Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi ladies,

Alles weer rustig hier ;-) Gelukkig!

Iedereen die maandag voor een echo gaat heel veel plezier! Drie van ons, jeetje.

Leuk om te zien dat we met zo'n grote groep zijn.

Heb toch maar een afspraak gemaakt voor een combinatietest. Weet nog steeds niet zeker of ik wel echt wil. Maar dan staat hij maar vast.

Fijn weekend verder!

Cjee

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yasmine1974 ,Bubblicious en Nicole veel plezier morgen bij de echo ... fijn dat jullie de beebs weer even kunnen bekijken.

Cjee...herken je gevoel tav combitest. Ergens wil je gerustgesteld worden maar aan de andere kant..wat als er een verhoogd risico is ?

...tenminste zón gevoel heb ik er bij. Ik ga m ook aanvragen als de echo de 16de goed is.

Fijne zondag nog, groetjes Manon.

Geplaatst

Hallo allemaal, nou nog 1 nachtje slapen en dan heb ik mijn eerste echo in het ziekenhuis ...eindelijk is het dan zover ... natuurlijk heb ik op 22 januari mijn eerste echo al gehad en hebben we een kloppend hartje gezien maar was het kindje in wording alleen nog maar een grijze vlek om te zien als het goed is moeten we nu toch echt de contouren van een mensje kunnen zien ... ik kijk er erg naar uit met dubbele gevoelens na alle verhalen die je leest op dit soort forums .... maar goed we kunnen niet meer doen dan afwachten en dat doen we dan ook maar .... lekker slapen straks en morgen om 11.35 uur de echo ....

Wij hebben ook nog eens nagedacht over die combi test maar wij doen het dus niet. Bij Nikkie* hebben we het wel gedaan maar ik wil nu niet voor de keuze gesteld worden om de zwangerschap wel of niet te laten afbreken. Voor mij is een kindje met Down geen reden om af te laten breken maar dat is voor iedereen verschillend ... wij vinden de 20 weken echo het belangrijkste dus die laten we zo wie zo doen .... Bij Nikkie* was de bloedtest en nekplooi heel erg goed de bloedtest gaf aan dat ik een kans van 1:4600 had dus dat is net zo veel als een vrouw van 20 jaar ik weet dat ik nu 2 jaar verder ben maar wij laten het hier gewoon bij,

gr. Nicole

Geplaatst

Helaas dames geen goed bericht vanaf mijn kant. Vanmorgen de echo gehad en mijn diepste voorgevoel is toch uitgekomen ... er was geen hartactie meer te zien bij ons Ukkie en Ukkie begon ook al te "verschrompelen" ... ik heb dus een miskraam ... het is een diepe teleurstelling maar ergens in mijn achterhoofd had ik er wel rekening mee gehouden helemaal toen de zwangerschapskwaaltjes zo afnamen. Als er voor aanstaande maandag niets gebeurt wordt ik gecurreteerd en begin ik eerder te vloeien dan zal de curretage eerder plaats vinden. Ik wens alle zwangere heel veel geluk met de zwangerschap en voor straks een gezond kindje ... Ik meld me helemaal af bij dit forum ... willen jullie toch nog iets van jullie laten horen mail me dan gewoon dat zou ik erg op prijs stellen .... lfs. Nicole

cor-nicole@hotmail.com

Geplaatst

Hi Nicole,

Wat een vreselijk nieuws! Woorden schieten me te kort. Hou je taai de komende moeilijke tijd!

Liefs

Cjee

Geplaatst

Nicole

Wat een vreselijk nieuws!!!

Ik zit verschrikt je berichtje te lezen!

Heel veel sterkte in de aankomende tijd!!!

Dikke knuffel claudia

Geplaatst

Coni, wat een domper!

Mijn stemming is er helemaal van omgeslagen....

We zitten allemaal in het zelfde schuitje en dan wil je graag positieve verhalen lezen en niet van deze nare berichten....

Heel veel sterkte met het verwerken.

Nou dames, net zoals coni zijn bij mij dus ook vanaf week 10 alle symptomen weg. Ik mag donderdag na de vk en ik hoop heel hard dat ze naar het hartje gaan luisteren. Ik heb het niet meer.....zeker na dit verhaal dan weer.

Nou, iedereen weer heel veel succes en sterkte.

Geplaatst

Ach jee Nicole..ik krijg hier kippenvel van...vreselijk..dit had ik niet gedacht te lezen vandaag.Ik weet niet wat ik je moet schrijven behalve dat ik heel erg vind voor jullie en heel begrijpelijk dat je je af meld op t forum op dit moment..Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

Geplaatst

coni wat vreselijk nieuws. Helemaal kippevel. Geen idee wat ik tegen je moet zeggen

In ieders geval heeel veel sterkte meid!liefs

Geplaatst

Jeetje Nicole

wat een enorm heftig bericht, ik wens je alle sterkte toe en heb je ook op je email een bericht gestuurd

liefs

Babeth

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Het bericht van Coni heeft er bij mij goed ingehakt jemie zeg!!zie gewoon vreselijk tegen mijn echo op komende donderdag. Ik heb dr ook even via de mail bericht.

Ik zag in het overzicht dat er nog 2 waren die een echo hadden gisteren, Bubblicious en Yasmine hoe was jullie echo? Hoop wel goed nieuws?

groet Annie

Geplaatst

Meiden

Ik ben er ook van geschrokken, ben net zo ver als Nicole was en heb volgende week woensdag mijn volgende echo!

Ben ook harstikke bang nu na het bericht van Nicole.

Nicole

Wens je nogmaals heel veel sterkte,

Dat het mis gaat zo vlak voor je uit de gevaren zone bent van 12 weken pff heftig.

Alle andere meiden

succes met de echos!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hier t zelfde gevoel...ik ben haast geneigd om t ziekenhuis te bellen om te vragen of er niet toevallig een afspraak is afgevallen zodat ik nu in de 7de week mag komen...maar ik wacht maar rustig af tot volgende week. Ik voel me ook totaal niet zwanger...de gevoelige zware borsten zijn ook aan t afnemen. Het enige wat ik merk nu is dat alles wat ik eet word omgezet in reserve vet ;-(. Broeken beginnen om die reden wat strakker te zitten.

Van mijn kant t zelfde als Claudia...iedereen die binnenkort de echo krijgt heel veel succes..laten we van t positieve uit gaan en ons niet al te druk proberen te maken.

Nicole..the day after..hoop dat je toch een beetje hebt kunnen slapen vannacht...nog maals heel veel sterkte jullie.

Geplaatst

Ow Coni meid, dit is waar we allemaal bang voor zijn! Veel sterkte, wat moet dat een klap zijn. Goed dat je afstand neemt, dit moet eerst helen.

Andere meiden, ik wil jullie even streng toespreken hoor. Niemand wil dat het verdriet van een, de angst van de ander zo sterk voedt. Ook al begrijp ik het wel heel erg hoor.

Er is 'gewoon' een % dat in het begin van de zwangerschap afvalt. Ik was er zelf ook 1 van. Toch hoort dit erbij en betekent niet in ene dat jij zelf meer kans hebt dit ook te moeten meemaken. Statistisch gezien neemt je kans zelfs af. Hoe wrang ook.

Hou ajb hoop en geloof! We duimen voor jullie.

Geplaatst

Miki, wat een wijze woorden! Meiden, blijf optimistisch!

Nicole, veel sterkte, ik weet hoe het voelt...Het is een afschuwelijke klap in je gezicht. Maar ik weet nu ook, dat na de eerste nare weken, het elke dag weer een stukje beter gaat.

Liefs, Nine

Geplaatst

Hi meiden,

Ik sluit me aan bij Nine en Miki, voor Nicole is het vreselijk maar geen reden om gelijk zelf in paniek te raken! We zijn zenuwachtig, natuurlijk. Zeker met alle dingen die we lezen. Blijft overeind dat stress het ergste is voor die kleine baby in je buik. Veel erger nog dan roken ed. Dus maak jezelf niet gek, pak je jas, maak een wandeling en geniet van het feit dat we zwanger zijn! Bijzonder en mooi. Die echo's komen echt goed. Ik was er gisteren ook echt even van slag van, maar heb mezelf heel streng toegesproken. Er zijn er maar twee die bepalen of het goed blijft gaan. Die kleine zelf (en daar heb ik geen enkele invloed op) en ik. En ik heb besloten dat ik in ieder geval geen extra risicofactoren ga toevoegen!

Ben gelijk aan de slag gegaan met leuke dingen. Heb me gisteren ingeschreven voor het kraamhotel! Wat een luxe lijkt me dat!

Liefs en kop op allemaal

Cjee

Geplaatst

Goede insteek Cjee !

Lijkt me best mooi zón kraamhotel. Wordt zoiets helemaal vergoed door de verzekering..lijkt me niet he?

Als je zonder medische indicatie wil bevallen in t ziekenhuis moet je ook nog een kleine eigen bijdrage betalen ondanks aanvullende verzekering meen ik. Ik had te hoge bloeddruk en moest toen naar t ziekenhuis..heb dus nooit een rekening gezien.

Ben benieuwd hoe e.e.a gaat in zón hotel..kan je daar ook terecht als je bv ingeleid moet worden om bv te hoge bloeddruk...of kan je er alleen terrecht als er verder niets aan de hand is en moet je alsnog naar een ziekenhuis als er complicaties bij komen?

Geplaatst

Miki en Nine..jullie hebben helemaal gelijk..ik houd t mezelf ook steeds voor..positief zijn en blijven ..maar soms is t even moeilijk als je kort achter elkaar toch bij anderen mis gaat. Dan lijkt t ineens niet meer van de kans is maar 1 op? %..

Maar jullie hebben helemaal gelijk..we gaan er voor!

Geplaatst

Wat Miki en Nine zeggen is helemaal waar. Alleen je bent al zo onzeker, tenminste ik en dan hoor je zulke verhalen en dan wordt ik weer zo onzeker. Maargoed dat betekend niet dat dat bij iedereen gebeurd natuurlijk!! Dus vanaf nu positief........:happy:

Cjee bevallen in kraamhotel wat lijkt me dat idd een luxe! Wauw. Zal bij ons wel niet in de buurt zijn, denk ik. Kan eens op zoek gaan.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Dag meiden,

Wat een naar bericht van Nicole! Hopelijk vind je weer moed en kracht om verder te gaan, als je dit nog leest.

En dan voor de "onzekere kipjes" :happy8:, hihi. Het is heel erg verdrietig dat het bij sommige meiden mis gaat, maar dat hoef je inderdaad (wat Miki al zegt) helemaal niet op jezelf te betrekken. Als je alle "uitgerekend" topics naleest in het begin zie je gegarandeerd meiden die er helaas uit gevallen zijn. Bij ons (juli) ook in ieder geval 3. Dat maakt wel onzeker, maar dat zijn ook je hormomen.

Ik heb zelf heeeeeel weinig kwalen. Nu, maar ook in het begin. Ik heb volgens mij 2 weken erg gevoelige nipples gehad, maar die wennen er ook aan he! Die nipples, haha. Verder ben ik sporadisch wat duizelig geweest en heb ik 1 keer een vlaag van misselijkheid over me heen gehad. Naast obstipatie heb ik dus nergens last van en ben nog steeds hartstikke zwanger. Dus ook dat zegt helemaal niets!

Ik wens jullie allemaal veel plezier bij jullie echo's binnenkort en lekker proberen te genieten van het zwanger zijn:clap2:.

Lfs, Nienke

Geplaatst

Hoi dames,

vanuit het brabantse goed nieuws.....

Ik heb van een vriendin een Angelsound geleend, waarop stond dat vanaf 10 weken de mogelijkheid zou zijn om het hartje te horen.... wel eng dus want ik gisteravond proberen en helemaal niks, behalve mijn eigen hartslag.

Want blijkbaar lopen er veel aderen door je buik en naar de baarmoeder dus goed doorbloed zaakje daar.

Vanochtend nog een keertje geprobeerd en JAAAAAAAAAAAA, super snel hartslagje, het mooiste geluid ooit!

Dit had ik echt even nodig!

:clap2:

Het zal een super carnaval worden zo!

Groetjes Sabke

Geplaatst

Wat leuk voor je Sabine!! Gaat snel he, dat hartslagje, was ik altijd verbaasd over... Gaat trouwens nog steeds sneller dan bij ons als ze 5 zijn...

Veel plezier met carnaval, rustig aan!

Caroline

Geplaatst

Hallo dames

Het kraamzorghotel (van myn werkgever kraamzorg rotterdam]

word vergoed op bases van 8 uur per dag kraamzorg met een egenbydrage van euro 3,90 per uur net als met kraamzorg thus.

dus er word voor 24 uur kraamzorg 8 uur kraamzorg gerekent waarvan je 3 euro 90 egenbydrage per uur betaald

by thuskraamzorg rekenen ze ook 3 euro 90 per geleverd uur kraamzorg.

Geplaatst

Sabke...geweldig joh...dat is nog eens mooi nieuws he?!

Ik heb ook toen ooit eens zón ding gekocht via Marktplaats...ik kon er nooit zoveel van maken..maar wellicht zijn die dingen nu een stuk beter.

Claudia...dat maakt dus niet veel uit dan uit of thuis.

Jij hebt wel een leuk beroep of niet als kraamverzorgster?!

Wel confronterend voor je geweest al die tijd lijkt me of niet?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden