Ga naar inhoud

meldkamertje uitgerekend januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat ligt ons meisje nu lekker te slapen! Ik heb nog een ander speentje gevonden en dat gaat beter (nu 18 minuten over een fles gedaan en was 7 minuten). En dat allemaal door nieuwe (dikkere) voeding.

Ik heb ook 130cc klaargemaakt i.p.v. 90cc, hiervan heeft ze 15cc laten staan, prima dus. Ik ben benieuwd tot hoe lang ze slaapt.

Marietje, een spannende dag dus vrijdag en het wordt een lang weekend als de artsen vrijdag niet met de uitslag komen. Ik zal aan jullie denken.

Probeer in ieder geval goed uit te rusten, als slaap je niet dan rust je toch nog een beetje uit. Zoals je van ons hoort is het na de bevalling even een drukke periode.

Liefs,

Vanessa

• Reacties 376
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Vanessa,

Fijn dat ze lekker slaapt nu en dat de voeding in combinatie met de speen wellicht de oplossing is. Ik duim ervoor.

We weten niet of we vrijdag al de uitslag krijgen. Is afhankelijk van de drukte van de artsen! Ach we heben ons er maar bij neergelegd dat in deze trajecten niet alles menselijk gaat. Worden spannende tijden dus!

Geplaatst

gelukkig gaat het beter met Bo! het is toch een beetje zelf uitvogelen met zo'n kleintje. 7 minuten over een voeding is wel erg snel inderdaad, achttien klinkt al een heel stuk beter. krijgt d'r buikje tenminste ook de tijd om het te verwerken zonder al teveel lucht erbij.

marietje, die trajecten zijn zeker niet menselijk. dat vind ik tot nu toe d egrootste tekortkoming van artsen. even een klein beetje empathie zou ze niet misstaan. vrijdag wordt in ieder geval spannend en ik hoop dat de uitslag niet te lang op zich laat wachten. net als onze ukkies niet trouwens!

ik heb vanochtend toch de VK maar gebeld, vooral mijn man vond dat ik beter een keer teveel kon bellen dan te weinig. nou, ze kwam toch maar even langs om zelf te beoordelen, want mijn omschrijving maakte het aan de telefoon niet duidelijker. zei al voor ik ophing dat de kans naar mijn gevoel groot was dat ze voor de kat z'n ... zou komen, maar dat vond ze niet erg.

inderdaad, zoals ik al dacht (maar hoopte iets anders) waterige afscheiding. gelijk daarna getoucheerd (ook zo'n fijn gevoel) en de baarmoedermond is wel al aan het verweken / verstrijken. dus er is iets gaande, maar hoe lang dat nog gaat duren is de vraag natuurlijk. kan nog wel ff zijn. ukje heeft het goed bij mama, conditie was verder prima en ik heb nog voldoende vruchtwater. haar (VK) verwachting is dat, gezien de hoeveelheid vruchtwater, ik toch wel een plens mag verwachten en geen sijpelend gedoe. als ukje er maandagochtend nog niet is, moet ik naar 't ziekenhuis voor een onderzoek. ben dan 41 en een halve week en dan bekijken ze of het met ons kindje allemaal goed is. evt dinsdag word ik dan gestript, maar als ik het echt zat ben mag ik ook eerder vragen om ingeleid te worden. mag vanaf 41 weken, zonder medische indicatie. maar hoe ongeduldig ik ook ben, heb het toch liefst zo natuurlijk mogelijk allemaal. dus zal geduld moeten hebben...

zo, zijn jullie ook weer op de hoogte. en ik heb een spannende ochtend achter de rug, zo gaat de dag wel snel! ga ik nu alsnog de oven en de magnetron doen :wink:

Geplaatst

Hey Melissa,

Ik weet welke afscheiding je bedoeld. Hier hetzelfde, iedere keer kijken ze weer wat het is, vruchtwater of afscheiding. Tot nu toe afscheiding. Ik heb ook nog voldoende vruchtwater, maar omdat de kleine al zo ver is ingedaald hebben ze in het ziekenhuis zoiets van het kan ook gaan sijpelen, de kleine blokkeert als het ware de doorgang. Nou ja, ik zie het wel. In de auto ligt al een week ee vuilniszak op de stoel, je weet maar nooit haha

Geplaatst

Nou meiden (vooral Melissa) jullie houden het spannend hier.

Die afscheiding had ik ook bij een week of 40, met een klein beetje bloed erbij, maar het heeft bij mij nog 2 weken geduurd voordat de kleine zich ging aanmelden. Ik hoop voor jullie wat sneller

@ Vanessa, Finn heeft de laatste weken ook zo last van zijn darmpjes. En ook maar om de dag ontlasting. Nu heeft hij afgelopen nacht echt lopen gillen en had al drie dagen niet gepoept. Ben dus vanochtend naar de Etos gegaan en heb ook Nutrilon gehaald speciaal voor darmkrampjes en moeilijke ontlasting. Om twee uur gaf ik hem de fles en om half drie heeft hij zich helemaal leeggepoept. Het was (vooral) voor hem echt een opluchting en hij is gelijk weer helemaal vrolijk........

Geplaatst

Goed spul die Nutrilon Omneo! Die houden we erin en de poepies eruit!

Vanmiddag is de meneer van het consultatiebureau geweest (blijkt een particuliere klant van mij te zijn) en heeft me eigenlijk niets nieuws verteld.

Maandagochtend mogen we ons op het bureau melden en word Bo gewogen etc. Ben benieuwd!

Tot nu toe slaapt ze heerlijk dus ik hoop dat we de cirkel nu doorbroken hebben.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

tsja, die afscheiding. had dat idee zelf ook al, maar moest bellen van m'n ventje. dus eerst de praktijk gebeld, van hen moest ik het toch maar overleggen met de dienstdoende VK. en zij wilde toch voor de zekerheid kijken. ach, scheelt me morgen wel een ritje naar de praktijk, want ze heeft nu gelijk alle controles maar gedaan. ze zei zelf: liever een keer teveel dan een keer te weinig... dus daar houden we d'r maar aan!

en ook bij ons ligt er een rol (!) vuilniszakken in de auto (mannetje verwacht geloof ik een soort bijbelse zondvloed of zo). ergste is nog dat we witte eetkamerstoelen en twee witte banken hebben (stof!), dus tis te hopen dat die vliezen ergens boven de houten vloer breken.

zal gelijk die nutrilon onthouden voor het geval dat. lees hier steeds meer over flinke poepluiers en opgeluchte kinders!!! ik hoop voor jullie inderdaad dat de cirkel nu doorbroken is. niks prettiger dan een tevreden (slapend) kind volgens mij :wink:

*zucht* nog even....

Geplaatst

Honeybee, wat wordt jouw geduld op de proef gesteld zeg! Pfieuw! Hou vol en hopelijk breken de vliezen inderdaad niet terwijl je heerlijk aan het bankhangen bent op je witte stoffen bank.

Maxe heeft nog steeds last van haar darmpjes. Volgens mij geen krampen, maar ontzettend veel last van lucht in haar darmpen. Ze heeft iedere x weer die persdrang en dan loopt ze rood aan. Ze laat de hele tijd windjes. Het lijken wel windjes van een grote volwassen man en ze stinken ook nog!! Ze slaapt overdag tussen de voeidngen door ontzettend goed, maar 's nachts doet ze het minder goed..helaas.....

Marietje, slaap lekker.

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Slechte nacht hier ben er maar ff uit gegaan. Enorm harde buiken die echt gepaard gaan met krampen, maar geen reglmaat in te ontdekken. Dus zo maar weer eve proberen te slapen. Dus als ik me wat later melden geen paniek, dan slaap ik gewoon uit!

Melissa ik heb gelukkig een leren bank, maar kwam er net achter dat de eetkamerstoel ook ff een zak nodig heeft hahaha, stoffen kussen kan neit echt tegen een plons hihi.

Nou meiden, eens kijken of ik verder kan slapen!

Geplaatst

Marietje ik hoop dat je inmiddels nog lekker aan het slapen bent, helaas hoort het slechte slapen er op het einde wel bij.

Melissa wel goed dat je toch even hebt gebeld hoor, inderdaad liever een keer te veel dan een keer te weinig.

Vanessa fijn dat het nu beter gaat met jouw dame, vervelend als ze er zo'n last van hebben.

Geplaatst

marietje, slaap lekker uit vandaag. die gebroken nachten zijn echt enorm k*t! heb er gelukkig niet zoveel last van, slaap niet veel slechter dan normaal. wel vaker wakker en vaker plassen enzo. en om de paar dagen een nacht die echt heel slecht gaat, vaak en lang wakker, veel denken enzovoorts. maar de nacht erna gaat het dan altijd wel weer goed. en ik slaap altijd al niet zo heel erg best, familiekwaal, dus ben het misschien gewend. je hebt ook een hoop aan je hoofd, niet alleen je eigen zwangerschap, maar ook je vader natuurlijk. dat maakt ook uit. dus rust lekker uit en hou jezelf overdag goed bezig.

de oven is hier best goed schoon geworden trouwens!! ook al kon ik niet overal even goed bij. en ik miste m'n megasterke schoonmaakmiddel, maar daar ga ik nu niet met m'n neus bovenhangen natuurlijk :wink:

verder alles goed, hou mezelf voor dat het nog "maar" maximaal tien dagen gaat duren en wat is tien dagen op de afgelopen vijf jaar...

renee, ik weet niet hoe lang maxe over een flesje doet 's avonds, maar als ze vol met lucht zit kan het ook de speen zijn misschien? je hebt van die speciale speentjes voor kinderen die te snel of met teveel lucht drinken. ik roep ook maar wat hoor, maar dat was het eerste wat in me opkwam.

ik weet van mijn broertje ook nog dat ie zo enorm kon meuren trouwens. dan had ik 'm de fles gegeven, want als achtjarige is dat leuk, zo'n levende pop hihi, en dan ging ie toch liggen ruften! kan ie nog steeds heel goed trouwens, maar nu doet ie het in Londen, scheelt ons een hoop stank, hahahaha!!

ik ga weer geduldig op m'n vuilniszakken zitten wachten vandaag :wink:

Geplaatst

Hahahaha..ik zit hier weer met een glimlach jouw bericht te lezen Honeybee. Geweldig! Ik heb Difrax flessen en speentjes en die van Avent in alle maten en kleuren en geuren. Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik ga vandaag maar weer iets anders halen, andere flessen en speentjes? Vreslijk gedoe allemaal en zo zielig om ons kleine meisje zo te zien lijden.

Wat ga je vandaag schoonmaken Honeybee? Ze zeggen wel eens dat als je een schoonmaakwoede krijgt, de bevalling niet meer lang op zich laat wachten. Ik ben zo benieuwd wanneer die kleine van jullie zich laat zien. En wat het is? Jongen of meisje? Jullie weten het al toch? Wij wisten het ook, maar toch ben je beniwud of het wel klopt.

Marietje, lekker aan het slapen?

Vanessa, Wwat fijn dat het zo goed gaat met Bo. Welke speen gebruik jij nu met die Omneo? Ik ben er nog niet uit.

Tweelingmama? Hoe is het bij jullie?

Svenja, hoe gaat het? Je bent vast hartstikke druk met 3 kids.

Liefs

Geplaatst

Renee, het was voor ons ook een heel gedoe om de goede fles en speen te vinden maar we hebben het nu voor elkaar.

De fles die we hebben is de BornFree en we gebruiken speen nr. 2 (volgens mij voor 3 tot 6 maanden, anders gaat deze voeding er niet doorheen).

De difrax flessen waren geen succes en de avent ook niet.

Vannacht is het eigenlijk heel erg goed gegaan, alleen kwamen we lastig uit met de voeding (de eerste vannacht om half een, de tweede om kwart voor vijf). Toen ik Bo na de eerste voeding weer in bed gelegd had begon ze weer behoorlijk te huilen, toen bij mij op de buik gelegd en toen heerlijk in slaap gevallen. Toen we weer wakker werden had ze een grote poepluier. Bo haar fles gegeven en daarna is ze weer heerlijk is slaap gevallen, ook weer na de fles van 8 uur. En? Hoe ging het bij jullie?

Marietje, Honeybee en Tweelingmama, ben benieuwd wanneer jullie over bovenstaande kunnen babbelen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Melisssa; spannende dagen voor jullie. Hoop dat de kleine zich snel meldt.

Marietje; even rustig aan nog voor jullie en dan is het zover. Hopelijk verloopt de operatie bij je vader voorspoedig. Toch een beetje dubbel allemaal.

Hoop dat de kleintjes snel minder last van krampjes hebben meiden. Je kan er zo moedeloos van worden als zo'n kleintje pijn heeft.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hey meiden,

Nog niet zo heel lang waker. Slechte nacht, veel harde buiken met krampen, maar goed hoort erbij! Vanmiddag naar gyn. Afspraken maken voor zondag. Lees straks de berichten nog ff goed door. Dringt niet echt tot mij door nu!

Geplaatst

Hey meiden,

Nou ben weer iets minder suf. Zo ff douchen en aankleden en op naar ziekenhuis. Laatste vragen stellen voor zondag. Met een beetje mazzel ben ik begin volgende week mama!!!!!!

Gelukkig heb ik jullie om vragen aan te stellen als het zover is, jullie hebben al genoeg ervaring met alle krampjes enzo en welke flessen, fij dat Bo nu doorslaapt al zijn het niet helemaal ideale tijden, hoop dat Maxe ook snel minder last heeft van de krampjes. Ik hoop dat die kleine an mij daar minder last van heeft. Ik moet namelijk op hypoallegene voeding en kan dus niet naar de omneo overstappen. Maar wellicht zijn er andere trucjes voor. Zal het in ziekenhuis na de bevalling gelijk maar eens vragen.

Melissa, we houden vol op de vuilniszakken hahahahha

Geplaatst

Marietje, Justin moest de eerste periode ook hypoallergene voeding, daar kun je johannesbroodpitmeel (nutriton) door heen doen en dat geeft het zelfde effect als omneo, maar dat is info voor later, nu eerst maar eens bevallen hihi. Succes bij de gyn.

Geplaatst
Hey meiden,

Nou ben weer iets minder suf. Zo ff douchen en aankleden en op naar ziekenhuis. Laatste vragen stellen voor zondag. Met een beetje mazzel ben ik begin volgende week mama!!!!!!

Gelukkig heb ik jullie om vragen aan te stellen als het zover is, jullie hebben al genoeg ervaring met alle krampjes enzo en welke flessen, fij dat Bo nu doorslaapt al zijn het niet helemaal ideale tijden, hoop dat Maxe ook snel minder last heeft van de krampjes. Ik hoop dat die kleine an mij daar minder last van heeft. Ik moet namelijk op hypoallegene voeding en kan dus niet naar de omneo overstappen. Maar wellicht zijn er andere trucjes voor. Zal het in ziekenhuis na de bevalling gelijk maar eens vragen.

Melissa, we houden vol op de vuilniszakken hahahahha

Omneo schijnt ook hypo allergeen te zijn. Mocht het t.z.t. nodig zijn dan kun je dit altijd overleggen.

Geplaatst

Hey meiden

Nou controle weer overleeft. Bij toucheren bleek dat baarmoedermond al rijp is en beginnende ontsluiting. Ze gaven aan dat ik moet rekenen op eerst een behandeling met gel zondag en dat maandag de kleine komt. Alles wat eerder is is meegenomen. Bij 3 cm ontsluiting breken ze de vliezen. Dus op naar de 3 cm, ga niet meer rusten, ontsluit het misschien meer hahahahaha. Ben wel blij dat ze er eerlijk over waren en niet riepen dat het zondag geboren zou worden. Verder alles goed met moeder en kleine!!!

Fijn dat hier al zoveel ervaring zit! Kan tenminste aan jullie vragen hoe wie wat waar!

Geplaatst

Spannend! Hoe vroeg moet je er zondag zijn? Heb je ook internet op je telefoon? Nee hoor, geintje.

Nog 5 nachtjes slapen.....

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hahahaha nee geen internet op telefoon hahahaha, wel nummer van Renee, sms haar anders wel hihi

Om 7 uur melden, hoef niet eerst te bellen, ze zeiden dat ik hoe dan ook ging zondag. Daar hou ik me maar aan vast!

Geplaatst

Je mag me altijd bellen of sms-en hoor Marietje. Dat vind ik eigenlijk wel leuk en spannend. Wel fijn dat je nu een dag/datum hebt dat ze eraan gaan beginnen en je bevalling in zicht komt. Ik ben zo benieuwd!!! Ik spreek je vast nog wel op het forum voor die tijd, maar ik wens je nu alvast heel veel succes. Ik hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt. Weet jij trouwens wat het is??? Jongen of meisje? Ik dacht het niet he?!

Vanessa, EUREKA!!! Ik heb net de juiste speen gevonden en de juiste manier om de pap te maken. Als je het water wat warmer maakt dan lost de melk goed op waardoor ze iets dunner word. Laat za daarna afkoelen voor de baby. Ik gebruik nu de Small speen van Difrax. Ze heeft er netjes 15-20min. over gedaan. Helemaal zoals het hoort. Ik geef ze wel 135ml ipv 100ml, want ze is wel wat hongerig, maar dat ze goed eet is alleen maar goed. Ze had ook een poepbroek. Is de poepbroek van Bo ook zo dun?

Hoe gaat het met Honeybee? Nog geen nieuws?

Hoe gaat het met de moeders? Gorgi, Svenja...? Alles ok?

Liefs

Geplaatst

Wij geven met deze voeding dus ook meer. Zou deze dan toch een minder voeden dan die we beide hadden? Effin, haar poepluiers zijn wel dun. Vannacht de laatste gehad en nu wat last van haar buikje. Niet ernstig.

Wel hoop ik dat de poepluier nog voor de nacht komt.

Geplaatst

Jaja hier is bekend wat het gaat worden, maar verder weet niemand het. Heb nu een kleine planning gemaakt wanneer wat enz voor zondag. Zit morgen ook zonder auto, dus morgen nog aan het soppen, vrijdag andere dingetjes halen, zaterdag boodschappen, zondag babytijd joepie!!!! Zal zo nu en dan zondag renee een sms sturen,maar niet zo vaak als jij hoor Vanessa hahahaha. In ieder geval zijn jullie dan wel op de hoogte!

Renee fijn dat je het ei van columbus hebt gevonden! Nu hopen dat het beter gaat. En dat Bo de poepluier voor de nacht produceert hahahaha

Nou meiden, ga ff bank hangen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden