Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hobbesje.....

Dat klinkt goed!!!!!Wat een goed resultaat joh!

En dan nu het wachten, dat afschuwelijke wachten!

Veel sterkte en mooie momenten gewenst..

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sinds vanmiddag 12.15 uur zitten Jip & Janneke veilig in mijn buik. Ze waren beide 8 cellig. 21 februari mogen we testen

Spannend! Hier ook 2 8-celligen teruggeplaatst vandaag. Alleen mogen wij pas de 22e testen...

Heb nu nog last van het terugplaatsen geloof ik (heb er weer andere buikkrampjes bijgekregen).

Geplaatst

Hey meiden,

Ik moet het even kort houden want ik moet zo werken.

Maar we hebben vanochtend het MCA gebeld en er is bevruchting!!:toppie:

Morgen 16.15 de TP in het VU, maar we moeten morgen om 9.30 bellen voor de definitieve tijd.

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi allemaal

Ik ben nu op wachtdag 8 aangekomen.

Ik vind het zooooo spannnnuuuuunnnd!!!!!!!!!

Soms heb ik een ongi gevoel in mijn onderbuik, denk dan meteen dat het niet goed zit.

Heeft iemand hier ook last van of ervaring mee?

Die onzekerheid is echt killing, maar ik kan echt nog even niet testen. Ik zit nog veel te vroeg.

Noa

Geplaatst

Noanoa...spannend....tja die krampen kunnen van alles betekenen, maar dat weet je zelf ook...wat ontzettend spannend die wachtdagen!! Je hebt er (al) 8 op zitten..

Diana..dat is goed nieuws!! Top!

Vanmorgen weer naar het zh geweest en ik heb woensdag de punctie. Er zitten er ongeveer 8, waarvan er 4 18 mm en groter zijn....Ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld was vanmorgen. De vorige keer zaten er ongeveer 11. Maar ik weet niet hoeveel grotere er bij zaten. Uiteindelijk waren er 6 bevrucht en eentje goed genoeg voor de vriezer.

Ik probeer dan maar te kijken naar de kwaliteit ipv de kwantiteit en probeer me voor te houden dat ik er maar 1 goede nodig hebt die blijft zitten.

Ben zooooo bang voor de punctie!

Geplaatst

Hey meiden,

Vanmiddag om 15.15 mag ik naar het wachtbankje verhuizen:happydance:

Ben erg benieuwd of ze allebei bevrucht zijn of maar 1.

Tja en dan gaan de wachtweken weer aanbreken, arghhhhhhh

Ik denk dat ik dat het moeilijkste vind van de hele behandeling.

Gelukkig mogen we de 21 al de eerste bloedtest doen, maar omdat dat op een zondag is, krijgen we maandag pas de uitslag. Best heel erg vervelend vind ik.

Kyra, heel veel succes met de punctie woensdag! 8 is toch niet zo'n gekke score? Ik had graag met je geruild:icon_smile: Komt vast helemaal goed!!

Mariëtte en Hobbesje, heel veel succes met de wachtweken! Lekker gaan broeden. En hopen op een mooie uitslag over 2 weken!

Liefs Diana

Geplaatst

Hallo, hoe is het allemaal!

Hobbesje, Mariëtte en Diane, doe lekker rustig aan!

Diane, hoe ging het vanmiddag?

Mama Ree, je laatste loodjes! Trek je het een beetje? Verschrikkelijk hé die laatste dagen?

Ienieminie, ik weet niet meer precies uit m'n hoofd hoe ver jij bent maar schiet toch ook alweer mooi op?

Ik ga kaarsjes branden voor jullie allemaal!

Geplaatst

Jaaaaa de brief binnen ergens volgende week hebben we een gesprek en in maart kunnen we beginnen.

Wel schrikken, raar he? Eigenlijk ben ik op. Eerst iui 5 x, toen eigen cyclus 6 x en eind vorig jaar een miskraam en nu dan gelijk door naar de gestimuleerde cyclus MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR IK BEN MOEEEEEEEEEE.

Zit zo in twijfel aan de ene kant wil je gelijk door, om zwanger te worden. Toch merk ik nu ook als ooit te voren, wat deze afgelopen jaren van spanning en stress allemaal met me hebben gedaan. Ik ben moe en op!

En dan heb je nog een hele weg te gaan. Ik geef het niet op, dat niet.

Merk ook dat ik harder ben geworden voor me zelf en voor anderen.

Nog een paar weken om over te dubben.

Succes voor alle dames die bezig zijn, up and running!

Geplaatst

He Meiden!

Nou het duurde even voordat ik weer kon kijken hier... We waren echt zo verdrietig! Ik bleef maar huilen en huilen, moest tussendoor ook even uit frustratie gillen, maar ik geloof dat het er nu wel uit is en de tranen zijn op!! Heb inmiddels al een aantal afspraken gemaakt met een acunpuncturist, een alternatieve geneeskunde praktijk in Baarn op aanraden van mijn schoonmoeder, (die een voetreflex- en sportmassage praktijk heeft en daar veel vrouwen heeft behandeld, die radeloos waren omdat ze maar niet zwanger werden. Ze stuurde ze door naar deze mevrouw in Baarn waar veel geboortkaartjes in de wachtkamer hangen en er zijn superpositieve reacties!) Baadt het niet, schaadt het niet, toch?! Verder willen we even een pauze houden, om weer optimaal voorbereid te zijn. Wat ik wel moeilijk vind, maar het is voor het goede doel! Ook weet ik niet of we op dezelfde voet verder willen gaan. Dit wordt onze laatste poging die vergoed wordt en die willen we optimaal gebruiken! Als het AMC met dezelfde medicijnen verder wil, willen we ergens anders een second opinion. Maar eerst maar even het nagesprek afwachten op 19 februari.

Zoe, gaat het allemaal goed verder meis? Mag ik vragen hoe jullie in Dusseldorf terecht zijn gekomen en hoe je die stappen hebt ondernomen? We denken er over om misschien ook daar heen te gaan.

En voor alle andere meiden: Bedankt voor jullie berichtjes!!! Ik hoop dat het allemaal goed gaat en het kaarsje blijft hier branden, voor iedereen!!

Hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen,

Liefs Daantje

Geplaatst

geef je wel effe aan bij allebei dat je ook de andere gebruikt

want anders doet de reflex persoon dingen die de accupunctuur in de weg zitten en vice versa

wel blij dat je er weer bent hoor

en ik zou ook even verder shoppen als jullie huidige ziekenhuis weer hetzelfde wil doen

maar dat ben ik

succes maar weer

Geplaatst

He Daantje, kan me goed voorstellen dat je even de tijd neemt voor jezelf en het verdriet! Een pauze snap ik wel, goed uitgerust de volgende poging in....

Mama-ree aaaaaaaaaaaaahhhhh of niet? Zo die laatste dagen?? Spannend hoor!!

Zoe, ik zit pas op wacht dag 4, dus moet nog wel ff....... Hoe voel jij je??

xx

Geplaatst

lieve daantje daar was je gelukkig weer..

blij dat je weer een klein beetje erover kan praten maar snap helemaal wat je bedoelt hoor echt waar, zo herkenbaar

nou hier ook niet positief want ik ben zojuist ong. geworden!!

gisteren avond na een vrijpartij met manlief verloor ik al wat bloed, gek is dat ik heb dat vaker is dit herkenbaar voor iemand?

maar vanochtend begon t al in de loop van de morgen helaas, nog niet echt helder maar een beetje vuilig allemaal, ja sorry dames..

dus deze escape iui is ook mislukt!! eigenlijk net als bij sannie...die heeft ezxact t zelfde geloof ik allemaal.

ik heb net contact gehad met sfg rotterdam, en helaas ik mag na de ziekenhuisopname van vorige week na de iui door een foutje van het lab!!!! helaas nu niet opnieuw beginnen , ze willen dat ik absoluut een maand rust neem...dus daantje ik zit in t zelfde schuitje meis, ik moet wachten wat je eigenlijk niet wilt hoewel je best beseft dat t beter is voor jezelf, je lichaam etc..

ik moet zeggen ik ben er wel door de schrik van de afgelopen week iets rustiger onder, door de medicijnen in t zh had ik eigenlijk ook niks positiefs meer verwacht..

lieve allemaal voor diegene die nog steeds in spanning af wacht voor deze maand ik duim me suf voor jullie hoor het is jullie zo gegund lieverds xx

de dames net als ik zeker daantje, daar denk ik gek genoeg heel vaak aan..meiden heel veel sterkte en maar weer op naar een volgende ronde he

dikke knuffel vanuit zeeland hier....alles is hier heeeel erg wit! mooi dat wel maar ik kom toch niet buiten ha ha!!

doeg doeg xx

Geplaatst

Och Gibelomo, wat rot voor je!

Is het echt doorgezet of alleen nog wat viezig. Als je net zwanger bent is alles nogal goed doorbloed vanonder, dus kan het ook zijn dat je na een vrijpartij iets hebt geraakt waardoor het niet helemaal schoon kijkt.

Ik hoop het voor je. Ik twijfelde net zelf ook of ik wat op mijn papiertje zag na een toiletbezoek. Ik kan de spanning bijna niet meer aan

Noa

Geplaatst

Diana,

Bedankt voor je bemoedigende woorden! De punctie zit erop en er zijn 7 eicellen geoogst. Vod het wel een beetje een tegenvaller: vorige keer 11.

De punctie is me deze keer zo enorm meegevallen!! Allemaal lieve mensen, ging heel goed.

Ben nog wel een beetje in de war van de dormicum;het duurt lang om dit bericht te schrijven en moet veel verbeterd worden wil het enigszins leesbaar zijn.

Als het goed is horen we vrijdag meer en dan zondag de terugplaatsing als alles goed gaat. En het gaat goed. Heb belsoten alleen maar poitieve vibes te uiten en te voelen.

Oooww..Gibelomo, wat een tegenvaller!..Goed dat je je gaat richten op waar je betere kansen denkt te maken.

Daan...goed weer wat van je te horen hier..succes met alles!

Geplaatst

noa meisje...ik begrijp heeeeeel erg goed hoe in spannning je nu zit, ik denk aan je hoor, hou je nog even taai he xx

kyra, goed van je zeg dat je zo door de punctie bent gegaan echt heel knap hoor...en 7 is toch een heel goed resultaat daar moet je je niet al te druk om maken hoor., nu even dus ook een paar spannende dagen die je tegemoet gaat, zenuwslopend maar ook wel weer heel mooi..

hej meisjes zet m op he!!!!

jullie kunnen t hoor...

xx

Geplaatst

diana79

ik ben heel benieuw hoe je je voelt vanmiddag als je terug thuis bent!! het is toch wel heel bijzonder he wat ze doen en wat je dan bij je draagt..

laat je het ons eventjes weten??

Geplaatst

Wij gaan eind deze maand de eerste terug plaatsing krijgen erg spannend allemaal ik hoop dat alles goed gaat het is afwachten.

Gr Mark en sterkte allemaal

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd!!!

We hebben gisteren een TP gehad van een 8-cellige klasse 1 emmy.

Het andere eitje was ook bevrucht (100% score dus) en deze was 8-cellig van kwaliteit 1 á 2, heel klein beetje minder. Als deze vandaag nog was gedeeld dan word deze ingevroren.

Wie had dat ooit verwacht?? slecht 3 follikels bij de punctie, waarvan maar 2 eitjes, en dan lukken ze ook nog eens allebei.

Waarom hebben wij zoveel engeltjes (zo voelt het) en lukt het bij andere maar niet. Bah wat is het soms oneerlijk.

Ik hou het verder even kort, ik ga eten (zit op mijn werk, en moet nog tot 21.00)

Liefs Diana

Geplaatst

noanoa, spannend!! Kan me goed vertstellen dat je de spanning nauwelijks aan lijkt te kunnen. Die wachtweken zijn ook killing!!

diana...dat is goed nieuws!! Hopen op evenzoveel geluk als de vorige keer.

Mark spannend@ einde van de maand..

Geplaatst

hallo meiden,

Helaas heb ik gistermorgen negatief getest... en gistermiddag ongi geworden.. eerst was ik heel leeg, moe en op... daarna kwam het verdriet.. ondanks of missch juist omdat het de 1e keer was, is al m'n energie erin gegaan... dat voelt k.t....

Geen idee hoe nu verder, maandag zkh bellen en dan afwachten wanneer we de vriezer mogen raadplegen.. wie van jullie weet hoe dat gaat, wanneer je nu ongeveer de volgende tp zal hebben?

Alle anderen heel veel succes/sterkte... liefs Mama Ree

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden