Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier heeft het nog niet doorgezet. Maar het gevoel dat ik het elk moment ga worden blijft en wordt sterker (buikpijn, last van mijn darmen) helaas...

Geplaatst

Jeetje, wat een slecht nieuws van jullie allemaal!

IK wil jullie sterkte wensen!

Meiden op de wachtbank > lekker blijven zitten, ik duim voor jullie!

gr Zomer

Geplaatst

He Hobbesje,

Misschien is het juist wel een goed teken dat je buikpijn hebt? Lees zo vaak dat het eerste gevoel van een zwangerschap begint met "ongi klachten"..... Houd moed, en zet hem op!!

xx

Geplaatst

Hey Meiden, ff weer een berichtje van mij. Wat lees ik nu toch... als ik van het wachtbankje val, moeten jullie me niet massaal volgen hoor!!!

Ienie wat ontzettend jammer zeg... hadden zo geduimd voor elkaar he, Hobbesje kop op. Oud gezegde geen bloed geeft moed..!

Bij mij gaat het wat beter, maar heb nog steeds van die verdrietige momentjes.. reed gister met kids van mijn vriend langs Leiderdorp waar de kliniek zit... toen moest ik ff traantje wegpinken. Heb tegen de cryo-tjes gezegd dat ze nog even goed bevroren moeten blijven en dat we in maart weer komen... ach ja.. je fantasie (lees: hoop) slaat af en toe op hol.

Zoë, hoe voel jij je :preggers: ? Gelukkig zijn mijn lichamelijke klachten wat afgenomen. Ben wat minder opgeblazen, buikpijn is te verwaarlozen. Maar zoals altijd tijdens mijn ongi heb ik af en toe een flinke hamer in m'n hoofd maar ook dat wordt minder.

Komende week even lekker met mijn mams weg 3 dagen naar Brabant.. even alles van je af!! Mijn moeder had stiekem gehoopt dat we bij Prenatal om de hoek konden piepen.. hopelijk kan dat verderop in het jaar.. Keep the Faith!!

Succes :duimen draaien:alle meiden die nog in afwachting zijn liefs Mama-Ree

Geplaatst

Hey Ieniemienie,

Wat rot voor je dat het niet gelukt is, het is inderdaad geen hele gelukkige start van het jaar met al die meiden die van het bankje afvallen!

@MamaRee: fijn dat je je iets beter voelt, ik hoop dat je cryootjes je in maart wat moois gaan opleveren!

@Hobbesje: ik zou inderdaad niet op de zaken vooruit lopen. Ik had voor mijn positieve test net als veel anderen juist last van ongi-klachten... Hang in there!

Aafke

Geplaatst

Mama Ree, wat fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat. En logisch dat je af en toe nog een dipje hebt hoor!

Ienieminie, wat lief dat je alweer zo positief bent naar de anderen.

Aafke, las dat jij ook weer begonnen bent. Succes deze ronde meid!

Met mij alles wel goed, ben alleen wel 3 kilo aangekomen deze ronde. Zal wel van de hogere dosering Komen (300 eenheden) want heb ik nog niet eerder gehad. Ach, ik hoop dat alles maar goed blijft gaan en dat er nog een paar kilo bij komen!

Hobbesje, hoe gaat het vandaag met je?

Geplaatst

Hier alles prima vandaag. Wel veel last van mijn buik en ben erg moe. Maar ik kan vooral de dagen wel om kijken! Wil gewoon weten waar ik aan toe ben nu.

Ben er van overtuigd dat de dijken hier nog wel door zullen breken (toen ik zwanger was van Kian had ik juist helemaal nergens last van nl.)

Geplaatst

Hey Hobbesje, hoe gaat het nu met je?

Nog steeds niks aan de hand hoop ik???

Die laatste dagen zijn het moeilijkste he?!

Ik heb het inmiddels ook helemaal gehad. Zeker omdat ik gehoord heb dat ik opzich vandaag al zou kunnen testen (maar ik doe het niet, denk ik)

Nou ja, nog even flink broeden, en proberen de klok vooruit te kijken (lukt alleen zo slecht) en op naar groene regels!

Geplaatst

Inderdaad Diana, deze dagen zijn slopend. Durf bijna niet meer naar de wc, hoewel mijn buikpijn echt minder wordt nu.

Weet dat ik vandaag ook al wel zou kunnen testen, maar ik doe aan struisvogelpolitiek. Oftewel: ik durf dat niet. Want als hij negatief zou zijn, dan kan dat ook komen omdat ik te vroeg zou kunnen zijn. Dus ik wacht nog (even).

Volgens mijn man zou ik best wel weer zwanger kunnen zijn (lig weer midden in bed en pak alle dekens af) en mijn zoontje kwam vanmorgen met de mededeling dat hij wel graag 2 baby's (!) erbij wilde en dat die dan op zijn oude kamertje konden slapen. Moeten wij even bedjes opmaken en dan konden ze erin (mama mocht dan wel de luiers verschonen). Maar het belangrijkste: dan was hij de grootste (meneer is 3 :laugh: we hebben hem - uiteraard - niet verteld waar we mee bezig zijn). Hoop dat ze allebei gelijk krijgen!

Geplaatst

wat grappig dat je man dat bedenkt op basis van hoe je in bed ligt

en wat je doet met de dekens

als ik op jou dingen af moet gaan ben ik heel mijn leven al zwanger

Geplaatst

Tsja, in een zwangerschap heb je vreemde trekjes. Ik lag in mijn zwangerschap het liefst overdwars in bed lag en hij kreeg eigenlijk geen plek meer. Na de bevalling was dat over...

Geplaatst

nou dan zit er maar 1 ding op he :duimen draaien::duimen draaien:en nog eens :duimen draaien:

en hopen dat hij gelijk heeft

ik gok dat je ventje best 9 maanden op een klein stukje wil slapen als dat betekend dat je nog een ukje krijgt

Geplaatst

Spannend Hobbesje ( en Diana ook natuurlijk), knap van jullie dat je het nog uit kunt houden!

Net als Pleun....zal ik ook voor jullie :duimen draaien:

Geplaatst

Hi meiden,

Ik zou mij graag willen aansluiten bij jullie topic. Ik heb mijn nod 22/2 van mijn eerste ivf poging maar ik ben helaas vandaag (denk ik) ongesteld aan het worden. Het is nog niet helemaal doorgebroken, wel bloedverlies maar nog niet super, dat zal vanavond wel komen. Ik heb vandaag al flink gehuild en ben ontzettend teleurgesteld. Er waren 2 embryo's terug geplaatst: een 6- en een 7 delige.

Ik weet niet of ik cryo's heb, ik denk het niet. Van de 13 eitjes waren en 6 bevrucht.

Er waren dus 4 van 6 of minder delig over.

Ik vind het heel erg moeilijk om nog positief te blijven. Ik ben bijna 34 en heb nog geen kinderen.

Geplaatst

Helaas dit was ook niet ons moment:crybaby2:

Ik ben bloed aan het verliezen en denk dat ik dus ongesteld ga worden. Ik heb vanmorgen ook een test gedaan en deze was negatief:tearyeyed:

Zondag moet ik hem nog een keer herhalen ook als ik al veel vloei en is hij dan weer negatief kan ik de Utrogestan staken en bellen om opnieuw ingepland te worden

Geplaatst

Heej Diana en Hobbesje,

Hoe houden jullie je??? Zit hier zo hard te duimen op de bank dat mijn vingers blauw zien haha. Hoop dat het helpt en we in ieder geval weer een paar groene regels hebben!!!!! Succes met die laatste dagen........ Zeker weten niet eerder testen....?

xx

Geplaatst

Hier zit ik nog heel stevig hoor!!! Nog niks te merken.

Ik denk dat ik morgen testje ga halen, als ik durf :eekout:

Ik hoop dat het duimen gaat werken.

Hobbesje, hoe gaat het met jou????

Geplaatst

Oh dames, wat een spanning!! En een hoop teleurstellingen. Maar laten we proberen het van de positieve kant te bekijken: statistisch gezien is het hoog tijd voor weer wat positieve testen!

Ik mag straks de eeste Gonal-F weer prikken. 3 maart staat de punctie gepland. Het begint nu toch weer spannend te worden.

Helaas kan ik al het verdriet zo herkennen, heb uit 3 pogingen 7 terugplaatsingen gehad, en elke keer was een teleurstelling. En toch (na een paar maanden rust) hou ik de hoop dat het een keer gaat lukken. Niet dat er geen tijden waren dat ik het helemaal niet meer zag zitten. Heb elke keer dat het mislukte de hoop wel opgegeven en flink verdriet gehad. Maar je komt er weer bovenop. Dat wil ik alle meiden meegeven die negatief hebben getest. Neem even de tijd om het te verwerken, het helpt.

Voor degenen die bijna mogen testen, heeeeeel veel succes!

En voor degenen die positief hebben getest: geniet ervan, gefeliciteerd! Ik hoop zo dat ik me binnen een maand bij jullie lijstje kan zetten. Dan krijg ik rond mijn 35e verjaardag het mooiste kado ooit!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hier alles prima. Alleen moe, moe, moe.

Hier liggen de testen al in de la.... maar ik ben een schijterd... :sofa:

*bij mijn zwangerschap durfde ik ook pas met 5 dagen overtijd te testen*

Annetje-Tannetje: ik bewonder je doorzettingsvermogen! Hoop dat dit de gouden ronde is voor jullie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden