Ga naar inhoud

meldkamertje uitgerekend januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Jullie maand is aangebroken, wat spannend allemaal! Ik las dat vele van jullie de nodige dingen meemaken zo op het eind maar ik hoop dat jullie het nog een beetje volhouden en heel snel jullie beebs in jullie armen mogen houden.

Veel succes met de laatste loodjes.

Liefs, Dorine

• Reacties 376
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

alle januaridames gaan zich weer een beetje melden!! tweelingmama is er ook weer bij, leuk!! en ook bij jou de nodige spanning zo te lezen.

hier alles rustig. gisteren en vanacht wat meer last van krampjes / strak gevoel in m'n buik. maar verder niets bijzonders. ga wel steeds meer vocht vasthouden, heb nu lekker van die varkenspootjes. maar ook dat is goed te doen. mijn moeder had dat op het laatst ook en die liep bij beide zwangerschappen geen week meer, dus ben benieuwd of ik wat dit betreft ook zoveel op haar lijk, hahaha.

vanochtend lekker rustig aan en vanmiddag even naar de prenatal en daarna de verloskundige. ben nu toch langzaam aan wel steeds benieuwder wanneer ukje van plan is te verschijnen. het wordt spannend!!!!

hoest met de andere meiden hier?

svenja, vervelend als je zo slecht slaapt. doe het vandaag lekker rustig aan (als je dat kan, hihi), kinderen zijn naar school dus heb je een goed excuus om een beetje bank te hangen tot ze weer terug zijn :wink:

Geplaatst

Goedemorgen, ik ben er ook weer hoor. Hier enorme spierpijn in alles wat tussen voormalige taille en bovenbenen is. Billen rug liezen schaambot buik auau. Maar goed zal wel door drukke dagen komen. Verder weer boel harde buiken, maar ook daar maak ik me geen zorgen om. Denk nu gewoon dat ik wel ingeleid zal moeten worden hahaha eerst wil kleine te vroeg en nu helemaal niet meer hahahhaha.

Svenja, zo vervelend dat je zo slecht slaapt.Inderdaad nu wel rustiger nu kids weer naar school zijn.

Nou succes allemaal!

Geplaatst

zo dames

ik heb goed nieuws woensdag gaat het voor mij gebeuren dan wordt ik ingeleid. ik heb inmiddels drie cm ontsluiting en mijn baarmoedermond is ook volledig rijp. ik hoef geen gel meer omdat alles rijp is dus ze gaan meteen beginnen met het breken van de vliezen en ga dan ook meteen aan het infuus. de gyn verwacht dan dat ik aan het eind van de ochtend begin middag zal bevallen.

wel een raar idee om te weten dat het woensdag pijnleiden wordt.

ik ben helemaal happy en mijn dag kan niet meer stuk.

liefs

Geplaatst

Svenja, wat een super leuk nieuws. Nog maar 2 daagjes en dan ben je wederom mama. Spannend.

Heel veel succes woensdag, dat het allemaal voorspoedig mag gaan.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi allemaal,

Tweelingmama, welkom!!!

Svenja: zo, dus jij gaat waarschijnlijk eerder bevallen dan ik. Ik ben waarschijnlijk donderdag aan de beurt. We zullen het zien.

Vandaag met buikpijn opgestaan en heel de dag voel ik wat lichtjes pijn en dan is het weer weg. Ik weet niet of dit voorweeen zijn...Ik wacht rustig af. Het slapen gaat nog steeds niet fantastisch. Ik slaap pas echt goed rond 6 uur. En dan ben ik rond 10 uur wakker.

Nou meiden, het wordt spannend hier. We houden elkaar op de hoogte.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Svenja, wat een goed bericht!!!! Heel blij voor je, kan maar geregeld zijn. Inderdaad even proberen nu veel te rusten (zegt de ene onrust tegen de andere hahaha). Spannend hoor! Hou je ons op de hoogte? Ik mag woensdag op controle en hop dan meer te weten.

Gorgi voor jou ook spannend!!!

He meiden, er komen weer babies aan!!!!!!!! Hoop maar dat het aanstekelijk werkt ;-)

Geplaatst

he gorgi

heb je al de tijd in de gaten gehouden hoeveel minuten ertussen zitten dat je die pijntjes hebt want als ik dat zo lees denkt ik dat het bij jou is begonnen.

ja rustig aan doen dan gaat niet. ik heb weer nieuwe was klaar liggen dat gestreken moet worden dus dat ga ik vandaag nog even wegwerken morgen ga ik nog even alle bedden verschonen en goed door het huis heen dat als de beeb thuis komt dat alles lekker aan kant is en de kraamzorg het alleen maar hoeft bij te houden.

ik vind het nu wel heel spannend is het nu een jongen of een meisje

liefs

Geplaatst

Hahahahaha ik ken het, ik loop ook iedere dag door huis om alles glad te ruimen. Echte schoonmaakklussen worden voor me gedaan. Maar trek toch de stofzuiger erdoor. Kan het niet laten.

Maar meiden, weet één van jullie wat ik voor gevoel heb. Raar praatje, maar mijn schaamlippen voelen aan alsof er een grote blauwe plek zit. Zit nu ook op een bil, omdat het zeer doet! Herkennen jullie dit of is het weer iets typisch voor mij? Voel ok al enige dagen druk onderin, maar dat is niet meer geworden.

Geplaatst

Ooww dames wat word het spannend hier!

Svenja het gaat bijna gebeuren meid,super!

Raar idee he dat je Woensdag weer een kindje in je armen zult

hebben.

Hou je taai!

Marietje....wat jij zegt heb ik ook hoor.

Heb het er alleen nooit over (ook niet met hub).

Die arme man weet niet waar die kijken moet! hahaha.

Het zal er wel bijhoren denk ik,heb voornamelijk pijn

aan de ''voorkant'' en kan soms echt mijn voet geen 10cm

verplaatsen.

Hier vannacht weer allemaal krampjes,hij gaat lekker!

Ik kom later nog even terug,krijg zo een belangrijk

telefoontje.

Groetjes!

Geplaatst

Het is niet mijn schaambot, zelfs afvegen bij plassen doet pijn! (Wat voer ik weer voor discussie hahahahaha) Ik zit er gewoon op! Mijn schaambot voel k inderdaad met lopen, maar das toch anders.

Geplaatst

O Svenja, wat fijn dat het woensdag gaat gebeuren. Toi toi toi. Hou ons op de hoogte en doe het nog even rustig aan.

Gorgi, ik denk dat je voor donderdag wel zult bevallen hoor. Die pijntjes zijn misschien wel al weeën. SPANNEND!!!!

Marietje en Tweelingmama, ik heb die pijn ook gehad. Je kleintje drukt hier op. Doen jullie het ook nog even rustig aan?!

Volgens mij bevalt iedereen hier op 1 week tijd. Ook Honeybee is al bijna uitgerekend, op mijn oorspronkelijke datum! Ben benieuwd.

Liefs

Geplaatst

Svenja, fijn dat je woensdag word ingeleid. En het scheelt een dag dat je niet met gel ofzo nog aan de slag moet. Heerlijk!

Na de bevallingen is iedereen straks verlost van alle lastige kwaaltjes. Mijn vocht gaat langzamerhand weg. Ben al 13 van de 19 aangekomen kilo's kwijt. Ik let ook heel erg goed op wat ik eet, dit ook voor mijn suiker. Wat moet ik trouwens weinig insuline prikken! Scheelt echt heel veel per dag.

Voor iedereen nogmaals een goede bevalling want ik ben bang dat ik jullie misschien mis net voor die tijd.

Dikke knuffel!

Vanessa

Geplaatst

hallo dames

marietje: als je pijn hebt met afvegen moet je misschien even je urine laten testen op een blaasinfectie dat kan ook de harde buiken veroorzaken.

als we dan toch al onsmakelijk bezig waren ga ik ook even meedoen. de beeb is helemaal ingedaald en vandaag had die de hik en dat voelde ik gewoon in mijn anus. hebben jullie dat ook.

ik ga zo slapen hopelijk slaap ik ook

liefs

Geplaatst

Hey Svenja,

Urine vorige week getest niets aan de hand, verder ook geen klachten in die richting. Woensdag maar ff aan gyn vragen! Dat van die anus herken ik, voel duidelijk billen van kleine bovenaan mijn buik, als ik daar mijn handen opleg voel ik dat ook bij mijn anus hahaha heel raar gevoel!

Hoop dat je kan slapen, nog even bijtanken voor de bevalling!

Geplaatst

goedemorgen dames

ik heb weer rot geslapen ik ben om 6 uur maar weer opgestaan. veel last van mijn benen weer gehad en mijn liezen en schaambeen. het gekke is dat ik me dit soort pijntjes niet kan herinneren van de vorige zwangerschappen.

ik heb vanochtend nog even op de weegschaal gestaan om te kijken hoeveel kilo ik nou ben aangekomen in de zwangerschap en dames schrik niet. ik ben maar 3.5 kilo aangekomen. die ben ik morgen dus al kwijt. ben benieuwd hoeveel ik hierna nog ga afvallen hoop veel ik kan nog wel 20 kilo kwijt.

ik ga me zo maar even lekker douchen en aankleden en dan nog even aan de slag in de huishouding.

liefs

Geplaatst

Svenja

Ik wil je voor morgen veel succes wensen en dat het een mooie en een goeie bevalling mag worden1

Nog eventjes en dan heb jij je babytje in je armen!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Svenja: 3,5 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap? Jeetje, hoe doe jij dat? Goed,hoor. Ik was al blij met mijn 10 kilo.

Gisteravond had ik last van voorweeen, dacht ik. Vanochtend tijdens het plassen wat bloedverlies...direct het ziekenhuis gebeld en ik mag om 13.00 uur komen. Ik ben benieuwd wat het is. Heb nog wel wat buikpijn, niet heftig. Hoop dat alles goed is.

Ik houd jullie op de hoogte.

Gr,

Gorgi

Geplaatst

svenja, rot dat je weer zo slecht hebt geslapen. beetje bijtukken vandaag misschien, als je dat kan? aan de andere kant, gewend aan gebroken nachten ben je nu al :wink:

de klachten die jij hebt, heb ik ook. hoewel het bij mij vooral in m'n heupen blijft hangen, maar benen doen wel mee. misschien toch wat last van je bekken? ach, nog een nachtje meid! en dat gevoel van druk op je anus ken ik heel goed. hier heeft 't kindje vier tot vijf keer per dag de hik (vruchtwater smaakt prima blijkbaar) en afhankelijk van hoe het precies ligt voel ik dat soms ook daar ja. heel gek gevoel.

gorgi, hoop dat het niks geks is. misschien de slijmprop of ben je die al verloren? kan ook wat bloederig zijn werd mij verteld. maar goed dat ze het even nakijken vanmiddag. hou ons inderdaad maar op de hoogte....

gisteren hier een rommeldag in m;n buik. steeds last van een trekkend gevoel in m;n buik, wat meer harde buiken ook. en regelmatig een aanhoudend menstruatiegevoel, niet alleen maar laag in m'n buik, maar soms ook heel mijn buik. geen echte kramp, dat niet. moest naar de VK en die zei ook dat het rommelen een opbouw is naar. maar ik heb geen idee hoe lang dat nog kan duren. in ieder geval wel alvast gevraagd naar hun beleid mbt inleiden. ze houden niet strak vast aan de 42 weken grens. moet volgende week woensdag weer en dan ben ik bijna 41 weken (als we het halen natuurlijk, wat ik niet hoop). en dan mag ik ook aangeven dat ik ingeleid wil worden en luisteren ze daar ook naar.

schijn wel een flink kindje in m'n buik te hebben, maar het hoofdje is heel beschaafd (gelukkig!!). wordt nu rond de acht pond geschat. maar goed, dat zeiden ze van mij ook en ik was een heel nette 6 en een halve pond toen ik te voorschijn kwam. dus ben benieuwd.... (komt u maar!!!)

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hier een koudtje gevat, ga zo mijn bedje weer in! Verder gerommel ook in darmen enz. Maar zal ook allemaal wel door koudtje komen. Verder weinig nieuws.

Gorgi, succes vanmiddag

Svenja, laatste dagje!

Geplaatst

he honeybee

ik wil je niet ontmoedigen maar het hoofdje is de minste zorg qua groote kijk maar eens wat bij jou lichaam het breedste is dat zijn namelijk je schouders en dat doet dan ook het meeste pijn als je mag persen die schouders er doorheen krijgen.

8 pond is wel een flinke krijg je een jongen.

gorgi: ik denk dat het volgende bericht een geboorte bericht is van je

zo ik ga maar weer verder met de huishouding het gaat allemaal niet meer zo snel ik doe er nu dubbel zo lang over geloof ik.

liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben net thuis uit het ziekenhuis. Ze hebben alles gecontroleerd (mijn hartslag, de hartslag van de kleine, mijn bloeddruk, mijn temp, inwendig onderzoek, bloed geprikt, kweekje afgenomen).

Tijdens de echo zag de gyn dat de kleine weinig vruchtwater heeft. Nu is dat wel normaal aan het einde van een zwangerschap, maar nu was het eigenlijk te weinig. Ze hebben besloten om mij morgen in te leiden. Of ik moet vanavond iets voelen. Ik moet blijven voelen of de kleine beweegt en ik mag geen koorts hebben. Om 7.00 uur moet ik bellen en waarschijnlijk moet ik om 8.00 am in het ziekenhuis zijn. Dus Svenja, daar gaan we morgen....spannnend,hoor.

Mijn volgend berichtje zal waarschijnlijk een geboorteberichtje zijn. Wish me luck, morgen.

Svenja: succes morgen.

Alle andere zwangeren: houd vol en houd alles goed in de gaten.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Gorgi, wat leuk dat je morgen ook gaat bevallen.

Svenja en jij, heel veel succes morgen. Dat het voorspoedig mag gaan en jullie snel van jullie kleintjes mogen genieten. Ik ga de geboortemeldingen in de gaten houden :-)

Veel liefs,

Dorine

Geplaatst

Meiden heel veel succes morgen! Zet hem op en laat snel iets van jullie horen. We zijn veelste nieuwschierig:happy7:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden