van ziekenhuis??

Geplaatst

Allemaal een ontzettend spetterend en gezond 2010!!! Met voorspoedige bevallingen van lekkere gezonde babies!

Ow Vanessa, ik zet gezoon eea op marktplaats. Ik heb wel leuke kleertjes gekregen tot nu toe, maar ook veel te veel knuffels. Ik ben helemaal niet zo van de knuffels en wat moet je ermee?!

De laatste loodjes zijn zwaar he?! Zet em op en hopelijk laten de beebs niet te lang op zich wachten. Ow Gorgi, wat spannend.... Misschien ben je deze week al mama! Het is zo mooi! Dit geldt natuurlijk voor alle dames, maar bij jou komt het wel heeeeeel dichtbij. Suc6!!!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden