Jump to content

kramp na terugplaatsing

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Afgelopen vrijdag heb ik 2 super embryo's teruggeplaats gekregen. Nu heb ik sinds zaterdag wat kramperig gevoel. Natuurlijk wil ik graag dat dit innestelingspijn is. Wie o wie zou weten wat dit eventueel kan zijn?

Groet LOULOU

Posted

Ik wil dit ook graag steeds als ik iets voel (ik heb woensdag de TP gehad) maar het lijkt me een beetje vroeg? Denk dat het gewoon nog van de punctie is... Maar wie weet? Ik hoop het voor je!

Caroline

Posted

Hey hey, spannend hoor!

Zelf had ik ook beide keren snel na de TP krampen. Bij mij leek het door de Utrogestan bolletjes te komen.

Ze zeggen vaak: innesteling ongeveer 6-10 dagen na de punctie. Zou dat niet vanaf vandaag voor je zijn?

Succes meid, we duimen.

Posted

de vorige keren had ik het niet en nu wel. alle 4 keer heb ik bolletjes gebruikt. nou ja ik ga ervan uit dat ik goed nieuws krijg. voel me echt anders.

Posted

Wow Loulou, dat klinkt goed!

We duimen keihard met je mee. Alvast lekker genieten van die fijne gedachten hoor! Ik voelde me de keren dat ik kort zwanger was ook anders. Maar eigenlijk pas vanaf de testdatum of iets daarvoor.

Wanneer mag je testen?

Posted

Hoi Loulou,

Vlak na de TP had ik ook lichte kramp, ze zijn toch door je baarmoedermond gegaan met een slangetje, hoe dun ook, dat zorgt toch voor krampjes.

Maar dan... een week na de TP had ik heel erge kramp, zo erg dat ik er geen heil meer in zag.

Na een dag trok die erge kramp weg en een paar dagen later was mijn test positief.

Kramp kan innesteling betekenen!

Groetjes, Nine

Posted

Hoi,

Ook ik had 9/10 dagen na de TP heftige kramp (zoals bij menstruatie) maar gister onze eerste echo gehad en alles is goed!

Het zegt echt niets, wachten is het enige wat je kan doen ondanks dat je tegen de muren aan loopt van ongeduld...

heel veel sterkte!

groeten, Mirjam

Posted

Hoi,

Net weer een acupunctuur behandeling gehad. Ben echt hoopvol. Alles is sowieso anders nu met de acu behandelingen. Ik blijf duimen.

Groet Loulou

Posted

die pijn kan ook gewoon komen omdat er de laatste week nogal wat gebeurt is in je buik

mijn arts zei rammelende eierstokken

ook kan het spanning zijn

hoop voor je dat het innestelingspijn is

veel succes met het wachten hoop dat je straks een positive test mag hebben

groetjes sandra

Posted

Ik voel vandaag ook wel weer ' iets'. Maar meer een soort ongesteldheidsgevoel dan dat het positief aanvoelt...

ik zit op wachtdag 8 (tp was maandag de 14e); tenminste, als ik goed reken.

Ik ben van plan om zondag te testen....ik heb ze al in huis gehaald.

Ik ben vandaag echt chagrijnig en ik heb helemaal geen zin meer in wachten....kutzooi

Posted

Ik had van WD 7 tm WD 10 innestellingsbloed gepaard met megakrampen, was er echt van overtuigd dat ik ongesteld was of ging worden. Bij de 1e poging (waar ik ook zwanger van was, helaas vroege MK) had ik dit niet.

Denk niet dat krampen een paar dagen na de TP al van innestelling kunnen zijn.

Hoop het beste voor je Lou lou!! Wanneer mag je testen?

Lisette ... dat wachten is echt klote! Je kan gewoon niks anders doen dan wachten. Ik heb ook op dag 13 getest. Succes met wachten!

Posted

Meiden tijdens de wacht weken ga je zelf van alles wijs maken en heb je het gevoel dat alles een aanwijzing op een wel of niet zwangerschap..... probeer afleiding te zoeken..... anders duren die weken erg lang......

Ik heb weinig gevoeld tijdens de w8 weken maar me test was dubbel en dwars positief....

je hoeft dus niet iets te voelen om zwanger te zijn.....

Suc6

Posted

De krampen na de TP heb ik ook. Nu nog steeds. En ik heb nu bloedverlies hoewel het pas dag 5 na de TP is ..... uiteraard was het ziekenhuis niet meer te bereiken toen ik dat ontdekte.... morgen eens proberen te bellen.

Geen idee wat ik hiervan moet denken ...........

Posted

Loulou, ik had precies hetzelfde als wat Nine had. Bij de eerste TP had ik 5 dagen na de TP enorme krampen (werd er 's nachts wakker van en was ervan overtuigd dat het over was... en testte 5 dagen later positief). Tweede TP (cryo) precies een week na de TP krampen gehad, hele middag lang dubbel gelegen. Ook toen 4 dagen later weer een positieve test. Helaas beide keren mis gegaan...

Maar idd, wat Mijnbaby zegt; je voelt van alles tijdens die wachtweken en wat voor de een geldt, kan voor de ander iets heel anders betekenen, dus zit weinig anders op dan nog even afwachten... en positief blijven :heppie:.

Posted

nou, heb 29-12 een test gedaan...lichte 2e streep. 31-12 weer getest....lichte 2e streep. vandaag weer gestest en wederom een lichte maar zichtbare 2e streep. Inmiddels ook wat licht bloedverlies. Wel erg misselijk en beroerd. Maandag maar het ziekenhuis bellen. pffff wat een rotgevoel.

loulou

Posted

Heb vertrouwen in je lijf. Een aanhoudend streepje geeft wel aan dat er 'iets' gebeurd! Ook vloeien kan erbij horen hoor. We duimen meid.

Posted

Bij mij is het ondertussen al 16 dagen geleden dat ik 2 embryootjes heb laten terugplaatsen. Ik had eigenlijk al zware kramp na de eicelpunctie en die zelfde krampen heb ik nu nog. Ik ga ervan uit dat het normaal is, want ondertussen heeft 1 embryootje zich genesteld en hopelijk blijft het nog 8 maandjes zitten.

• 4 months later...
Posted

Mijn TP was 11 dagen geleden. Nu heb ik heb al een week echt last van "menstruatie" krampen in mijn onderbuik. Ik weet dat een bloeding langer kan uitblijven gezien ik afgelopen Maandag nog een Pregnyl injectie heb gehad. Ik word er echt helemaal turrulure van. Bij voorgaande pogingen heb ik na de TP geen injectie meer gehad en kreeg ik na ongeveer 7 dagen mijn bloeding.

Ik had liever dat mijn bloeding gewoon kwam inplaatst dat ik de bloedtest moet laten doen bij de arts end an moet bellen voor een uitslag. Is dat raar? Ik ben zo bang voor dat telefoontje.

Help!

Guest Sannie66
Posted

Judye,

´Mentruatie achtige´ krampen kan duiden op een innesteling. Ik schrijf expliciet kan, want je weet het nooit. Elk lijf is anders en reageert anders. Je kunt voordat je de bloedtest laat doen eerst zelf een zw test doen; dan ben je enigzins voorbereidt? 11 Dagen na tp, is dat dan 14 dagen na punctie bij jou? Ik had nl. een posi test 14 dagen na punctie..

Suc6 meis...

Posted
Mijn TP was 11 dagen geleden. Nu heb ik heb al een week echt last van "menstruatie" krampen in mijn onderbuik. Ik weet dat een bloeding langer kan uitblijven gezien ik afgelopen Maandag nog een Pregnyl injectie heb gehad. Ik word er echt helemaal turrulure van. Bij voorgaande pogingen heb ik na de TP geen injectie meer gehad en kreeg ik na ongeveer 7 dagen mijn bloeding.

Ik had liever dat mijn bloeding gewoon kwam inplaatst dat ik de bloedtest moet laten doen bij de arts end an moet bellen voor een uitslag. Is dat raar? Ik ben zo bang voor dat telefoontje.

Help!

Hallo Judye

de onzekerheid is verschrikkelijk, het is inderdaad zo dat je menstruatie-achtige krampen hebt en dat je zwanger bent maar kan net zo goed zijn van niet, eht ellendig!

De Pregnyl wordt gegeven om je lichaam te doen denken dat het zwanger is zodat er niet te snel begonnen wordt met de afbraak van het bms. Daarom erg goed dat ze je dit keer de pregnyl hebben gespoten want als je binnen 10 dagen na punctie gaat menstrueren is een goede innesteling niet mogelijk vanwege de afbraak van het bms dat dan al in gang is gezet.Weet je hoeveel pregnyl er afgelopen maandag is gespoten?

als je niet geheel onvoorbereid dat telefoontje wil doen kun je eventueel starten met dagelijks een zw.test (ook mogelijk moeilijk). Op een bepaald moment zie je dat je of een negatieve test in handen hebt (dan is de toegediende pregnyl uit je lichaam) of je ziet dat je testen donkerder worden.... en maakt je lichaam dus zelf hCG aan!

heel veel sterke in ieder geval.

en ik moet eerlijk zeggen dat ik na mijn 2de poging op dag 10 na de tp enorme kramp ´s avonds kreeg, ik was er van overtuigd dat mijn menstruatie door ging komen en op dag 12 deed ik de eerste thuistest..ik was zwanger van mijn kanjertjes.

Houd moed meid, helaas zijn deze wachtdagen slopend!

groetjes

Babeth

• 2 months later...
Posted

Hoi Meiden,

Ik heb donderdag de punctie gehad en kreeg zaterdag middag ineens last van ongi buikpijn.Nu heb ik zondag de tp gehad.Heeft iemand dit ook gehad??

Ik weet dat ik positief moet blijven maar zit pas op wacht dag 3 en heb al 4 dagen ongi pijn is niet echt veel belovend zoals ik me voel.

Hopelijk heeft iemand anders toch nog positieve ervaringen hiermee!!

Groetjes Bianca

Posted

@bianca:

Ik had ook 2/3 dagen na tp kramp en ongi gevoel. Vreselijk onzeker. De afloop weet ik ook nog niet, bijna testen. Het voelt nu de 2e week toch anders.Het blijft steeds op&neer gaan.

Dus een positief verhaal kan ik je niet geven,maar de arts zei toevallig gister nog dat het van alles kan zijn. Ook evt je eierstokken die nog gevoelig zijn.

Ik maakte me er ook heel druk over! Ik duim voor een goeie afloop voor ons!

Had wel wat zitten googlen en las daar ook positieve verhalen.

Succes!

Gr,

Marlijn

Posted

Bianca waarschijnlijk zijn dit krampen veroorzaakt door de punctie en hormonen.

Dit hoeft niets te zeggen over de kans. Het kan echt alle kanten op, aangezien het pas 2 dagen is geleden dat je tp hebt gehad kunnen het nog geen ongi krampen zijn.

Vergeet niet dat er nogal veel in je lichaam gebeurt is.

Aangezien je wel al eerder last hebt gehad van overstimulatie hou het wel in de gaten als de krampen te erg worden even het zkh bellen.

De ww zijn slopend maar probeer niet te stressen en maak jezelf niet gek. Dat is niet goed.