Ga naar inhoud

Catharina ziekenhuis Eindhoven (CZE)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Babies,

haha, jij ook al zo'n enthousiasteling ;) Ik sta niet te springen om te spuiten, maar wel om dichterbij onze kinderwens te staan haha.

Ik heb dokter van Rumste ook niet meer gezien, alleen de IVF verpleegkundige voor de intake (die jij dan de 27e zou hebben). Ik denk dat we dan vrij gelijk opgaan met onze IVF. Ik moet wachten op mijn mensturatie, omdat ik op cyclusdag 2 ga beginnen met spuiten (Gonal-f) en dan vanaf cyclusdag 6 komt daar Cetrotide bij. Ik gebruik dus geen decapeptyl. Wij krijgen het korte schema ivm de studie waaraan we mee doen.

Waarvoor gebruik jij Lucrin?

Ik weet niet waarom de Ovitrelle in het ziekenhuis is, maar ik heb het in ieder geval niet bij mijn medicatie gekregen en Pleun gaf hierboven aan dat je dit in het ziekenhuis krijgt, dus dat is wel handig. Ik denk dat ze dat doen, omdat je deze maar 1x hoeft te spuiten en het dan net zo goed in het ziekenhuis kan. Dan hoef je dat ook niet nog eens zelf te leren bereiden en spuiten.

Ben je al teruggebeld door de verpleegkundige? Ik hoop voor je dat je zo snel mogelijk kunt beginnen.

Liefs,

Misty

• Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

liefies

ovitreille is maar 1 kant en klare spuit net als de decapeptyl

en die zet je gewoon thuis maar die krijg je wel pas daar mee als je die nodig heb

Geplaatst

Hey Pleun,

Wat is het toch fijn om jou hier als ervaringsdeskundige te treffen :D

Echt heel fijn :D

Hoe gaat het met de zwangerschap? Weet je al wat het wordt? of wil je dat niet weten?

Liefs,

Misty

Geplaatst

Hoi Misty,

Ik vond het slordig dat ze me niet terug heeft gebeld! Dus heb ik vandaag zelf terug gebeld. En ik moet toch de 27e komen voor intake en dan moet ik vervolgens op de 27e al beginnen met decapeptyl en daarna als ik de medicijnen heb moet ik verder gaan met Gonal F. Dat vind ik wel heel raar... Ik zeg nog tegen die vepleegkundige van hoe kan ik nou beginnen op de 27e als ik nog geen medicijnen in huis heb. Ze zegt komt goed maak je niet zorgen, tuurlijk moet ik me wel zorgen maken want ik ben van mijn vorige zkh gewend om ruim op tijd mijn medicijnen in huis te hebben. Ik heb de endo dus begin ik normaal eerst met Gonal F en daarna na 1week de decapeptyl enz.. Dus ik zei dat ik dan liever volgende maand wil beginnen, maar ik kijk hoe het loopt op de 27e.

Waarom ik de Lucrin al 5maanden gebruik???

Mijn babies waren in juni 1 jr geworden. Ik ben dan ook na 1 jaar gestopt met de borstvoeding. Dus was ik nou aan toe voor een volgende zwangerschap. Ik ben gelijk in juni met de Lucrin begonnen weer via het EMC Rotterdam. Ik moest dit 3maanden spuiten om mijn cyclus stil te leggen (ik mag niet ongi meer worden als ik zwanger wil worden de volgende jaren;-).Één week voordat ik de Gonal F moest spuiten hoor ik dat het niet meer mogelijk is om 2emmy's terug te laten plaatsen onder de 38jr. Ik slik ff.... Dus ben ik gestopt met de behandeling in het EMC, ik moest gewoon doorgaan met de Lucrin totdat ik weer aan de IVF begin. En ik heb gelukkig een toffe zkh gevonden, die dat beleid niet heeft}CATHERINA:-). Anders moesten we naar Dusseldorf, spanje of Amerika gaan ;-).

Zo dat is ff mijn geschiedenis.

@Pleun het klopt dat die Ovitrelle een kant en klare spuit is, die ken ik wel. Maar zoals ik al zei ben ik gewend om alle medicijnen op tijd in huis te hebben. Dus ze werken wel heel anders dan anders. Misschien moet ik toch wennen aan een nieuwe zkh enz, maar ik heb gewoon last van die opvliegers (ik ben een tijdje mezelf niet meer hahah).

Geniet van je zwangerschap!

P.s. je bent zeker onze Catherina deskundige;-)

Liefs Babies

Geplaatst

altijd grappig om ergens deskundig in te zijn he

ik heb ook eerst deca gespoten en pas een week of 2 later vanaf de uitgangsecho de gonal erbij

wat je meds betreft ik had het wel redelijk vroeg in huis

vraag anders eens na over fertyzorg dat is het bedrijf wat bij mij de meds thuis kwam brengen op een tijdstip dat mij uit kwam

ik vondt het erg fijn

Geplaatst

Hoi Pleun,

ik heb een vraagje; Hoelang heb jij daarna de Gonal F gespoten? Ik zie je handtekening dat jij met ICSI zwanger bent geworden. Dat is toch heel anders dan IVF toch? Waarom kan de verpleegkudige niet een recept naar mij toe sturen, ik vind het zo vaag allemaal. Kan ik zonder recept bij zo'n fertyzorg inschakelen. Want ik heb eerst liever de Gonal F, want die naald voel ik amper. De decapeptyl naald krijg ik altijd pijn...

Ik ga zo de topic IVF EN ENDO lezen of er iemand voor IVF behandeling eerst Gonal F heeft gespoten, ik wel dat was wel prettig...

Pleun je schreef ergens dat een van de verpleegkundige deze topic ook meeleest. Ik hoop dat ze mijn vraag kan beantwoorden. Zo te zien ga ik niet ontspannen de IVF procedure in......

Liefs

Babies

Geplaatst

Hey Babies,

Vervelend dat het niet allemaal duidelijk is en dat je nu niet weet hoe of wat. Ik zou anders gewoon nogmaals bellen en aangeven dat het je niet helemaal lekker zit en dat je nog geen recept hebt gehad, dus hoe je dan moet beginnen met de deca? Misschien dat ze je daar 2 spuiten deca meegeven ofzo?

Nu snap ik het van de Lucrin. Ik was even vergeten dat je met endo te maken hebt ;) sorry! Een vriendin spuit ook Lucrin om in de overgang te blijven ivm de endo.

Succes!

Liefs,

Misty

Geplaatst

het traject ivf of ivf-icsi is tot en met de punctie helemaal het zelfde

het verschil zit er in dat na de punctie de bevruchting anders is

bij ivf word jou eitje in een bakje gedaan met meerdere zaadjes en dan is het afwachten of er 1tje door de wand van het eitje komt

bij icsi wordt er met een naald 1 zaadcel al in het eitje gezet dus hoeft het zaadje minder moeite te doen om door de schil te komen

wat voor zwak zaad iets te veel werk is

en met welke vraag je ook zit over alles met je traject bel echt met de verpleeg kundige

ik hed soms een week lang iedere dag gebeld met vragen

dus voel je niet dom al je vragen hebt

daar zitten de dames voor op het spreek uur

beter 10 x te veel bellen dan 1 x te weinig

het hoe en wat met jou meds weet ik ook niet waarom dat het precies zo gaat maar daarom zeg ik bellen

Geplaatst

Ik had voor vandaag een bel afspraak met dr. Rumste.

Die heeft me rustig uitgelegd dat Catherina eerst standaard met Decapeptyl begint en daarna met de Gonal F. Dus dan moet het maar zo... En ik heb 27e de intake, dan ga ik waarschijnlijk de 27e beginnen met spuiten. En mijn volgende Lucrin zou de 28e okt zijn en de laatste was 30 sep. En in het EMC begon ik met de Gonal F na 21 dagen, na de Lucrin. En bij Catherina na 27 dagen... Dus ja.. ik weet het niet meer hoe of wat. Ik hoop dat ik toch in poging 1 zwanger raak, maar dat gevoel heb ik helemaal niet....omdat alles zo anders gaat. Ik ben benieuwd. Ik moet natuurlijk positief denken en blijven:-)

Maar ik ga zeker weer morgen de verpleegkundige bellen. Kennen jullie deze naam ongeveer zo: Margreet, Margriet of Marga. Ik met mijn Rotterdamse accent versta het niet zo snel hahah.

Liefs,

Babies

Geplaatst

Ja, dan is het Magret. Zij is zeker streng door de telefoon. Ze blijft gewoon bij haar woord. Steeds als ik bel heb ik haar aan de lijn. Ik zou graag iemand anders willen spreken;-)

Geplaatst

Hey Babies,

Tanx voor de link! Hoe gaat het?

Hier nog een week of twee voor we van start kunnen gaan.

Maak me er soms wel een beetje druk over hoe het hele IVF gebeuren te gaan combineren met mijn werktijden etc, maar goed, als het niet lukt meld ik me gewoon ziek ;)

We zijn het weekend lekker naar de Ardennen geweest en ben nu weer lekker relaxed. Hopelijk blijft dit tot de IVF zo ;)

Liefs,

Misty

Geplaatst

Hey Misty. Alles kits? Met mij uitstekend hoor. Ik ben de hele weekend mijn hele huis grondig aan het schoonmaken geweest. Ik heb nou wel spier pijn... Dan kan ik gerust mijn aandacht aan IVF besteden. Alleen de meiden worden met de minuut drukker;-). Ik ken dat verhaal van het ziek melden. Als ik me nog herinner in 2008 na de terug plaatsing had ik me ziek gemeld. Ik was lekker chill thuis en deed gewoon mijn ding. Ik ging elke dag weg met de auto om mijn aandacht niet continue aan de wachtweken te besteden. Nu met 2 drukke meiden thuis, ben ik wel zenuwachtig op het ivf gebeuren....Maar ik wil het zo graag weer voor de tweede keer meemaken.

Had je lekker weer in de Ardennen. Nou wij niet in Rotterdam. Ja die site was speciaal voor jou bedoeld.

Zijn wij de enige van Catherina die in okt of nov moet beginnen?

Warme knuffels en dat je snel mama mag worden! Dan kunnen we ánders gaan praten;-).

Geplaatst

Hey Babies,

Sorry, late reactie! Beetje druk gehad haha.

In de Ardennen was het heerlijk. Zaterdag 's avonds wel veel regen gehad, maar voor de rest was het redelijk goed weer en hebben we lekker gewandeld en bij de warme openhaard gezeten :D

Dit weekend het hele weekend mijn nichtje van 5 te logeren gehad. Erg gezellig. Nu wel wat moe, maar voldaan haha.

Ik heb inderdaad ook zoiets van ik wil gaan werken zo lang ik het volhoud, maar als ik merk dat ik door de hormonen of de hele behandeling het niet trek, dan meld ik me gewoon ziek. Heb dit ook zo besproken met mijn leidinggevende. Voor de controles en ziekenhuisbezoeken heb ik afgesproken dat ik eerst navraag of er collega's zijn die dan diensten met mij kunnen ruilen mocht dit nodig zijn of last minute voor mij kunnen werken. ZO niet, dan moet ik even een andere constructie met mijn leidinggevende gaan bedenken.

Deze week wordt het spannend, dan wordt ik denk ik ongestel, of net begin van volgende week en dan gaan we dus van start! Tenzij we onze laatste natuurlijke poging toch nog zwanger zijn geworden hihi, maar hier ga ik maar niet vanuit.

Kan me voorstellen dat jij het ook wel spannend vind, zeker nu je al 2 meiden hebt rondlopen. Lijkt mij best zwaar om IVF te combineren met twee kleine kinderen.

Wat wel fijn is, is dat je al een beetje weet wat je te wachten staat, dat scheelt misschien. Al zal geen één IVF behandeling hetzelfde zijn denk ik.

Ik heb geen idee of wij de enige zijn die nu gaan beginnen met de IVF, maar moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal niet meer zo goed kan bijhouden haha.

Ik schreef eerst ook mee in het Oktober topic, maar kan het echt allemaal niet bijhouden, zoveel wordt daar geschreven en die meiden lopen toch weer wat voor op mij, omdat ik nog moet beginnen zeg maar.

Wanneer ga jij ook alweer beginnen? of ben je al begonnen?

Liefs en dikke knuffel!

Misty

Geplaatst

Hey Misty.

Ik ben heel erg ziek: griep en verkouden. Ik schrijf liever hier dan in de okt topic. Ik ben op 27e okt begonnen en op die avond werd ik plotseling ziek... Ik wilde eigenlijk stoppen, maar zkh zegt dat ik gewoon door moet gaan. Dus met tegen zin ben ik de deca+Gogal f 150 aan het spuiten. A.s. woensdag echo. De deca doet dit keer erg pijn vergeleken in 2008. Ik voel me zo ziek en slecht dat ik niet uitgebreid kan schrijven. Maar ik lees wel mee.

Veel succes en knuffels

Geplaatst

Hey Babies,

Wat ontzettend rot dat je jezelf zo ziek voelt, bah! Is het een combi van griep en de hormonen? Vervelend ook dat je nu veel meer last hebt van de deca. We moeten toch heel wat doorstaan om een wondertje te krijgen hè?

Hopelijk is er woensdag op de echo een mooie vooruitgang te zien en doe je het niet allemaal voor niets.

Ik moet denk ik begin volgende week ongesteld worden en dan kunnen ook wij van start. Vind het nu toch wel spannend worden dat die spuiten die in mijn huis liggen straks echt gebruikt gaan worden, haha.

Heel veel beterschap en een dikke knuffel!

Doe een beetje rustig aan (in hoeverre dat kan met twee kleine meiden).

Liefs,

Misty

Geplaatst

Hey Misty,

Hoe gaat het met jou? Met mij gaat het nou wel goed hoor! Ik ben na lange tijd ziek geworden (het moest eens een x gebeuren en precies in deze week haha). Ik ben vandaag alleen naar het zkh geweest met de auto. En.... ik heb nog niet eens een week gespoten en a.s. vrijdag de punctie!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben blij dat ik niet meer hoef te spuiten. De arts dr. Lammens en haar assistente werden ook stil van, dat het bij mij erg snel gaat met groeien. Er zijn 15 grote eiblaasjes en wat kleintjes. Ja, ik weet het ik ben oud (29jr;-). Ik had daarna met verpleegkundige Margaret geprek over de vervolg medicatie enz. Vandaag om 18u laatste deca+Gonal f 150. 21u Ovitrelle (dit krijg je GRATIS van het zkh) spuiten en daarna twee bolletjes (Utrogestan) slikken via je vagina haha.

Omdat ik de griep had deed het bij mij alles pijn en vandaag de dag dat ik me beter voel had ik geen pijn van die deca enz. Dus het is toch leuk om te doen haha. Ik HOOOOOOP dat het er weer twee toppers uitkomen en dat ik weer 1x zwanger raak!!! Spannend....

Het is zo grappig de een wil niet ongi worden en de ander moet ongi worden. Het is zo grappig in de mm. Nou snel ongi worden jij.. o.k.

Heel veel succes en een warme knuffel. Hou je me op de hoogte.

Geplaatst

Jeetje Babies,

Kom even kijken hoe het met je griepje gaat, staat er dat je al een punctie hebt morgen! Ben ik blij dat ik nu nog even kwam spieken hier :D Kan ik je nog even heel veel succes en sterkte wensen met de punctie! Hopelijk zijn het inderdaad 15 mooie eicellen en groeien daaruit veel mooie emmy's. Moeten ze het morgen maar heel gezellig maken in het lab hihi.

Hoe laat heb je de punctie? Weet je dan ook meteen hoeveel eicellen er gevonden zijn? en wanneer weet je of er bevruchtingen zijn en wanneer de TP is? Zo spannend meid!

Je bent zeker geen oudje en ik hoop echt dat het voor jullie weer in 1x lukt!

Ik hoop stiekem de IVF toch niet nodig te hebben, maar geloof dat dat meer een droom is hihi.

en als het dan toch moet, dan ook maar snel ook, want wie weet horen wij ook wel bij de lucky ones en zijn we ook na 1x IVF zwanger. Mag voort wel na zo'n lange tijd en 4x IUI met hormonen.

Ik ga aan je denken morgen en slaap maar lekker vanacht!

Dikke knuffel voor jou en you go girl!

ps: tuurlijk houd ik je hier op de hoogte. Verwacht mijn ongi toch wat sneller dan volgende week, want heb sinds begin van de avond steekjes en krampjes in mijn buik ;)

xx

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey lieve meiden!

Ik durf het bijna niet te schrijven, maar omdat ik nog steeds niet ongesteld ben heb ik vanmorgen een zwangerschapstest gedaan van kruidvat. Deze is super positief, waarna ik nog een clearblue test heb gedaan met indicator en die geeft aan zwanger 3+!

Ik ben dus ZWANGER :D :D :D

Ben helemaal door het dolle. We hebben gelijk onze ouders en broers/zussen gebelt om het goede nieuws te vertellen. Kan het nog steeds niet geloven net voordat we met IVF zouden gaan beginnen zwanger!

Net het ziekenhuis gebelt, maar heb 45 minuten aan de lijn gehangen, omdat ik in de wacht werd gezet en vervolgens wordt er niet meer opgenomen. Niet echt netjes van het ziekenhuis :S Maar goed, bel morgenochtend nog maar een keer.

Weet ook niet zo goed wat ik moet doen nu. Had immers alles voor de IVF al in huis.

Ik wens iedereen hier alle goeds en geluk van de wereld toe en hopelijk volgen jullie (degene die nu zwanger proberen te worden) mij snel naar het zwangerbankje!

Dikke knuffel en liefs,

Misty

Geplaatst

heee wat super goed voor je

geniet er van en wat je meds hou ze gewoon vast tot week 14 en geef ze dan weg kun je vast iemand heeeeel blij mee maken

en jij hebt dan gewoon mazzel gehad

Geplaatst

Ik breek even in

Misty wat een geweldig nieuws!! van harte, wat de ivf betreft: medicatie lekker wegleggen, afspraken afbellen en genieten!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hey!

Wat een lieve reacties! Ik heb inderdaad vanmorgen naar het ziekenhuis gebelt en de IVF afgezegd, ik mag morgen bellen om een afspraak te maken voor een echo over 2 weken om te kijken of het hartje klopt. Ben zo reuze benieuwd en hoop echt dat het goed zit. Als het goed is ben ik dan een week of 7 zwanger, dus er moet iets te zien kunnen zijn :D

De medicatie laat ik inderdaad nog een tijdje liggen voor de zekerheid en mochten we het echt niet nodig hebben dan geef ik het denk ik weg aan iemand die het goed kan gebruiken ;) Ken van een ander forum een meisje die binnenkort gaat beginnen en bij ons in de buurt woont, dus zij kan het dan eventueel ophalen als ze het nodig heeft.

Terug aan de apotheek geven is eigenlijk niet echt een optie, want daar wordt het vernietigd, ook al is het niet eens open geweest. Mijn schoonzus werkt bij de apotheek en vertelde dit aan mij.

Voor degene die zwanger proberen te worden wens ik jullie heel veel succes en alle geluk van de wereld.

Veel liefs en knuffels,

Misty

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden