Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou vandaag even ter controle in het ziekenhuis geweest (n.a.v. mijn ziekenhuisopname van 3 weken terug). Alles was prima, ze hadden alleen gehoopt dat ik al iets meer was aangekomen. Ben nu in die 3-4 weken tijd 2,5 kg aangekomen, vind het zelf al heel wat gezien het feit dat er eerst bijna 12 kg af is gegaan. Ach ja, straks ga ik vanzelf wel groeien :-P. Ze hebben ook mijn bloeddruk gemeten, 108 over 56. Dat was iets minder dan vorige week bij de verloskundige. En weer een echo gehad, de kleine lag alweer met de voeten bij het hoofd, word wel een heel lenig kind geloof ik hahaha.

@ Annie & Peggy

Ik ga ook geen borstvoeding geven. Ook om dezelfde "onverklaarbare" reden als bij jullie. Ik zie het niet zitten maar waarom weet ik niet precies. Het idee dat er een kleine aan de borst hangt bij mezelf vind ik heel vreemd terwijl ik het bij een ander helemaal niet vreemd vind. Maar het voelt dus niet echt goed en daarom heb ik besloten om (ook dit keer) geen borstvoeding te geven. Als je er zelf al niet achter staat lijkt het me ook niet fijn en makkelijk om te doen.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy :bcbbboy2:

02 september: Sabke77 :bcbbboy2:

06 september: Luna75 :bcbbgirl2:

07 september: Annie :bcbbboy2:

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee :bcbbboy2:

10 september: Femke :bcbbboy2:

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje:bcbbgirl2:

16 september: Poppie :bcbbboy2:

28 september: Taurus71 (Manon) :bcbbgirl2:

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon)

Eerstvolgende afspraak:

04-05 Marretje extra 20 weken echo

06-05 Luna75 20 weken echo

10-05 Taurus71 20 weken echo

21-05 Cjee afspraak Gyn

25-05 Peggy afspraak VK

28-05 Annie afpraak VK

03-06 Marretje afspraak VK

Hoi allemaal!

We hebben er een roze bij hoor! Wij krijgen een meisje! Ik ben helemaal gelukkig!

Aanstaande dinsdag gaan we nog een keer kijken omdat deze echo eigenlijk in het ziekenhuis had gemoeten vanwege de zwangerschap via ICSI. Ik heb vorige keer contact gehad met het ziekenhuis en toen kon het gewoon op de echopraktijk. Maar bij de echopraktijk vinden ze het wel een goed idee om hem nog een keer in het ziekenhuis te doen omdat het uitgebreider is. En omdat het via ICSI tot stand gekomen is willen ze voorkomen dat ze achteraf zeggen van hadden we toen maar beter gekeken. Maar op de echo bij de echopraktijk zag alles er prima uit!

Ik vind het prima kunnen we nog een keer extra gluren naar onze dochter!

Helaas heb ik nog wel heel veel hoofdpijn en ben ontzettend moe, alle waardes zijn voor de rest goed maar moet voor de zekerheid woensdag nog een keer bloed laten prikken.

Hoop dat het snel over is.

En ook ik ga geen borstvoeding geven! Ben het met jullie eens!

Geplaatst

Femke gefeliciteerd met jullie zoon en Marretje jullie met jullie dochter! Gaaf hoor!

Lekker dat je nog een keer mag Marretje, een echo zonder spanning omdat je weet dat alles goed is is extra genieten!

Ik ben verrast over jullie gevoelens ten opzichte van borstvoeding. Moet eerlijk zeggen dat het bij mij precies andersom is. Grappig hoe dat dan kan verschillen bij iedereen. Ik denk dat het belangrijk is dat je dat doet wat goed voelt voor jou en die kleine. Zelf ben ik opgegroeid in een artsengezin dat maakt denk ik dat ik pro borstvoeding ben opgevoed en er daardoor nu zo over denk.

Manon, de cursus bestaat uit drie avonden en behandeld alle onderwerpen als borstvoeding waarom?, problemen en oplossingen en kolven. Ik vind het supernuttig en hoor van anderen die al kids hebben en borstvoeding hebben gegeven dat veel van de dingen die behandeld worden dat ze die door schade en schande hebben moeten leren. Veel praktische tips ook. Dat is altijd handig toch?

Kijk er wel naar uit, kan me voorstellen dat afbouwen iets van een afscheid is van een heel knus en intiem samenzijn. Ik hoop dat ik het 6 maanden kan doen!

Liefs

Cjee

PS: Fleurige koninginnedag allemaal!! Gaan jullie ook struinen naar leuke spulletjes voor kamertje enzo??

Geplaatst

boh, wat groeit de lijst hard met jongens, eindelijk ook weer eens een meisje erbij, allemaal van harte!!!

ook ik ga het wel proberen met borstvoeding, voelt voor mij goed, anders zou ik het ook niet doen.

net thuis van de verloskundige, en alles was weer prima in orde.

hij was weer superdruk, haha, altijd leuk.

volgende week de 20 weken echo, en de 26e weer naar de verloskundige.

iedereen een fijne koninginnedag, liefs X

Geplaatst

Manon, Ik breek even in. Jullie hebben het over borstvoeding, haha, dochterlief gaat haar broer achteraan. We zitten nu op 18 maanden voeden...Zoontje....22 maanden. Moet je voorstellen, ik die me altijd schaamde voor mijn borsten, klein formaat, mij niet veel bij borstvoeding kon voorstellen......

Meiden, doen waar je je goed bij voelt!!!! Laat je niets aan praten hoor, Ik ben helemaal pro borstvoeden en door de jaren heen een echte prof geworden geloof ik, maar weet ook wel dat een ieder daar vrij in is.

Succes met de zwangerschappen!!!! Joy1

Geplaatst

Haha..jij spant de kroon Joy wb borstvoeding haha...een echte prof.

Ik ben er ook helemaal voor...buiten alle goede stoffen voor t kind is een heeeele fijne bijkomstigheid dat je veel sneller weer afvalt. Daar verbaasde ik mij over.

Maar zoals jij ook al zegt...een ieder moet doen waar ze zich goed bij voelt.

Ik ben weer bij de VK geweest. Bloeddruk prima..hartje was even zoeken..lag waarschijnlijk wat achterin vandaag. Uiteindelijk wel gehoord.

Voel de beeb elke dag wel een paar keer nu..dat is wel fijn.

Baarmoeder 1 vinger onder de navel...precies zoals t hoort bij 18 weken dus goed op schema.

Fijne koninginnennacht/dag

Geplaatst

Marretje gefeliciteerd een meisje!! Konden we ook wel even gebruiken, hahaha het is allemaal zo blauw...nee maar super geniet ervan!

Geplaatst

Nou ja...vanmiddag een beetje gehaast even verslagje getypt...zie nu pas dat ik een heel stuk gemist heb er tussen in !!

Hahaaaaaa Pink t is !!! Marretje gefeliciteerd hoor..join the pinkclub

Marjon..jeetje wat ben jij veel afgevallen dan zeg! Is je bloeddruk daardoor ook zo laag of heb je van jezelf altijd al zón lage bloeddruk?

Hoop dat er snel wat kilo's bij komen voor je.

Veel plezier iedereen morgen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Iedereen een leuke koninginnedag gehad? Ik zei nog tegen mijn vriend die morgen, volgend jaar lopen we -als alles goed gaat- gewoon met een kinderwagen over de markt hier! Gek idee hoor.

Marretje leuk dat jullie deze week nog een keer een echo hebben, zonder spanning gewoon lekker koekeloeren! Heerlijk, geniet ervan!

Luna deze week ook de 20 weken echo, succes alvast.

Sinds vrijdagavond is het zo dat ik de kleine ook echt voel! Heel bijzonder, althans ik denk toch echt dat dit het is. Ik lag op de bank en echt van die stuiptrekkingen in mijn buik, weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven. Ik mijn hand op mijn buik en soms werd het dan wat krachtiger en dan weer wat minder, heel bijzonder. Mijn vriend deed zijn hand op mijn buik voelde eerst niets maar toen ineens een krachtige en hij voelde het toen ook. Echt vind het heel bijzonder hoor. En vanmorgen in bed ook weer, zat naar mijn buik te kijken en in een keer zag ik mijn buik gewoon bewegen! Super hihihi!Dus het zal vanaf nu alleen maar krachtiger worden denk ik, echt super!

Nou meiden fijne zondag

liefs Anneke

Geplaatst

Zo even heel kort vanuit kos.. Het is hier heerlijk!!

Lekkere zon precies goed met een lekker briesje!!

Ik moet wel mn buik beschermen anders verbrand het hihihi..

Ik heb niet alles kunnen lezen, maar dat doe ik als ik terug ben.

In elk geval veel liefs vanuit kos!

Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2september uitgerekend

Geplaatst

Peggy leuk om wat van je te horen vanuit het zonnige Kos!

Geniet er nog maar even lekker van!

liefs

Geplaatst

Hey Anneke,

Leuk dat je m nu goed voelt bewegen. ..zelfs te zien al aan je buik. Ook leuk voor je vriend...wordt iets tastbaarder voor hem dan ook he?!

Ik voel t alleen nog aan de binnenkant...buitenkant is dat nog niet te voelen of te zien..maar jij loopt dan ook 3 weken voor.

Koninginnedag was koud...brrr. We stonden half 7 op een vrijmarkt en om half 10 hebben we de boel ingepakt en zaten even later bij mijn ouders op de koffie warm te worden. We zijn toen naar huis gegaan en door naar de bouwmarkt voor laminaat. Mooi overal kortingsacties tijdens Koninginnedag...dus heel wat euries bespaard.

Voor de hele bovenverdieping laminaat en plinten gehaald. Zoonlief zijn kamertje had ik al gesausd en mijn vriend heeft net kozijn gelakt en cv gespoten. Kan morgen beginnen met laminaat leggen en laat zijn bed dan maar komen (komt 12 mei zón beetje) Inrichten en dan kan hij over...dan ga ik verder met de babykamer sausen en de meubeltjes opknappen. Weet 1 van jullie hoe je white wash meubeltjes weer kan opfrissen? Wou weer whitewash er over doen..heb niet zoveel zin in kaal schuren en verven. Kan je dan gewoon licht opschuren en met staalspons kalkwas er op doen...iemand ervaring mee???. Het hout is na 4 jaar wat vergeeld en hier en daar wat beschadigd.

Peggy..wat leuk dat je even wat van je laat horen. Denk dat we hier allemaal zeer jaloers op je zijn..ik iig wel!

Lekker in de zon..hier is t takkeweer en erg koud..heb zelfs de verwarming weer aan.

Nou goed smeren die buik...geniet er van!!!

Gast Sannie66
Geplaatst

Even inbreken op de vraag van Manon:

idd, licht opschuren, ik vul dan de beschadiging op met speciaal houtplamuur (maar als het een beschadiging is die niet zo erg is, zou ik die laten zitten), dan weer licht opschuren en zou gewoon hele matte verf op waterbasis nemen (geen kalkverf, dat blijft soms afgeven ook al is dat heel erg mooi) en met een schone oude (thee)doek inwrijven. Hoe meer je wegveegt, hoe lichter het whitewash effect. Heb ik ook gedaan met een oude meidenkast en het resultaat is heel erg mooi geworden.

Suc6!

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

06-05 Sabke afspraak VK

21-05 Cjee afspraak Gyn

25-05 Peggy afspraak VK

28-05 Annie afpraak VK

Hoi dames,

weer terug van een heerlijk weekje!!!

Nergens last van gehad, alleen een paar keer dat je na een wandeling of iets bezichtigen gaan zitten, en dan een flinke trap krijgt vanbinnen, dat je er van schrikt! Is echt humor.

Wel leuk dat je iets te lezen hebt als je hier terugkomt na een week.

Blij te lezen dat het met jullie allemaal goed gaat. Ik krijg er wel licht jeuk van dat ik zo hoor dat jullie allemaal al fanatiek bezig zijn met het babykamertje.... het gaat al zo snel. Ik moet ook s echt gaan verzinnen hoe ik het wil.

Succes weer iedereen!

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

06-05 Sabke afspraak VK

21-05 Cjee afspraak Gyn

25-05 Peggy afspraak VK

26-05 Taurus71 afspraak VK

28-05 Annie afpraak VK

Nog even nieuwe afspraak er bij gezet.

Sabke..je bent er weer.

Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! Tja en dan krijg je even een trap van binnenuit van..hey jij doe je eens kalm aan?!

Gisteravond voelde ik ook voor t eerst een hele harde trap..zo hard dat ik m nu ook aan de buitenkant voelde..schrok er ook idd van. Wel eerder dagelijks beweging gevoeld maar nog niet eerder zón karatetrap.

Grappig dat het nu bij iedereen wat tastbaarder word zo door dat gespartel en getrap.

Marretje veel plezier morgen!

Fijne dag iedereen..kachel hoog , winterjas weer aan en gaaaan !!

Geplaatst

Hey Dames,

Marretje ...Hoe was je extra 20 weken echo?

Luna ...jij mag morgen zie ik...spannend en ook leuk om de kleine weer te zien.

Sabke..ook veel plezier morgen bij de VK!

Hier weinig nieuws...ga vandaag eens lekker de tuin in...plantjes in de potten zetten en genieten van de zon.

Baby duidelijk elke dag aanwezig...vooral als ik ga liggen op bed sávonds.

Fijne dag iedereen.

Geplaatst

Hoi dames,

mijn bericht van gisteren was gewist, dus nog een kort versietje.

Op de augustus uitgerekenden las ik een bericht dat 1 van de dames al is bevallen! Vreemd, aangezien die bevaldatum niet zover van die van ons afligt. Als je die foto's ziet, het kindje is echt al helemaal af! Zo mooi!

Ik hoop dat onze hummeltjes allemaal nog lekker lang blijft zitten. Want dat is gewoon beter.

Maar wel echt confronterend.

Groetjes

Geplaatst

idd. dat bericht had ik ook gelezen vd week.

ik hoop niet dat ons dat overkomt, maar je weet het nooit hé.

gelukkig gaat met die kleine wel alles goed voorzover.

ik heb morgen de 20 weken echo, kijk er ontzettend naar uit.

zal vannacht wel weer geen oog dicht doen.

iedereen succes met de echo's!!!

liefs xx

Geplaatst

Had t ook gelezen en de foto's gezien. Wat een hummeltje he..zo klein en kwetsbaar maar alles er op en er aan. Gelukkig ging t wel goed...vechtertje!

Hey Poppie..jij morgen de 20 weken echo...je stond er niet tussen in onze "agenda"..haha

Wens je veel plezier toe morgen..hoop dat alles goed is. Goede nachtrust toegewenst;-)

Geplaatst

hallo allemaal,

gelukkig, voor zover ze kunnen beoordelen, was de 20 weken echo in orde!

wat een opluchting zeg.

wie heeft er nog meer de 20 weken echo binnenkort?

groetjes X

Geplaatst

Poppie...fijn dat alles in orde lijkt te zijn!

Ik heb as maandag de 20 weken echo. Benieuwt ook of t nog steeds een meisje is of toch die 5% een jongen ;-)

Geplaatst

Hoi,

Sabke weer terug van je vakantie! Heerlijk gehad las ik zo en zo nu en dan een heerlijke schop gekregen, haha bijzonder he.

Ik heb het verhaal ook gelezen van de augustus mama die is bevallen...Soms denk ik er ook weleens aan hoor, stel nou dat het veel eerder komt? beangstigd me dan wel een beetje...maargoed niet teveel over nadenken en er vanuit gaan dat het gewoon volgens planning gaat.

Poppie fijn dat de 20 weken echo goed was!Toch wel even spannend he? Had ik ook hoor....

Hier verder weinig nieuws. De kleine voel ik nu elke dag! de ene keer wat sterker dan de andere keer maar wel super leuk!

iedereen een fijn weekend

liefs

Geplaatst

Ik heb 17 mei de 20 weken echo....benieuwd of alles goed is en of ze nu eindelijk kunnen zien wat het word. Vorige keren lag het de hele tijd met de benen omhoog en de navelstreng ertussen dus konden ze het niet zien. Afgelopen week hebben we het kamertje besteld dus daar hoeven we nu niet meer naar te kijken.

Verder voel ik de kleine regelmatig bewegen in mijn buik, voornamelijk 's avonds als ik net op bed lig. Aan de buitenkant kun je het heel af en toe voelen maar nog niet echt goed.

Geplaatst

dan volgen er nu veel 20 weken echo's, leuk!

zeker als je het geslacht niet weet, en 't wel wil weten.

iedereen veel succes.

ik heb de beeb eergister voor het eerst gevoeld, vrij laat, met 21 weken zoiets.

maar vandaag nog niks gevoeld.

ben benieuwd wanneer de kleine zich iedere dag laat voelen....

fijne avond allemaal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden