Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Mama-Ree,

Ons is verteld dat 2 dagen onthouding het beste zaad oplevert, zo zie je maar weer... In ieder geval heeft het al 2x voldoende zaad opgeleverd voor ICSI en dat is heel wat want het is heel slecht... Dus wij houden dat aan.

Succes!

Caroline

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend mama Ree, morgen mag je weer!

Ik heb hele lieve collega's en die laten mij vandaag administratie doen dus dat is lekker rustig en heb ik meer tijd om even op het forum te kijken. Hoezo verslavend hihi

Geplaatst

Zoë, ik vind het ook heel spannend!! Voel m'n buik ook wel nu hoor..pf... opgezet maar het is vol te houden, niet zeuren denk ik dan maar ;-)

Lekker zo ff aan de adm. en tussendoor ff posten hihi.. doe ik ook hoor. Scheelt als m'n "baas" mee kijkt..dat is m'n vriend namelijk ha ha! En die surft er ook op los als ie daar zin in heeft, als het werk maar af is ;-))

Ik zal morgen laten weten hoe het is gegaan. Verder lekker relaxed weekend, kunnen we uitgerust de punctie tegemoet!

Geplaatst

Dat volle gevoel vind ik altijd wel een positief teken! Groot gelijk dat je het even rustig aandoet. Al het andere is dan ook even niet zo belangrijk.

Ienieminie: nog geen nieuws?

Geplaatst

Hier hebben ze niets gezegd over pijnstillers. En ik heb ook naproxen gebruikt, maar daar wil ik niet teveel van gebruiken. En ibuprofen slik ik tijdens mijn ongesteldheden op advies van de huisarts (maakt idd het bloed dunner, maar schijnt ook de bloedvaatjes wat dicht te knijpen - bij mij werkt het iig, ik merk het meteen als ik er een vergeten ben te nemen. Zoals mijn collega het zei: alsof ze binnenin een kopje omgooien). Voor bij de punctie idd geen goede optie!

Weten jullie of je naproxen alleen op recept kan krijgen of dat je dat tegenwoordig ook 'zo' kan halen?

En hier ook met om de 2 dagen 'het beste resultaat in de test'. Maar het verleden heeft ook laten zien dat een bruiloft kan leiden tot 'slechts sporadisch een beweeglijk of onbeweeglijke zaadcel'... Dus manlief is helemaal drooggelegd sindsdien (die mag zich helemaal volgooien als ik zwanger wordt).

Geplaatst

ik zou het toch nog eens aan het ziekenhuis vraen de huisarts houd geen rekening met je traject

en het is tegen mij echt gezegd

ik pakte ook altijd ibo 600 bruis maar het is mij echt verboden

Geplaatst

Heb net gezocht op de digitale IVF poli. En voor de punctie mag je geen ibuprofen (ivm invloed nestelen/embryo), maar tijdens je ongesteldheid mag het wel gewoon.

Geplaatst

Inderdaad. Dacht eerst: wat heb ik daar nou weer aan! Maar heb er al vragen gesteld en dingetjes opgezocht. En handig: je kan je eigen dossier inkijken en rustig alle uitslagen nalezen. Vind het nu wel heel erg prettig!

Geplaatst

Bianca en Mama Ree, vandaag hopelijk de laatste follikelmeting! toitoitoi

Ienieminie, meis hoe is het met jou? Alles wel goed hoop ik?

Geplaatst

Ha lieve mensen,

Sorrie hoor dat het even heeft geduurd hoor maar had gisteravond geen tijd meer om nog iets te laten weten .....

Maar prima echo, heb 8 eitjes waarvan nog een paar kleintjes de rest allemaal wat groter (weet niet meer precies hoe groot). Moet wat extra deca spuiten om de kleintjes ook nog goed te laten groeien. Dinsdag terugkomen voor de 2de echo en hopenlijk aan het eind van de week de punctie!!!!

Mama-ree en binca allebei en 2de fm meting vandaag?? Ben benieuwd.....

xx

Geplaatst

Joepie!!!!

We hebben een terugplaatsing! Morgen om half 3! Ik ben zo blij! En nu maar weer hopen dat de embrio vaker gedeeld is, als vorige x (vorige x 5x gedeeld en we hoorden dat dat niet echt goed was) Zoe hoeveel x was jullie embrio gedeeld voordat hij terug geplaatst werd?

Joost zegt dat het zeker een goeie is en hij denkt een meisje, omdat de terugplaatsing precies onder een voetbalwedstrijd van Ajax-AZ is! Nou laten we dat dan maar hopen! Hihi!

Ik ben ook nog steeds zo blij dat die punctie beter ging, ik merk dat het herstel nu ook veel sneller gaat.

Daphne, hoe gaat het met spuiten, best spannend he!? Maar de naalden zijn tegenwoordig zo klein, gelukkig! En lees ik nou dat jou 1ste poging gelukt is?

Dafke, Hoe was je gesprek en wanneer ga je beginnen? Best verdrietig om dan uiteindelijk te moet en horen dat het dan ICSI wordt he. Je hebt het idee, dat dat het laatste red middel is! Maar positief blijven!!

Inie minie, dat is super goed nieuws en laat ze maar lekker groeien!!

Bianca en Mama-ree, hebben jullie al een datum voor de punctie? Hoe ging de 2e fm?

Mama-ree, ook bij ons werd er gezegd 2 dagen onthouding! En dat werkt tot nu toe prima!

Geplaatst

Daantje, heel veel succes morgen bij de TP! Dat het maar een mooie embryo mag zijn.

5-cellig is trouwens zo slecht nog niet hoor, dat was onze dochter ook!:toppie:

Ik ben gisteren met de puregon begonnen, en dat was nog wel even spannend.

Ik dacht op een of andere manier 's ochtends, goh laat ik even kijken of ik alles heb en het nog weet, en wat denk je......geen puregonpen te vinden, arghhhhhh! Ik meteen de apotheek gebeld, maar nee, die had ik in het ziekenhuis moeten krijgen. Dus daar meteen heen gereden, en de pen opgehaald. pfff wat was ik blij dat ik er optijd achter kwam!

Liefs Diana

Geplaatst

Hee Daantje, super goed nieuws!!!! Dat ZE maar in een warm bedje in je buik terecht komt en goed gaat groeien :happy5:Succes morgen!!!

Hey Diana, wat een stress nog zeg, zeker goed dat je er op tijd achterkomt!!! Ik heb die prikpen ook in de ziekenhuis gekregen, misschien goed dit even terug te koppelen? Misschien zijn ze het gewoon vergeten.......

Ha Zoe, hoe gaat het op het wachtbankje?? :bf_nonew:, heb je nog voldoende afleiding?? Echt super spannend....!!!

Biance en mama-ree al nieuws????? Ben verder helemaal niet nieuwschierig hoor hahaha

xx

Geplaatst

Hey ienie mienie,

Ik heb dit ook in het ziekenhuis aangegeven, en ze waren het vergeten bij de prikinstructies. Die gingen ook een beetje vreemd hoor, want ze ging er uitgebreid voor zitten, terwijl ik het allemaal nog prima wist, dus we stonden zo weer buiten. Denk dat ze daarom het vergeten zijn.

Kan gebeuren denk ik dan maar.

Liefs Diana

Geplaatst

Hallo allemaal!

Daantje, spannend joh morgen!! Als het onder het voetbal is, zou ik zeggen een jongen ha ha!

Ieniemienie, mooie score joh! Op naar de volgende echo!!

Oh ja, jullie wilden ook nog mijn fm weten hihi.... Zag er weer/nog steeds goed uit. Paar grote, ca 19mm en nog paar van 16. Die willen ze bij laten groeien, zodat we uiteindelijk op 7 grote uitkomen. Mooi resultaat volgens de vpk. Morgen weer echo om 10.30 omdat ze het nauw in de gaten willen houden om tot optimaal resultaat te komen.

Morgen zal de lijst met metingen naar de kliniek worden gefaxt en de arts daar beslist dan de punctie-datum. Wordt dus wel komende week maar nog ff niet definitieve dag bekend. En ja hoor... toen ik klaar was zat Bianca daar weer ha ha, echt grappig. Ook met haar vriend.

Ben nu ook erg benieuwd hoe het je is vergaan Bianca, vertel het ons!!!!

Diana.. zijn toch soort voelsprieten geweest he, dat je even ging kijken of je het allemaal nog wist.. anders had je geen pen gehad ;-))

Ciao xxx

Geplaatst

Hoi Daantje,

Ik wil je veel succes voor morgen! Ik zal voor je duimen hoor!

Mijn gesprek met de verpleegkundige ging goed, alles is nu duidelijk. De medicijnen zijn besteld. Aangezien ik nu een cyclus heb van ongeveer 6 weken is de verwachting dat wij over 4 weken gaan starten met de medicijnen. Ben echt heel benieuwd en vind het ook erg spannend.

Ik zag best op tegen het prikken, maar gisteren moest ik het oefenen in het ziekenhuis en het viel echt 100% mee gelukkig!

Ik blijf het forum volgen hoor om te kijken hoe het met jullie gaat.

Geplaatst

Hoi Hoi,

Voor mij wat minder goed nieuws.De 5 follikels die ze zagen zijn niet allemaal door gegroeit.1x 19mm en 1x28mm die grootste wilden ze laten gaan die is te groot.Dus bleef die van 19mm over.Er waren er 2 van 14mm en tig kleintjes.Nu kon ik of voor die van 19mm een punctie over volgende week voor die andere twee gaan.Maar wij hebben samen besloten deze rit te stoppen.Wij staan er niet achter om maar voor 1 of 2 follikels een punctie te ondergaan aangezien dit onze 2 de poging is en ik weet dat ik meer follikels kan krijgen.Nu gaan ze overleggen hoeveel eenheden ik dan moet spuiten want 75 is al te veel en 62.5 dus te weinig.Wat een drama!!!

Maar goed als ik weer ongi word gaan we kijken of dat de follikels allemaal weg zijn en er ook geen resten meer zijn.zijn ze allemaal verdwenen beginnen we gelijk weer opnieuw anders pas in maart.Best een tegenvaller want keek er erg naar uit.Maar tot nu toe heeft mijn gevoel steeds gelijk gehad.En daarom luister ik nu ook naar mijn eigen gevoel om poging te staken.Toen we weg gingen zeiden ze in het ziekenhuis dat ze het een goede dappere keuze vonden en dat ze dat zelf waarschijnlijk ook gedaan had.

Ik wens alle dames hier op het forum nog heel erg veel succes!!!

Geplaatst

Oh Bianc,

Wat vind ik dit erg om te horen!! Je kijkt er zo naar uit. Ik kan wel zeggen dat ik het verstandig vind, maar dit hebben wij niet meegemaakt. Ik hoop dat het de volgende x gaat lukken en misschien een ander hormoon, zou dat helpen??? Wat raar dat 1 follikel dan wel snel groeit en de ander helemaal niet. Sterkte meid en hou vol!!

Geplaatst

Heee Daanjte,

Dank je wel!!

Ja gek he!! Die van 28mm was 4 dagen geleden 15.5mm de andere waren allemaal 3mm kleiner maar zijn bijna niet gaan groeien.Wij hebben de eerste keer een over stimulatie gehad en moesten toen ook stoppen dus het begint te wennen ;) Maar leuk is anders.Voelde me wel even zwaar klote haha.Ik heb dus al een aantal keer gevraagd naar een ander hormoon maar dat doen ze dus niet.Ze willen echt blijven werken hoe ze dat nu doen en niet verder kijken.Soms best vervelend.

Voor jou is het spannend morgen!!!

Hopelijk op een mooie score met je eskimootjes!!

Liefs Bianca

Geplaatst

kunnen ze er geen iui van maken met die ene grote ?

heb je toch nog een kansje en is alles niet helemaal voor niets geweest

en je zegt dat de vorig poging ook afgebroken is ivm overstimulatie , dan is dit toch nog steeds de 1e poging en die is ook nog niet opgemaakt omdat er geen punctie is geweest

of zeg ik nu iets heel raars?

en ik vind het wel maf hoor dat ze je niet met een ander hormoon willen helpen

als dit niet goed werkt moet je toch verder kijken en niet stug vast houden aan al geprobeerde methodes

raar hoor

Geplaatst

Hoihoi,

Ik moet het toch echt wat vaker bij houden hoor. Ik moet zoveel teruglezen :happy7:

Vrijdag ben ik begonnen met het prikken van de deca. Het voelde weer als vanouds, helaas. Maar ja, we maken er maar het beste van en gaan ervoor zorgen dat we mooie follikels krijgen.

Het is best wel weer zwaar, maar gelukkig zijn de mensen in mijn omgeving heel lief. Ze zijn allemaal positief en druk met het draaien van duimen. Je zou dan zeggen dat het toch een keertje moet gaan lukken he?

Volgende week vrijdag heb ik een uitgangsecho, dus hopelijk ziet alles er weer goed uit. De vorige keer ben ik er fluitend doorheen gegaan, dus daar gaan we dit keer ook voor en dan met een zwangerschap.

Daantje, veel succes morgen!

Groetjes van Demelza!

Geplaatst

Ha Pleun,

Nee iui mogen we niet doen.Hebben er al 9 gedaan.

De eerste keer toen we met ivf begonnen hadden we een overstimulatie.

Daarna zijn we in oktober weer begonnen en hadden toen wel een punctie gehad en hadden 1 embryo.Nu weer begonnen en gestopt omdat we te weinig eitjes hadden.

Dus ik heb nog steeds 2 officieele pogingen.Dus dat scheelt!!Daarom hadden we ook besloten te stoppen.

Dus als ik weer mag beginnen probeer ik 1x nog een streepje puregon hoger en als dat niet lukt wil ik andere hormonen geven ze me dat niet ga ik opzoek naar een ander ziekenhuis die me dat wel voor wil schrijven,

Maar de dames die de echo's doen zijn erg lief dus zou dat wel jammer vinden.

Geplaatst

Hey Bianca,

Schrik een beetje van je bericht! Wat klote zeg..... Maar zoals je al zegt, je gevoel laat je vaak niet in de steek... Ook balen dat je geen escape iui meer kan doen. Ik wist niet dat je maximaal 9 keer een iui krijgt van de verzekering...?

Echt super klote dit...

xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden