Ga naar inhoud

meldkamertje uitgerekend januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Allereerst Marietje.....ik wens je een heel veel sterkte met de bevalling morgen (of overmorgen mischien). Het is zo raar idee dat je weet dat morgen alles gaat gebeuren, ik hoop dat alles voorspoedig voor je verloopt en hou nou eens op met soppen en ga relaxen voor je laatste dagje......hahahahahah!!! We zullen je gaan missen als zwangere vrouw omdat je altijd zo actief bent op het forum maar uiteraard heel welkom als "new mom".....ik kan niet wachten tot mijn moment aanbreekt. Laat zo zosnel mogelijk wat van je horen? Nogmaals heel veel sterkte...

Honeybee, bijna anderehalve week overtijd, ik kan me voorstellen dat je ongeduldig word, ook jij heel veel sterkte en mischien ben je morgen tegelijk met marietje.....

Groetjes van Dinky

• Reacties 376
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Marietje, heel veel succes morgen!! Dat je die kleine maar snel in je armen mag hebben...... ben wel een beetje jaloers op je hoor, want mijn buik begint nu écht te groeien.

@ honeybee, het kan erger hoor! :happy: Ik heb van mijn dochter uiteindelijk op 43 weken en 2 dagen de verlossing gekregen. Godzijdank was ze helemaal gezond, maar wel 2 bevallingen in 1 gehad. Eerst de 10cm om daarna toch een keizersnee te krijgen omdat ze helemaal klem lag. Bij de keizersnee hebben ze met 3 man op mijn buik staan duwen om haar los te krijgen uit mijn bekken. Ik ga ontzettend duimen dat jouw tijd nu ook snel mag komen..... toi toi toi

Mijn situatie is alsvolgt, de datum is gezet...... 25 februari (boehoe) dus dat gaat toch nog een maandje duren. Gisteren de groei echo gehad en de beebs doen het heel goed. Ze zijn ondertussen 2080 en 2245 gram bij een zwangerschap van 32,5 week. De afgelopen 2,5 week zijn ze bijna 700 gram gegroeid (o my god). Stiekem hoop ik dat ze toch met 37 weken eruit willen komen, want het begint nu toch zwaar te worden.

Tot laters!

Elena

Geplaatst

honneybee als anticonceptie ding kan ik je echt de nuva ring aan raden

heb er zelf erg fijne ervaringen mee en voor meer info verwijs ik je naar de site www.nuvaring.nl als het aan mij had gelegen was ik nooit meer aan de pil begonnen maarja da moest nu wel voor het ivf verhaal

ik moet er nog steeds aan wennen , en echt moeite doen om m niet te vergeten

en daar heb je met de nuva ring echt geen last mee

Geplaatst

Marietje het is bijna zover! De spanning loopt ook op bij je forum vriendinnen. Heel, heel veel sterkte en een goede bevalling toegewenst. We wachten in spanning op nieuws van jullie!

Een hele dikke knuffel,

Vanessa

Geplaatst

Hey Marietje

Ik wou je alvast heel veel succes wensen voor morgen en dat je maar snelje kleintje in je armen mag ontvangen.

Maar wat Dinky ook al zei ga lekker relaxen voor de rest van de dag en maak er een gezellige avond van met z'n 2tjes. Het zal waarschijnlijk wel laatste avond zijn dat jullierust hebben.

groetjes

Geplaatst

Hey meiden,

Ik zo vaak iemand succes gewenst voor de bevalling en nu ineens ben ik het die ze ontvangt, heel raar! De laatste rommeltjes worden hier opgeruimd, spulletjes opgeladen, wasje gedraaid, Zo lekker uitgebreidt douchen, zodat ik morgen ff snel kan douchen voor vertrek. Ik ben er klaar voor, eigenlijk helemaal niet nerveus, het is tijd. Mijn zwangerschap had zoveel negatieve momenten dat ik toe ben aan de nieuwe fase, die ik als heel positief zie. De laptop gaat zo in de tas, gaat niet gelijk mee naar ziekenhuis, maar als ik iets langer moet blijven kan dat wel. Voor Renee ligt dan de belangrijke taak jullie op de hoogte te houden hahahaha.

Even iets heel anders. Bedankt voor alle steun die jullie me hebben gegeven. Het is niet makkelijk geweest voor mij die 38 weken. Ik weet dat ik af en toe heel erg in de put zat door alles wat er is gebeurt en jullie bleef overladen met geklaag en gezeur, maar iedere keer zorgde jullie er voor dat ik er weer doorheen kwam. Dus vandaar bedankt.

Morgen kijken ze hoever ik ben. Tot 3 cm ontsluiting is het aan de slag met gel, bij 3 cm breken ze de vliezen en gaat het circus beginnen. Het kan dus makkeijk zo zijn dat ik pas maandag of dinsdag beval. Nou meiden computer gaat uit. Nu even tijd voor mij. Ik spreek jullie snel!

Geplaatst

Hey Marietje,

Heel veel succes morgen en misschien overmorgen.

hopelijk gaat het allemaal voorspoedig en hebben jullie snel jullie kleine ukkepuk in jullie handen.

Liefs

Geplaatst

Marietje,

Bij het lezen van je berichtje kreeg ik kippevel.... Ik vind het zo spannend voor je en ik hoop dat de bevalling lekker voorspoedig verloopt zodat je deze zwangerschap positief kan afsluiten. Heel veel succes de komende dagen en we spreken elkaar op het forum als je 'mama' bent.

Enneh...geen dank voor onze steun hoor, want daar zijn we voor. We steunen elkaar! Dat is nu net zo fijn aan dit forum.

Ik zie je sms-jes tegemoet ;-)

XLiefs

Geplaatst

Ah nee, nou mis ik je toch nog!

Lappie mag best mee naar het zh, misschien is er een secretaresse op de afdeling die af en toe even een berichtje kan typen? hahaha

Ongelooflijk hoeveel steun we hier inderdaad aan elkaar hebben, had ik nooit kunnen bedenken. Dus geen dank daarvoor want we doen het met en voor elkaar. Ik hou gewoon een beetje van jullie.

Daarom meid, nogmaals veel succes morgen. Ontspan zoveel als je kunt (lijkt een raar advies maar is echt waar) en laat alles gewoon over je heen komen. Oh nee, uit je komen.

Dikke pakkerd!

Geplaatst

marietje

heel veel succes morgen, spannend hoor

en dat het maar een mooie en een goeie bevalling mag worden en niet te zwaar

Misschien morgen al je baby in je armen wauwwww

toi toi!!

Zet hem op!!!!

Liefs claudia

Geplaatst

he marietje

hopelijk slaap je nog een beetje vannacht. ik ben het met vanessa eens probeer als de weeen echt zeer gaan doen tussen de weeen je ogen dicht te doen en helemaal in jezelf te keren en te ontspannen. let goed op je ademhaling en vooral goed puffen niet te snel gaan ademen want dan wordt je erg duizelig lang inademen en dan herhaalend kort uitademen.

en voor de steun hoef je ons niet te bedanken dat is vanzelfsprekend en met alle liefde aan je gegeven.

heel veel sterkte morgen.

liefs

Geplaatst

Hallo,even nog op de valreep voor Marietje:

Heel veel succes morgen!

Wat een spanennde dag voor jullie,een hele nieuwe

fase.

Zet hem op en hoop snel een berichtje te kunnen

lezen met goed nieuws! :toppie:

Honeybee jouw geduld word ook lekker op de proef gesteld

hoor,jeetje!

Ik hoop dat jullie kindje snel uit zichzelf mag komen en

dat ingrijpen van het ziekenhuis niet meer nodig is.

Tsjoender wat zijn de kids alweer gegroeit zeg.

Het gewicht dat ze nu hebben hadden die van mij

met 37.3 weken.

Mijn kids hadden al mijn reserves opgegeten en waren

ondanks de 37.3 weken toch dysmatuur,krijg je ervan

als je 9 maanden alleen maar over moet geven dan blijft

er niks van over.

25 Feb is nog een eind weg! Pffff denk lekker aan jezelf

hoor het is al zwaar genoeg.

Svenja wat grappig dat je oude spijkerbroek te groot is.

Meestal hoor je dat het ietsiepietsie te groot is.

Beter zo ja toch?!

Dus jullie willen geen 4e kindje meer.

Met deze vraag zit ik nog wel een beetje.

Iets zegt me dat ik die 5 cryo's die we nog hebben

goed wil benutten zeg maar.

Dus niet vernietigen en niet een 'verse' poging meer.

Renee is het alweer 4 weken geleden dat je bent bevallen?

Dat gaat ook snel zeg,hoe voel je je verder?

En met de kleine?ook alles goed?

Hier vannacht een gekke/onrustige nacht.

Ben rechtop gaan zitten.

Kneep hem even omdat ik dacht dat ons beebje zou komen.

Ik logeerde namelijk bij mijn moeder ivm het overlijden

van mijn Opa.

Dan zit je daar toch niet op te wachten als je zo'n 45 min

van je eigen huis af bent.

Maar nu is het weer rustig.

Maandag de kids jarig en daarna kan meneer rustig komen :laugh:

Heb wel ontzettend dikke voeten.

Zal eens kijken voor een fotootje.

Groetjes van mij.

Geplaatst

he tweeling mama

een foto van je dikke voeten leuk.

een foto van je dikke buik lijkt me een mooier plaatje.

ik ben erg nieuwsgierig.

marietje zal wel in het ziekenhuis zijn nu hopelijk gaat het snel heeft ze wel verdiend denk ik zo.

liefs

Geplaatst

Marietje; ondanks je dit niet meer zal lezen, wens ik je een mooie, spoedige bevalling toe. Eindelijk na zoveel jaar is het moment voor jullie aangebroken. Geniet ervan!!! Het is jullie zo gegund. We leven hier allemaal mee met jullie.

Elena; kan zomaar zijn dat je eerder zal bevallen dan mij. Maar lijkt me logisch met 2 van die kleintjes in je buik. Wel al een mooi gewicht al ze hebben bereikt. Nu kunnen jullie naar de datum toeleven, maar zou super zijn als de kleintjes zichzelf melden. Rustig aan meid.

Tweelingmamma; voor jou ook superspannend nu. Nog even en het is zover. Hou nog even vol hé!!

Debz; zie dat jij de punctie hebt vandaag. Alle succes van de wereld meid!!!

Liefs, Linda

Geplaatst

Tweelingmama, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de foto met de dikke voeten hihi ;-), maar je mag ook altijd een foto laten zien van je dikke buik hoor.

Marietje zal idd al wel in zhuis zijn. Volgens mij moest ze er om 7 uur al zijn. Hopelijk heeft ze ontsluiting van >3 cm, zodat ze er meteen aan beginnen. Nou ja, we horen het wel. Ik krijg vanzelf een sms en dan stel ik jullie meteen op de hoogte.

Maxe heeft nog steeds last van haar buikje. Ze kan gewoon niet naar het toilet. Ze perst zich rot. Haar hele naveltje staat naar buiten met al dat gepers. Tis zo zielig! De krampjes zijn wel zo goed als verdwenen, maar nu heeft ze weer een ontstoken oogje. Nou ja, spoelen met water is het enige wat we kunnen doen. Moregn komt cb weer langs voor de hoortest en dan zal ik direct even vragen of ze naar Maxe wil kijken.

Fijne zondag!

Liefs

Geplaatst

@ Renee Als Justin er niet af kwam hielpen we hem wel eens mee met de thermometer, ook iets meer water in de fles of (niet te vaak doen) een klein theelepeltje slaolie in de fles willen vaak wel helpen, niets is zo vervelend als er niet vanaf kunnen komen.

@ Marietje, ondanks dat je dit niet meer leest wil ik je toch heel erg veel succes en een voorspoedige bevalling wensen.

Geplaatst

hee renee.

je hebt van de fryso flesvoeding die heet comfort. die is voor krampjes en spuugen maar ook voor als de ontlasting vast zit daar krijgen ze dunnen ontlasting van.

ik gebruik zelf cinebaby van vsm als ze last hebben van hun buik. een beetje venkelthee wil ook nog wel is helpen. en waarschijnlijk doe je dit al maar de buik een beetje maseren helpt ook om de boel op gang te krijgen.

liefs

Geplaatst

Renee, ik gebruik ook de Friso Comfort voor Finn. Deze voeding is tegen spugen en darmkrampjes en heeft Finn geweldig geholpen. Finn had weer teveel dunne luiers, wij mengen nu de Friso comfort met de Friso standaard. En nu is zijn ontlasting goed, heeft al een tijdje geen ktrampjes meer en spuugt niet meer. Ik zou het zeker adviseren.

Liefs, Jane

Geplaatst

Nog geen sms van Marietje gekregen. Ze zal nog geen nieuws hebben en 'in afwachting van....' zijn. Zodra ik iets hoor of lees dan breng ik jullie op de hoogte. Beloofd!

Bedankt voor alle tips. Ik heb al iets tegen de krampjes en dat helpt volgens mij ook, maar ik krijg de indruk dat hierdoor de verstopping wordt veroorzaakt. Ik gebruik nu Nutrilon Omneo wat ook speciale voeding is tegen krampjes en moeizame ontlasting, dus dat zou moeten helpen (zou je zeggen), maar nu na een week nog niet veel verbetering. Ik durf ook niet zo goed WEER over te stappen. Morgen komt Kind&Gezin langs en dan zal ik het nog eens vragen. Trouwens...haar ontlasting is dun en toch gaat het er moeilijk uit....? Snap het ook niet :-S

Svenja, ik masseer me rot! Manlief gaat er al naast liggen en vraagt wanneer hij aan de beurt is ;-) hihi. Venkelthee heb ik helaas niet in huis, maar dat goedje van VSM is misschien wel de moeite waard om in huis te halen.

Hoe gaat het met de andere mama's en de 'bijna' mama's?

Misschien moeten we binnenkort een ander topic aanmaken voor de december/januari mama's...?

Liefs en fijne avond

Geplaatst

@ renee infacol.. dat is beter dan cinababy...:D gebruiken wij ook naast de omneo voeding.. julian poept niet echt veel maar laat wel veel winden.. (en die stinkennnn!)

suc6!

liefs

dees

Geplaatst

nog geen nieuws van marietje? jammer! ben echt zo benieuwd hoe het haar en de kleine vergaat...

hier alles verder prima, geen veranderingen. morgenochtend om half tien in het ziekenhuis voor de ctg enzo. weet wel dat ik daar niet weg wil zonder een uiterlijke datum voor het inleiden. laat het morgen weten als we terug zijn.

Geplaatst
Nog geen sms van Marietje gekregen. Ze zal nog geen nieuws hebben en 'in afwachting van....' zijn. Zodra ik iets hoor of lees dan breng ik jullie op de hoogte. Beloofd!

Bedankt voor alle tips. Ik heb al iets tegen de krampjes en dat helpt volgens mij ook, maar ik krijg de indruk dat hierdoor de verstopping wordt veroorzaakt. Ik gebruik nu Nutrilon Omneo wat ook speciale voeding is tegen krampjes en moeizame ontlasting, dus dat zou moeten helpen (zou je zeggen), maar nu na een week nog niet veel verbetering. Ik durf ook niet zo goed WEER over te stappen. Morgen komt Kind&Gezin langs en dan zal ik het nog eens vragen. Trouwens...haar ontlasting is dun en toch gaat het er moeilijk uit....? Snap het ook niet :-S

Svenja, ik masseer me rot! Manlief gaat er al naast liggen en vraagt wanneer hij aan de beurt is ;-) hihi. Venkelthee heb ik helaas niet in huis, maar dat goedje van VSM is misschien wel de moeite waard om in huis te halen.

Hoe gaat het met de andere mama's en de 'bijna' mama's?

Misschien moeten we binnenkort een ander topic aanmaken voor de december/januari mama's...?

Liefs en fijne avond

Renee, even snel want ik moet echt weer gaan slapen.

Bo heeft ook nog steeds erg veel last. Morgen moeten wij naar het consultatiebureau en dan ga ik toch vragen wanneer je probiotica mag gaan geven. Dit schijnt enorm te helpen. Ik ken het merk niet maar ik geloof dat het geschikt is voor kindjes vanaf 6 weken oud. Ik laat het nog wel even weten. Ik hoop dat we vannacht een beetje kunnen slapen.

Liefs,

Vanessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden